Spadehommat

Ole hyvä. Toivottavasti maistuu.

Voit kokeilla parilla banaanilla, laittamalla banskua aiemmin tms jos haluat. Hauduta kuitenkin aika pitkään.

Mä en yleensä osta maustettuja jogurtteja, mutta nyt olin kokeillut tota Thaikkua. Sopi tän puuron kaveriksi hyvin.

Mulla oli Korpelan Myllyn ryynejä. En tiedä onko ryynimerkillä tai tyypillä vaikutusta makuun.

Vaimeli ja vanhin lapsi vetivät lomenahillon (luumu-omena) kera ja tykkäsivät. Mä maistoin. Kirpsakampaa ja happamampaa. Tykkäsin omasta versiosta enemmän.

Tähän vastatessa tuli mieleen, että ton on pakko sopia hyvin viikunan kanssa. Testasin Tähtitortun viikunamarmeladilla kun ei ollut viikunahilloa. Tosi hyvä yhdistelmä.

Jos laitat liian vähän maitoa niin ryynien sisäosa jää kovemmaksi. Mä tykkään pehmeestä puurosta enemmän.
Ostin eilen suosittelemasi norjalaista herajuustoa, jännä makuinen. Huomenna laitan voileipia mitä suosittelit.
 
Huomenna kokeilen tätä kurpitsan kanssa:

Nyt syön myöhäisillallinen muutamasta kalkkunapelmenista, paistetuista sipuli/suppilovahveroista ja kurpitsasta.
1573764495455.jpeg
 
Sattumalta löysin mainio vinkki miten voi ruokkia kissa (tai miksei koira)
Venäjäksi, kyllä, mutta ukrainalaisen miehen ohje on hyvä. Nauta (2 kg) keitetään vain pari minuuttia ja vihannekset kypsiksi, eikä niissä saa olla sipulia. 100 g kaurahiutaleita veteen. Jauhataan myllyssä.
Eikä mausteita tietenkään. Pakastetaan ja kissa syö noin 2 kpl päivässä.

Varmaan parempi vaihtoehto purkkiruokalle.
 
Viimeksi muokattu:
@Maidan oletko kenties kokki vai muuten vaan harrastelija? Kaikki mitä teet ovat aina olleet varsin tasokkaita.
En ole kokki, teen vain omaksi ja muiden iloksi.ternimaitojuusto. Tätä hyvä syödä kaurapuuron kanssa kahvia hörpiten. Juuston päällä kaneli.
 

Liitteet

  • 1574896513830.png
    1574896513830.png
    6.5 MB · Luettu: 2
Jos ymmärrä oikein: kaurapuuroa ja sulatettu juusto jonka päällä kanelia?
Ei se ole mikään sulatettu juusto vaan uuniternimaitojuusto. Kaneli sen päällä ihan oma keksintö, laitan siihen hiukan sokeriakin teon vaiheessa.

Nyt minulla on sellaista t.maitoa pakasteessa, jota pitää sekoitaa tavalliseen maitoon 1:1.Kerran en sekoittanut, niin sitä tuli liian kova. Joskus myydään sellaista t.maitoa, jota ei tarvitse sekoittaa tavalliseen maitoon. Se on suosikki.
 
Syödäänhän leipäjuustoa hillon kanssa, miksei kaurapuuron kanssa:) näin on ravitsevampaa ja nälkä pysyy pitkään pois.
 
Tosi hyvä jälkiuuni lastu, paras tähän mennessä, ihan supertuote.
Oli esittelyssä uutus korppuna, kävin asken ostamassa lisää - eikä ollut! Tätä ostaisin varastoon. Joku ilmeisesti osti..

 
Leipäjuusto on ihan syötävää, on vaan vähän harvinaisempaa meidän pöydässä
Uusi satsi ternimaitojuustoa syödään Jouluna.

En laita kinkkua, ostan palan siankylkeä, keitän sitä kypsäksi, ja sitten leikan ja paistan pannulla, sillä ruokaan saadan possua hiukan. Pakastimessa on ankakin. En ole päättänyt mitä teen sen kanssa.

Mielessä kävi että voisin improvisoida perinteiden vastaisesti - keittämällä hapankaalikeitto possulihasta. Keitot ovat heikkouteni. Ostan possun kylkipaloja ja vaikka pikkasen kinkua läskeineen ja laittaa venäläisäistä šchi keittoa. Läskit sulatetaan pannulla pikkasen valkosipulia makua antamaan ja sitten siinä kuulotetaan sipulimurska, tomaattipureen kanaa. Se on helppo ja maukas keitto. Ja rosolli pitää tehdä ehdottomasti. Itse tehty rosolli on eri herkku. Eka kerta kokeilen ukrainalista aurinkokukkaöljyä siihen.

Löysin Deli-Deli puotista herkullista tryffelimajoneesia ja tryffelisuola, sillä kun mausta kala niin hyvä tulee. Sopi munakkaseen.
 
Nyt alkoi haahmottua lopullisesti mitä laitan juhlaruoaksi. Tämän schi hapankaali-possukeiton lisäksi laitan itse risollin, siihen ostin jo K-kaupasta aurinkokukkaöljyä, sitä ns haiseva, eli kylmäpuristettua ukrainalaista.

Mielenkiintoinen ohje yhdeltä ven.kokilta, georgialaista pahali muistuttava myös punajuuresta tehty tahna:

Ja jos löytyy tuoretta makrillia, niin laitan sitä marinaadiin. Samalta kokilta löytyi huippuresepti.
 
Nyt lähti joulukinkku kylpyyn..72°C /21h ja sen jälkeen sinappia ja korppujauhoa päälle ja pinnan paisto uunissa..
 
Nyt tein hyvät burgerit. Pullet porkkia jonka marinoin Poppamiehen cherry BBQ kastikkeessa. Coleslaw salaattia, chilillä marinoituja valkosipulin kynsiä, jalopenoja sekä pippurijuustoa. Kaiken tämän huuhtelin kurkusta alas kahdella original Dr Pepper tölkillä.
Mitä mieltä @Herman30
 
Kenties Suomen parasta BBQ ruokaa taas tarjolla jouluksi ja uudeksivuodeksi. Jouluna tilattavissa. BBQ joulukinkkua sekä Australialaista briskettiä. Taivaallisen hyvää mutta kilo 44 euroa brisketti. Minimi tilausmäätä 2kg. Kinkun hintaa en muista. Uutenavuotena taas ribsit. Kilolta 35 luokkaa. Taivaallista mutta kyllä tuo maksaakin.
 
Back
Top