Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kaksimielisiä lauluja ainakin tuo lauloi,Vanha hanuri..hmm..mitenkähän iäkäs mahtoi olla😁

@Omnipotentti , @Rajajääkäri +muut
En tiedä koska olette palvelleet, mutta silloin kun minä olen ollut, niin ammuskeltiin seuraavia:
-RK-3 10 patia seisaaltaan 150m.
-En muista numeroa, mutta kaantyviin tauluihin, lipasta vaihtaen, 5+5+5
Seisten, polvelta ja makuulta, kaikki 150m
-RK-6 muistelisin, kuin kolmonen,
mutta 300 metristä.
Tais olla muutakin, mutta en muista varmaksi. Se on kuitenkin varma, ettei tauluihin ammuttu 50 metristä, kuin korkeintaan kp:llä.
Niin lyhyt matka oli kai jo lähitaistelua.😏
300m ammuttiin 150m ampumapaikan yli samoihin tauluihin, kuin 150m ja taisi olla vähän toivotaan, toivotaan ammuntaa, mutta kyllä niistä joku osuikin.
Kuului kuitenkin ohjelmaan.
En muuten olisi alkanut moisesta kirjoittelemaan, mutta olin havaitsevanani epäuskoisuutta asiassa. Ajat muuttuu, eihän Cooperissakaan juosta enää yli 3k, niin kuin nykyään pruukataan asia ilmaista.
Jos on muita vanhuksia paikalla, ettekä häpeä ikäänne, niin ottakaa kantaa omilla muistikuvillanne.
En muuten guugelista löytänyt mitään tietoja vanhoista matkoista.
@Kent Uranium

On tää jeesusperkele vaikeeta tämä nykyaika,koitan päästä hoitamaan erästä juttua eikä onnistu ku netissä.
-aloita tunnistautumalla
-luo tunnus
-luo salasana
-lähetämme salasanan sähköpostiisi
-mikäli et saa salasanaa sähköpostiisi luo uusi sähköposti osoite
-eikö vieläkään onnistu?
-hähää,vituttaako vanhaa runkkaria?
-palaa alkuun
-luo vittu sitä ja tätä
Yhtä perkeleen helvettiä,olisipa vielä 80 luku😐

@Senjanen @teknohippi @StepanRudanskij

Bullshit. Kaipaan yhä ymmärrystä, millä mekanismilla kuvittelet valtion kauppaavan noita datoja kilpailijoille. Kannattaisi ehkä tutustua siihen parjaamaasi lainsäädäntöön ja havaita, ettei sellaista mekanismia ole, jolla US voi tuosta vaan ottaa käyttöön kaiken sen maaperälle siirretyn datan. Toki, maan puolustamiseksi, mutta eikö kannattaisi siinä tapauksessa osoittaa sormella läntistä naapuriamme, jolla on pääsy kaikkeen sen läpi liikkuneeseen dataan? Vaikka kuinka vihaisit USAa, tämä väitteesi menee ohisektoriin.

Tavoittaneeko tämä viesti teitä täältä - aihe ei sovi Ukraina-ketjuun, joten täällä voinee jatkaa tarvittaessa.

Liittyen itse aiheeseen, mikä oli siis "vakoileeko USA kaupallisessa tarkoituksessa" linkkaan tähän New York Timesin artikkelin, vuodelta 1995:
(Voi antaa maksumuurin selaimeen, jos näin tapahtuu, niin paina reload ja hakkaa escape-näppäintä latauksen keskeyttämiseksi, niin muuri ei ehdi nousta).

Olennainen kappale artikkelista:
"Spying on allies for economic advantage is a crucial new assignment for the C.I.A. now that American foreign policy is focused on commercial interests abroad. President Clinton made economic intelligence a high priority of his Administration, specifically information to protect and defend American competitiveness, technology and financial security in a world where an economic crisis can spread across global markets in minutes."

@Senjanen @teknohippi @StepanRudanskij

Tavoittaneeko tämä viesti teitä täältä - aihe ei sovi Ukraina-ketjuun, joten täällä voinee jatkaa tarvittaessa.

Liittyen itse aiheeseen, mikä oli siis "vakoileeko USA kaupallisessa tarkoituksessa" linkkaan tähän New York Timesin artikkelin, vuodelta 1995:
(Voi antaa maksumuurin selaimeen, jos näin tapahtuu, niin paina reload ja hakkaa escape-näppäintä latauksen keskeyttämiseksi, niin muuri ei ehdi nousta).

Olennainen kappale artikkelista:
"Spying on allies for economic advantage is a crucial new assignment for the C.I.A. now that American foreign policy is focused on commercial interests abroad. President Clinton made economic intelligence a high priority of his Administration, specifically information to protect and defend American competitiveness, technology and financial security in a world where an economic crisis can spread across global markets in minutes."
Joo, hyvä pointti, oli täysin väärällä foorumilla.

"Spying on allies" keskustiedustelupalvelun keinoin olisi täysin tarpeetonta ja kallista, kun yritysvakoilu tiedot ostamalla on sekä helppoa että halpaa. Jutussa puhutaan aivan muusta kuin tarjouskilpailuihin osallistuvien tahojen yrityssalaisuuksien tiedustelusta. Ja juuri tämä oli alunperin pointtini. Mutta tämä riittäköön tältä erää.

Itse olen välillä suunnitellut (edullisen) pakun hankkimista toiseksi autoksi ja sen pienimuotoisella vuokraamisella hankkia muutaman extra-euron.. Mutta ei taida olla voittava taktiikka sellainen? Mutta kyllähän se on vanha totuus että ei ne vehkeet yleensä lainaamalla parane. Auton kärryä lainaan kyseleville olen joskus sanonut, että voin itsekin rikkoa valojohdon leikkurilla ja vasaroida valot säpäleiksi.
Näitä näkee täällä Oslossa yllättävän usein, nyt kun ajat ovat tiukentuneet varsinkin ei-norjalaisille ruoka- ja energia -inflaation seurauksena... Suomessa ei vielä toimintaa, ehkä sinä aloitat tämän Härmässä, sopivien yhteistyökumppanien kanssa?

