Jos koulutuksen tukeminen informaatiovaikuttamisen estämisen perusteella, niin varmasti tämäkinUppoaisikohan tämän kaltaiset investoinnit siihen Naton mystiseen puolustusta tukevaan 1,5 % budjettiosaan?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos koulutuksen tukeminen informaatiovaikuttamisen estämisen perusteella, niin varmasti tämäkinUppoaisikohan tämän kaltaiset investoinnit siihen Naton mystiseen puolustusta tukevaan 1,5 % budjettiosaan?
Pitää vain ilmoittaa että tuottaa polttoainetta PV:n tarpeisiin, olisi vaikka 1% kokonais määrästä, pitäs riittää jos suomi niin on päättänyt laskea.Uppoaisikohan tämän kaltaiset investoinnit siihen Naton mystiseen puolustusta tukevaan 1,5 % budjettiosaan?
Länsirannikolla itseasiassa on juuri se ongelmana, että tuotantoa on jo niin paljon, että siirtokapasitetti rajoittaa myllyjen tuotannon alle 100% kaikissa tilanteissa. Toki Fingridin julkisissa ulostuloissa on jo mainittu, että siirtokapasiteettia vahvistetaan, mutta parashan se olisi kuluttaa lähellä tuotantoa jo siirtohäviöiden vuoksi. Toivottavasti mm. Kristiinankaupungin hankkeissa olevat vetyhommat saisi valtionkin tuen, vaikka ulkomaisia sijoitusyhtiötä siinäkin on taustalla.Taitas olla huoltovarmuuden kannalta myös kannatettava sijoitus, laitos vaan länsirannikolle, siellä on tuulivoimaakin tarpeeksi tuottamaan polttoainetta.
Noiden lisäksi on Saksassa ja Japanissa keskipitkällä LOHC-varastoaineita, joissa vety saadaan jemmaan kuljetuksen ja säilytyksen ajaksi dieselin kaltaiseen LOHC-mämmiin, jota voi ajaa tankkerilla ja autolla ja säiliövaunulla. Ei kovin ihanaa, mutta melko yhteensopivaa nykymaailman asioiden kanssa ja siten käyttöönotto ei ole 25 vuoden päässä, vaan 10 tai alle, ehkä. KVG Hydrogenious LOHC DBT ja Chiyoda LOHC MCH. Tuurivoima lataa mämmin täyteen vetyä, tankkeri vie Saksaan. Tankkeri tulee takaisin lastinaan tyhjää mämmiä, joka taas täällä tuurivoimalla ladataan.Mahdollisia polkuja voisivat olla vedyn jalostaminen metanoliksi tai ammoniakiksi, jotka ovat mainioita polttoaineita sekä jatkojalostustuotteita.
Ehkä kuitenkin joku muu kuin FT olisi parempi.Fischer-Tropsch-prosessi olisi se oikeasti järkevä ratkaisu systeeminäkökulmasta - sillä saataisiin tuotettua synteettisiä, nestemäisiä hiilivetypolttoaineita (jotka ovat paljon kaasumaisia helpompia säilöä, ja olisivat maaöljybensiiniä ja -dieseliä puhtaammin palaviakin) sekä voiteluaineita (täyssynteettiset moottoriöljyt valmistetaan yleisimmin Fischer-Tropsch-synteesillä, jossa syötteenä on sähkön ja hiilidioksidin sijaan maakaasu) - mutta todennäköisesti vaadittava infra maksaisi liikaa, eikä polttoaine olisi kilpailukykyistä maaöljypohjaisten polttoaineiden rinnalla, ellei laitosten rakentamista ja prosessin ajamista asetettaisi energiayhtiöiden yhteiseksi velvoitteeksi. Järjestelmätasolla kaikki ylimääräinen sähkö kannattaisi ajaa siihen.