Sekalaista mussuttelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Todella hieno dokumentti suomalaisesta miehestä, ss-joukoista, lentämisestä, historiasta, maaseudusta, yrittämisestä, kuvaamisesta, ihmisestä.
Katselusuositus 5/5.
Keijo Kääriäinen+muut matkassa kulkeneet.:salut:

Ilmakuvien Suomi

myös. ARENASSA
 
Nyt on takki hommattu itsenäisyyspäivää varten. Kunnyt vain saisi ukko-mauserin tai suomi-kp;n jostain....
Ennestään on saman takkimallin anorakkiversio mutta tämä on kyllä kätevämpi pukea nappien ansiosta. Ja voi avata etumus tuuletusta varten jos tarpeen.

 
Fiat 128 oli aito italiaano (tai espanjan seat) mutta mallimerkintä Fiat 128Z tarkoitti edesmenneen Jugoslavian ylpeyttä, Zastavaa. Laatu romahti tuon "Z" kirjaimen myötä, vaikka ihan tyylikkään näköinen auto oli, ulkonaisesti.
Tyylikäs oli kyllä, akvaarioksi kaverit piruili, kun aika paljon ikkunaa ja pitkänä miehenä pää katossa
 
Sain joskus kläppinä lainaksi firman myyntipäällikön 132 Fiattia. Mietin jo, että pitääkö laittaa kraku kaulaan, oli niin polleeta. Se oli kyllä tirhakka.😂
Oli olevinaan tosi tehokas ja kulki perkeleesti.
Hyvä etten päässyt hengestäni.
Ittellä oli Ford Cortina, reilusti alle sadan hevosvoiman.
800px-1967_Ford_Cortina_Super_1.5_Front.jpg
Autoja on ollut eräitä, seuraavaksi taidan ostaa Caddyn tai Pornstartterin.
Buzz haaveena, kunhan rauhottuu.
 
Sain joskus kläppinä lainaksi firman myyntipäällikön 132 Fiattia. Mietin jo, että pitääkö laittaa kraku kaulaan, oli niin polleeta. Se oli kyllä tirhakka.😂
Oli olevinaan tosi tehokas ja kulki perkeleesti.
Hyvä etten päässyt hengestäni.
Ittellä oli Ford Cortina, reilusti alle sadan hevosvoiman.
Katso liite: 71018
Autoja on ollut eräitä, seuraavaksi taidan ostaa Caddyn tai Pornstartterin.
Buzz haaveena, kunhan rauhottuu.
Tollainen Cortina oli meidän ensimmäinen auto, neliovinen vaan. 1,6 moottori ja vm. -70 voi niitä aikoja! :love:
 
Itsellä 80 luvulla 73 GT Cortsu jossa oli Granadasta nostettu 2,3 Kutonen.
 
Taunus ja Kortsu oli tuolloin helppo muutosleimata kutoselle,vain paksummat etujouset ja 9tuuman takajarrut vaadittiin muutokseen.
 
Nyt on takki hommattu itsenäisyyspäivää varten. Kunnyt vain saisi ukko-mauserin tai suomi-kp;n jostain....
Ennestään on saman takkimallin anorakkiversio mutta tämä on kyllä kätevämpi pukea nappien ansiosta. Ja voi avata etumus tuuletusta varten jos tarpeen.

Onks siellä nurkassa rähinäremmi :rolleyes:
 
Olikos se jotain 75 tai 76 kun Cortina ja Taunus olivat koriltaan ihan samasta muotista ja pian sen jälkeen Cortinan valmistus loppuikin?
 
Cortiinaa tehtiin 82 asti,Etelä-Afrikan Ford myi sitä jopa 3.0 Essex kutosella,Granada ja Capria sai 5,0 kasilla,tällöin Capri oli nimeltään Perana Capri.
 
Tollainen Cortina oli meidän ensimmäinen auto, neliovinen vaan. 1,6 moottori ja vm. -70 voi niitä aikoja! :love:

Meillä oli kaksiovinen tähtiperä-Cortina (mk1) 60-luvun lopulta 70-luvun alkuun. Ei ollut ajettavuudeltaan kummoinen auto. Seitsenkymmenluvun alussa ostettiin Toyota Crown, joka oli suurempi ja kohtuullisen hyvä auto ajaa (jos jätetään tehottomat rumpujarrut laskuista pois).
 
Ja taloudellinen
Kulutus ei ollut mahdottoman suuri. Meillä olleessa autossa moottori oli kaksilitrainen nelisylinterinen bensiinimoottori ja tehoa oli 93 hevosvoimaa (68 kW). Rekisterinumero oli OIO-73. Ensimmäisessä kuvassa oleva auto on melko lailla saman näköinen vanteita lukuun ottamatta (peltivanteet ja pölykapselit). Alemmassa kuvassa vähän mallia takavaloista.

FB92C987-524D-40C1-80DE-BAE85EAA8C3D.jpeg
1CADFB70-4852-4676-A25D-BF7F63A17A45.jpeg
 
Nii, se bensan hinta silloin, olikos jotain 70 penniä litra?
Vielä tosta meitin ekasta autokaupasta se automyyjä tuli kotiin tekemään kauppoja kai se siihen aikaan oli tavallista ja se uusi auto saatiin kait jo seuraavalla viikolla.
Oli siinä mulla retee olo kun sain minäkin kyydin kouluun sillä.
 
92 oli itellä, ja 95 vielä ainakin kun veljeni sai kortin. Mutta sitten kai aika pian on jäänyt pois?

Tuossa on ollut jotain kokeilua varmaan. Ite sain kortin -89 ja lätkä oli sen vuoden, rouva on vuoden nuorempi ja hänellä ei lätkää ollut ollenkaan. Myöhemmin ilmeisesti taas ollut käytössä, koska lopullisesti sen käyttö loppunut -96
 
Varmaankin loppukäyttäjä/pienjänniteverkko on juurikin sama 230V/50hz kuten meillä. Tästä syystä UK lahjoituksia ole kun siellä 110V jännite kuten USA.

Keski- ja suurjänniteverkkojen jännitteet saattavat olla eri kuin meillä, siksi korvaavaa muuntajakalustoa ei tahdo löytyä.
Britanniassa on kyllä ihan 230v/50hz
 
Back
Top