Sekalaista mussuttelua

Tappelu työpaikallani!
Lauantai ja aamuvuoro, eli 0900-1500, ja joku paikallinen aito-norjalainen kundi, hujoppi, tuli neljän mimmin kanssa syömään italialaisravintolaan... keskelle viikon ylivoimaisesti vilkkainta 3:a tuntia, lauantain lounaspiikki, ja hermostuivat kun ruokaa piti odottaa 35min. Kundi nousi haastamaan naistarjoilijaa ja tarttui tähän käsivarresta, jonka huomasin ja huusin hovimestarille että nyt on tilanne päällä - meillä on avokeittiö mutta ei siitä tiskin yli kiipeä erkkikään näissä piukoissa pöksyissä, hovimestari Antzelos (Angelo) on siis jonkinlainen kreikan-albaani, joita ei ilmeisesti hanki pitele, koska ryntäsi paikalle, raahasi kaverin ulos (näköalaikkunat) ja veteli turpaan... poliisit paikalle ja nisti lähti legevaktiin eli ensiapuun ja sitten putkaan. Hovimestari tuli takaisin sisään, ja ilmoitti norjalaistarjoilijattarille jotka kyselivät vointia ettei tässä mitään, Albaniassa tälläistä sattui kolme kertaa päivässä... :)
Tämä piristi kuuden päivän viikkoani huomattavasti, seitsemäs putkeen, tosin vuorot ovat kohtuullisia, 7t arkisin ja 8t to-la. Covidin jälkeen alalla vaan huutava pula tekijöistä, jos joku on lomalla niin kurja juttu, työkaverit ovat 80% nepalilaisia ja nyt oli just joku Djawuli tai jotain, vastaa joulua ehkä Härmässä, joten tein 26 vuoroa lokakuussa ja samaa torrenttia niskaan edelleen marraskuulle.
Mutta vaikka meikäläisen liksa on vain 190nok tunti, oli kuukauden tienesti sievät 38470... joku ylityöjuttu jossa saa 40% viikottaisista ylitunneista mutta myös kuukausittaisista... ja joulukuussa on Norjassa niinkutsuttu puolikas kuukausi, jossa maksan vain puolet tuloverosta, esim jos maksoit 1000 eur marraskuussa lokakuun liksasta niin joulukuussa maksat vain 500 marraskuun palkasta.
Joulurahaksi, Julepenger, sitä kutsutaan.
Vittu tarvitsen kyllä palkankorotuksen, tarjoilijatkin saavat 220nok... mutta serbialainen Head Chef. Joka on ääri-nationalisti ja Putinin kannattaja, välit eivät ole kauhena lämpimät. Onneksi se kääpä osti koiran (Siperian Laika, uros) eikä selkeästi tajua ollenkaan millainen painajainen tosta piskistä tulee vielä :) (y).

My money is on the dog.
 
