Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kyllä se vaan niin on että Lutsiaano Pavarotti Elviksen veroinen laulajana/ viihdyttäjänä kun on kyse populäärimusiikista
Onko parhaimmillaan muiden tähtien kanssa vai itseksekseen vaatii sulattelua

Varmasti muistavat vielä isoinakin :solthum:

Yksi noista totesi muutama päivä sitten, että isi tekee aina kaikkee nerokasta tyhmää. Sitä nerokasta tyhmää tulee niin joka päivä, että en tiedä muistavatko juuri tuon savivellikierimisen vai tuhat mehukkaampaa juttua.

Veikkaan että yksi niistä muistaa joskus vuosikymmenten päästä ne pitkät filosofoivat keskustelut, joita käydään milloin yhdessä kävelyllä käyden ja milloin taas kotona höpöttäen.

Noi tenavat ovat monella tavalla allekirjoittanutta fiksumpia. Eivät esimerkiksi tee kanelichiliä habanerosta ja hiero sen jälkeen silmiään tai koita pystyvätkö syömään ison vesimelonilohkon yhdellä haukulla.

Ah.
Joulupäivä eikä mitään vaatimuksia suuntaan tai toiseen.
Lainasin kirjastosta nipun kirjoja, joissa ainoa vaatimus oli, että ne ovat mahdollsimman ohuita. Lukisikohan sitä Friedrich Nietzschen Antikristuksen vai Lauri Palvan Sankarivainajien tie kotiin?

Olen juuri kärsinyt valtavan lumisotilaallisen tappion.

Läheinen savinen alue, joka ei ole pelto, niitty, puisto eikä urheilukenttä, mutta ei myöskään ole olematta mitään noista oli hurjan taistelun näyttämönä.

Päiväkoti-ikäinen liittoutui kierosti vaimelin kanssa. Vaimeli muodosti kranaatinheittimistön ja päiväkoti-ikäinen paisko lumikäsikranaatteja alle metrin etäiisyydeltä.

Keskimmäinen tenava otti itselleen jalkaväen roolin.

Vanhin tenava toimi kuin rynnäkkövaunu. Linjojen läpi suoraan vastapuolen asemiin ja sarjatulta vauhdissa kunnes vastustajan puolustus murtuu ja alkaa paniikinomainen pako.

Minä muodostin järeän tykistön. Kasasin kengillä vetämällä lumesta 305mm lumiammuksia ja paiskasin niitä pään yli kahden käden voimin ketä tahansa päin.

Yhdessä kohtaa lumisotaa vaimeli oli kumartuneena juuri kun minulla oli kaksitoistatuumainen ammus pään päällä valmiina. Ryntäsin. Vaimo kumartui suojaan ja minä lisäsin vauhtia. Ja juuri vaimeliinin kohdalla saippuanliukas savi lähti jalan alta liikkeelle. Toinen jalka heilahti ylös kuin Teofilus Tuhatkaunon savatepotkussa. Voiman ja vastavoiman lain mukaan loput minusta heilahti alas - sinne missä märkä savi odotti hellyydenkipeänä syleilyynsä ketä ja mitä vain.

Hetken päästä makasin ryvettyneenä pellolla. Muu perhe julistautui voittajiksi. Minä nielin tappioni. Palasimme kotiin ja minä sijoitin kankaisen ulkokuoreni pesukoneeseen. Ohjelmaksi savessa rypeneiden toivottomien tollojen putsausohjelma.

Mitä tästä opimme?

Minä en tietenkään oppinut mitään.

Lapset oppivat nauramaan hassulle isälle - taas jälleen kerran. Vaimeli oppi että Nuivasaaren järeä kaksitoistatuumainen lumitykki osaa ampua itseään taitavasti koipeen. Lumisotakorkeakoulu sai itselleen aineistoa, jonka varassa voi tutkia järeän lumitykistön soveltuvuutta liikkuvaan hyökkäysoperaatioon märällä savipellolla.

Perheen yhteiset lumileikit ovat parhautta. Kuvauksen perusteella lapset oppivat sellaista, mistä on hyötyä myöhemmässä elämässä. Lumisodassa kärsimäsi karvas tappio oli yksi elämän suursodan ratkaisevista voitoista. (y)(y)(y)

Lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa, mutta isovanhemmilta tulee jouluisin lahjaksi syötävää, jolle olen allerginen. Onko kohteliasta huomauttaa tästä ja ehdottaa vaikka toisenlaista saman hintaluokan syötävää?

Lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa, mutta isovanhemmilta tulee jouluisin lahjaksi syötävää, jolle olen allerginen. Onko kohteliasta huomauttaa tästä ja ehdottaa vaikka toisenlaista saman hintaluokan syötävää?
Totta kai. Tosin en ehdottaisi mitään.

