Jos mut laitettaisiin rautoihin laillisesta kuvaamisesta julkisella paikalla, niin julkaisisin tallenteen ja rehellisen tapahtumakuvauksen. Lisäksi selvittäisin sen, että onko perusteita rikosilmoituksen tekoon ja jos olisi, niin tekisin.
Toki mulla olisi tuossa se pidäke, että jos rautoihin pistänyt poliisi myöntäisi toimineensa väärin, antaisi sille asiallisen ja pätevän syyn ja pahoittelisi tapahtumaa niin veisin asian vain hänen esimiehilleen ja/tai sisäministeriöön enkä julkisuuteen. Jos väittäisi toimineensa oikein tai valehtelisi/vähättelisi/puolustelisi/selittelisi edes sanan neljäsosalla tuollaista perseilyä, niin saisi nauttia julkisuuden ihanuudesta niin täysimääräisesti kuin mahdollista.
Toisaalta mulle ei tulisi edes mieleen ruveta kuvaamaan muhun kohdistuvaa työtä tekevää poliisia ellei tämän toiminnassa tai käytöksessä olisi jotain epäasiallista, laitonta tai valtuudet ylittävää.
Yleislinjana on tietenkin se, että pitää suhtautua asiallisesti ja kunnioittavasti työtään asiallisesti ja väestöä kunnioittavalla tekeviin virkamiehiiin - mutta vain niihn asiallisesti ja asiallisen kunnioittavasti tekeviin.
On omenakorin edun mukaista että mädät omenat poimitaan sieltä ajoissa pois ennen kuin mätiminen leviää kunnollisiin omenoihin. Ja sehän leviää aika helposti jos leviämiselle annetaan mahdollisuuksia.
Jos yksikin kuva tai videopätkä poistettaisiin ilman mun lupaa mistään tallentavasta laitteesta, niin pistäisin poistajalle laskun jossa jokainen poistettu tallenne on arvotettu journalistiliiton free -hinnaston mukaan. Pitäisin moista rikosta paljon vakavampana kuin sitä, että poliisi varastaisi rahaa lompakostani. Eli veisin sellaisen kyseisen henkilön nimellä ja naamalla itselleni koituvista seurauksista piittaamatta varkaudesta julkisuuteen vaikka 20 vuoden ajan.
Sehän tässä mun jutussa oli et minuun se ei liittynyt millään tavalla Minä vaan kuvasin kun tunnukseton auto tuli yhyä äkkiä auton viereen eikä siviiliautossa vilkkunut valoja eikä mitään. Moni voisi säikähtää et mitä rikkollisia ne on. Ei poliisi mielestäni voi olettaa et kaikki tunnistaa et ne ovat siviilivaatteissa olevia poliiseja. Olin menossa viel ostamaan sisältä Lonkeron et olisin siihen terrassille mennyt seuraamaan mitä ne keksii kiusata sitä minun kaveriani. Mutta tämä pahalla päällä ollut mies sanoi etten saa poistua paikalta. Kysyin että minkä takia ni se sanoi vaa et koska minä sanon niin. Ja myös se et miksi en saanut kuvata oli sen takia että koska hän sanoi niin. Et kyllä noilla olisi vähä petrattavaa tuon suhteen miten niitä saa kuvailla kukakii. Ei minulla ole tarvetta kiusata poliiseja, mutta jos hän käyttäytyy minua kohtaa idioottimaisesti silloin minäkii esitän tyhmää. Tottakai mä tunnistin et poliiseja ne oli mutta ei kaikki todellakaan tunnistaisi ja moni voisi säikähtää kun siviilikuteissa olevat ihmiset hyökkää yhtä äkkiä huutamaan viereen et pysykää siinä ja että et saa mennnä bensa-asemalle. Se samainen poliisi on aikaisemminkii perseillyt tässä kaupungissa, olen kuullut siitä ikäviä juttuja.