Mielestäni kuluttaja-asiamies on ihan perustellusti osallistunut keskusteluun. Kannanottohan liittyy enemmänkin kohtuullistamiseen (kiskonnan vastakohta) kuin siihen että onko tehty sopimus pätevä vaiko ei.
Tulee muistaa, että syksyllä 22 sähköyhtiöt markkinoivat sopimuksia nopealla tarpeella ja pelkällä tulevaisuuden kauhukuvalla. Keskeinen aihe oli se millaisen marginaalin yhtiö haluaa sopimuskaudelle. Keskustelua siitä, millä mekanismilla asiakkaan hinta kohtuullistuu JOS tilanne helpottuu, ei voinut käydä ollenkaan.
Nyt olevassa tilanteessa yhtiöiden kustannus on laskenut, määräaikaisissa soppareissa, yhtiöiden kate raketoinut x00 %, mutta asiakas maksaa entisillä perusteilla olevaa hintaa.
Tän ei pitänyt mennä näin ja siksi on asiallista että kuluttaja-asiamies on objektiivisesti tarkastellut asiaa.
Kiskonnasta on kysymys.
.