Liivijengi on pahimmillaan "kravatti-jengiä" joka on vallan kahvassa...
Joo, suomi on maailman korruptiovapain maa !
Joo, justiin näin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Liivijengi on pahimmillaan "kravatti-jengiä" joka on vallan kahvassa...
http://www.taloussanomat.fi/kansant...aliskuun-saldo-10-/20164960/12?pos=luetuimmat
Karu luku Suomen viennistä: maaliskuun saldo -10 %
Suomen tavaravienti laski maaliskuussa kymmenen prosenttia ja tuonti kahdeksan prosenttia vuodentakaisesta.
ja poliitikot vaan jubailee siitä, että kuinka kotoutetaan...
Homma hanskassa heillä??? Todellakin, kun vielä joku löytäisi hanskat...
Olen pitkään ihmetellyt sitä mite jokainen poliitikko tietää mitä puuttuu ja jota tarvitaan että talous saataisiin nousuun mutta nyt on 10 vuotta vaan puhuttu näistä puutteista sekä tarpeista mutta mitään positiivista eivät ole poliitkot saaneet aikaan ja samaa jargonia toistetaan uudestaan ja uudestan...?
Olisko jollain tällä laudalla jotain neuvoa näille umpityhmille suomen "talousnero poliitikoille" miten kansalle saataisiin duunia suomeen...?
http://vehkanen.blogspot.fi/2015/06/lama-taantuma-tyottomyys-suomi-nousuun.html
Tämä blogi ei varmaan täytä "luotettavan lähteen" termejä, mutta ihan kivaa jargonia
http://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/3/6935/aaeae9e9cc
Tässä on sitten vielä eräs navigointivälineen esittelytilanne...
Voi vittu, ei voi kyllä muuta todeta... Häpeäisin silmäni päästä, jos olisi tuollaista tehnyt.
Ainakin saa hyvät naurut vakavasta aiheesta..
Kaikki veronalennukset eivät ole yhtä hyviä. Joillain veronalennuksilla voidaan saada oikeasti taloutta piristäviä vaikutuksia, jotkut veronalennukset ovat taas vain omien poliittisten kannattajien miellyttämistä muiden kustannuksella. Kun laitoin tuon listan jossa oliasioita, mihin Suomella hallituksen mielestä on varaa, niin miettikääpä onko nuo veronalennukset sellaisia joilla on merkittäviä positiivisia taloudellisia vaikutuksia?
Jos ei kannata kaikkien verojen lakkauttamista tulee miettiä mitä verotetaan ja kuinka paljon.
Toivottavasti kukaan ei ajattele noin.Ei se ehkä ihan sillee mee, että joko kannattaa kaikkien verojen lakkauttamista tai sit nykyinen verotus on optimi...
Avatkaapa muuten te minua viisaammat miten voidaan ottaa pois sellaista jota ei ole olemassa?
Tarkoitan tällä vasemmistohenkistä syyllistävää retoriikkaa joka pitää tulevaisuudessa ehkä mahdollisesti saatavia etuja jo olemassaolevina, saavutettuina ja oikeutettuina: Kun pera laskeskelee saavansa ensi kuussa sossusta tonnin mutta saakin viisi sataa niin pera syyttää sossua siitä että tämä on ottanut häneltä viisi hunttia.
Miten joltain voidaan ottaa pois jotain sellaista jota tuolla jollain ei ole koskaan ollut eikä todennäköisesti tule koskaan olemaankaan?
Pitäisikö minun valittaa kun lottoarvonta vei minulta muutaman ilman muuta minille kuulunutta miljoonaa kun ei poiminutkaan niitä numeroita jotka olin lappuuni ruksinut?
Miliisi istui kopissaan Karjalan korvessa. Paikalle porhalsi uusrikas mersullaan umpikännissä. Miliisi pysäytti uusrikkaan. Uusrikas löi miliisin kouraan sata dollaria. Miliisi löi kättä lippaan ja toivotti hyvää matkaa.
Tämä toistui seuraavana päivänä.
Ja seuraavana.
Ja sitä seuraavana.
