Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Arki toimii aika pitkälle rutiinien varassa.

Nyt on vähän sellainen tilanne, että mitkään tavalliset rutiinit eivät toimi tai ole mahdollisia tai...

Jotain muuta tämä ei juuri haittaisi. Mulla on kaikki aikaansaaminen jouluvalmisteluja myöten ihan nollatasolla.

Välillä on naureskeltu että tulee ensimmäinen jouluton joulu. Ollaan ihan tyytyväisiä jos selvitään kuusen sisään ottamiseen ja koristeluun tapaninpäivään mennessä.

Jotain huvittavankornia siinä kyllä on, miten pienet asiat, muutokset ja puutteet voivat pistää kaiken sekaisin - etenkin jos seassa on muutamia isojakin asioita.

Hassua kyllä ollaan kuitenkin iloisia, onnellisia, hyväntuulisia... vaikka kaikki on niin rempallaan tai kesken kuin mahdollista.

Mä pakenen aina ylikuormittuessani kuulosuojaimet makkariin karkuun ja vedän kuulosuojaimet päähän. Nyt on kai neljäs sellainen päivä menossa.

Kissanpentu on aina yhtä kivaa paketointiseuraa..
Katso liite: 35688
Justiinsa saatu kampalalaiset pedot hollille (tullin pojjaat vähän vieroksuivat häkkejään "Onks noi agressiivisiä?" No, ei. Ne näyttää kykeneväisiltä ja kykenevätkin mutta vain jos käsketään) niin täällä mietitään jo niille kympiksi kunnon koirankuonoa vasen-oikea-vasen lotisuttavaa kattia. Missä noissa akoissa on jarru?

Arki toimii aika pitkälle rutiinien varassa.

Nyt on vähän sellainen tilanne, että mitkään tavalliset rutiinit eivät toimi tai ole mahdollisia tai...

Jotain muuta tämä ei juuri haittaisi. Mulla on kaikki aikaansaaminen jouluvalmisteluja myöten ihan nollatasolla.

Välillä on naureskeltu että tulee ensimmäinen jouluton joulu. Ollaan ihan tyytyväisiä jos selvitään kuusen sisään ottamiseen ja koristeluun tapaninpäivään mennessä.

Jotain huvittavankornia siinä kyllä on, miten pienet asiat, muutokset ja puutteet voivat pistää kaiken sekaisin - etenkin jos seassa on muutamia isojakin asioita.

Hassua kyllä ollaan kuitenkin iloisia, onnellisia, hyväntuulisia... vaikka kaikki on niin rempallaan tai kesken kuin mahdollista.

Mä pakenen aina ylikuormittuessani kuulosuojaimet makkariin karkuun ja vedän kuulosuojaimet päähän. Nyt on kai neljäs sellainen päivä menossa.

Meillä on kaikki rempallaan vaikka muutosta aikaa jo, mutta paljon asioita kasaantunut loppuvuoteen ja toinen oli sairaalassakin, tärkeintä on se yhdessäolo eikä täydellisyys.

Se kuulkaa joulu tulee, oli kuusi tuvassa tai vielä mettässä. Väliäkö sillä onkaan, meillä oli viimejouluna puolikas kuusi tökättynä lypsyjakkaraan, nyt löyty sentään koko kuusi ja tenavat sen koristeli mieleisekseen. Niiden mieleinen tosin sattuu mun verkkokalvoihin mutta niillehän se on. Se on sama oli kuusia kokonainen, puolikas tai ei yhtään. Se taas on perseestä jos iskä ja äiskä tappelee siitä et kumpi sen jätti hankkimatta tai hankki vääränlaisen. Sekin on perseestä jos kuuseen, jouluun, kinkunsyöntiin tai muuhun vaaditaan saatanalliset promillet, käsirysy, perheriita ja kirves.

ei sen tartte olla justiinsa. Lapsille on sama onko perintöhopeat kiillotettu ja naapurin marttaa muistettu joulukukalla, pari pakettia ja yhessä olemista. Ei tuu traumaa, känniörvellys, riita ja stressi on sellanen mikä jää paremmin mieleen.

