Suomen sisäinen turvallisuus

Luin kirjoituksianne parin viime päivän ajalta eri säikeissä ja niissä käsiteltiin tavalla tai toisella lähinnä maahanmuuttoa. En edelleenkään osaa copy-pasteta Android puhelimella enkä halua kytkeä tätä myöskään nimimerkkeihin, koska turha teistä on erotella ketään tikun nokkaan kun olette samanlaisia jotakuinkin kaikki. Siispä asiaan:

Ai että minä mieleni pahoitin kun luin teidän kommenttejanne erään foorumilaisen täysin asialliseen kommenttiin, että "Meillä Espoossa jos ählämit yrittää raiskata lapsiamme tai odinit rupeaa hillumaan, niin me kyllä pistetään ne ihan omatoimisesti kuriin ja järjestykseen!" Jotakuinkin noin oli viestin sisältö. Tähän sitten muut foorumilaiset, tuo "maanpuolustuksellinen" lammaslauma määkii, että "Paskat te mitään järjestykseen laitatte, otatte turpiin kummaltakin, nyt se korkki kiinni! Täällä on poliisi sitä varten, että menette sille kantelemaan, ja se tekee mitä parhaaksi näkee ja ehtii."

Miten meni noin niinku omasta mielestä? Jos te ette ole valmiita puolustamaan edes omia lapsianne väkivallalta väkivallalla, kuinka te kuvittelette sotivanne tarvittaessa isänmaan puolesta? Koska tuolla mentaliteetilla teidän ainut mahdollinen jäljelle jäänyt "isänmaa" on koiran uskollisuus isännälleen - eli teidän auktoriteettiuskollisuutenne, herranpelkonne. Sillä "isänmaalla" ei talvisotaa voitettu, ja jatkosodassakin olisitte samanlainen riesa isäntämaalle kuin Italia oli toisessa maailmansodassa Saksalle. Ette suinkaan se 40-luvun Suomi, joka oli todellinen helpotus Natsi-Saksan sodankäynnille.

On se kumma juttu, että kansoja tosiaan on kahta lajia: on herrakansoja, sellaisia kuin venäläiset esimerkiksi, ja sitten on orjakansoja, sellaisia kuin Suomi on aina ollut ja tätä nykyä kaikki Länsi-Euroopan kansat. Asia nimittäin näkyy aivan konkreettisesti käytännön yksityiskohdissa: kun Venäjältä pulpahti jokin aika sitten turvapaikanhakijoita Norjaan, jotka kaiketi palautettiin takaisin Venäjälle, niin jotkut näistä vaeltelijoista rupesivat Venäjällä varastelemaan tai ahdistelemaan naisia tai jotain seurauksella, että paikalliset hakkasivat ne ja paikalle tullut miliisi hakkasi uudestaan ja vei putkaan. Arvatkaapa mikä olisi tapahtumien kulku Suomessa tai missä tahansa Länsi-Euroopan maassa?

Ihan kysymyksenä. Miksi täytyy haukkua suunnilleen koko palstan jäsenistö heti ensimmäisessä kappaleessa ennen kuin edes tuot asiasi esiin. Olen minäkin täällä saanut kovaa kommenttia ja pari kertaa itsekin antanut sitä mutta ei tuollainen lähtö kyllä mitään asiaa edistä vaikka olisi kuinka hyvät pointit taustalla.

Luin kirjoituksianne parin viime päivän ajalta eri säikeissä ja niissä käsiteltiin tavalla tai toisella lähinnä maahanmuuttoa. En edelleenkään osaa copy-pasteta Android puhelimella enkä halua kytkeä tätä myöskään nimimerkkeihin, koska turha teistä on erotella ketään tikun nokkaan kun olette samanlaisia jotakuinkin kaikki. Siispä asiaan:

Ai että minä mieleni pahoitin kun luin teidän kommenttejanne erään foorumilaisen täysin asialliseen kommenttiin, että "Meillä Espoossa jos ählämit yrittää raiskata lapsiamme tai odinit rupeaa hillumaan, niin me kyllä pistetään ne ihan omatoimisesti kuriin ja järjestykseen!" Jotakuinkin noin oli viestin sisältö. Tähän sitten muut foorumilaiset, tuo "maanpuolustuksellinen" lammaslauma määkii, että "Paskat te mitään järjestykseen laitatte, otatte turpiin kummaltakin, nyt se korkki kiinni! Täällä on poliisi sitä varten, että menette sille kantelemaan, ja se tekee mitä parhaaksi näkee ja ehtii."

