...eikä rättipäitä eikä musulmaaneja.Kaikki tiiviisti Helsinkin - joka olisi toki kaunis kaupunki jos siellä ei olisi vihreitä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...eikä rättipäitä eikä musulmaaneja.Kaikki tiiviisti Helsinkin - joka olisi toki kaunis kaupunki jos siellä ei olisi vihreitä...
En esittänyt, että ne ovat ylivoimaisia kaikessa suhteessa. Esim. toimintamatkan ja latauksen suhteessa tankkaukseen ne eivät ole.Nyt kun sähköautot selvästi ovat ylivoimaisia kaikissa suhteissa, autoilijoiden valtavirta on ihan hakoteillä, koska suurin päätyy mihin tahansa muuhun mutta ei sähköautoon. Miten voi olla että suomalaisten enemmistö on näin väärässä?
Tuo on oikeastaan totta. Liian hätäistä kannattaisi tosiaan rajoittaa koska ilmasto on globaali. Ilmaston kannalta merkityksetöntä missä sähköauto on. Sillä on myös lokaalisti merkitystä. Tämä lokaali etu saadaan parhaiten miljoonakaupungissa, ei Jämsässä tai Kuusamossa.En hanki kuin pakolla. On mennyt vihreiden ja EU:n vehkeily sellaiseksi että oikeastaan sähköautojen liian hätäistä puskemista pitäisi rajoittaa. Kaikki mitä tehdään hulluimpien vihreiden ohjaamana tulee menemään vikaan!
Vihreissä on vallassa erikoinen klikki.
Itse laskin tuolla Teslan ylöspäin pyöristetyllä talvikulutuksella (20 kWh / 100 km), tällä hetkellä maksamallani sähkön hinnalla kuluiksi 2,56 € / 100 km. Pikalaturista ladattuna hinta voi olla esim. 2x tuon, jääden silti selvästi alle diesel-autoni kulujen.En ole itse laskenut, mutta kun olen katsellut netistä valmiita laskelmia niin sähkön hinta / 100 km vaihtelee välillä noin 1,5-3 euroa.
Ovat myös ihmeissään, kun ihmiset lataavatkin autot yöllä kotipihassaan eivätkä käykään "tankilla" edes joka kuukausi.Kyllä polttoaineen jakeljat tulevat olemaan vielä ihmeissään kun paino siirtyy väkisin pikkuhiljaa sähköön, tuskimpa he on varautunut että kaikki asemalla käviät viettävät asemalla 45min tai yli. Parkki infraa pitää olla lisää ja rajusti.
Koska sähköautoista on liikkeellä valtavasti väärää ja vanhentunutta tietoa.Nyt kun sähköautot selvästi ovat ylivoimaisia kaikissa suhteissa, autoilijoiden valtavirta on ihan hakoteillä, koska suurin päätyy mihin tahansa muuhun mutta ei sähköautoon. Miten voi olla että suomalaisten enemmistö on näin väärässä?
Miten niin ennenEnnen oli pensarosvoja, nykyään sitten virtavoroja
Bensaa voi pölliä muualtakin kuin mittarista, vaiika toisesta autostaMiten niin ennenkyllä täällä jossain on ne muutamat "maksu kassalle" bensamittarit nykyään lukittuja, ellei käy kassalta pyytämässä avausta ja/tai maksa tankkausta etukäteen.
Autoilun verottaminen on valtion ollut kassassa tulopuolella runsaudensarvi. Suurin osa saadusta tuotosta käytetään muuhun kuin liikenneinfran kehittämiseen tai muihin liikenteeseen liittyviin asioihin.Kauanko meinaatte sähkön hinnan pysyvän nykyisissä hinnoissaan plus siirtokulut kun puolella kansalla on uusi sähköauto?
Aggregaatti kaupantekijäisiksi takakonttiin sähköauton ostajalle, jos virta loppuu niin kaapelia takakontista moottorille ja taas matka jatkuu ekolokisestiAutoilun verottaminen on valtion ollut kassassa tulopuolella runsaudensarvi. Suurin osa saadusta tuotosta käytetään muuhun kuin liikenneinfran kehittämiseen tai muihin liikenteeseen liittyviin asioihin.
Älkäätten luulko, että tämä asia muuttuu. Muuten pitäisi karsia menoista eli leikata kivasta ja se on vaaleja kohti kuljettaessa… kipeä asia.
———
Sähköisten autojen tarjonnassa on tosiaan vielä toistaiseksi harmillisen vähän korimalliltaan farmariautoa muistuttavia ajokkeja (lue: käytännöllisiä). Katumaasturimalleja toki on etenkin hybrideinä ja kevytsellaisina. Mersulla hybrideissä on myös dieselmalleja, mistä peukku ylös. Halpaa lystiä sellaisen ostaminen ei tietenkään ole.