Tappelu työpaikallani!
Lauantai ja aamuvuoro, eli 0900-1500, ja joku paikallinen aito-norjalainen kundi, hujoppi, tuli neljän mimmin kanssa syömään italialaisravintolaan... keskelle viikon ylivoimaisesti vilkkainta 3:a tuntia, lauantain lounaspiikki, ja hermostuivat kun ruokaa piti odottaa 35min. Kundi nousi haastamaan naistarjoilijaa ja tarttui tähän käsivarresta, jonka huomasin ja huusin hovimestarille että nyt on tilanne päällä - meillä on avokeittiö mutta ei siitä tiskin yli kiipeä erkkikään näissä piukoissa pöksyissä, hovimestari Antzelos (Angelo) on siis jonkinlainen kreikan-albaani, joita ei ilmeisesti hanki pitele, koska ryntäsi paikalle, raahasi kaverin ulos (näköalaikkunat) ja veteli turpaan... poliisit paikalle ja nisti lähti legevaktiin eli ensiapuun ja sitten putkaan. Hovimestari tuli takaisin sisään, ja ilmoitti norjalaistarjoilijattarille jotka kyselivät vointia ettei tässä mitään, Albaniassa tälläistä sattui kolme kertaa päivässä... :)
Tämä piristi kuuden päivän viikkoani huomattavasti, seitsemäs putkeen, tosin vuorot ovat kohtuullisia, 7t arkisin ja 8t to-la. Covidin jälkeen alalla vaan huutava pula tekijöistä, jos joku on lomalla niin kurja juttu, työkaverit ovat 80% nepalilaisia ja nyt oli just joku Djawuli tai jotain, vastaa joulua ehkä Härmässä, joten tein 26 vuoroa lokakuussa ja samaa torrenttia niskaan edelleen marraskuulle.
Mutta vaikka meikäläisen liksa on vain 190nok tunti, oli kuukauden tienesti sievät 38470... joku ylityöjuttu jossa saa 40% viikottaisista ylitunneista mutta myös kuukausittaisista... ja joulukuussa on Norjassa niinkutsuttu puolikas kuukausi, jossa maksan vain puolet tuloverosta, esim jos maksoit 1000 eur marraskuussa lokakuun liksasta niin joulukuussa maksat vain 500 marraskuun palkasta.
Joulurahaksi, Julepenger, sitä kutsutaan.
Vittu tarvitsen kyllä palkankorotuksen, tarjoilijatkin saavat 220nok... mutta serbialainen Head Chef. Joka on ääri-nationalisti ja Putinin kannattaja, välit eivät ole kauhena lämpimät. Onneksi se kääpä osti koiran (Siperian Laika, uros) eikä selkeästi tajua ollenkaan millainen painajainen tosta piskistä tulee vielä :) (y).

My money is on the dog.
Suomessa tunturifirmat lupaa nyt 4000€/kk kokeille ja tammikuun jälkeen 5000€/kk. Uskon heti, kun näen palkkakuitin ilman jotain järjettömiä työputkia tai muita TES:n vastaisia kikkailuja.

Tuttava yritti 25 vuoden työkokemuksella saada normaalia TES:n mukaista palkkaa 90 tunnin sopimuksella, eli siis 90 tuntia/kolme viikkoa, eli 30 tuntia viikossa (Suomessa "normaali" työviikko on sen vajaat 40 tuntia). Ei onnistunut, eli oli liian kallis työntekijä.
 
Tulipa sitten ajeltua Kainuusta takaisin Napapiirin taakse. Mörköpimiä syysyö ja vettä sataa. Vitusti poroja tienvarressa. Takaa tuleva kanssa-autoilija totesi, että jos edellä ajava (minä) vetää lukkojarrutuksen, on luontevaa laittaa vilkku vasempaan ja painaa kaasu pohjassa ohi. Onneksi niillä poroilla oli heijastimet ja siinä autossa hyvät jarrut. Mutta kylläpä kaveri ajeli sen jälkeen oppikirjamaisen nätisti turvavälin pitäen seuraavat 60 kilometriä.
 
Suomessa tunturifirmat lupaa nyt 4000€/kk kokeille ja tammikuun jälkeen 5000€/kk. Uskon heti, kun näen palkkakuitin ilman jotain järjettömiä työputkia tai muita TES:n vastaisia kikkailuja.

Tuttava yritti 25 vuoden työkokemuksella saada normaalia TES:n mukaista palkkaa 90 tunnin sopimuksella, eli siis 90 tuntia/kolme viikkoa, eli 30 tuntia viikossa (Suomessa "normaali" työviikko on sen vajaat 40 tuntia). Ei onnistunut, eli oli liian kallis työntekijä.
Joo mulla on sähköposti täynnä noita norjalaisia hiihtokeskuksia kun listauduin yhteen rekryfirmaan juovuksissa vihapäissäni... öljynporauslautat maksavat noi liksat kokeille jotka osaavat leipoa muuten vähintään kolminkertaisena, pitää vaan vuokrata helikopteri ite ensin :)

Kaikki on paskaa, paitsi kusi. Olisi pitänyt jäädä Postipankkiin töihin, "rillan alla, on raha turvassa". Harmi että se vitun äpärä-Walhroos tuli ja pilasi senkin Mandatum-Leonia -fuusiollaan, jossa tuli sellainen määrä astrologeja siipeilijöinä että muutin pois Härmästä. Koko juttu oli uskomattomin vedätys jota olen itse ikinä todistanut, ja olen nähnyt ihan tarpeeksi amerikkalaisten leivissä Lontoossa, WorldCom, Enron.
Olkoon se minun kontribuutioni tähän touhuun, nyt teen maukasta ruokaa ja seuraan naapuruston koirien ulkoilua, joille olen antanut omat nimeni.
Lempiturrini on nuori tri-colori corgi, mahdollisesti uros, jolle olen antanut nimeksi Raisu.

