Sekalaista mussuttelua

Vitut ilmastoinnista, siinä on joku onneton kuivain skeidana. Varmaan tilaustavaraa jupiterista ja maksaa satabiljoonaa.

Tässä ihailen kaunista maalaismaisemaa ja ootan että mulle kerrotaan et miks tää kippo hyytys kesken matkan. Sika hauskaa
Kaunis paikka ihailla maalaismaisemaa..
 
Näillä ”uusilla” ruiskuautoilla ei kauaa ajella jos laturi on sökö. Itsellä meni joskus vuosia sitten laturi S80:stä ja ei sillä ajellut kuin 20km ja jostain taas lisää virtaa.
Pääsisiköhän tällä kuinka pitkälle?
 
Pääsisiköhän tällä kuinka pitkälle?
Kun se on Kärkkäiseltä, niin se todennäköisesti polttaa autosta keskusyksikön :D
No ei, varmaan tuolla sais aina jonkin verran lisää kilometrejä aikaiseksi. Meni silloin laturi just niin sököksi, että oli kuluttanut sen toisen hiilen loppuun, sen josta ei tule sitä laturin merkkivalon syttymistä.
 
Kun se on Kärkkäiseltä, niin se todennäköisesti polttaa autosta keskusyksikön :D
No ei, varmaan tuolla sais aina jonkin verran lisää kilometrejä aikaiseksi. Meni silloin laturi just niin sököksi, että oli kuluttanut sen toisen hiilen loppuun, sen josta ei tule sitä laturin merkkivalon syttymistä.

Tässä kans kuulemma meni just se toinen hiili. Mitään valoja se ei sytyttäny enkä tunnusta korjanneeni sähköteipillä mitään vikavaloa (joskus ratkaisin huoltovalon tuoman ärsytyksen peittämällä koko valon narkkierkalla. Voitte kuvitella mun miehen ilmeen..)
 
Tässä kans kuulemma meni just se toinen hiili. Mitään valoja se ei sytyttäny enkä tunnusta korjanneeni sähköteipillä mitään vikavaloa (joskus ratkaisin huoltovalon tuoman ärsytyksen peittämällä koko valon narkkierkalla. Voitte kuvitella mun miehen ilmeen..)
Luova ratkaisu :D Poissa silmistä, poissa mielestä :unsure:
 
Varo, nuo Volvot on sellanen tauti mistä ei pääse eroon...nimimerkillä: jo kymmenes:cool:

Tää on vasta neljäs meillä. Mä oon tolla ajellu ny 10vuotta enkä aatellu vaihtaa. Edelliset oli niitä T5 leluja millä pääsi ajokortistaan. Yks oli c70 kaikilla herkuilla 350heppaa muistaakseni.. Se oli hurja vehje, mut jäi pieneksi ja millään herkkualustoilla 200kilsaa työmatkaa oli jo vähän kärsimystä näillä kuoppateillä.. Oli se vaan kyllä kiva. Ei ne lukuisat sakot kylläkään.
 
Tää on vasta neljäs meillä. Mä oon tolla ajellu ny 10vuotta enkä aatellu vaihtaa. Edelliset oli niitä T5 leluja millä pääsi ajokortistaan. Yks oli c70 kaikilla herkuilla 350heppaa muistaakseni.. Se oli hurja vehje, mut jäi pieneksi ja millään herkkualustoilla 200kilsaa työmatkaa oli jo vähän kärsimystä näillä kuoppateillä.. Oli se vaan kyllä kiva. Ei ne lukuisat sakot kylläkään.
Mulla oli tuo S80 T6, sit oli V70 T5, vaimolla oli S60T5... nyt on vaan V70 D5 ja V50 2,4 170hp. Noita ennen oli pikku Volvoja, eka tais olla 144. Noi T yksilöt oli kivoja, mutta sakkoja tuli aivan liikaa...ja kukaan ei halunnut mun kyytiin :D
 
Kaverin 850 T5R on kyl laitettuna huba peli, 400 paukkuu säädöil. Itsel on aina ollu vaa V70:siä, tällä hetkellä D5 AWD koska olen vanha tylsä pappa ja tapan itseni mieluummin kaksipyöräisellä kun ei jää kitumaan. Mut ei tee yhtään mieli vaihtaa merkkiä (y)
 
Lääkärit kysyivät multa DNR kysymyksen. Vaimolla ei ollut aivohalvausta, mutta he näkivät jotakin ensimmäisessä skannauksessa. Poltin muutaman vahvan savukkeen että pystyin tekemään FB päivityksen ja kysymään perheeltä mitä he haluavat. En pysty tekemään itse päätöstä.