jos tänä jouluna kaikki ei ole ohjesäännön mukaista priimaa mankeloituine perintöpoppanoineen, ni ens jouluna on sitte taas muuta.

mä lähden työstää laatikoita

Isänmaallisten työkaluja, viikonloppuavaimella

Kinkkukin paistettu ja ulkoterassilla jäähdyttelemässä. Muovilaatikko on nostettu sen päällyskatteeksi ja peijooni jos yöllä laatikko alkaa kolista pitkin betonia, seurauksena on salamannopea liikekannellepano:)

Lähistöllä on steppaillut äskettäin susipari.
Kinkun ryöstämisen estäminen joulun aikaan jos mikä käy lieventäväksi asianhaaraksi, mikäli LKP johtaa veritekoihin :)

Nyt on inscoutilla mennyt videoklipit sekaisin.

Tuo öiseltä näyttävä kipinöintivideo on turvakameratallenne aiheesta Baltriber parkkitalossa. (Katso kirjoitus #5900 tästä ketjusta.)

Ikarus suojelee kinkkua naapurikunnan puolella hiippailevilta susihukkasilta on tää klippi.

Havainto susirukkasista on tehty noin minuutti videon alkamisen jälkeen. (Joo... Ne oli rukkaset, ei hukkaset. Sen rukkasia käyttäneen tyypin perikunta käytti aika rumia sanoja. Väittivät yliampuvaksi reagoinniksi, vaikka tuli ei mennyt yhtään yli vaan osui ihan tarkasti koordinaatteihin.)

Olen juuri kärsinyt valtavan lumisotilaallisen tappion.

Läheinen savinen alue, joka ei ole pelto, niitty, puisto eikä urheilukenttä, mutta ei myöskään ole olematta mitään noista oli hurjan taistelun näyttämönä.

Päiväkoti-ikäinen liittoutui kierosti vaimelin kanssa. Vaimeli muodosti kranaatinheittimistön ja päiväkoti-ikäinen paisko lumikäsikranaatteja alle metrin etäiisyydeltä.

Keskimmäinen tenava otti itselleen jalkaväen roolin.

Vanhin tenava toimi kuin rynnäkkövaunu. Linjojen läpi suoraan vastapuolen asemiin ja sarjatulta vauhdissa kunnes vastustajan puolustus murtuu ja alkaa paniikinomainen pako.

Minä muodostin järeän tykistön. Kasasin kengillä vetämällä lumesta 305mm lumiammuksia ja paiskasin niitä pään yli kahden käden voimin ketä tahansa päin.

Yhdessä kohtaa lumisotaa vaimeli oli kumartuneena juuri kun minulla oli kaksitoistatuumainen ammus pään päällä valmiina. Ryntäsin. Vaimo kumartui suojaan ja minä lisäsin vauhtia. Ja juuri vaimeliinin kohdalla saippuanliukas savi lähti jalan alta liikkeelle. Toinen jalka heilahti ylös kuin Teofilus Tuhatkaunon savatepotkussa. Voiman ja vastavoiman lain mukaan loput minusta heilahti alas - sinne missä märkä savi odotti hellyydenkipeänä syleilyynsä ketä ja mitä vain.

Hetken päästä makasin ryvettyneenä pellolla. Muu perhe julistautui voittajiksi. Minä nielin tappioni. Palasimme kotiin ja minä sijoitin kankaisen ulkokuoreni pesukoneeseen. Ohjelmaksi savessa rypeneiden toivottomien tollojen putsausohjelma.

Mitä tästä opimme?

Minä en tietenkään oppinut mitään.

Lapset oppivat nauramaan hassulle isälle - taas jälleen kerran. Vaimeli oppi että Nuivasaaren järeä kaksitoistatuumainen lumitykki osaa ampua itseään taitavasti koipeen. Lumisotakorkeakoulu sai itselleen aineistoa, jonka varassa voi tutkia järeän lumitykistön soveltuvuutta liikkuvaan hyökkäysoperaatioon märällä savipellolla.

Kyllä se vaan niin on että Lutsiaano Pavarotti Elviksen veroinen laulajana/ viihdyttäjänä kun on kyse populäärimusiikista
Onko parhaimmillaan muiden tähtien kanssa vai itseksekseen vaatii sulattelua

Back