Sekalaista mussuttelua

Oli kyllä melkoists p**kaa tuo iltahömpän uutisointi.

Hätäjarrutus ei ylipäätään ole junassa mikään erityisen radikaali toimenpide. Useamman kerran tullut itsekin matkustajana koettua juurikin kulunvalvonnan häiriöiden ja kerran ilkivallan vuoksi. Ei tasan kukaan putoa penkiltä..

Kyllä niitä häiriöitä Sr2:ssa ja Sr1:ssä on. Kuten uutisessa sanottiin niin myös Sr3 saadaan myös säädettyä kuntoon.

Sr1 on se 70-lukuinen neukkuveturi, Sr2 on ysäriä sveitsiläinem ABB tekele ja nyt uusin Sr3 saksalainen Siemensin laite.
 
Kaverini joka on VR:llä tuossa projektissa mukana totes hieman vittuuntuneena että on vähän liioiteltu juttu. Kyllä se kulunvalvontaohjelma saadaan toimimaan alkukankeuden jälkeen

Kaverini, joka on myös VRllä, sanoi, että vetureissa ei ole mitään vikaa vaan ihan suomalaisten omissa ratalaitteissa. Niitä taitaa isännöidä joku muu kuin VR. Ja sanoi, että ratalaitteet olisi saatu aikoja sitten vastaamaan tarpeita, jos olisi suoraan sanottuna haluttu kehdattu viitsitty....tai osattu.
 
Kaverini, joka on myös VRllä, sanoi, että vetureissa ei ole mitään vikaa vaan ihan suomalaisten omissa ratalaitteissa. Niitä taitaa isännöidä joku muu kuin VR. Ja sanoi, että ratalaitteet olisi saatu aikoja sitten vastaamaan tarpeita, jos olisi suoraan sanottuna haluttu kehdattu viitsitty....tai osattu.
No näin voisi äkkinäinen sivullinen arvailla. Veturi joka noudattaa eurooppalaista standardia, vai suomalainen käsinkudettu turvajärjestelmä?
 
Kaverini, joka on myös VRllä, sanoi, että vetureissa ei ole mitään vikaa vaan ihan suomalaisten omissa ratalaitteissa. Niitä taitaa isännöidä joku muu kuin VR. Ja sanoi, että ratalaitteet olisi saatu aikoja sitten vastaamaan tarpeita, jos olisi suoraan sanottuna haluttu kehdattu viitsitty....tai osattu.
Mutta tosta on paljon vaikeampi tehdä klikkiotsikko.
 
Kaverini, joka on myös VRllä, sanoi, että vetureissa ei ole mitään vikaa vaan ihan suomalaisten omissa ratalaitteissa. Niitä taitaa isännöidä joku muu kuin VR. Ja sanoi, että ratalaitteet olisi saatu aikoja sitten vastaamaan tarpeita, jos olisi suoraan sanottuna haluttu kehdattu viitsitty....tai osattu.


Kaikissa muissa vehkeissä on JKV ( veturin alla v….. iso lukija ja radassa kiskojen välissä ”baliisi” joka kertoo sallitunnopeuden opastimen asennon paikan jne.)

JKV valvoo että nopeus on oikea, eri tilanteissa.
Tekniikka on vain niin vanha, ettei laiteita edes enää valmisteta liikkuvalle kalustolle.
GPS on kyllä kaikissa vetureissa mutta se ei ole suoraan yhteydessä JKV:hen.
Vaan sitä käytetään junien/vetureiden paikantamiseen.





SR3 käyttää GPS:ssä kulun valvotaan ja muihin tietoihin.
Näiden tietojen risti riita aiheuttaa nuo hätäjarrutukset.

Se ei käytä radassa olevaa JKV järjestelmää ollenkaan kulunvalvontaa
Joten vika on tuskin radassa.


VR osti yli 300 miljoonalla vetureita, joita ei saakaan käyttää matkustajajunissa”:whistle::whistle::whistle:


Jos SR3 veturien käyttöön ottoa vertaa aikaisemmin hankittuihin vetureihin.
Niin ongelmat ovat kyllä olleet huomattavasti pienempiä.
Ja hankinta on hoidettu paljon paremmin, kuin yksikään muu aikaisempi veturi hankinta.








Dr 16 vetureissa oli sähkölaiteissa ja moottoreissa ongelmia
Moottoreita jopa hajosi kokonaan ja kannet jouduttiin vaihtamaan kaikkiin koneisiin.


Pendoliinoja ei saatu yhteen kytkettyä ( kytketä ei onnistu vieläkään aina).
Hyytyivät matkalle, kalistukset eivät toiminet jne.



SR 2 useamman veturin yhteen kytkettäessä ongelmia.
Usein myös junaan jouduttiin vaihtamaan veturi jo ennen lähtöä ( ohjaus järjestelmä)
 
Viimeksi muokattu:
Magorui-Tactical-Magazines-Base-Pad-Kit-Fits-For-IPSC-USPUA-IDPA-Magazine-Extension-For-GLOCK-17.jpg_50x50.jpg
Tactical Ipsc Holster Magazines Base Pad Kit Fits For IPSC, USPUA, IDPA Magazine Extension For Glock 17, 22, 34, 35 Freeshipping
12,66 :uzi::uzi:

Universal-Pistol-Scope-Rail-Mount-With-Quad-20mm-Picatinny-Weaver-Rail-Polymer-For-Glock-17-5.jpg_50x50.jpg

Universal Pistol Scope Rail Mount With Quad 20mm Picatinny Weaver Rail Polymer For Glock 17 5.56 Hunting Accessories

€ 5,31 :uzi::uzi:
 
Juuri näin, samalla rahalla saa paljon nykyaikaisempaakin rautaa. Mutta jos haluaa juuri mosinista rakentaa:)



Jos ase kerran käy hyvin, niin miksi ei?