Millaisia Puolustusvoimien kassakaapit ovat?

Millaisia Puolustusvoimien kassakaapit ovat?

Suomen kasarmin salatut sotilaskassakaapit myytiin huutokaupassa
Puolustusvoimat on myynyt nettihuutokaupoilla tarpeettomaksi käyneet Hämeenlinnan Suomen kasarmin irtaimistot. Erikoisimpia ja halutuimpia kohteita olivat esikuntien vanhat kassakaapit, joissa on säilytetty aikanaan salattuakin materiaalia.

13-3-7720713.jpg

Kassakaappi tuli Hampurista
Ison kassakaapin kyljessä ovat valmistajan tiedot: Fabrik von J.H.Blecher, Hamburg. Valmistusvuosi ei ole tiedossa, eikä se käy kassakaapista ilmi.
Kassakaapin merkitys ja osa vaiheista käy ilmi kuitenkin heikosti näkyvästä paperinpalasta ja siinä olevasta tekstin pätkästä:
_ ” 40. ja 42. luvun mukaan ja 10 päivänä 1939 annetun ” mukaan salassa pidettävä." _
Jämäkästä Fabrik von J.H. Blecterin kassakaapista tarjottiin nettihuutokaupassa 250 euroa.

https://yle.fi/uutiset/3-7720589

Olisi itsellekin kelvannut 250e.

Mielestäni halvalla meni.

Suomen kasarmin salatut sotilaskassakaapit myytiin huutokaupassa
Puolustusvoimat on myynyt nettihuutokaupoilla tarpeettomaksi käyneet Hämeenlinnan Suomen kasarmin irtaimistot. Erikoisimpia ja halutuimpia kohteita olivat esikuntien vanhat kassakaapit, joissa on säilytetty aikanaan salattuakin materiaalia.

Katso liite: 35817

Kassakaappi tuli Hampurista
Ison kassakaapin kyljessä ovat valmistajan tiedot: Fabrik von J.H.Blecher, Hamburg. Valmistusvuosi ei ole tiedossa, eikä se käy kassakaapista ilmi.
Kassakaapin merkitys ja osa vaiheista käy ilmi kuitenkin heikosti näkyvästä paperinpalasta ja siinä olevasta tekstin pätkästä:
_ ” 40. ja 42. luvun mukaan ja 10 päivänä 1939 annetun ” mukaan salassa pidettävä." _
Jämäkästä Fabrik von J.H. Blecterin kassakaapista tarjottiin nettihuutokaupassa 250 euroa.

https://yle.fi/uutiset/3-7720589

Olisi itsellekin kelvannut 250e.

Mielestäni halvalla meni.
Jossain hissittömässä rakennuksessa viidennessä kerroksessa ;)

Jossain hissittömässä rakennuksessa viidennessä kerroksessa ;)
Oikean kassakaapin siirtäminen on muuten aivan pirullista hommaa. Pomo osti huutokaupasta itselleen sen kokoisen että sai aseet sinne. Oli muuten aika iso projekti siirtää se pirun kaappi edes kuorma-autosta terassille saati sitten taloon. Painoa oli niin paljon, että kaikki lattiapinnat piti suojata vanerilla ettei mene rullien alla paskaksi.

Vaasassakin myytiin juuri esikunnan vanhoja kaappeja, en jaksanut lähteä hakemaan mutta kai nuo asiansa ajaa vielä monessa.

Töissä taas joulun jälkeen, jotta muut voivat jatkaa joululomiansa (itseppä uhrauduin) Turhauttavan hiljaista.

Graavilohi on parasta. Joulun kalat loppuivat jo eilen aamulla, niin kävin tänä aamuna hakemassa lisää puoleen hintaan. :)

MISSÄ ON VEIKKO HUOVISEN PATSAS,KORPIFISOFI JOKA OSAISI
NYKYHETKEENKIN LAUKOA JUURI OIKEAT SANAT JOS OLISI JO XXX VUOTIAS?
Minä perkele en tiedä missä on Veikon PATSAS.
Se pitää järkätä jos sitä ei vielä ole.
Haistakaa ajatusta ja lukekaa ihmeessä vaikka pakinakokoelma läpi( uudelleen ja uudelleen)
ME EMME YMMÄRRÄ ISIÄMME, EMMEKÄ AIEMPAA SUKUPOLVEA( vai miten se meni lampaan syöjissä)
On SE perkele tämä nykymeininki verrattuna Veikko Huovinen ( Luonnonkierto)
On se perkele jos ei Suomessa ole muita tolkun miehiä kuin minä ja Kinnusheikki näytellen) Hyvä tyyppi olen jututtanut KinnustaKIN.

Back