Rauhantekijä
Greatest Leader
Katsoin ja oli mielenkiintoinen. Kiitos.Savon kanavan linjausta suunnittelemassa ollut henkilö kertoo tällä Youtube videolla suunnitelmista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Katsoin ja oli mielenkiintoinen. Kiitos.Savon kanavan linjausta suunnittelemassa ollut henkilö kertoo tällä Youtube videolla suunnitelmista
Aamen. Oopperajuhlien aikana heinäkuussa myös Savonlinna herää henkiin. Itse olen niin epäsosiaalinen, että nämä retkisatamat ja tyhjät saarien hiekkarannat sopivat paremmin kuin hyvin. Ei tartte jutella kuin vesilinnuille, eikä niitäkään yleensä hirveesti kiinnosta.Veneilijälle Vuoksen vesistö on silkka paratiisi puhtaan vetensä, tilavien retkisatamien & runsaine suojaisine reitteineen sellaiselle joka viihtyy luonnonsatamissa. Kaupunkisatamina toki Lappeenranta, Joensuu ja Kuopio ovat ihan eloisia mutta se pihvi siellä on tosiaan kulkea saarissa.
Haetaan Viipuri takaisin sopivan siivun kanssa, niin saadaan meidän maksama kanava samalla.Ei taida uuteen kanavaan löytyä rahaa, epäilen että ei koskaan.
Uudet kansanedustajat pitävät Kymijoen kanavaa liian kalliina – Antti Häkkänen: ”Tässä taloustilanteessa ei ole realismia”
Kymmenen tuoretta Kaakkois-Suomen kansanedustajaa on sitä mieltä, ettei uutta kanavaa kannata rakentaa. Perusteluna on kallis hinta.yle.fi
Jep. Sitten Saimaan ja Päijänteen vesistöt yhdistävä sisävesikanava lisäksi. Kyä sitte kelpais. Eikä tarvis rysyjen kanssa vesillä enää pelautua.Haetaan Viipuri takaisin sopivan siivun kanssa, niin saadaan meidän maksama kanava samalla.
Lukivat väärää suunnitelmaa. Mähän sanoin että Taavetin kohdilta Suomenlahteen se kaivanto! Tunarit.Ei taida uuteen kanavaan löytyä rahaa, epäilen että ei koskaan.
Sopii, siis virtauksen suuntaanSaimaan kanavan avaamista mietitään:
Päätös Saimaan kanavan avaamisesta voi tulla jo lähiaikoina – näin rajasulku vaikuttaa
Saimaan kanavan avaaminen voi Rajavartiolaitoksen mukaan mahdollistaa välineellistetyn maahantulon myös vesiliikenteessä.yle.fi
Myös järkevämpi ja nopeampi ratalinjaus Kuopio-Joensuu-välille (esim. VT9:n käytävässä) voisi olla paikallaan matkustajaliikenteen takia. Nykyistä rataahan ei ole junilla järkevää ajaa, kun matka-aika olisi bussia pidempi, kun rata kiertää pohjoisesta, on sähköistämätön ja korkein sallittu nopeus olisi 120 km/h (kunnossapitotason takia, teknisestihän nykyinenkin rata kestäisi pyörävoimien osalta 200 km/h nopeudenkin, jos geometria sen sallisi ja kunnossapitotaso olisi riittävä). Sen varrella olisi kuitenkin useampi kirkonkylä, ja mahdollisesti Outokumpu, linjauksesta riippuen.No itse nyt pistäisin sen Laitaatsalmeen sen puuttuvan rautatiesillan. Samalla saataisiin ehkä Savon radan junia ohjattua tuonne matkalla kaakonkulman tehtaille. Ja kun nykyään operaattoreitakin mitkä ei karsasta dieselillä ajoa kun tuossa ei sähköjä.