Aurinkokin paistoi tänään, neljään asti.
 
Joo mulla on sähköposti täynnä noita norjalaisia hiihtokeskuksia kun listauduin yhteen rekryfirmaan juovuksissa vihapäissäni... öljynporauslautat maksavat noi liksat kokeille jotka osaavat leipoa muuten vähintään kolminkertaisena, pitää vaan vuokrata helikopteri ite ensin :)

Kaikki on paskaa, paitsi kusi. Olisi pitänyt jäädä Postipankkiin töihin, "rillan alla, on raha turvassa". Harmi että se vitun äpärä-Walhroos tuli ja pilasi senkin Mandatum-Leonia -fuusiollaan, jossa tuli sellainen määrä astrologeja siipeilijöinä että muutin pois Härmästä. Koko juttu oli uskomattomin vedätys jota olen itse ikinä todistanut, ja olen nähnyt ihan tarpeeksi amerikkalaisten leivissä Lontoossa, WorldCom, Enron.
Olkoon se minun kontribuutioni tähän touhuun, nyt teen maukasta ruokaa ja seuraan naapuruston koirien ulkoilua, joille olen antanut omat nimeni.
Lempiturrini on nuori tri-colori corgi, mahdollisesti uros, jolle olen antanut nimeksi Raisu.

Aurinkokin paistoi tänään, neljään asti.
Joo. Lähinnä avauduin koska täällä ravintolayrittäjät avautuivat mediassa, kun eivät saa "Sitoutunutta ja ammattitaitoista työvoimaa" edes kovalla palkalla houkuttelemalla ja samaan aikaan kokenut ja pätevä tuttava ei saa samoilta tyypeiltä edes vuokrafirman kautta sopimusta, joka kattaisi varmasti bensat työmatkoille...
 
OT No tätä en kyllä tiennyt. Olen tähän päivään asti luullut, että esim. vitoshaissa käsi on pelkkää turhaa ja korkein kortti 5.
Taas oppi uutta ja häntä koipien välissä nurkkaan häpeämään :facepalm: /OT

Vitoshaita ei kädessä oikein voi olla koska mites löydät neljä vitosta pienempää korttia mukaan siten ettei muodostu edes paria 😉

7 hai on kehnoin käsi.
 
OT No tätä en kyllä tiennyt. Olen tähän päivään asti luullut, että esim. vitoshaissa käsi on pelkkää turhaa ja korkein kortti 5.
Taas oppi uutta ja häntä koipien välissä nurkkaan häpeämään :facepalm: /OT
Muut eivät voi olla pelkkää turhaa jos vitonen on isoin korttisi. Ihan loogisesti, jos vitonen on paras(isoin) korttisi, niin käteesi jää jäljelle vain 1234 ja se 5, eli suora. Muuten olisi vähintään pari tai ässähai. Eli vitos ja kutos hai on pokerissa mahdoton, koska silloin isoin korttisi olisi ässä, eikä ykkönen. Ja jos olisi "kutos hai", niin sekin on vähintään suora(koska ykkönen on se ässä, eli se olisi ässä hai). Seiska hai on pienin mahdollinen hai, koska muuten siinä on joko se ässä tai suora 23456. Mitenhän sen vielä sekavammin sanoisin:rolleyes:
Vaikka taisit hokasta sen itsekin😉
 