Kissa, Precious, tuli istumaan syliini kun tulin takaisin sairaalasta. Ei ole hievahtanut kertaakaan. Kehrää vain. Mun tinnitus on kova, ja migreeni on asettunut päällä PTSD painajaisten kanssa.
DNR on paha paikka omaiselle. Mietit voitko antaa luvan olla elvyttämättä rakkaimpaasi, kuka voisi sellaista edes ajatella.
Mutta mitä sen elvytyksen jälkeen, kun potilas makaa hengityskoneessa, vailla toivoa parantumisesta. Edessä on vain kipua, ahdistusta ja pelkoa?

Ymmärrän hyvin, että et pysty tekemään päätöstä heti ja yksin. Se on kova paikka kenelle vain. En halua loukata sinua ja vaimoasi, mutta kannattaa miettiä toisena näkökulmana, että joskus kuolema tuo rauhan ja vie kivut. Voimia!
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
(joskus ratkaisin huoltovalon tuoman ärsytyksen peittämällä koko valon narkkierkalla. Voitte kuvitella mun miehen ilmeen..)

Nämä ovat myös käteviä (huom; useita värejä)


Tarkka_paikkatarrat.jpg
 
Ymmärrän hyvin, että et pysty tekemään päätöstä heti ja yksin. Se on kova paikka kenelle vain. En halua loukata sinua ja vaimoasi, mutta kannattaa miettiä toisena näkökulmana, että joskus kuolema tuo rauhan ja vie kivut. Voimia!

Kiitoksia. Kaveri, konsultti tason nukutuslääkäri, tuli käymään kun oli pyytänyt sairaalan tätin soittamaan hänelle. Hän toi mukaan kaksi litra kalja pulloa ja suht täyden pullon whiskiä. Olen pitkästä aikaa humalassa, mutta se sama sairaalan täti soitti aikaisemmin ja kuulosti pettyneeltä kun special CT scan ei tuottanut tulos. Itse asiassa hän kertoi että vaimo reakoi hyvin "broad spectrum antibiotics," ja oli alkuillasta parenemaan päin. Tiedän kuiten että siellä taustalla on se fakta että hän ei ole täysissä ruumiin voimissa.

Täti paljasti mulle myös että yli viikko sitten kun vaimo oli eristyksissä konsultit olivat puhuneet hänelle, ja hän oli myöntynyt DNRaan. Ei kertonut mulle mitään. Joten vaimo on nyt DNRn alla, toisin sanottuna Herran hallussa, enkä mä voi tehdä sen asian eteen yhtään mitään. Joko hän paranee ja herää huomenna taikka ylihuomenna itsekseen. Tai sitten ei.

Olen tehnyt parhaani, hoitajana ja puolisona. Mikä on ihmeellisintä tässä asiassa on että niin moni ihminen on tullut sanomaan mulle että he ihailevat mitä tein, kun tein päätöksen että vaimo on tärkeämpi kuin jonkun kaupallisen lafkan ongelmat. Olen henkilökohtaisesti oppinut niin paljon, ja ihmiset ovat oppineet minun seurassa taikka vaimon sairauksien kautta uusia asioita. Joten ei se kaikki ollut pahasta ja raha ei ole kaikki kaikessa tässä maailmassa.

Tiedän että rahat tulemaan olemaan tiukissa vaimon kuoleman jälkeen, mutta uskon että se ole loppuni. Himmoittaisi näyttää foorumin jäsenille kirjojeni kansia, ja teen sen ehkä koska ne on kirjoitettu kirjailinimen alle. Mutta vaikka niistä ei olisi mihinkään ja pitäisin henkilöllisyyteni enemmän salassa uskon että tämä ei ole the end. Se on vain uusi luku, elämän kirjassa. Me täällä foorumissa olemme aseveljiä ja siskoja, silti kun se viimeinen kysymys tulee eteen niin se on hankala kaikille.

Toivon että ihmiset jos niille tulee DNR kysymys vastaan tulevaisuudessa ymmärtävät että se on toinen niistä kahdesta keinosta millä valtio, ja lääkärit pääsevät yli resursseihin viittavasta ongelmasta. Ystäväni myönsi että lääketiede on vielä niin lapsen kengissä että me emme ymmärrä, vaikka me tiedostamme monia lääketieteellisiä asioita. Meillä ei ole kykyä kloonata. Meillä ei ole kykyä tehdä toista ruumista. Meillä ei ole edes kykyä tuoda takaisin niitä henkilöitä jotka on asetettu syväjäädytykseen kovalla rahalla.

Ihmiskunta on tullut pitkälle monissa asioissa, ja vaikka monet asiat mitä me SF kirjailijat olemme ennustaneet on tullut toteen, niin silti on niin monia asioita jotka patkottavat meidät olemaan vain pelkkiä ihmisiä. Me teemme parhaamme elämässä ja se on ainoa mitä me pystymme ikinä tekemään. Kukaan meistä ei ole ihmeiden tekijä vaikka olemme tehneet ihmeellisiä asioita. Kukaan meistä ei ole jumala, vaikka monilla ihmisillä on tarve olla sellainen. Kun loppu lähestyy emme voi ihmisyydelle taikka luonnolle yhtään mitään.