Ei saisi liikaa verrata muualle Suomeen muissa juna-asioissa mutta kyllähän idässä palvellaan junalla montaa pienempää paikkaa kun samalla lännessä junayhteyksiä ei ole vaikka Uuteenkaupunkiin tai Raumalle. Mutta ehkä soisin, että Pieksämäki-Joensuu vuoroja junavuoroja olisi enemmän. Tein joskus Suomen kierroksen junalla ja Joensuu oli hankala saavutettava kun paremmat yhteydet oli aina Kouvolan suunnasta. Radan sähköistys voisi myös tuoda suoria IC-junia muualta Suomesta(itse ehkä sähköistäisin tuon mahdollisen Kolarin radan sähköistyksen jälkeen).
Ja voisi tuon Laitaatsalmen sillan tullessa tulla joku vuoro Pieksämäki-Savonlinnakin. (Vaikka toki kalustollisesti hankalaa kun tuo Savonlinna-Parikkala kiskobussi aikahyvin kiinni tuossa liikenteessä eikä kauheasti ole "ilmaa" ajaa muuta.
No itse nyt pistäisin sen Laitaatsalmeen sen puuttuvan rautatiesillan. Samalla saataisiin ehkä Savon radan junia ohjattua tuonne matkalla kaakonkulman tehtaille. Ja kun nykyään operaattoreitakin mitkä ei karsasta dieselillä ajoa kun tuossa ei sähköjä.
Ei saisi liikaa verrata muualle Suomeen muissa juna-asioissa mutta kyllähän idässä palvellaan junalla montaa pienempää paikkaa kun samalla lännessä junayhteyksiä ei ole vaikka Uuteenkaupunkiin tai Raumalle. Mutta ehkä soisin, että Pieksämäki-Joensuu vuoroja junavuoroja olisi enemmän. Tein joskus Suomen kierroksen junalla ja Joensuu oli hankala saavutettava kun paremmat yhteydet oli aina Kouvolan suunnasta. Radan sähköistys voisi myös tuoda suoria IC-junia muualta Suomesta(itse ehkä sähköistäisin tuon mahdollisen Kolarin radan sähköistyksen jälkeen).
Ja voisi tuon Laitaatsalmen sillan tullessa tulla joku vuoro Pieksämäki-Savonlinnakin. (Vaikka toki kalustollisesti hankalaa kun tuo Savonlinna-Parikkala kiskobussi aikahyvin kiinni tuossa liikenteessä eikä kauheasti ole "ilmaa" ajaa muuta.
Miten ne rautatiet ja junat olisivat hyödyllisiä, kun ei siellä edes bussilinjoja ajeta markkinaehtoisesti? Elyt hölvää verorahaa, että säilyy edes jonkinlainen julkinen liikenne. Ei ne alueet pelastu kiskoja asentamalla.Myös järkevämpi ja nopeampi ratalinjaus Kuopio-Joensuu-välille (esim. VT9:n käytävässä) voisi olla paikallaan matkustajaliikenteen takia. Nykyistä rataahan ei ole junilla järkevää ajaa, kun matka-aika olisi bussia pidempi, kun rata kiertää pohjoisesta, on sähköistämätön ja korkein sallittu nopeus olisi 120 km/h (kunnossapitotason takia, teknisestihän nykyinenkin rata kestäisi pyörävoimien osalta 200 km/h nopeudenkin, jos geometria sen sallisi ja kunnossapitotaso olisi riittävä). Sen varrella olisi kuitenkin useampi kirkonkylä, ja mahdollisesti Outokumpu, linjauksesta riippuen.
Eihän rautatielinjojakaan ajeta markkinaehtoisesti, vaan huomattavaa osaa valtiontuilla.Miten ne rautatiet ja junat olisivat hyödyllisiä, kun ei siellä edes bussilinjoja ajeta markkinaehtoisesti? Elyt hölvää verorahaa, että säilyy edes jonkinlainen julkinen liikenne. Ei ne alueet pelastu kiskoja asentamalla.
Metsään ja muihin raaka-aineisiin perustuvia teollisia investointeja siellä tarvitaan, mutta kuka investoi, kun raaka-aineen saanti on epävarmaa, energian hinta heiluu edessuntakas mielipuolisesti ja ammattiliitot lakkoilee milloin ketäkin vastaan? Lisäksi ympäristöluvitus kestää vuosikausia. Ei ole sellainen ympäristö, että kapitalisti alkaa.