Voisin osallistua crowd-funding -pohjalta, koska toimii täällä ainakin bisneksenä.

Näitä näkee täällä Oslossa yllättävän usein, nyt kun ajat ovat tiukentuneet varsinkin ei-norjalaisille ruoka- ja energia -inflaation seurauksena... Suomessa ei vielä toimintaa, ehkä sinä aloitat tämän Härmässä, sopivien yhteistyökumppanien kanssa?

Voisin osallistua crowd-funding -pohjalta, koska toimii täällä ainakin bisneksenä.
Kunnioitettavaa että puhuvat rehellisesti Rent-a-Wreckistä!

Suomen vastinehan on Pakukympillä. Hirveitä pommeja, mutta nimestä sitä ei vielä näe.

Suomen vastinehan on Pakukympillä. Hirveitä pommeja, mutta nimestä sitä ei vielä näe.
Nää on itse asiassa ihan suht siistejä, ei mitään ruostekaukaloita tai savuttajia, minkä johdosta niissä on isot tarrat todennäköisesti, että jengi näkis ettei nää ole menossa ihan ens viikolla kilvettöminä Jokkiksen karsinta-ajoihin. Ihan ok näköistä, vähän vanhempaa ja pienempää pakukalustoa on out-and-about kaupungilla ihan säännöllisesti, kun kuljen jalan työmatkat tonne Oslon Kallioon eli Løkkaan täältä Majorstuanilta, ja takaisin...

"Rent-a-Wreck" ei automaattisesti tarkoita että autot olisi jotakin ruostekasoja.

Joskus kauan sitten Herttoniemessä oli autokauppa/autovuokraamo joka toimi tuolla periaatteella. Kaikki autot selkeästi käytettyjä, ja olivat erikoistuneet tiettyihin malleihin (muutama Peugeot henkilöauto-malli ja Hiace-pakut). Myivät ja vuorasivat samaa autokantaa.

Sieltä tuli vuokrattua opiskeluaikana autoa lomareissuille ja muuttohommiin, olin ihan tyytyväinen palveluun. Autot oli ok kunnossa eli luotettavia, se oli ainoa millä itselle oli merkitystä.

"Rent-a-Wreck" ei automaattisesti tarkoita että autot olisi jotakin ruostekasoja.

Joskus kauan sitten Herttoniemessä oli autokauppa/autovuokraamo joka toimi tuolla periaatteella. Kaikki autot selkeästi käytettyjä, ja olivat erikoistuneet tiettyihin malleihin (muutama Peugeot henkilöauto-malli ja Hiace-pakut). Myivät ja vuorasivat samaa autokantaa.

Sieltä tuli vuokrattua opiskeluaikana autoa lomareissuille ja muuttohommiin, olin ihan tyytyväinen palveluun. Autot oli ok kunnossa eli luotettavia, se oli ainoa millä itselle oli merkitystä.
Enemmän tässä ooi vertailu Rent-a-Wreckiä ja Pakukympillä.

R-a-W antaa ymmärtää että autot olisi huonompia, mutta niissä nyt on lähinnä käytönjälkiä. Hinnat näyttivät olevan oikein hyviä autokantaan nähden.

Pakukympillä mainostaa kympin pakua, mutta saat sillä rahalla auton pariksi tunniksi, omavastuu on joku 2000€, auto on todennäköisesti tankkaamatta edellisen jäljiltä ja perässä tulee lappua tankkaamattomuudesta. Ja liukuovi putoaa varpaille kun sen avaat - nähty on.

Pieniä halpisvuokraamoita on ja nostan hattua, mutta Pakukympillä-kalusto on kyllä melkoisen karseaa.

Ukraina ketjussa olen nähnyt useammankin eri käyttäjän laittavan viestejä pelkällä lainauksella kommentoimatta itse mitään. Miksi tällaista harrastetaan?
Itselle tulee vahinkolainakset mieleen, mutta ihmetellyt myös samaa. Luulisi edes poistavan viestinsä kun huomaa vahingossa liipaisseensa. Puhelimella tulee helposti vahingossa koskettua tuohon "vastaa lainaten" kohtaan, mutta en ole vahingossa lähettänyt niistä yhtäkään.

Ukraina ketjussa olen nähnyt useammankin eri käyttäjän laittavan viestejä pelkällä lainauksella kommentoimatta itse mitään. Miksi tällaista harrastetaan?
En mä mistään mitään tiedä, ihan oikeasti siis. On vain se oma mielipide asioista.
Ehkä näissä jotka laittaa viestejä pelkällä lainauksella olettavat asian olevan riittävän selvän, jatkoa siihen yleiseen mielipiteeseen. Tai sitten eivät "uskalla" kertoa sitä mihin pitäisi kiinnittää huomio.
Tunnustan, itse sortunut samaan.

ööö äh. taas kerran ymmärsin väärin. Ihan eri asia tämä.

Edit: Oma moka kun hätäisesti tulee luettua välillä näitä.

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa olevan käyttäjiä, joilla on tosi vähän viestejä. 0-5 kpl tyypillisesti. Oletan, että vahingossa painettu lainausta, sehän säilyy alhaalla kirjoituslaatikossa kunnes poistat tai lähetät. Taitaa vaan uusilla käyttäjillä pysyä siellä siihen saakka kun tulee vahingossa painettua lähetä nappia. Paras olisi oppia editoimaan pois ja piste tilalle.

Back