Miten meni noin niinku omasta mielestä? Jos te ette ole valmiita puolustamaan edes omia lapsianne väkivallalta väkivallalla, kuinka te kuvittelette sotivanne tarvittaessa isänmaan puolesta? Koska tuolla mentaliteetilla teidän ainut mahdollinen jäljelle jäänyt "isänmaa" on koiran uskollisuus isännälleen - eli teidän auktoriteettiuskollisuutenne, herranpelkonne. Sillä "isänmaalla" ei talvisotaa voitettu, ja jatkosodassakin olisitte samanlainen riesa isäntämaalle kuin Italia oli toisessa maailmansodassa Saksalle. Ette suinkaan se 40-luvun Suomi, joka oli todellinen helpotus Natsi-Saksan sodankäynnille.

On se kumma juttu, että kansoja tosiaan on kahta lajia: on herrakansoja, sellaisia kuin venäläiset esimerkiksi, ja sitten on orjakansoja, sellaisia kuin Suomi on aina ollut ja tätä nykyä kaikki Länsi-Euroopan kansat. Asia nimittäin näkyy aivan konkreettisesti käytännön yksityiskohdissa: kun Venäjältä pulpahti jokin aika sitten turvapaikanhakijoita Norjaan, jotka kaiketi palautettiin takaisin Venäjälle, niin jotkut näistä vaeltelijoista rupesivat Venäjällä varastelemaan tai ahdistelemaan naisia tai jotain seurauksella, että paikalliset hakkasivat ne ja paikalle tullut miliisi hakkasi uudestaan ja vei putkaan. Arvatkaapa mikä olisi tapahtumien kulku Suomessa tai missä tahansa Länsi-Euroopan maassa?

Ei huvita nyt sen kummemmin provosioitua, mutta siinä on sellanen hiuksen hieno ero ollaanko sodassa (siis ihan oikeassa sodassa oikeilla pyssyillä) vai piestäänkö ihan perusmaanantaina puskarunkkari teholle.

Tinttille vielä että se on kaksi ihan eri skenariota; mennä hakkaamaa matuja ja yksin ottaa vastuu tekemisistään ei voi mitenkään verrata siihen että valtio kutsuu sotapalveluun ja antaa aseen käteen ja luvalla saa ampua vihollissotilaista.

Niin, jos menet hakkaamaan matun, saat linnaa ja kovat korvaukset päälle. Siitä seuraa lopputili töistä, sitten pankki vie talon, vaimo ottaa avioeron ja puhistaa miehen lopullisesti ja silloin mies on valmis vakivieras paikkakunnan kaljabaariin...

Inscoutille: sori, se oli vahinko. Lukuun ottamatta aivan ensimmäistä kirjoitustani tänne, kirjoitan pelkkää ajatustenvirtaa kunnes tuntuu siltä, että olen sanonut sanottavani. Sitten vain lähetän tekstin tarkistamatta/lukematta sitä. Tällöin teksti harvoin on parhaimmillaan.

Siksi toisekseen olen hyvin rationaalinen luonne, enkä itse provosoidu moisista, joten en välttämättä osaa varoa provosoimasta muita.

Alkaa uutisvirta olemaan melkoisen synkkää. Mitä täällä oikeen tapahtuu?

12-vuotias tyttö pahoinpideltiin itsenäisyyspäivänä: Ohiajavista autoista otettiin kuvaa tajuttomasta tytöstä mutta ei pysähdytty
7.12.2018 19:09 Päivitetty 7.12.2018 19:18
Hämeen Sanomat
12-vuotias forssalaistyttö pahoinpideltiin itsenäisyyspäivänä Forssassa. Pahoinpitely tapahtui Turuntiellä, lähellä Talsoilan koulua.

Pahoinpitely tapahtui iltapäivällä klo 17–18:n välillä. Tytön muistikuvien mukaan kimppuun kävi 5–6 pojan joukko. Pojat olivat kantasuomalaisia ja liikkuivat pyörillä.
12-vuotias tyttö vietiin hoidettavaksi Hämeenlinnan sairaalaan, mistä hän pääsi perjantaina kotiin.