250px-Mosse_sivusta.JPG

Ne osumathan ratkaisee.:unsure:


Ostin itse hajonnut tukkisen Sako AV:n -90 luvulta jonka rautojen hinnaksi jäi 110€ kun myin mukana tulleen kiikarin + jalat sekä hajonneen tukin kunnostajalle aihioksi.

Onhan se mukava kysellä ”mitä sinun raudat/aihio maksoi”.

trg-tp.jpg


Kun on voittanut parilla pistellä vieruskaverin.:whistle::whistle::whistle:
 
Jos ase kerran käy hyvin, niin miksi ei?


Ne osumathan ratkaisee.:unsure:

Omia mietteitä miksi ei välttämättä kannata tuosta käynnistä huolimatta ottaa Mosinia rakentelukohteeksi ellei välttämättä juuri halua sellaisesta rakentaa. Eli mikään ei siis estä tekemästä myös sellaisesta.

Mosinin piippu ei itsessään sisällä mitään mystistä käynnin suhteen vaikkakin yleensä ihan ok, on melko ohut (joutuu jäähdyttelemään pidemmissä sarjoissa) ja jos oikeasti halutaan rakentaa pidemmällekin tarkka ase niin se piippu menee vaihtoon anyway jos hakusessa on todella tarkka peli enkä siihen orkkismehupilliin kovinkaan hanakasti ruuvaisi vaimenninta tai teräksistä suujarruakaan jotka kuitenkin mukavia olla olemassa kun osumiseen vähän vauhtia nostetaan.

Mosinin itse rautojen suhteen tulee heti parikin miinusta mieleen, yksi on varmistimen puute (toki jos vaihdat laukaisukoneiston niin modernisaatiossa tulee yleensä varmistin), toinen on erittäin vanhanaikainen makasiiniratkaisu (tämäkin on osilla vaihdettavissa), kolmas on lukon aukaisukulma (tätä voi kiertää kaiken maailman kyläsepän modifikaatioilla pulttiin yms).

En tietenkään halua "pyhää pystykorvaa" varsinkaan tällaisella MP-palstalla haukkua aivan pataluhaksi, sehän on erinomainen vehje omalla aikakaudellaan mutta kyllä tuolla saralla on parempaakin käytettävyyttä saatavilla jo samalla rahalla.

Osumat ratkaisee pisteet taulussa, käytettävyys auttaa saamaan ne osumat sinne joka kerta myös muuttuvassa ympäristössä.
 
Kyllä on per..le,kahen vuoden löylyillä kiukaan takaseinässä reikä,eikö nykyään saa mistään mitään joka kestäisi,kyllä nyt vituttaa,samaa saatanan paskaa joka valmistajalla,se on haettava oikein rautaa ja hitsattava itse,en kyllä osta valmista kiuasta keltään,aivan sama mitä uutta ostaa,kaikki se on sutta ja sekundaa,kylä jämpti on niin,saatana.
 
haettava oikein rautaa ja hitsattava itse,en kyllä osta valmista kiuasta keltään.
Kyllä näin on. Ammattikoulussa räkimäni kiuas vetelee ties monennetta vuosikymmentään, mutta ei ole takapellissäkään kulumisen merkkejä. Arinakaan taivu, kun aina tyhjentää tuhkat ennen lämmitystä.
Ruma kuin saatana, mutta eihän se kuoren alta näy. 5mm levystä kun teet itse rungon niin kestää. Voi tietysti tehdä kuudesta millistäkin. Sitä paksumpi menee hukkaan. Painoahan sille sitten tulee, mutta mitäpä tuo kiukaassa haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on per..le,kahen vuoden löylyillä kiukaan takaseinässä reikä,eikö nykyään saa mistään mitään joka kestäisi,kyllä nyt vituttaa,samaa saatanan paskaa joka valmistajalla,se on haettava oikein rautaa ja hitsattava itse,en kyllä osta valmista kiuasta keltään,aivan sama mitä uutta ostaa,kaikki se on sutta ja sekundaa,kylä jämpti on niin,saatana.
Meillä kesti Narvi 25 vuotta. Alkoi savuttamaan, kivet irti, pajalle, ulkovaippa lähtee muutamalla ruuvilla. Metallipajalta hain 6 mm plootua, leikkelivät siellä sopivat palat valmiiksi.
Turasin reikien päälle hyvän kokoiset paikat ja taas kestää 25 vuotta. Uudet kiukaat on pelkkä huono vitsi.
 
Viimeksi muokattu:
Appiukolla suhahti Velkuan saaristossa Helo 30 litran vaipalla kahdessa kesässä puhki. Se tosin taisi johtua siitä, että saarensa kaivovedessä on inansa meren suoloja mukana. No, oppipahan siitä. Mutta joo, ihan vitsejähän nuo nykykiukaat taitavat olla. Ei ole onneksi mökillä vielä 17-vuotta palvelleella Harvialla väsymisen merkkejä. Tosin frouvan kun saisi houkuteltua perikunnan maille asumaan niin en lähtisi ensmäiseen viikkoon bunkkerisaunan kertalämmitteisen Aito-kiukaan vierestä... Paitti tietysti rosvopaistikuopalle makkaranpaistoon. Ja lampeen uimaan.

Huoh että kesälomaan ja kunnon saunaan on vielä pitkä matka. Eilen kävin Asmara Palacen väsyneessä höyrysaunassa näljääntymässä. Dubaissa vakihotellissa on suomalainen sauna mutta siellä on aina jotain ei-löylyä rättip arabia päivystämässä ja 50" ruudulta CNN:ää toljottamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top