Sekalaista mussuttelua

Eikö Suomen valtio omista lainkaan osakkeita?
Nokia ei taida itse valmistaa nykyisin puhelimia. HMD valmistaa puhelimet, joissa on Nokian nimi ja yhtiön omistussuhteista on maallikon vaikea sanoa kovinkaan paljoa. Niihin asioihin kun liittyy tytäryhtiöitä yms. sukulaisuussuhteita. Puhelimet koottaneen ymmärtääkseni paikassa nimeltä elsewhere.

https://www.tekniikkatalous.fi/uuti...uettelon/9be855be-128b-334d-9b83-2bc70ddb1dac

https://www.talouselama.fi/uutiset/...-foxconn/e1f7524d-17e2-3e8d-8d26-d18570f4d88f

Valtio omistaa ainakin Solidiumin kautta huomattavan osan Nokian osakkeista. HMD:n osalta en tiedä asiasta mitään.
 
Mä jouduin luovuttamaan. Mies oli tilannu mulle uuden puhelimen. Pitäydymme edelleen iphoneissa. Eipä mulla kyllä oo moitittavaa näistä. Tämäkin on viis tai peräti kuusi vuotta vanha. Se on ihan selvä että kosahtaa vanhuuttaan ja tääkin on pudonnut biljoonasti millon mihinkin. Ainakin kerran olen tän yli ratsastanu.. Edellinen oli samsung, se päivitti ittensä hengiltä alle kahdessa vuodessa, siitä päätin etten moiseen paskaan astu uudestaan.

Musta vaan tuntuu et kaikki on nykyään ihan sekundaa. Tuli hätäpäissään hankittua uus läppäriki, en tarttenu muuhun ku kirjotushommiin. Muutama kuukausi ja joku windowsin päivitys täytti koko kovalevyn, eikä sille voinu minkään, kuului kuulema asiaan. Oisin jättäny ostamatta moisen paskan jos olisivat maininneet että kyseessä on kertakäyttöromu. Lykkäsin sen ovikiilaksi, kaivoin laatikosta 10vuotta vanhan acerin ja sillä mennään.

Tuli tuon vanhan volvon kaveriksi hankittua ihan oikeella rahalla parivuotta vanha v70. Yhen talven jaksoin sitä. Jos lykkäs vähän kosteempaa keliä, se keräs johonki hemmetin turbonlootaan kondensiovedet ja siihen loppu matkanteko ja mitä kaikkea helvetin ongelmaa sillä oli minkä korjaamiseen tartti tietokoneen. En ees tienny että kampiakselinasentotunnistinkin on olemassa. Tuli se vimonen lumimyrsky ku ajoin auton kotiin jostain perseenkorvesta läppäri sylissä vikakoodeja nollaillen, kysyin mieheltä että käykö se vaihtamassa mokoman johonkin vanhaan nissaniin vai käynkö ite. No se tuli takaisin kialla.. Ton vanhan volvon sentään korjaa jesarilla ja nippusiteillä, kone ku kyrvähtää niin senkun hakee romikselta uuden.
 
Noissa hyttyshupuissa on vaan se huono puoli, että ne heikentävät näkyvyyttä paljon, varsinkin kun vähän päivä harmaantuu. Riippuu tietysti näkökyvystä. Ja vaativat oikeastaan lierihatun, jotta se verkko ei ole ihoa vasten ja täten hyödytön.

Tuolla pääsi kokeilemaan asiaa (6;27) oli kyllä ”vähän” outoa :unsure: .
 
Jotenkin on alkanut, haulikon hankita jänisjahtiin kiinnostamaan. :unsure:


:whistle::whistle::uzi:
black.jpg




Tietenkin samalla voisi hankia lintu pyssynkin, kun näkyy olevan tarjouksessa.

:whistle: :whistle::whistle:

dpms-60530.jpg

 
Ja muistakaa, että viitekehyksenä ammattisotilaat tai aktiivireserviläiset sekä aktiiviampujat ovat hieman huono vertailukohta jos katsotaan syvän reservin suurta massaa. Suurin osa reserviläisistä on aivan muuta taustaltaan, osaamiseltaan ja motivaatioltaan.

Eikö PV ole juuri tarttunut tähän ongelmaan.
Kun pienennetään vahvuutta, myös ongelma pienenee.:solthum:


Asia olisi paljon hankalampi jos meillä olisi naapurina joku ”suurivaltio”.
Joka kykenee kiistämään suomen ilmatilankäytön jolloin joutuisimme pitämään suurempaa miesmäärää reservissä.:unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Jouduin soittaan lääkärin vaimolle, GP epäilee aivohalvausta. Paramedics tuli ja vei vaimon pois. En pystynyt menemään mukaan kun on pahat PTSDt päällä. Näin itse kun hänen kissansa kuoli samanlailla viime lokakuussa. Hän oli samanlailla vaikeasti sairas, joten mulla oli kaksi hoidokkia. Tuntuu että mokasin hoitajana. En puolisona.
 
