Reppu / Rinkka sotilaskäyttöön

Sinulla ei ole termi seutukengät tuttu?

Eiköhän se ole helmikuussakin hyvä ottaa kengät välistä pois jalasta ja kuivailla niitä. Sillä aikaa kun kuivuvat niin släbärit/crocsit jalkaan.
Teltassa pystyy olemaan avojaloin, pihalla on toista metriä lunta joten..
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Aivan kuten edellinen kh, varustetta jaettiin IHAN VITUSTI, 4x lyhyet kalsarit 4x pitkät, 4x paidat jnejnejne SLÄBÄRIT(VOI VITTU).
Summa summarum, koko helvetinmoisesta säkistä mukaan maastoon lähti lumipuku ja makuupussi(joka sekin pienen väännön ja äänen korotuksen jälkeen sain tarpeeksi ison, eikä sitä vtun one size fits nobody-mallin säkkiä)
:facepalm:
En itse ole PERK-asiantuntija, mutta mikä saatana siinä on vaikeaa, että jos omaa omat kamat niin ilmoittaa siitä kutsussa. Tai sitten linjasto "minulla on omat kamat", eli TVÄL ym. mukaan pelkästään.
JOPA MPK:n kouluttajille kovissa KH:ssa jaetaan pakkokalsarit monesti.
 
Olen tykästynyt eberlestockin battleship packiin. Erittäin ergonominen ja mukava, ei hierrä kierrä tai purista mistään. On ilo kanniskella 30kg+ latausta pitkin tuntureita ja metsiä. Kaikkeen pääsee käsiksi helposti ja säätövaraa on riittävästi.
 
Olen tykästynyt eberlestockin battleship packiin. Erittäin ergonominen ja mukava, ei hierrä kierrä tai purista mistään. On ilo kanniskella 30kg+ latausta pitkin tuntureita ja metsiä. Kaikkeen pääsee käsiksi helposti ja säätövaraa on riittävästi.
Ja hinta kertoo aina melko paljon laadusta. Itselläni on halftrack ja suosittelen sitä, jos joku haluaa hyvän ja laadukkaan 2-3 vuorokauden käyttöön tarkoitetun repun.
 
Ja hinta kertoo aina melko paljon laadusta. Itselläni on halftrack ja suosittelen sitä, jos joku haluaa hyvän ja laadukkaan 2-3 vuorokauden käyttöön tarkoitetun repun.
Halftrack on tosiaan laadukas ja hyvä reppu, mutta itseäni häiritsee se, että en osaa pakata sitä optimaalisesti, vaan se vaatisi kokonaan pakkaamisajattelun uudelleenmiettimistä ja ennen kaikkea testaamista, jota reservissä on vaikea tehdä riittävän autenttisessa ympäristössä (ptiäisi olla jotain useampia viikon-parin kertauksia). Siksi itse tykkään Kevyestä Rajapartiosta/Jääkärirepusta, koska sen voi pakata aika lailla niin kuin intissä opettelin käteväksi pikkurepun sisällön (ja ulkopuolelle kiinnitettävät) viikonkin metsäkeikalle.
 
Halftrack on tosiaan laadukas ja hyvä reppu, mutta itseäni häiritsee se, että en osaa pakata sitä optimaalisesti, vaan se vaatisi kokonaan pakkaamisajattelun uudelleenmiettimistä ja ennen kaikkea testaamista, jota reservissä on vaikea tehdä riittävän autenttisessa ympäristössä (ptiäisi olla jotain useampia viikon-parin kertauksia). Siksi itse tykkään Kevyestä Rajapartiosta/Jääkärirepusta, koska sen voi pakata aika lailla niin kuin intissä opettelin käteväksi pikkurepun sisällön (ja ulkopuolelle kiinnitettävät) viikonkin metsäkeikalle.
Itse olen kantanut esim patruunoita NATO-kannuissa ja jännää ne istuu suoraan paikoilleen repun alaosaan ja ylös saa muuta. Lisäksi olen lisännyt yhden ison yleistaskun trangian kuljettamiseen. Yläosaan varavaatteet sekä Haltin kompressoitu kesäpussi.
Ulkopuolella telttapatja sekä välillä vaellusteltta.