Eräänä päivänä uusrikas ei tullutkaan. Miliisi huolestui. Otti asiasta selvää: Uusrikas oli lentänyt Egyptiin lomalle.
Miliisi kirosi katkerasti: Siellä se nyt juhlii MINUN rahoillani!
Yhteiskunta on jakanut paljon rahaa vastikkeettomina almuina. Nyt kun rahaa ei enää niin paljon ole niin almuja jaetaan vähemmän. Almuilla elävät kiroavat katkerasti: Nyt ne juhlivat MEIDÄN rahoillamme.
Olenko ainoa jonka mielestä tämä retoriikka on mieltä vailla?
http://www.taloussanomat.fi/porssi/...iista-tuskin-heruu-euroakaan/20165049/170?n=1
Muistatko vielä Kreikka-vakuudet? Niistä tuskin heruu euroakaan
Kreikan seuraavatkin velkahelpotukset toteutunevat tavalla, josta Suomikin kärsii itse omat tappionsa. Vakuuksista ei heru euroakaan hyvitystä, jos huojennukset syntyvät sovussa.
Jurpilainen ja käteinen homman hoitivat... Vastuu???
Noin se ihmismieli vaan toimii, vaikka mitään järkeä siinä ei ole.Avatkaapa muuten te minua viisaammat miten voidaan ottaa pois sellaista jota ei ole olemassa?
Tarkoitan tällä vasemmistohenkistä syyllistävää retoriikkaa joka pitää tulevaisuudessa ehkä mahdollisesti saatavia etuja jo olemassaolevina, saavutettuina ja oikeutettuina: Kun pera laskeskelee saavansa ensi kuussa sossusta tonnin mutta saakin viisi sataa niin pera syyttää sossua siitä että tämä on ottanut häneltä viisi hunttia.
Miten joltain voidaan ottaa pois jotain sellaista jota tuolla jollain ei ole koskaan ollut eikä todennäköisesti tule koskaan olemaankaan?
Pitäisikö minun valittaa kun lottoarvonta vei minulta muutaman ilman muuta minille kuulunutta miljoonaa kun ei poiminutkaan niitä numeroita jotka olin lappuuni ruksinut?
Miliisi istui kopissaan Karjalan korvessa. Paikalle porhalsi uusrikas mersullaan umpikännissä. Miliisi pysäytti uusrikkaan. Uusrikas löi miliisin kouraan sata dollaria. Miliisi löi kättä lippaan ja toivotti hyvää matkaa.
Tämä toistui seuraavana päivänä.
Ja seuraavana.
Ja sitä seuraavana.
Eräänä päivänä uusrikas ei tullutkaan. Miliisi huolestui. Otti asiasta selvää: Uusrikas oli lentänyt Egyptiin lomalle.
Miliisi kirosi katkerasti: Siellä se nyt juhlii MINUN rahoillani!
Yhteiskunta on jakanut paljon rahaa vastikkeettomina almuina. Nyt kun rahaa ei enää niin paljon ole niin almuja jaetaan vähemmän. Almuilla elävät kiroavat katkerasti: Nyt ne juhlivat MEIDÄN rahoillamme.
Olenko ainoa jonka mielestä tämä retoriikka on mieltä vailla?
Jep, "kerroin" on ainakin Hirchin mukaan 2.5:Noin se ihmismieli vaan toimii, vaikka mitään järkeä siinä ei ole.
Tuosta on ainakin rahoituksen alalla oikein tutkimuksiakin tehty. Viidenkympin menetys kirpaisee enemmän kuin satasen saaminen.
Joe pelaa Vegasissa rulettia ja on kymppitonnin voitolla. Sitten onni kääntyy ja talo vie kymppitonnista 2000 taalaa. Joe ei iloitse 8000:n voitostaan vaan suree parin tonnin menetystään, ja äkkiä pelaa loputkin rahansa yrittäessään tienata "tappioitaan" takaisin.
Tämä on hyvä tiedostaa, kun ollaan käymässä käsiksi jonkun saavutettuihin etuihin. Vielä tärkeämpää se on tiedostaa, kun ollaan uusia etuja myöntämässä.