Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Toisessa ketjussa keskustelu eksyi hetkeksi kiinalaisten metallintyöstökoneiden ominaisuuksiin. Olen itse käyttänyt vuosia kiinalaisvalmisteista työstökonetta työhommissa, hoiti tehtävänsä mallikkaasti. Samoin kiinalaisvalmisteisia pyörösahan teriä ja sorvin teriä jne. Ihan toimivaa tavaraa. Jos tilailee teriä ja vastaavaa tavaraa vaikka jenkkilästä, se on useimmiten kiinassa alihankintana valmistettua...
Hyvä pointti ☝️itsellä vähän 50/50 kokemukset kiinan tavaroista, tig elektrodit välillä hyviä, välillä ihan mitä sattuu, timanttihiomalaikat noille elektrodeille yllättävän hyviä (5e/kpl,suomessa 80e/kpl) pari taajuusmuuttajaa tilannut ja toista en edes uskaltanut kytkeä, oli sen verran hurjan oloinen, toinen edelleen käytössä.

Talvisota-elokuvassa tähän tapaan:
"Kyllä se suomalaisellakin on kylmä."
"Niin mutta ryssällä on kylmempi."

Sota-sanaa ei voida mainita, mutta kylmästä voidaan nousta barrikaadeille.
Vänkkäri vaihtoon...

Viimeksi muokattu:
Jaha,seuraava rahastuskusetus Suomen kansalle taisi selvitä,Ilmastoruoka,tosin Kurvinen ei ole vielä saanut ulostettua että miten kansa saadaan taas pakko maksamaan jotain kovalla hintaa,näyttäisi kyllä kalan syönti olevan SE,lohen hintaahan on hilattu kattoa kohti jo jonkin aikaa.

Jaha,seuraava rahastuskusetus Suomen kansalle taisi selvitä,Ilmastoruoka,tosin Kurvinen ei ole vielä saanut ulostettua että miten kansa saadaan taas pakko maksamaan jotain kovalla hintaa,näyttäisi kyllä kalan syönti olevan SE,lohen hintaahan on hilattu kattoa kohti jo jonkin aikaa.
Tuossa on muuten hyvä idea ja toteutus on tehty vakavalla mielellä. Ja tuote tulee olemaan tervettä ja hinnaltaan kilpailukykyistä.

En tiedä millä helkkarin aasinsillalla tuli tästä mieleen borssikeitto, tässä nyt viimeaikoina katsellut tuolta twitteristä noita Ukrainalaisten keittokuvia ja tuli mieleen että onko joku väsäillyt semmosta? Itsellä viimeisin kokemus joskus - 96 mettäleirillä ja mieli tekis kokeilla...

Tuossa on muuten hyvä idea ja toteutus on tehty vakavalla mielellä. Ja tuote tulee olemaan tervettä ja hinnaltaan kilpailukykyistä.

Onko tuo sama Viljakainen, joka väleissä Medvedevin ja silovikkien kanssa?

Ettekö osaa lukea rakenne piirustuksia vai onko vasaran ja naulan käytössä hahmotus ongelmia? En ole koskaan ollut rakennushommissa,tämä on ensimmäinen jonka olen tehnyt. Ei hirsitalon teko ole mitään raketti tiedettä.

Hirren hinta määräytyy pituuden ja paksuuden mukaan,mitä yksinkertaisempi kehikon rakenne sen halvempi,siihen aikaan rintamamies talon mallinen kehikko oli halvin,hintaan vaikuttaa se onko kehikko vain eka kerroksen korkuinen vai onko kehikko kattoon asti hirttä,jos eka kerroksen korkuinen niin yläkerran seinärakenne on silloin pattinki ja lauta rakenne,taas täytyy rakentajan miettiä..

Hirren hinta määräytyy pituuden ja paksuuden mukaan,mitä yksinkertaisempi kehikon rakenne sen halvempi,siihen aikaan rintamamies talon mallinen kehikko oli halvin,hintaan vaikuttaa se onko kehikko vain eka kerroksen korkuinen vai onko kehikko kattoon asti hirttä,jos eka kerroksen korkuinen niin yläkerran seinärakenne on silloin pattinki ja lauta rakenne,taas täytyy rakentajan miettiä..

Onko tietoa, että onnistuuko rakennusmääräykset tänä päivänä täyttää hirsirunkoisessa talossa ilman koneellista lämmön talteenottavaa ilmanvaihtoa? Koska olet omasi tehnyt?

Pitäisi onnistua,siinä oli joku kommervenkki jonka kautta se onnistuu,kaveri sitä kertoili mutta en niin kiinnostuneena kuunnellut sitä,mulla maksoi hirret taloon ja 60 neliöiseen talliin euroiksi muutettuna alle 50 tuhatta,19cm paksua hirttä.Markka aikana tehty.

Ja eristeethän pitää olla läpihengittävässä rakenteessa puukuitua,pohjan pitää olla rossipohja,ja muovia ei saa käyttää höyrysulkuna.

Puukuitu eristeenä pitäisi edelleen käydä sahanpuru,joukkoon karkeampaa kutterinlastua ettei painu,tää jos haluaa halvemmalla tehdä,muutoin Termex tms.Tuulensuojalevyä ja terva paperia rakenteeseen,ei uretaania mihinkään.Ja jos kysyy kehikkoa niin kysykää oisko sinistynyttä jääny varastoon,se myydään halvemmalla eikä ole haittaa jos vetäisee pintaan itse keitetyn punamullan,ilman öljyä keitetyn.Itse ostin palautetun kehikon talliksi,siinä oli hiukan sinistymää,ei haitannut koska olin päättänyt keittää itse maalit.Keittomaali ruisjauhoista tehtynä hengittää,se ei tee muovimaista kalvoa joka aikaa myöten repeää puun eläessä ja päästää kosteuden maalin ja puun väliin.Maali ollut nyt pinnassa 18 vuotta,ei huono itsekeitetyksi.

Onko tietoa, että onnistuuko rakennusmääräykset tänä päivänä täyttää hirsirunkoisessa talossa ilman koneellista lämmön talteenottavaa ilmanvaihtoa? Koska olet omasi tehnyt?
Ei ne taida onnistua, ei edes 2005.. Ja seinämäpaksuudet ja muut u-arvot niin ei ole helppoa ainakaan tehdä ekolookista nykyään edes hirrestä

Back