Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se oli vuonna 1985, olin lukion tokaluokkalaisena isän mukana Upinniemessä RannJP:n omaistenpäivässä. Meidät kuljetettiin johonkin lähisaareen meriuiskolla ja sieltä saimme seurata RannJP:n taistelunäytöstä, joka päättyi surkealla tavalla.@Hanski
Ymmärränkö oikein tuolta toisesta ketjusta että tämä Lohi-onnettomuus olisi tapahtunut jo 1985? Oma muistijälki kertoo myöhäisemmän ajankohdan mutta eipä olisi ensi kerta kun muisti vippaa vuosikymmeniä vanhoissa jutuissa.
Ok. Ei auta kuin uskoaKyllä se oli vuonna 1985, olin lukion tokaluokkalaisena isän mukana Upinniemessä RannJP:n omaistenpäivässä. Meidät kuljetetiin johonkin lähisaareen meriuiskolla ja sieltä saimme seurata RannJP:n taistelunäytöstä, joka päättyi surkealla tavalla.
Kyllä sinä voit vielä luottaa ja @Hanski ei muista, että oli muutaman kerran tuplannut lukiossa tästä sekaannus.Ok. Ei auta kuin uskoa
Muistiin ei ole luottamista mutta minua ihmetytti se etten muista tuosta puhutun palvelusaikana mitään vaikka tapaus olisi ollut tuore ja Lohen kanssa joku kerta puuhasteltiin. Mielestäni olen kuullut asiasta vasta jälkikäteen. Reaktio muistuu samanlaisena kuin BTR-60:n uppoaminen ( tai Estonian ). Ettei itse Lohen kyydissä ollut tuollaista mahdollisuutta ajatellutkaan. 35 vuotta on kuitenkin tehnyt tehtävänsä joten varma ei voi olla mistään.Kyllä sinä voit vielä luottaa ja @Hanski ei muista, että oli muutaman kerran tuplannut lukiossa tästä sekaannus.
Minun sen sijaan pitää turvautua arkistoihin.
Katso liite: 86783
Juutilaisen kirjasta:Muistiin ei ole luottamista mutta minua ihmetytti se etten muista tuosta puhutun palvelusaikana mitään vaikka tapaus olisi ollut tuore ja Lohen kanssa joku kerta puuhasteltiin. Mielestäni olen kuullut asiasta vasta jälkikäteen. Reaktio muistuu samanlaisena kuin BTR-60:n uppoaminen ( tai Estonian ). Ettei itse Lohen kyydissä ollut tuollaista mahdollisuutta ajatellutkaan. 35 vuotta on kuitenkin tehnyt tehtävänsä joten varma ei voi olla mistään.
Huomioidaan vielä sekin mahdollisuus että kirjoituksessa on virhe. Mistä tuo on?
No niin. Tuo on tietysti omassakin hyllyssä. En sitten ymmärtänyt tarkastaa onko siellä onnettomuudetkin listattunaJuutilaisen kirjasta:
Rannikkojääkärit 1985-1997
En ole ymmärtänyt Lohi-luokan olevan noin iso. Olin pitänyt tätä jonain veneen alle hukkumisena, mutta tuohan on ollut (silloisen) rekka-auton pituinen ja kahden kuorma-auton levyinen "vene".Päiväys auttoi kummasti. HS 7.8.1988
Katso liite: 86804
edit - kuvakaappaus päivitetty lukukelpoiseiksi
Lainataan @Hanski kuva toisesta ketjusta. Ei tuo ihan mitätön paatti ole.En ole ymmärtänyt Lohi-luokan olevan noin iso. Olin pitänyt tätä jonain veneen alle hukkumisena, mutta tuohan on ollut (silloisen) rekka-auton pituinen ja kahden kuorma-auton levyinen "vene".
Dragsvikin onnettomuus | Otkes: Pohja onnettomuuspaikalla on upottavaa mutaa ja vesi liian syvää veneestä poistumiseen
Otkesin tutkimukset paljastavat, että ranta Dragsvikin onnettomuuspaikalla on syvä ja mutainen.www.hs.fi
Jossain vaiheessa spekuloitiin , että merivesi oli äkillisesti noussut mikä teki paikasta kelvottoman maihinnousuun. Ei taida selitys ihan mennä läpi.
Olennainen:
"Onnettomuus tapahtui noin 22 metrin etäisyydellä rannasta.
Veden syvyys oli kohdalla vähintään 1,8 metriä. Lisäksi pohjassa oli noin metri mutaa."
Tällaista sanaa ei ole olemassakaan. Silläkö se asevelvollisuuden sukupuolisyrjintä poistuu, että larpataan varusmiesten olevan sukupuolettomia? Tällainen newspeak on arkista Yleisradiossa ja Hesarissa, mutta että tähän joutuu mp.netissäkin törmäämään...Itse ihmettelen tuossa eniten sitä, että kyseisen varushenkilön
M85Kumpikohan kivääri ollut kyseessä. 85 vai 2000. Ruudittomuuteen en usko 2000 kohdalla, käsittääkseni patruunat punnitaan juuri sen takia. 85 taas, patruunat voi olla 40-50vuotta vanhoja. 85 lukko/iskupiikki voinut myös pettää. Yksi voi olla myös, että ammuttu 54R patruunaa jota ei suositella.