ak.tied
Greatest Leader
Liikennevirasto sulkee tänään Raaseporin tuhoisan tasoristeyksen
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711160104028_u0.shtml
--------------
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711160104028_u0.shtml
--------------
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joonas Inkiläisen opinnäytetyön mukaan noin 100 000-150 000€Tietääkö kukaan paljonko ne puomit maksaa jos niitä asentaa? Varmaan toimis ihan hyvin pelkällä liikennevalolla jos puomi tulee liian kalliiks.
Joonas Inkiläisen opinnäytetyön mukaan noin 100 000-150 000€
http://www.theseus.fi/handle/10024/89844
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/89844/Inkilainen_Joonas.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Onnettomuustutkintakeskus suosittaa myös, että Puolustusvoimat kehittää kuormatilaistuimien turvavöitä helpommin käytettäviksi ja tehostaa turvavöiden käytön valvontaa. Puolustusvoimien maastokuorma-auton kuormatilaistumien turvavöitä on vaikea käyttää taisteluvarustuksessa. Lisäksi turvavöiden käyttöä ei valvota tehokkaasti. Ohjeet vöiden käytöstä ja käytön valvonnasta ovat kuitenkin olemassa. Henkilövahingot olivat onnettomuudessa merkittäviä osittain sen vuoksi, että maastokuorma-autossa olleet varusmiehet eivät käyttäneet turvavöitä.
Mitä ohjeita vöiden käytöstä oikein tarvitaan? Turvavöiden käyttöpakko laajeni joitakin vuosia sitten myös kuorma-autoihin eli jos turvavyöt on, niitä on pakko käyttää.
Ei kai siellä erikseen ohjeisteta kaikkea muutakin lain vaatimaa, kuten suuntavilkun käyttämistä, oikeanpuoleista liikennettä jne.
Tarkkuutta. Siellä todettiin, että ohjeet on. (Itsestäänselvää). Mutta tarvittaisiin lisää valvontaa. Kun eivät kerran käyttäneet niitä turvavöitä.
Tutkintaraportissa referoidut varusmiehet kertovat turvavöistä karusti:
Lavan turvavöitä ei ole edes mainittu koko armeijassa olon aikana.
Turvavöiden käyttöä ei ikinä opetettu.
En koskaan osannut käyttää niitä, joten jos ne olivat liian pienet, en käyttänyt niitä.
Kerran on kerrottu nopeasti käytöstä, mutta mulla ei oo hajuakaa miten ne kiristykset toimii.
Ei sitä voi valvoa.
Kukaan ei näe (pimeässä) puuttuuko joltakin vyö.
Aina on laitettava turvavyöt kiinni ja kuskit myös joka kerta muistuttaa. Kuitenkin välillä jää laittamatta syystä että turvavöiden säätäminen on erittäin hankalaa, varsinkin kiireessä ei ehdi.
Itse tulee käytettyä mutta kuljettajana kun käsket lavalla olevia laittamaan vyöt niin muutama saattaa totella ja suurin osa jättää laittamatta.
Hankala valvoa.
Täytyy luottaa lavalla olijoihin eikä ne jaksa sitä oikeastaan koskaan laittaa
Ainoa tapa olisi turvavyön tunnistimet jotka estävät auton liikkumisen jos yksikin on auki.
Tutkintaraportissa referoidut varusmiehet kertovat turvavöistä karusti:
Lavan turvavöitä ei ole edes mainittu koko armeijassa olon aikana.
Turvavöiden käyttöä ei ikinä opetettu.
En koskaan osannut käyttää niitä, joten jos ne olivat liian pienet, en käyttänyt niitä.
Kerran on kerrottu nopeasti käytöstä, mutta mulla ei oo hajuakaa miten ne kiristykset toimii.
Ei sitä voi valvoa.
Kukaan ei näe (pimeässä) puuttuuko joltakin vyö.
Aina on laitettava turvavyöt kiinni ja kuskit myös joka kerta muistuttaa. Kuitenkin välillä jää laittamatta syystä että turvavöiden säätäminen on erittäin hankalaa, varsinkin kiireessä ei ehdi.
Itse tulee käytettyä mutta kuljettajana kun käsket lavalla olevia laittamaan vyöt niin muutama saattaa totella ja suurin osa jättää laittamatta.
Hankala valvoa.
Täytyy luottaa lavalla olijoihin eikä ne jaksa sitä oikeastaan koskaan laittaa
Rullavyöt kuten autossa. Helppo nakata päälle. Suunniteltaessa asiaa ei mietitty loppuun asti.Ei mikään yllätys, että porukka ei niitä vöitä käytä. Asiasta kun tehdään hankalata niin porukka oikoo aina. Ja paljonko rahaa upposi noihin kehikoihin ja vöihin. Silti lopputulos sama kun olisivat olleet lavalla ilman.
Mietin aivan tätä samaa. Menee suunnittelu- ja rakentamisrahat hukkaan jos turvavöitä ei käytetäkkään tai jos niitä ei voi syystä tai toisesta käyttää. Hölmöläisten hommaa.Ei mikään yllätys, että porukka ei niitä vöitä käytä. Asiasta kun tehdään hankalata niin porukka oikoo aina. Ja paljonko rahaa upposi noihin kehikoihin ja vöihin. Silti lopputulos sama kun olisivat olleet lavalla ilman.
KOLMEN IHMISEN kuolemaan johtanut tasoristeysturma Raaseporissa ei johda syytteisiin.
Syyttäjän mukaan Puolustusvoimien miehistönkuljetusauton kuljettajana toimineella varusmiehellä ei ollut mahdollisuutta nähdä lähestyvää junaa. Siten ei ole todennäköisiä syitä epäillä hänen syyllistyneen liikenneturvallisuuden vaarantamiseen tai kuolemantuottamukseen.
Esitutkinnassa tehdyissä kuulusteluissa selvisi, että onnettomuushetkellä sää oli erittäin hankala. Myös Puolustusvoimien kuorma-auton rakenne oli rajoittanut näkyvyyttä ohjaamosta.
”Poliisin tekemän rekonstruktion perusteella voidaan tehdä johtopäätös, että kuljettajalla ei kuorma-auton lähdettyä liikkeelle, 13 sekuntia ja 31 metriä ennen tasoristeystä, ole missään vaiheessa ollut konkreettista mahdollisuutta nähdä kiskobussia”, syyttäjän tiedotteessa todetaan.