Hommasitko? Kokemuksia?Onko foorumilaisilla jääkäri XL rinkkaa? Kaipaisin kokemuksia kapistuksesta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hommasitko? Kokemuksia?Onko foorumilaisilla jääkäri XL rinkkaa? Kaipaisin kokemuksia kapistuksesta
Jääkäri XL tuli viime kesänä itselleni hommattua parille vaellukselle, oli kyllä paras rinkka mitä olen kantanut (oli toisaalta myös ensimmäinen putkirunkoinen). Ehkä ne sivussa olevat avoimet taskut säkin alaosassa voisivat olla vähän korkeampia, mutta kyllä sinne kirveen lisäksi hyttysmyrkyt, käsidesit ja vessanpaperirulla mahtui sekaan silti ihan hyvin eivätkä pursunneet sieltä itsestään ulos. Se roll-top sulku on kätevä, saa helposti pakattua todella tiiviiksi ja kiristeltyä vähän joka suunnasta hihnoilla, niin ei hölsky turhaan mikään.Hommasitko? Kokemuksia?
Retkimuonat on aika kovia, keität vaa vedet, heität pussiin ja annat muhia siellä hetken ja syöt suoraa pussista. Tartte trangiassa hämmentää mitää. Tuli noilla elettyä varmaan yli 30 päivää viime vuonna. Viikon annos nytkin pakattu yli jäänneistä just-in-case, jos tulee lähtö niin ei pääse ainakaan nälkä heti yllättämään. Blå Bandia ite suosinut noissa safkoissa, vaikka on muutkin ollut ihan hyviä mitä ollut. Kaikki pastat lihalla -setit olleet poikkeuksetta omaan makuun. Kanariisipadat yms maistuneet myös hyvin, joissa enemmän ollut kasviksia. Tai ainakin jotain vihertävää seassa. Kalliitahan nuo on (keskimäärin varmaan 9€/annos), mutta toisaalta päiväystä kai saa vähän safkasta riippuen melkein 5 vuoden päähän, jos alkaa kaupassa valikoimaan.Sissimuonapakkaukset oli ainakin aikoina kun itse armeijassa olin melko suuria ja tilaavieviä. Itse kuivaamalla varmasti säästäisi paljon tilaa hernekeittopurkkien kanniskelun sijaan.
Miten oot saanut tuohon kaiken mahtumaan, itelle M05 reppu, pieni, meinaa loppua keskenSavotta Jääkäri S
- Yhdistelmä laajennettua päiväreppua ja nk. 3 Day Packia. Tässä kulkee omat kamat jopa 72h taistelutoimintaan asti ja tilaa on luonnollisesti vielä ryhmäkohtaiselle tavaralle.
Lisäämällä ulkoisia taskuja eli tilaa ja valitsemalla varusteet mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman monikäyttöisiksi.Miten oot saanut tuohon kaiken mahtumaan, itelle M05 reppu, pieni, meinaa loppua kesken
Suurin piirtein se mitä PV jakaa viikonloppua varten, majoitusvehkeet mukaanlukien.Mitä kaikkea sulla on M05 pikkurepussa ja mihin toimintaympäristöön ja mille aikajänteellä sen varustus on tarkoitettu?
Mä olen jättänyt makuupussin tässä omassa setissä tukikohtavarustukseen. Kantamuksen koko kasvaisi jo pienen rinkan kokoiseksi jos se kuuluisi tuolle kehälle ja kantamuksen koko ja paino ovat myös olennaisia seikkoja.Suurin piirtein se mitä PV jakaa viikonloppua varten, majoitusvehkeet mukaanlukien.
Se mikä sen turvottaa on muona ja talvikamppeet. Kesällä muona sama, muttei talvikampetta. Silloin menee ihan ok, mutten usko että pienempään menisi.
Mulla siis aikajänne pitkä ja olot mukavat, kunhan vettä ja ruokaa saa lisää pari kertaa viikossa. Mukavuudet ja vara-varanvara on mahdollista slimmata pois ja nopeuttaa kurjuuden alkamista. Monesti harjoituksen jälkeen totean "etten tuotakaan tarvinnut".
Jep, saman suuntaista omassa päivärepussa. Termarissa kuumaa, kaasukeitin, litra keittovettä, muonaa, sadevaatteet, lippaita, vaihtoalusvaatteet. Woobie on mulla ihan kuningas, sissitakin korvike.Vaihtovaatteita tossa SS Jääkärissä ei ole kuin kuiva varapaita, varakalsarit ja useampi sukkapari. Kuivia sukkia ja RK patruunoita harvemmin kai voi olla jalkaväkimiehellä liikaa? Pipo ja varahanskat toki niin talvella kuin kesällä ja pukeutuminen vuodenajan vaatimusten mukaan. Jos on kylmä keli niin se väliasu on tietysti jo puettu päälle eikä odota repussa, että ehtii alkaa palella.
Vaikkei nyt reppuihin liitykään, vaan näihin peittoihin, onko kellään kokemuksia helikonin svagmans ponchostaLekan viitta on siksi lämpimämpi koska täysin tuulen ja vedenpitävä, ei hengitä ollenkaan. Joten kondenssia on odotettavissa jos kokonaisen yön saa nukkua siinä.
Aivan kuten edellinen kh, varustetta jaettiin IHAN VITUSTI, 4x lyhyet kalsarit 4x pitkät, 4x paidat jnejnejne SLÄBÄRIT(VOI VITTU).Yksi vittumainen puoli on, että vaikka on kuittikamat niin saatana se pitää ottaa se mätisäkki pakolla varusvarastolta mukaan. Toinen on että omassa tehtävässäni taisteluliivillä ei paljoa tee. Pelkkä koko paska oksettaa. Koko sätös on aina isossa rinkassa pohjimmaisena.
Lippaat menee taskuihin. Päiväreppuun kaikki muu, taukovaate, pikkuruoka, LEM. joku miina.
Eriasia tietty jos 24/7 pitää olla kenttälapio hakkaamassa lonkkaan tukikohdassa.
Släbärit on kyllä mielestäni tarpeelliset. Itsellä ollut omat crocsit mukana kun släbäreitä ei oo jaettu.Aivan kuten edellinen kh, varustetta jaettiin IHAN VITUSTI, 4x lyhyet kalsarit 4x pitkät, 4x paidat jnejnejne SLÄBÄRIT(VOI VITTU).
Summa summarum, koko helvetinmoisesta säkistä mukaan maastoon lähti lumipuku ja makuupussi(joka sekin pienen väännön ja äänen korotuksen jälkeen sain tarpeeksi ison, eikä sitä vtun one size fits nobody-mallin säkkiä)
Släbäreiden/crocsien tarpeellisuutta metässä helmikuussa en oikein ymmärräSläbärit on kyllä mielestäni tarpeelliset. Itsellä ollut omat crocsit mukana kun släbäreitä ei oo jaettu.
Släbäreiden/crocsien tarpeellisuutta metässä helmikuussa en oikein ymmärrä
Teltassa pystyy olemaan avojaloin, pihalla on toista metriä lunta joten..Sinulla ei ole termi seutukengät tuttu?
Eiköhän se ole helmikuussakin hyvä ottaa kengät välistä pois jalasta ja kuivailla niitä. Sillä aikaa kun kuivuvat niin släbärit/crocsit jalkaan.