Voisi ollakin, tosin pitäisi olla riittävästi potentiaalisia lentomatkustajia näiden kenttien alueilla että se kiinnostaisi jotain lentoyhtiötä alkaa lentämään kaupallisia lentoja näiltä em paikkakunnilta. Ja sitten toinen kysymys olisi se, että millä tahoilla Suomessa olisi rahkeita pyörittää kansainvälisiä lentoasemia ympäri vuoden? Kv lentoaseman pitäminen on suurinpiirtein kalleinta hommaa ikinä.. Nykyisessä koronakriisin runnellessa koko ilmailusektoria varmasti valtio ja valtion lentokenttäyhtiö miettiivät tastusti päänsä puhki, miten tästä selvitään edes jotenkin kuivin jaloin. Ja miten saadaan pienimmät ja kannattomimmat maakuntakentät jonkun muun hoitoon.Olisko hyvä ajatus jos Oulu, Rovaniemi, Kittilä ja Kajaani otettaisiin pois Finavialta? Säästyisivät etelän rahat. Oulusta saatettaisiin saada enemmän suoria lentoja Keski-Eurooppaan. Nyt tämä Helsinki-Vantaa imee kaikki matkustajat. Kahvikin on kallista.
Jos Finnair ei lennä ja jatko on epävarmaa niin että neuvotellaan vuosi kerrallaan lennetäänkö kaupunkin A, ei lennetä kaupunkiin B ja niin edelleen niin parempi että laitetaan sitten kaikki uusiksi.
Olisi siis kyettävä ohittamaan Helsinki-Vantaa. Tärkeimpiin eurooppalaisiin kaupunkeihin pääsy Tampereelta ja Oulusta. Mahdollisesti jostain keskeltä Suomeakin.
Ja jos ne kiinalaiset/aasialaiset vaihtomatkustajat eivät aivan lähiaikoina enää löydäkään takaisin Hesa-Vantaalle kuten ennen tai eivät lennäkään kuten ennen niin sitten ollaankin kusessa sekä Finnairilla että lentokenttiä hallinnoivalla taholla. Silloin meillä on 30 miljoonan matkustajan kapasiteetti mutta 2 miljoonaa matkustajaa ja uudet, hienot terminaalit tyhjänpanttina..