Sitä ennen ainoa asia mitä voimme tehdä on elää hyvä elämä.

That's it. No second chances. No replays. One life, one body, one soul. No redo's .... unless you're stuck in a timeloop.
 
Jotenkin on alkanut, haulikon hankita jänisjahtiin kiinnostamaan. :unsure:


:whistle::whistle::uzi:
black.jpg


Ensimmäiset savut on otettu pyssystä.
Yksi häiriö aseessa jossa hylsy jäi syöttöaukkoon.
Toimi hyvin skeat- ja trap- panoksilla (28g-24g) (y) :uzi:





Kaksi paskaa lipasta toinen 5-patruunan toinen 10.:mad:
Lipas jää jumiin aseeseen ja patruunannostin lippaan sisälle.


Lupasivat lähettää kaksi uuta lipasta.(y)(y)
(ei ole patruunoiden vika koska ne toimivat virheittä ladattuna ehyeen lippaaseen)
 
tulipa justiin mieleen että huomenna tarttis kipasta kylällä. On sen verran tota isompaa latua välissä etten kehtaa lähteä mönkijällä. Mutta onnistuiskohan jos volvon akun lataisi, pääsiskö sillä 5km kylille ja tunnin päästä vielä takaisin?

Ei varsinaisesti houkuttais kympinlenkkiä kipaista lasten kanssa..
 
tulipa justiin mieleen että huomenna tarttis kipasta kylällä. On sen verran tota isompaa latua välissä etten kehtaa lähteä mönkijällä. Mutta onnistuiskohan jos volvon akun lataisi, pääsiskö sillä 5km kylille ja tunnin päästä vielä takaisin?

Ei varsinaisesti houkuttais kympinlenkkiä kipaista lasten kanssa..
Vittu mä unohdin kokonaan noi Rakokiven mestat!

Bilderesultat for nastola baari kirkonkylä auki myöhään

Joo toi kelpaa... ja norjalaisttain niiin ha
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
tulipa justiin mieleen että huomenna tarttis kipasta kylällä. On sen verran tota isompaa latua välissä etten kehtaa lähteä mönkijällä. Mutta onnistuiskohan jos volvon akun lataisi, pääsiskö sillä 5km kylille ja tunnin päästä vielä takaisin?

Ei varsinaisesti houkuttais kympinlenkkiä kipaista lasten kanssa..
Akku täyteen ennen lähtöä, kaikki virtaa kuluttavat laitteet kuten valot, puhallin, radio jne. pois niin luulisin, että reissu tulee heitettyä. Lataa akkua kylillä asioilla käynnin ajan. Luulis tuo yksi töpseli laturille jostain löytyvän.
 
Tuli muuten tarjous korjaamolta. Kuivaimen vaihto+ilmastoinnin täyttö 375€, meinas tulla sumpit nenästä. Siinä on ruottalaisen kulungit kohillaan ku just tuli uusittua putki, jarrut, niveliä, nippeleitä ja koiranluita. Siihen laturi vielä päälle.. Voi pyrstö.
 
^Oletko autojerryn kautta kysynyt tarjousta?

https://autojerry.fi/

Edit: Siellä näytti olleen:
Volvo V70 2.4 Turbo 2001 310000 183 €
Ilmastointi: Ilmastointihuolto sisältäen järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt.ilmastoinnin kuivaaja
 
Viimeksi muokattu:
Tuli muuten tarjous korjaamolta. Kuivaimen vaihto+ilmastoinnin täyttö 375€, meinas tulla sumpit nenästä. Siinä on ruottalaisen kulungit kohillaan ku just tuli uusittua putki, jarrut, niveliä, nippeleitä ja koiranluita. Siihen laturi vielä päälle.. Voi pyrstö.
Traktoriin piti vaihtaa ilmastoinnin kuivain + paisuntaventtiili + täyttö. Kahteen autoon normaali huoltotäyttö ilman mitään ongelmia. Minäpä kerron hintatietoja, kun laskun saan.

Systeemihän on seuraava: huoltokoje kytketään työn alla olevaan laitteeseen. Se imeä lutkuttaa järjestelmän tyhjäksi suodattimen läpi, suodatettu kylmäaine laitetaan takaisin + uutta tarpeen mukaan.
Kylmäaine ei vanhene, sen ominaisuudet säilyy.

Yleistä ilmastoinnin käytöstä: kun ilmastointi on päällä, auton tai muun laitteen ovia eikä ikkunoita pidetä esim. tyhjäkäynnillä seistessä auki ja oteta lämmintä ilmaa sisään. Rasittaa turhaan ilmastointijärjestelmää. Kenno pidetään puhtaana. Talvellakin noin kerran kuussa ilmastointia käytetään päällä, voitelee tällöin kompressorin laakerin.
 
Back
Top