Tytön isä oli järkyttynyt paitsi itse pahoinpitelystä, myös ohi pysähtymättä kulkeneista kansalaisista.

– Sosiaalisessa mediassa oli kuvia pientareella makaavasta tytöstä, ja todetaan vain, että ajoimme ohi autolla ja luulimme sen olevan nukke. On kansalaisvelvollisuus pysähtyä auttamaan avun tarvitsijaa, isä muistuttaa.

Tyttö löydettiin tajuttomana Turuntien ja pyörätien väliseltä viherkaistaleelta.

Rikosilmoitus tapauksesta tehtiin perjantaina iltapäivällä. Hämeen poliisi vahvisti, että rikosilmoitus on otettu vastaan.

– Tutkinta on aivan alkuvaiheessa ja toivomme silminnäkijähavaintoja, Hämeen poliisista kerrotaan. HäSa
https://www.hameensanomat.fi/kanta-...uttomasta-tytosta-mutta-ei-pysahdytty-411376/

15- vuotiasta tyttöä vahingoitettu teräaseella Salossa
07.12.2018 klo 20.02Lounais-Suomi

Salon poliisi sai ilmoituksen 15- vuotiaan tytön pahoinpitelystä Salon Alhaisissa Lasikujalla.

Ilmoituksen mukaan Lasikujan varrella kävelytiellä ulkoillutta tyttöä oltiin pahoinpidelty jonkinlaisella teräaseella puoli viiden aikaan perjantai-iltapäivällä. Uhri on toimitettu sairaalaan, mutta hänellä ei ole hengenvaaraa.

Uhrin tilasta johtuen tekijästä ei olla saatu tuntomerkkejä.

Poliisi pyytää havaintoja asiasta sähköpostilla [email protected] tai puhelimitse 0295 447088.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/15-_vuotiasta_tyttoa_vahingoitettu_teraaseella_salossa_76428

Baltriberille: ei siinä yksilön kannalta ole mitään eroa sillä, ollaanko sodassa silloin kun tilanne on päällä vai ei. Ihmisten mieli, fysiikka, oikeudentaju tai mikään muukaan ei muutu sotatilan julistuksella.

Baltriberille: ei siinä yksilön kannalta ole mitään eroa sillä, ollaanko sodassa silloin kun tilanne on päällä vai ei. Ihmisten mieli, fysiikka, oikeudentaju tai mikään muukaan ei muutu sotatilan julistuksella.
Jos tuolle linjalle lähdetään niin sopisiko ennalta ehkäisevä isku erään epäilyttävän suurvallan epäilyttäviin kansalaisiin? Ootko mukana?

Ps:Tämä oli siten sarkasmia ei tarvitse pelästyä en ole tekemässä mitään.

Inscoutille: sori, se oli vahinko. Lukuun ottamatta aivan ensimmäistä kirjoitustani tänne, kirjoitan pelkkää ajatustenvirtaa kunnes tuntuu siltä, että olen sanonut sanottavani. Sitten vain lähetän tekstin tarkistamatta/lukematta sitä. Tällöin teksti harvoin on parhaimmillaan.

Siksi toisekseen olen hyvin rationaalinen luonne, enkä itse provosoidu moisista, joten en välttämättä osaa varoa provosoimasta muita.

No kukin tavallaan. Harmittelen vain jos asia ja ajatus katoaa tyylin takia riitelyyn. Mutta se tästä osaltani.

Olen itse huono kirjoittaja joten en voi ketään moittia sen suhteen.

Ja hyvää perjantaita kaikille.

Jaettiin 50-luvullakin oman käden oikeutta mutta varsinaiseen lynkkaamiseen lähdettiin harvemmin.

Sitten ollaan jännän äärellä jos vaihtoehtoina on lain noudattaminen ja ihmishenkien pelastaminen.

Jak, jotenkin tuntuu, että keskustelen alakoululaisten kanssa. Mua ei kiinnosta, miten hölmöilette, vetäkää vaikka toisianne ringissä perseeseen.

Jak, jotenkin tuntuu, että keskustelen alakoululaisten kanssa. Mua ei kiinnosta, miten hölmöilette, vetäkää vaikka toisianne ringissä perseeseen.

Alakoululaisissa on aika etevää väkeä. Eivät ole vielä oppineet paskoille tavoille. Monet kuuntelevat opettajaa.

Viimeksi muokattu:
Back