Sähkön toimitusvarmuus nousee ajoneuvokaluston sähköistyessä arvoon arvaamattomaan. Akkuautoilu saattaa suuremman sähkön jakeluhäiriön aikana ottaa osumaa, tosin muut vaikutukset esim. maksuliikenteeseen, raideliikenteeseen, kauppoihin, tietoliikenteeseen jne. ovat suurempia ja kriittisempiä. Aggregaatin hankkiminen syrjäseuduilla ja mökkeilyyn ei välttämättä ole vitsi.
En ole mikään sähköautoexpertti, mutta tälläinen tarina tuli vastaan.Kauanko sähköauton akut kestää hyvänä? Tuntuu, että ainakin kännykän akku alkaa hyytymään siinä n. kahden vuoden paikkeilla?
Käynti ko. autolla merkkiliikkeessä auttaa asiaa, tiedon osalta. Tutulla mersu c 350touring e herjaa vähäistä moottoriöljyä... kiva kun ei ole mittatikkua..En ole mikään sähköautoexpertti, mutta tälläinen tarina tuli vastaan.
Kyse oli hybridistä Mersu (e?) Joka ei nyt ihan vanha ollut.
Autoa oltiin vaihtamassa, mutta kävikin niin että autoliikkeet eivät suostuneet maksamaan autosta oikeastaan mitään.
Syy oli se että tietokone näytti akuston iän olevan ehtoopuolella. Tuollaiset ei mene enää kaupan, vaikka auto muuten hyvä olisikin.
Ainut joka jotain maksoi oli Kamux.
Ilmeisesti myyvät sen jollekin hyväuskoiselle.
Autossa on ilmeisesti joku akuston kunnon/keston ilmaisu ajotietokoneessa??
Tietääkö joku tarkemmin?
Varmasti sähkön hinta tulee nousemaan, ja sähköautoilun verotus kiristymään nykyisestä. Mutta varmaa on myös se, että fossiilisilla ajaminen tulee kallistumaan vähintään yhtä paljon tai jopa enemmän. En oikein näe, että fossiilisilla ajamista muutettaisiin edullisemmaksi suhteessa sähköön; ainakaan tässä sanotaanko oman elinaikani puitteissa.Kauanko meinaatte sähkön hinnan pysyvän nykyisissä hinnoissaan plus siirtokulut kun puolella kansalla on uusi sähköauto?
Audista en tiedä, mutta 2011 paikkeilla Mercedes C350 cdi olisi uusi moottori Vehon kautta kustantanut 27 000 € töineen. Ja pari vuotta aiemmin uusi automaattilaatikko samanlaiseen autoon olisi jälleen Vehon kautta kustantanut n. 7000 € töineen.Mitäs maksaa Q7 Audiin moottorin ja vaihdelaatikon vaihtaminen? Mahtaako 20 tonnia riittää..
Jos rahasta puhutaan, niin sähköauton käyttäminen tulee halvemmaksi; vaikka sähkön hinta nousisikin niin kuka luulee että fossiilisten osalta maailma jämähtää siihen missä ollaan nyt?Mun sähkön kulutus / 2 kk kk on noin 20 euroa sisältäen rankkaa pelaamista pc:llä jossa näytönohjain vie virtaa paljon. Sähkönsiirto kulu on 60-70 e/2kk. Yrittäkää nyt vielä perustella sen sähköauton hankintaa koska ite en löydä homman pihviä. Varsinkin kun on aivan takuuvarma asia, että valtio, venäjä, koruna tulee noita sähkön siirtohintoja korottamaan ihan niin maan perkeeleesti. Mikään asia ei viittaa siihen etteikö näin kävisi joten siinähän ajelette halvalla sähköllä.
Plugareissa on kikkailua työsuhdeautoina. Eikös se ollut jossain tutkittukin että Suomessa harvempi työsuhdeautoilija lataa lataushybriänsä? Tunnen yhden tällaisen, jolla täysi autoetu. Ei lataa töpselistä. Miksi nähdä vaivaa ja säästää, kun kk-kustannus on joka tapauksessa ihan sama? Autoa valitessa plugari on tietysti houkutteleva uuden tekniikkansa myötä. Bonuksena jonkun merkkiset ja malliset kiihtyvät ripeästi kun on patterissa on virtaa. Ladata voi bensamoottorilla ajamallakin, jotta saa kiihtyvyyttä reserviin.Minä puolestani pidän hybridejä pitkälti verokikkailuna. Toki bensahybridi on käytännöllisempi, kuin täyssähköauto, koska akun loputtua voi aina pistellä menemään löpöllä.
Teoriassa aurinkopaneelilla voisi generoida "menovettä" sähköautoon, ja ajaa ilmaisia* kilometrejä...
En esittänyt, että ne ovat ylivoimaisia kaikessa suhteessa. Esim. toimintamatkan ja latauksen suhteessa tankkaukseen ne eivät ole.
Autoilijoiden valtavirta ostaa Suomen liikkeestä osarilla Volkswagenin tai Skodan. He ostavat sen, mihin heidän omat ja lainatut just riittää.