Sekalaista mussuttelua

Vaunussa sanotaan olevan 14,5 mm ja 7,62mm konekiväärit.
Niin mikä toden näköisimmin otetaan matkaan?
Maallikosta tuntuu että matkaan otettava ase on 7,62*53R
Tuosta tornin ”oikealta reunalta”, mutta saahan ne molemmatkin ottaa.


belarus-minsk-vieux-btr-sovi%C3%A9tique-dans-la-ligne-de-stalin-de-mus%C3%A9e-65870493.jpg

Mietin vain, miten sillä PKT:llä ammuttiin? Ei jalustaa, ei liipasinta, ei tähtäimiä. Eihän tämä mitenkää ylitsepääsemätön ongelma ole, mutta kiinnostaa millainen ratkaisu tuohon oli.
 
Tulin kunniavartiosta ja menin sitten saunaan. Syöty on jonkin verran. Nyt pitäisi sytyttää jouluksi säästämäni Romeo & Julia nro 1 habano, mutta kotihallitus ei halua että poltan sisällä. Pihalla on -12, ja tuollainen robusto palaa reilun puoli tuntia.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin vain, miten sillä PKT:llä ammuttiin? Ei jalustaa, ei liipasinta, ei tähtäimiä. Eihän tämä mitenkää ylitsepääsemätön ongelma ole, mutta kiinnostaa millainen ratkaisu tuohon oli.

BTR oli tulituessa jalkautumisen jälkeen, ja sen aseita käytettiin vaunussa kiinni. Näin siis PsPr:n aikana.

Vaunussa oli ylimääräinen PKM kyllä. Mutta se jäi vaunumiehistölle aseeksi. Ryhmällä oli jo rynnäkkökiväärit ja yksi kvkk + kevytsinko. Näin siis 1980-luvulla.
 
Tulin kunniavartiosta ja menin sitten saunaan. Syöty on jonkin verran. Nyt pitäisi sytyttää jouluksi säästämäni Romeo & Julia nro 1 habano, mutta kotihallitus ei halua että poltan sisällä. Pihalla on -12, ja tuollainen robusto palaa reilun puoli tuntia.

Saunan jälkeen kalsarit jalassa eikun ulos. Eikä tarvi mennä töihin pyhien jälkeen.:cool:
 
Ja mikä pahinta: taktisen tason jutut sitä tasoa että huhhei.. Sodan ajan opetukset olivat pääasiassa unohdettu

Kyllä ainakin tykistön osalta sodan oppeja on noudatettu aina 2000 luvulle sakka.
Mikäli on uskominen kirjaan ”tykistö taistelee tulella”.

Mutta eihän se ole sama asia kuin ameriikassa.

 
Hmm... potentiaalisesti maanpuolustustahtoa nävertävä BBC:n salainen kansalaisuus -persoonallisuustesti:

- olen salaisesti chileläinen.

Huolestuttavaa. Kaikkein vähiten olen kuulemma japanilainen. Vaikka pidän kovasti japanilaisesta ruoasta, tätä ei edes kysytty! Perkele.

Bloody BBC... nyt joudun tekemään tämän typerän testin uudelleen kunnes pääsen takaisin suomalaiseksi. Tässä saattaa mennä koko yö, saatana!

http://www.bbc.com/future/story/20180409-whats-your-secret-nationality
 
Hmm... potentiaalisesti maanpuolustustahtoa nävertävä BBC:n salainen kansalaisuus -persoonallisuustesti:

- olen salaisesti chileläinen.

Huolestuttavaa. Kaikkein vähiten olen kuulemma japanilainen. Vaikka pidän kovasti japanilaisesta ruoasta, tätä ei edes kysytty! Perkele.