Jouduin soittaan lääkärin vaimolle, GP epäilee aivohalvausta. Paramedics tuli ja vei vaimon pois. En pystynyt menemään mukaan kun on pahat PTSDt päällä. Näin itse kun hänen kissansa kuoli samanlailla viime lokakuussa. Hän oli samanlailla vaikeasti sairas, joten mulla oli kaksi hoidokkia. Tuntuu että mokasin hoitajana. En puolisona.

Et sä mitään mokannu. Kaikilla on rajansa, teet ittelles huonoa jos rääkkäät itsesi osastokuntoon. Sitäpaitsi hoitajanahan hoidit työsi just niinkuin kuuluu, siis siinä tapauksessa mikäli aivoverenkierronhäiriöt ei ole sun vahvinta osaamisaluetta.
 
Mikä on Herran oikea nimi? Yahshua, Yehshua ? Eashoo?

Joku väittää että Yahshua on se oikea ja toiset Yehshua? Eashoo on herran nimi arameiskan kielellä
 
Lääkärit kysyivät multa DNR kysymyksen. Vaimolla ei ollut aivohalvausta, mutta he näkivät jotakin ensimmäisessä skannauksessa. Poltin muutaman vahvan savukkeen että pystyin tekemään FB päivityksen ja kysymään perheeltä mitä he haluavat. En pysty tekemään itse päätöstä.

Kissa, Precious, tuli istumaan syliini kun tulin takaisin sairaalasta. Ei ole hievahtanut kertaakaan. Kehrää vain. Mun tinnitus on kova, ja migreeni on asettunut päällä PTSD painajaisten kanssa.
 
Vitut ilmastoinnista, siinä on joku onneton kuivain skeidana. Varmaan tilaustavaraa jupiterista ja maksaa satabiljoonaa.

Tässä ihailen kaunista maalaismaisemaa ja ootan että mulle kerrotaan et miks tää kippo hyytys kesken matkan. Sika hauskaa
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Luettu: 26
Vitut ilmastoinnista, siinä on joku onneton kuivain skeidana. Varmaan tilaustavaraa jupiterista ja maksaa satabiljoonaa.

Tässä ihailen kaunista maalaismaisemaa ja ootan että mulle kerrotaan et miks tää kippo hyytys kesken matkan. Sika hauskaa
Muutaman kympin maksaa se kuivain. Varaosaliikkeestä luullakseni löytyy hyllystä.

Mikä tuli Volvolle?
 
Muutaman kympin maksaa se kuivain. Varaosaliikkeestä luullakseni löytyy hyllystä.

Mikä tuli Volvolle?

Ei löytyny motonetistä sitä kuivainta, olisivat laittaneet siellä samointein. Kävin ensin kärkkäisellä yrittämässä mutta niillä oli värkki rikki. Pyyhkäsin siitä sitte tienyli motonettiin missä totesivat että se kuivain vuotaa ku seula. Lupasivat rimpuuttaa kun löytävät jostain sellasen.

Tais mennä laturi. Ei paljoo varotellu, hävitti sähköt ja lakkas vastaamasta kaasuun. Muutaman kilsan pääsin ja sitte sammus koko paska. Kiva että ei levinny päivällä lahteen vaan nyt vasta iltasella 15km päähän kotoa. Sen verran kaveri sai pumpattua akkuun hönkää että sai ajettua kotiin.
 
Ei löytyny motonetistä sitä kuivainta, olisivat laittaneet siellä samointein. Kävin ensin kärkkäisellä yrittämässä mutta niillä oli värkki rikki. Pyyhkäsin siitä sitte tienyli motonettiin missä totesivat että se kuivain vuotaa ku seula. Lupasivat rimpuuttaa kun löytävät jostain sellasen.

Tais mennä laturi. Ei paljoo varotellu, hävitti sähköt ja lakkas vastaamasta kaasuun. Muutaman kilsan pääsin ja sitte sammus koko paska. Kiva että ei levinny päivällä lahteen vaan nyt vasta iltasella 15km päähän kotoa. Sen verran kaveri sai pumpattua akkuun hönkää että sai ajettua kotiin.
Näillä ”uusilla” ruiskuautoilla ei kauaa ajella jos laturi on sökö. Itsellä meni joskus vuosia sitten laturi S80:stä ja ei sillä ajellut kuin 20km ja jostain taas lisää virtaa.
 
Back
Top