Tuo half-track on liian arvokas kh:ssa turmeltavaksi.
 
Alkaa mennä lopullisesti hermo M85 reppuun. Onkos foorumilaisilla kokemuksia mikä repuista missä hinta/laatu suhde olisi hyvä. Repun pitäisi olla tarpeeksi iso että sinne saa sitoumus varustuksen sullottua sisään.
 
Alkaa mennä lopullisesti hermo M85 reppuun. Onkos foorumilaisilla kokemuksia mikä repuista missä hinta/laatu suhde olisi hyvä. Repun pitäisi olla tarpeeksi iso että sinne saa sitoumus varustuksen sullottua sisään.
Reppu, M05, pieni. Ei sinne muuta kyllä mahdukaan.
 
Itsellä Savotta Jääkäri L käytössä. Ostin aikoinaan kun sai isot sivutaskut kaupan päälle. Istuu hyvin selällä, monet MPK-kurssimatkat taittuneet junalla-metrolla-bussilla-kävellen + muutama KH ja olen ollut tyytyväinen. Jääkäri L:ää vähän isommat Berghaus Vulcan ja Crusader näkyvät täälläpäin aika monella omakustannusvarusteena.
 
Eberlestockilla on erinomainen takuu. Oma ikivanha Halftrak vaihtui takuusta uuteen, kun alkuperäisessä alkoi olla useampi sauma tiensä päässä.
Mitä kautta eberlen takuuhommat/varaosat hoituu nykyään? Oma gunslinger on palvellut yli kymmenen vuotta satojen mettäpäivien- ja öiden ajan. Kaksi pistosolkea on nyt hajalla. Toinen on mennyt jossain toiminnassa ja toisen nakersi jämtinpentu. Kivelä vastasi kylmästi, etteivät hoida eberlen asioita enää.

On ollut kyllä hyvä reppu. Tuohon saa pakattua melko pitkänkin reissun kamat ja toisaalta toimii ihan päiväreppunakin.
 
Repputestissä 5.11 rush 72

Heh, blast from the past. Ostin, kokeilin ja myin täällä pois, missä lienee se jäsen joka sen osti ja miten sopi selkäänsä. Tuon artikkelin kirjoittajalle sopi hyvin ja kertoo olevansa lyhytselkäinen hobitti. Itse olen pitkä ja leveä, enkä millään saanut säädettyä reppua itselleni sopivaksi. Lantiovyö ei tuntunut kannattelevan yhtään. Muuten reppu oli aikalailla täydellinen, kuten artikkelin kirjoittaja toteaa. Ja saman valmistajan kaikki muut tuotteet vaatteista reppuun ovat palvelleet poikkeuksellisen hyvin.
 
Mitä kautta eberlen takuuhommat/varaosat hoituu nykyään? Oma gunslinger on palvellut yli kymmenen vuotta satojen mettäpäivien- ja öiden ajan. Kaksi pistosolkea on nyt hajalla. Toinen on mennyt jossain toiminnassa ja toisen nakersi jämtinpentu. Kivelä vastasi kylmästi, etteivät hoida eberlen asioita enää.

On ollut kyllä hyvä reppu. Tuohon saa pakattua melko pitkänkin reissun kamat ja toisaalta toimii ihan päiväreppunakin.
Sea to Summitin vaihtosoljet sopivat normaalilevyisiin hihnoihin, niillä olen korvannut itseltä hajonneet.

 
Sea to Summitin vaihtosoljet sopivat normaalilevyisiin hihnoihin, niillä olen korvannut itseltä hajonneet.

Jep, kyllähän noita löytyy irtosolkina monenmoista. Tuo takuuseen menevä solki on vain ommeltu hihnaan, niin haluaisin mieluiten alkuperäisen soljen hihnoineen.
 
Back
Top