Bloody BBC... nyt joudun tekemään tämän typerän testin uudelleen kunnes pääsen takaisin suomalaiseksi. Tässä saattaa mennä koko yö, saatana!

http://www.bbc.com/future/story/20180409-whats-your-secret-nationality

Et tu, Brute... :D

Edit: voi pkrl, kohta mennään pojat konkkaan niin että kopisee: olen salainen kreikkalainen. Vähiten olen nousevan auringon maasta. Teen varmuuden vuoksi toisen testin:
http://www.testimaa.com/test/age?l=fi
Tulos: 21 vuotta. Ok, nuorekas olen; varmistellaan vielä, olenko mies vai mikkihiiri:
http://testaa.net/miestesti/htesti.htm
Ja tulos:
Miestesti
Olet 64.59 %:n mies
Diagnoosi:
Hiinähiinä. Pikkuhiljaa pitää alkaa olemaan jo huolissaan miehisyytesi laadusta. Koita tsempata nyt! Ota jääkaapista makkaraa ja olutta ja nauti herkut olohuoneen sohvalla piereskellen.
Suositeltava lääke:
Kalsarikännit röhtäilyiden ja makkaran kera.
 
Viimeksi muokattu:
Kolmen iteraation jälkeen (2* chileläinen!) olen nyt etiopialainen - kaikkein vähiten: belgialainen... noh, ainakin oikeaan ilmansuuntaan mennään.

Tuhannesti kirottu limetti-yle, tässähän menee ikuisuus! Menin kattomaan uutisia bussiräjähdyksestä ja tässä nyt olaan sievästi jumissa, suomalainen luonteeni ei suostu antamaan periksi ennen kuin saan tämän typerän matriisin geimattua antamaan yksiselitteiseksi vastaukseksi: Finnish!
 
Hmm... potentiaalisesti maanpuolustustahtoa nävertävä BBC:n salainen kansalaisuus -persoonallisuustesti:

- olen salaisesti chileläinen.

Huolestuttavaa. Kaikkein vähiten olen kuulemma japanilainen. Vaikka pidän kovasti japanilaisesta ruoasta, tätä ei edes kysytty! Perkele.

Bloody BBC... nyt joudun tekemään tämän typerän testin uudelleen kunnes pääsen takaisin suomalaiseksi. Tässä saattaa mennä koko yö, saatana!

http://www.bbc.com/future/story/20180409-whats-your-secret-nationality

Mitä pahaa chileläisessä on, mullekin lätkäistiin Etiopialaisen leima, prk...:ROFLMAO:
 
Tulipa poikettua ihan pääkaupungissa,on se melkoinen koettelemus ihmiselle,en kyllä viihdy,täällä saa olla parikin viikkoa ettei tapaa muita ihmisiä kuin oma lauma,ja sitäkin pääsee pakoon kun sukeltaa korpeen,oli alaston olokin kun ei voinut pitää puukkoa vyöllä.
 
Näin se tuli ensimmäinen bemari taloon. Niin kuin olen jo 10 Volvoa ostanut, nyt niin nyt jälkikasvu kinus omakseen bemarin. En nyt tiedä onko hyvä vai huono, konservatiiviselle ihmiselle tietysti takapotku on hyvästä ;)
 
Näin se tuli ensimmäinen bemari taloon. Niin kuin olen jo 10 Volvoa ostanut, nyt niin nyt jälkikasvu kinus omakseen bemarin. En nyt tiedä onko hyvä vai huono, konservatiiviselle ihmiselle tietysti takapotku on hyvästä ;)
Hyvä se Baijerin moottori werstaan auto on ajaa, varaosat kalliita. Bensa kutonen? Saattaahan siinä käydä pyörre myös isäukon lompakossa:)
 
Hyvä se Baijerin moottori werstaan auto on ajaa, varaosat kalliita. Bensa kutonen? Saattaahan siinä käydä pyörre myös isäukon lompakossa:)
Pikkusen laitoin, 316 vm2003. Löyty niin vähillä kilometreillä, vähän reilu satku ajettu, että oli melkein pakko ostaa. Siisti pelihän tuo on ja ihan napakan oloinen, hyvä auto neidille kulkea.
 
Back
Top