Spadehommat

Tuossa seinäkuivauksessa kai raja menee jossain Oulun tienoilla. Sen alapuolella ei vissiin oikein onnistu.

Täällä napapiirin yläpuolella sen sijaan on oikea kansanhuvi.
Höpsis, hyvin onnistuu päijät-hämeessäkin kuivaaminen.
Pohjoisesta ku tänne etelään jouduin muuttamaan en ole kuivatusperinnettä lopettanu. Olen laittanu saksanhirveä, hevosen sydäntä, poroa (tekisin enemmänkin, mutta hinta), naudan paistia mutta hevonen on nyt uusin suosikkini, tulee hyvä ja ei ole paljoa siivottavaa lihassa.
 
Höpsis, hyvin onnistuu päijät-hämeessäkin kuivaaminen.
Pohjoisesta ku tänne etelään jouduin muuttamaan en ole kuivatusperinnettä lopettanu. Olen laittanu saksanhirveä, hevosen sydäntä, poroa (tekisin enemmänkin, mutta hinta), naudan paistia mutta hevonen on nyt uusin suosikkini, tulee hyvä ja ei ole paljoa siivottavaa lihassa.
Jep, toi on totta, poni/ koni/ hepo/ yksheppanen on hyvin vähärasvainen. Täällä Norjassa lähinnä kuivataan kalaa ulkosalla, mutta pohjoisessa, Lofooteilla erityisesti... turskaa ja koljaa enimmäkseen. Isoilla telineillä täysin ulkosalla, Jäämeren tuulessa ja tyrskyssä. Helvetillinen kilohinta, mutta olen muutaman ryssäläisen kokin kanssa nauttinut hiukopalana votkan kerana (he tarjosivat), hyvin toimii.
Vaatii vähän purukalustoa mielestäni, mutta kuulemma koirat menevät onnesta hulluiksi tuollaisista suupaloista.


Torkad lutfisk på Lofoten fotografering för bildbyråer. Bild av norway ...


Ihan hyvän makuista itse asiassa, tosin aika sitkeähköä ja jotenkin jänteistä. Mut kyl putoo, ei maistu pilaantuneelle ollenkaan.

-Noh, kalallehan kala maistuu, herra eversti!
 
Viimeksi muokattu:
Tykkään näin vapaapäivänä lukea näitä oman ammatin juttuja, todella hyviä idioita noilla suomalaisilla kokeilla! Kuhaa viidellä tavalla, ja ite yritän kuvista päätellä millä tekniikalla noi on tehty... ramekind? Ehkä? Suomi-räpistä ja Vantaasta ja "lähiölapsuuden postaamisesta" miinus-pointseja samantien, toisaalta kirvesmiehen ammatista suuri plussa meikäläiseltä!
Ja kyseessä on siis huippuammattilainen, paljon parempi kuin minä. Siksi noita onkin hyvä lukea.
 
Höpsis, hyvin onnistuu päijät-hämeessäkin kuivaaminen.
Pohjoisesta ku tänne etelään jouduin muuttamaan en ole kuivatusperinnettä lopettanu. Olen laittanu saksanhirveä, hevosen sydäntä, poroa (tekisin enemmänkin, mutta hinta), naudan paistia mutta hevonen on nyt uusin suosikkini, tulee hyvä ja ei ole paljoa siivottavaa lihassa.
Toinen mitä kannattaa kokeilla on bi-sonni.
 
Jep, toi on totta, poni/ koni/ hepo/ yksheppanen on hyvin vähärasvainen. Täällä Norjassa lähinnä kuivataan kalaa ulkosalla, mutta pohjoisessa, Lofooteilla erityisesti... turskaa ja koljaa enimmäkseen. Isoilla telineillä täysin ulkosalla, Jäämeren tuulessa ja tyrskyssä. Helvetillinen kilohinta, mutta olen muutaman ryssäläisen kokin kanssa nauttinut hiukopalana votkan kerana (he tarjosivat), hyvin toimii.
Vaatii vähän purukalustoa mielestäni, mutta kuulemma koirat menevät onnesta hulluiksi tuollaisista suupaloista.


Torkad lutfisk på Lofoten fotografering för bildbyråer. Bild av norway ...


Ihan hyvän makuista itse asiassa, tosin aika sitkeähköä ja jotenkin jänteistä. Mut kyl putoo, ei maistu pilaantuneelle ollenkaan.

-Noh, kalallehan kala maistuu, herra eversti!

Oletko kokeillut tätä islantilaista mädätettyä haikalaa ?

 
Oletko kokeillut tätä islantilaista mädätettyä haikalaa ?

Siis toi on se vitun hakarl, joku jokihauki/ -haikala-biitti joka on haudattu vulkaaniseen hiekkaan puolueks vuodeks.

Erittäin ammoninen döfis?

Joo,

ja ei missään tapauksessa. Ikinä enää. Koskaan.
 
@Fremen onko tuon paikallisen pontikan tarkoitus peittää sitä paskan makua ?

Noh, jouduin duunin johdosta menemään tonne joitakin kertoja, ja toi Brennivin, eli polttoviini, eller hjemmekjörd pä andra inhemska, on täysin järkyttävää.
Irakilaismiehenä en juottaisi sitä edes koiralle, tai suomalaisnaiselle. Tai söisi puuroa!
Hyvin pahaa. Todellakin. Niinkuin vetäis ponua suoraan lekkeristä. En suosittele.
 
Noh, jouduin duunin johdosta menemään tonne joitakin kertoja, ja toi Brennivin, eli polttoviini, eller hjemmekjörd pä andra inhemska, on täysin järkyttävää.
Irakilaismiehenä en juottaisi sitä edes koiralle, tai suomalaisnaiselle. Tai söisi puuroa!
Hyvin pahaa. Todellakin. Niinkuin vetäis ponua suoraan lekkeristä. En suosittele.

Voin kuvitella, hyi helvetti. Minä kun en pysty juomaan edes taskulämmintä kossua. Karmean makuista sekin.
 
Voin kuvitella, hyi helvetti. Minä kun en pysty juomaan edes taskulämmintä kossua. Karmean makuista sekin.
Valion maitomainos! Tää on ihan eri planeetalta... siis JÄRKYTTÄVÄN pahaa. Brennivin ei putoo.
Ja ROPU menee siis vielä... Royal pirtu, 97%. Royal Putoo, eli ROPU. Eikä sekään nyt varsinaisesti mikään pick-nick ollut, ja olin 22 vuotias.
 
Siis toi on pahempaa kuin mikään. Anteeksi että toistan itseäni. Bad. Bad.Bad.Bad.Bad.Bad.Bad.Bad.Bad.Bad.
 
Onko silikoniset pata-/uunikintaat oikeasti hyvät? Ts. näpit ei kärvenny.
Luulen että ovat. Hygieniapuoli sisällä vähän mietityttään, kandee pestä handut "jossain vaiheessa" käytön jälkeen... olen joskus käyttänyt, pitävät lämmön poissa mutta vähän huono tuntuma astiaan, varsinkin metallivuokiin.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Onko silikoniset pata-/uunikintaat oikeasti hyvät? Ts. näpit ei kärvenny.
Ainakin patalappuna toimi erittäin hyvin. Näpit säilyivät kärventymättöminä. Kannattaa kaupassa vähän kokeilla ensin, nimittäin tuo @Fremen mainitsema tuntuma on vähän heikohko. Jos tuntuu liian tönköltä, niin sitten omaan käteen sopivampia etsimään.
 
Back
Top