Viimeksi muokattu:
Muut eivät voi olla pelkkää turhaa jos vitonen on isoin korttisi. Ihan loogisesti, jos vitonen on paras(isoin) korttisi, niin käteesi jää jäljelle vain 1234 ja se 5, eli suora. Muuten olisi vähintään pari tai ässähai. Eli vitos ja kutos hai on pokerissa mahdoton, koska silloin isoin korttisi olisi ässä, eikä ykkönen. Ja jos olisi "kutos hai", niin sekin on vähintään suora(koska ykkönen on se ässä, eli se olisi ässä hai). Seiska hai on pienin mahdollinen hai, koska muuten siinä on joko se ässä tai suora 23456. Mitenhän sen vielä sekavammin sanoisin:rolleyes:
Vaikka taisit hokasta sen itsekin😉
Haha meni kyllä niin vihkoon, että terve! Kyllä mäkin nyt jonkin verran olen korttia pelaillut. Yritin olla nokkela + vikkelä ja vitonen vaikutti siinä hetkessä jotenkin kaikista typerimmältä kortilta. Ei muuta kuin eteenpäin :solthum:
 
Kylläpä on foorumi mennyt alamäkeä,hyvät vaki kirjoittajat ovat hävinneet,banaaniko syynä..taidan itsekkin häipyä,Moro vaan.
 
Tässä on kaikki massamurhaajat vuonna 2021 USA:ssa

Another mass shooting today. Here are photos of all of the mass shooters in the US in 2021. If it doesn't look like you thought it would, you can blame the mainstream media.

1668499573418.png

This website tracks mass shootings, and compiled the above image-set: https://mass-shootings.info/statistics.php
Although there's no settled definition of "mass shooting," typically it means that at least three people were killed by gunfire or at least four people were wounded.
 
Vittu kielletään seuraavaksi. Tilalle jotain neutraalimpaa, ei- toksisen maskuliinista ja patriarkaalista.
 
Allalla tälle on kiroiltu ja naurettu.

Merkittävää on kuitenkin se, että kaiken muutoksen keskellä, ministeriö virkamiehillä on aikaa pohdiskella tällaista asiaa.
Alan perustutkinto on ollut jo vuosia Pelastaja, harva Pelastuslaitos on kuitenkaan siirtynyt käyttämään Pelastaja nimikettä, koska se ei ole suosittu. Monessa paikassa vanhan palomies-sairaankuljettaja on modernisoitu palomies-ensihoitajaksi, mutta ministeriössä tähän ei olla tyytyväisiä.

Ala kärsii työvoimapulasta, resurssipulasta ja käynnissä on massivinen hallinnon uudistus joka uhkaa resursseja, mitä ministeriössä pohditaan, tällaisia lillukan varsia.
Selkeästi pelastusosastolta on varaa vähentää virkoja.
 
Kallio kuten presidenttikin sietäisi mennä uudistamaan englannin taitojaan. Peiliin katsotaan eli look IN the mirror. Look at = katso peiliä eli ei katsota sitä peilikuvaa.
Juu mutta se repii mun hermoja.
@Herman30

Ikävää jos repii sun hermojasi, mutta olet aiheuttanut kikkailullasi kohta kymmenen viestin kohinan Ukrainan sota-ketjuun.
Muistaakseni valitit juuri, että vaikea seurata ketjua, kun on niin paljon viestejä.
Uskoisin, että kyseinen peili-lausahdus selvisi sinullekin vasta viime talvena, kun sitä puitiin Niinistön puheen jälkeen.
Niin varmaan useimmille meistä.
Ainakaan tuollaisen Ukrainan sotilaan heteroslogani-varastoon tuollaiset peilijutut tuskin kuuluu.
Toivottavasti en pilannut päivääsi.

Mies peilissä
 
Viimeksi muokattu:
@Heinrich


хуй [xuj] “dick”
(HOOY) Listen to pronunciation

This word translates to “DICK.” It may refer to the male penis or a guy that acts like one, just as in English! The beauty of this word is that it is used in so many different ways. It is the king of all swear words! It is commonly used to tell someone to “fuck off!” or to give them a nice, “fuck you!” Interestingly, the literal translation for this phrase is “Go (get) on a dick!”: Иди́ на́ хуй!/Пошёл на́ хуй!. There are several other useful phrases that use хуй:
 
Back
Top