Spadehommat

Ja tuo hapatettu kalakastike,Nam Pla,haisee pahalle tottavie mutta hyvää on.
 
Jotain vietnamilaista sapuskaa kun kokkaan niin talo haisee kuin paraskin porttola,tujun hajuista tavaraa se kalakastike.
 
Eiköhän tuo ruåttalaanen hapansilakkapurkki käy tienvarsipommista,kun siihen ampuu niin räjähtää,joku vaan kertoi joskus jotta pitää aukasta tuollainen veden alla.

Siellä purkissa on painetta, niin se ruutailee liemet pitkin ympäristöä, jos ei avaa veden alla. Se neste on niin voimakkaan hajuista, että jynssäämistä riittää, kun ei avaustekniikka ole hallussa.

Ei ole hapansilakka oikein omaan makuuni, mutta ymmärrän kyllä miksi jotkut siitä pitävät.
 
Olipa heikkomahaisia saksalaisia. Voisi käydä hakemassa purkillisen tuota, vähän tunnbrödiä ja katsoa, onko makumieltymykset muuttuneet.
 
Sen vähän mitä Viherahon kokkauksia katsonut niin eihän sitä paskaa söisi naapurin koirakaan. Joten Pasin makuaistia ei ole olemassa. Tai lähinnä kai sama makuaisti kuin raadonsyöjällä.
 
Taannoin linkkasin tänne Turkulaisen Miss Klose BBQ yrityksen. Olin nyt joulumarkkinoilla jossa kyseinen lafka oli. Porsaan kylki oli taivaallista ja suussa sulavaa. Jouluksi tekevät BBQ joulukinkkuja ennakkotilauksella. Täytyypä laittaa tilaukseen.
 
Minulle nyt maistui mustamakkara perunamuusin ja puolukkasurvoksen kanssa..syön hitaasti ja edelleen vähän, mutta ruoka alkoi jo maistua! Vajaravinnossa vietetyt 1,5 kk olivat yhtä helvettia, ja kun piti lisäksi juoda sitä kemiallista nutridrinkiaa ja muita pulvereita, joka on vielä pahempaa..voi veljet, niitähän pitää juoda kun mikäkin juoppo "bojaryshnikkia" - kaataa sisuksiin ja olla hengittämättä, muuten se pyrki ulos..

Mutta mustamakkarassa on harmonia, sen makua aistin hyvin. (Mulla siis makuaisti sekaisin ja vääristynyt, en maista kaikkia, ja monet ruoat jättää oudon jälkimaun, mutta sekin paranemaan päin) Hemoglobiini putosi 145>109 joten mustis on erinomainen herkku hem.nostamaan..
Laihtunut vain 7 kg koko koettelemuksen aikana, joten ei se minusta paljon ole. Olisin aikaisemmin onnellinen tälläisestä painopudotuksesta, mutten nyt.. Mitä ei ole niin tärkeä enää elämässä kun hyvä maistuva ruokaa, terveys, mielirauhaa ja Jumalan rakkaus, ja toivon että pian valo alkaa pilkahtaa minullekin ja alan nostamaan kuntoa, joka nyt surkein mahdollinen.
Seuraavaksi syön lohenmätiä ja toivon että pian voi kraavata itse pitkästä aikaa lohen, kaupan valmis graavilohi on aina joko liian suolainen, tai suolaton, eikä yhtä mehevä kun itsetehty. Pitää kuulemma syödä herkkuja, koska ruokahalu on poissa..ja sitä pitää herätellä kaikkin keinoin, mitä on täyttä työtä..
Menetin ruokahalua muuten ensimmäistä kerta elämässäni, ja täytyy myöntää että se on pelottava kokemus. Olen miettinyt jopa sellaista: miksei ihminen voi elää kokonaan ilman ruokaa. Ruokahalun menettämisestä minulle ei kerrottu mitään, vain nielemiskivusta. Monta kerta olen katunut etten laittanut PEG:letkua.
On se aikamoista, tuo syömättömyys..lintsasin syömästä kaiken tavoin (ja edelleenkin tekee mieli lintsata) ..valehtelin että söin päivällä, vaikken syönyt mitään. Ja taustalla oli kuitenkin koko ajan pelko, että miten jos se on jokin palauttumaton tila. Tälläinen vie anoreksiaan helposti ja ilmeisesti minulle oli jo kova vauhtia tulossa jokin häiriö. Rukoilen ettei näin päässyt käymään..Koska mitään nenämahaletkua en suostu edes ajattelemaan, kuolen mielummin.

Mutta tänään on hyvä päivä, elämä heräsi minussa! Myös eka päivä kun meikä ei ulvonnut pahoinvoinnista!!!:) Sitä on edelleen hyvin lievänä, muttei sellaisenä että veisi kaikki ajatukset. Johtuuko sitä että hohksasin uuden lääkeottokaavan (1 Primperan varhain aamulla, eikä mitään zofraneja) vai ihan muutenkin pahoinvointi väisynyt, en tiedä. Lääkkeiden paljous ei välttämättä ole hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Täältähän tiedostava miesoletettu löytää joulumenyyn. Ei muuta kuin sähköautolla tai jopolla hakemaan ainekset paikallisesta ituliikkeestä ;)

https://chocochili.net/2008/12/vegaanin-joulukinkku/

Tuoreempi päivitys..
https://chocochili.net/2018/11/vegaanin-joulu-2018/

Ei enää ainakaan näytä yhtä karulle kuin 10 vuotta vanhempi versio.

En ihan myöskään sisäistä miksi pitää "tehdä kinkkua", jos sitä ei voi kerran syödä.

Meillä rouva on vegaani ja jonkinlainen kosketuspinta on aiheeseen syntynyt. En ihan hevillä samaa safkaa vetäisi mitä rouva, mutta avoimin mielin välillä saattaa tulla jotain ihan hyvääkin.

Lähinnä "heinän" syönti on lisääntynyt ja se kyllä menee..au natural tai lähes.
 
Tuoreempi päivitys..
https://chocochili.net/2018/11/vegaanin-joulu-2018/

Ei enää ainakaan näytä yhtä karulle kuin 10 vuotta vanhempi versio.

En ihan myöskään sisäistä miksi pitää "tehdä kinkkua", jos sitä ei voi kerran syödä.

Meillä rouva on vegaani ja jonkinlainen kosketuspinta on aiheeseen syntynyt. En ihan hevillä samaa safkaa vetäisi mitä rouva, mutta avoimin mielin välillä saattaa tulla jotain ihan hyvääkin.

Lähinnä "heinän" syönti on lisääntynyt ja se kyllä menee..au natural tai lähes.

Kyllä sitä itsekin tulee välillä syötyä ihan pelkkää kasvis-safkaa, ei siinä mitään ole. Enemmän huvittaa nämä "extreme"-vegaanit jotka yrittää väkisten vääntää kaiken vegeksi. Jos ei kinkkua voi syödä, niin miksi pitää tuollainen nävös sitten värkätä, on sillin ilman ja syö vaan reilusti kasviksia, vihanneksia jne. Mutta kai se on osin tämän ajan kuva, tietty vähemmistö takoo meille änkyröille omaa totuuttaan ainoana oikeana.
 
Back
Top