Siis kiskoja ei kannata rakentaa syrjäseuduille, kun ei ne ole kansantaloudellisesti kannattavia edes isojen kaupunkien välillä: Kuten tunninrata, tai Tampereelle pääradan uusi linjaus. Miten @KMPMT tai sinun haaveilemat Itä-Suomen syrjäkylien välisten ratayhteyksien rakentaminen / parantaminen hyödyttäisi kansantaloutta, edes paikallistasolla. Linja-auto on paljon halvempi tapa järjestää edes jonkin tason julkisia yhteyksiä syrjäseuduille ja niitä ELY:t sitten tukevat. Tää ratojen rakentamishinku on jotain ihmeellistä, kun ei ne kerta kaikkiaan ole kannattavia millään mittarilla Suomen väestöpohjalla. Käyttää ne yhteiskunnan niukat varat johonkin oikeasti kansantaloutta kehittävään, kuten teollisten investointien mahdollistamiseen turhaa säätelyä purkamalla ja talouspolitiikan ennustettavuutta parantamalla.Eihän rautatielinjojakaan ajeta markkinaehtoisesti, vaan huomattavaa osaa valtiontuilla.
Jos siirrytään kilpailuun perustuvaan rautatieliikennejärjestelmään, niin matkustajaliikenneslottien huutokauppauksessa on sisällytettävä suosittujen reittien oheen kannattamattomien reittien slotteja ja velvoite ajaa niitä.
Ja suurin osa niistä kannattamattomista bussireiteistä on niitä pienten paikkakuntien reittejä, isompien kaupunkien väliset yhä kannattavat (ks. Onnibus).
kuten teollisten investointien mahdollistamiseen turhaa säätelyä purkamalla ja talouspolitiikan ennustettavuutta parantamalla.
Myös järkevämpi ja nopeampi ratalinjaus Kuopio-Joensuu-välille (esim. VT9:n käytävässä) voisi olla paikallaan matkustajaliikenteen takia. Nykyistä rataahan ei ole junilla järkevää ajaa, kun matka-aika olisi bussia pidempi, kun rata kiertää pohjoisesta, on sähköistämätön ja korkein sallittu nopeus olisi 120 km/h (kunnossapitotason takia, teknisestihän nykyinenkin rata kestäisi pyörävoimien osalta 200 km/h nopeudenkin, jos geometria sen sallisi ja kunnossapitotaso olisi riittävä). Sen varrella olisi kuitenkin useampi kirkonkylä, ja mahdollisesti Outokumpu, linjauksesta riippuen.
Siis kiskoja ei kannata rakentaa syrjäseuduille, kun ei ne ole kansantaloudellisesti kannattavia edes isojen kaupunkien välillä: Kuten tunninrata, tai Tampereelle pääradan uusi linjaus. Miten @KMPMT tai sinun haaveilemat Itä-Suomen syrjäkylien välisten ratayhteyksien rakentaminen / parantaminen hyödyttäisi kansantaloutta, edes paikallistasolla. Linja-auto on paljon halvempi tapa järjestää edes jonkin tason julkisia yhteyksiä syrjäseuduille ja niitä ELY:t sitten tukevat. Tää ratojen rakentamishinku on jotain ihmeellistä, kun ei ne kerta kaikkiaan ole kannattavia millään mittarilla Suomen väestöpohjalla. Käyttää ne yhteiskunnan niukat varat johonkin oikeasti kansantaloutta kehittävään, kuten teollisten investointien mahdollistamiseen turhaa säätelyä purkamalla ja talouspolitiikan ennustettavuutta parantamalla.
Onnibus: 2018 + 1345 k€, 2019 + 464 k€, 2020 - 5 000 k€, 2021 - 4160 k€, 2022 - 119 k€. Seittemän ja puoli miljoonaa turskaa kumulatiivisesti. Ei tuo markkinaehtoinen näytä oikein kannattavan?
Lähde