Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
......
Olisi hauska kuulla lisää, tarkempia havaintoja?
......
Siis, että länsimailla on omia intressejä ja Hollywood on käyttänyt epäsuoria, piilotettuja teemoja ja osin näkyviäkin vapauden ja lännen puolesta on nyt uutinen? Vähän kuten Aku Ankka oli sotilas, Tähtien Sodassa pahan Imperiumin voisi ajatella reaalimaailmassa symboloivan Neuvostoliiton johtamaa blokkia? Hollywood-leffoissa esiintyi kylmän sodan aikaan käytetyt vertauskuvalliset paha ja hyvä (=kommunistinen maailma ja länsi, etenkin USA). 24 sarja oikeutti terrorismin vastaista sotaa esittäen Jack Bauerin teot välttämättömyytenä? Ja niin edelleen.
Mä nyt kuitenkin luen rivien välistä, kun kommenteissa on tarpeettoman salamyhkäistä vihjailua, että se johtoajatus olisi jotenkin tämänsuuntainen: Oletetaan, että tää on suurempikin juoni tai salaisuus ja sitten ootte sen tajunneet paremmin kuin muut ja ne muut ovat aivottomina kuluttajina mielipiteenmuokkauksen, propagandan ja mainonnan uhreja kun te ette ole. Näin muut on saatu viihdeteollisuuden keinoin hylkäämään oma identiteetti ja kulttuuritausta ja sen tilalle on istutettu leffoista amerikkalaisia arvoja ihannoiva ajatusmaailma. Laamanator, voin sanoa, että asia ei ole noin yksioikoista ja mustavalkoista. Mielestäni se on lähtökohtaisesti suomalaista jonkin verran aliarvioiva ja ylimielinen asenne. Vähän sellainen minä olen elänyt vanhaksi ja tiedän muutakin elämästä kuin pinnallisen pop-musiikin -asenne.
Narratiivia suomesta, ja euroopasta rasistisena ja islamofobisena.
Yle kirjoitti:Islam on saapunut Suomeen jo 1800-luvulla tataarien mukana
Tuleeko kenellekään mieleen mitään konkreettista tutkimusta rasismin varsinaisesta lisääntymisestä joilla väitteitä voisi tukea, jutuissa ei ole niistä manintaa?
Hyvää Kalevalan päivää kaikille!
Lukekaa lasten Kalevalaa lapsille.
Hyvää Kalevalan päivää kaikille!
Lukekaa lasten Kalevalaa lapsille.
Suomessa on pidetty jopa kohteliaana olla häiritsemättä toisia: vieraille kaupungissa hölöttäviä on pidetty maalaisina, jotka eivät ole sopeutuneet kaupunkikulttuuriin. Kohteliaampana on pidetty sitä, ettei vieraita ihmisiä häiritä.
Johtuipa suomalaiseen kulttuuriin kuuluva vähäeleinen ja tehokas tervehtimiskulttuuri maalaisuudesta, pimeästä talvesta tai kohteliaisuudesta, tutkijat muistuttavat, että toisista kulttuureista tulevat saattavat kokea meille luontevan käytöksen loukkaavana.
http://yle.fi/uutiset/onko_moikkaam...en_ei_puhu_eika_pussaa_mutta_kattelee/8704869
Miksi tässä on taas tuttun tapaan lähtökohta se että suomalainen tapa on väärä ja ulkomainen oikea? Ainakin minä sain semmoisen kkuvan tästä artikkelista. Onko kyseessä se väitetty suomalaisten alemmuuudentunne? Kun kerran Suomessa ollaan niin eikö ulkomaisten tulisi kunnioittaa maan tapaa, ei ole vaikeaa näin nettiaikaan ennen matkaa hiukan googlata ja ottaa selvää miten kussakin maassa on omat käytöstapansa. Niinhän suomalaistenkin kehoitetaan matkalle mennessä kunnioittamaan kohdemaan tapoja, ainakin jonkun verran, ettei sen maan asukkaita loukata.
Vihapuhe ja rasistinen kielenkäyttö on pantu merkille eri yhteyksissä. Viimeisin tutkimus oli mahdollisesti Osmo Virrankosken Kansallinen identiteetti ja etniset ennakkoluulot monikulttuurisuuden esteenä (2005).
http://yle.fi/uutiset/onko_moikkaam...en_ei_puhu_eika_pussaa_mutta_kattelee/8704869
Miksi tässä on taas tuttun tapaan lähtökohta se että suomalainen tapa on väärä ja ulkomainen oikea? Ainakin minä sain semmoisen kkuvan tästä artikkelista.
tutkijat muistuttavat, että toisista kulttuureista tulevat saattavat kokea meille luontevan käytöksen loukkaavana. Joten olisi kohteliasta tervehtiä ja huomioida muut ihmiset.
@Slammer
Tämä lause. Miksi meidän pitäisi kohteliaisuudesta muuttaa omaa käyttäytymistämme, hehän ovat vieraita täällä ja tulisivat kunnioittaa meidän hiljaisuutta. Kuten sanoin niin ei tule yllätyksenä millainen kansa täällä on jos googlaa hiukan suomesta ja suomalaisista ennenkuin tänne tulee.
Minä olen mörökölli metsäläinen ja ylpeä siitä.
Fookin´`ell, mate! Siinäpä multikultia kerrakseen.Koska olen suomalais-brittilainen mamu-ugri, ja viela ymparileikkaus riesana... voihan perhana!
Tjena @Herman30 , suomenruotsalaisena olet osa maamme multikultuurihistoriaa... hyvin parjattiin kahdella kultuurilla jotka toimivat yhdessa, ei todellakaan tarvitse subventoida jotain islamin monokulttuuria tanne pohjolaan.... kerro se Stubbille kun varmaan tunnet sen paremmin kuin mina . Koska olen suomalais-brittilainen mamu-ugri, ja viela ymparileikkaus riesana... voihan perhana!
Tämä lause. Miksi meidän pitäisi kohteliaisuudesta muuttaa omaa käyttäytymistämme, hehän ovat vieraita täällä ja tulisivat kunnioittaa meidän hiljaisuutta.