Suomen sisäinen turvallisuus


Taas mennään. Minä en nyt saa kiinni tästä asiasta, mitä tässä media hakee ?

Onko siis tuolle kanavalle kommentoineet ja ilmeisesti "rasistisetkin" heitot se suurempi ongelma kuin videoiden tapahtumat ? Eikö paljon tärkeämpää olisi yrittää saada niitä tekijöitä kiinni ? Tosin rangaistukset niin naurettavia, että mitään käytännön merkitystä ei ole, vaikka noita ehdittäisiinkin tutkia.

On kyllä hyssytelyn suurvalta tämä Suomi nykyään. Mitä tällaisella valtiolla tekee, jos ei edes lapsia pystytä suojelemaan ?
 
Onko siis tuolle kanavalle kommentoineet ja ilmeisesti "rasistisetkin" heitot se suurempi ongelma kuin videoiden tapahtumat ?
On. Koittakaa nyt hyvät veljet ja sisaret ymmärtää, että siellä rakenteellisen rasismin uhrit oireilevat saatuaan akuutin rasismin uhrin syndrooman (ARUS).
Huoh.
Aamupaskalla istuessa vilkaisin niitä filkkoja ja kommentteja. Tuntui, että paskaa oli joka puolella.
Kyllä tääkin asia kuuluis tuonne Pahkasikaan.
Ruotsin tie jne. Lisää pulla ja tättähäärien paapomista?
Tulis sota ja tappas.
 
Alma Naakka kirjoittanut asiallisen jutun kaksoiskansalaisuudesta, ja lehti on kerrankin löytänyt professorin joka puhuu asiaa.


"SOPIMUS kaksoiskansalaisuudesta tehtiin Venäjän kanssa 2000-luvun alussa. Liuhdon mukaan Suomi on yksi harvoista, ellei ainoa Venäjän naapurimaa, jolla tällainen sopimus on"

Tulipa taas ullatuksena se, että näköjään Suomi on myöntänyt noita kaksoiskansalaisuuksia, poiketen taas esimerkiksi balttian maista.

Hölmölä tämä on.

Mitään tällekkään asialle ei tulla tekemään. Korkeintaa vähän zoomaillaan asiaa ja otetetaan eri lähestymiskulmia, keskustellaan, kahvia ja kampaviineriä.

Täällä saa oikeasti hermoromahduksen.
 
"SOPIMUS kaksoiskansalaisuudesta tehtiin Venäjän kanssa 2000-luvun alussa. Liuhdon mukaan Suomi on yksi harvoista, ellei ainoa Venäjän naapurimaa, jolla tällainen sopimus on"

Tulipa taas ullatuksena se, että näköjään Suomi on myöntänyt noita kaksoiskansalaisuuksia, poiketen taas esimerkiksi balttian maista.

Hölmölä tämä on.

Mitään tällekkään asialle ei tulla tekemään. Korkeintaa vähän zoomaillaan asiaa ja otetetaan eri lähestymiskulmia, keskustellaan, kahvia ja kampaviineriä.

Täällä saa oikeasti hermoromahduksen.
Hyvä merkki on, että nyt voidaan asioista puhua ilman sordiinoa. Uusi ulkoministeri on raikas esimerkki tästä, Haavisto oli vielä Nato-jäsenyyden varmistumisen jälkeenkin varsinainen hissukka.
 
Hyvä merkki on, että nyt voidaan asioista puhua ilman sordiinoa. Uusi ulkoministeri on raikas esimerkki tästä, Haavisto oli vielä Nato-jäsenyyden varmistumisen jälkeenkin varsinainen hissukka.
Haavisto on menneisyyden mies. Suomi jäisi seisomaan paikalleen sen johdolla. Toivottavasti ei pääse pressaksi. Tosin muutkaan vaihdoehdot ei vaikuta mitenkään kovin sytyttäviltä ….
 
"SOPIMUS kaksoiskansalaisuudesta tehtiin Venäjän kanssa 2000-luvun alussa. Liuhdon mukaan Suomi on yksi harvoista, ellei ainoa Venäjän naapurimaa, jolla tällainen sopimus on"

Tulipa taas ullatuksena se, että näköjään Suomi on myöntänyt noita kaksoiskansalaisuuksia, poiketen taas esimerkiksi balttian maista.

Hölmölä tämä on.

Mitään tällekkään asialle ei tulla tekemään. Korkeintaa vähän zoomaillaan asiaa ja otetetaan eri lähestymiskulmia, keskustellaan, kahvia ja kampaviineriä.

Täällä saa oikeasti hermoromahduksen.
Sotilas- yms virkoihin pääsyä on saatu sentään rajoitettua. Siitäkin nämä tasa-arvo ja yhdenvertaisuusihmiset ja -viranomaiset nostivat kauhean huudon. Hankkeen puuhamiehenä toiminut silloinen puolustusministeri Jussi Niinistö jaksoi kuitenkin painaa, vaikka mm. Tarja Halonen vertasi tälläistä venäläisvainoa 1930- luvun juutalaisvainoihin.
 
Haavisto on menneisyyden mies. Suomi jäisi seisomaan paikalleen sen johdolla.
Ei paljoa ole ylipäälliköllä vaikutusta Suomen jämähtämiseen tai etenemiseen.
Toivottavasti ei pääse pressaksi. Tosin muutkaan vaihdoehdot ei vaikuta mitenkään kovin sytyttäviltä ….
Samaa mieltä.

Jos uskoo presidentin suureen rooliin tässä niin eihän sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin Stubb! Ei jämähdetä paikoilleen.
 
Ei paljoa ole ylipäälliköllä vaikutusta Suomen jämähtämiseen tai etenemiseen.

Samaa mieltä.

Jos uskoo presidentin suureen rooliin tässä niin eihän sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin Stubb! Ei jämähdetä paikoilleen.

Minun mielestä pressa voi ja pitää vaikuttaa myös mielipideilmastoon. Tässä on vielä paljon asioita tehtäväksi venäjän suhteen. Ahvenanmaan asema ja siellä sen yhden jäteaseman hoitaminen pois.
Kaksoiskansalaisuusasiat. Nouseva maahanmuuttajien rikollisuus joka tulee saamaan yhä vakavrmpia muotoja ja järjestäytyy. Nato ja USA integraatio ja sopimukset. Itärajan valvonta ja sieltä tulevaisuudessa tuleva ihmisvyöryn tulppaaminen.

Lisäksi uskon, että PV joutuu tulevaisuudessa toimimaan yhä pienenevillä resursseilla. Suomen talous laskee kuin lehmän häntä ja on myös krooninen alisuorittaja. Tämä tulee vaikuttamaan toki PV:nkin rahoitukseen.

Jos Aaltola saa korttinsa ja kampanjansa kasaan, äänestän mieluummin sitä, kuin EU:n juoksupoikaa.
 

"Kaikki joiden kanssa puhuin, ihmiset jotka seuraavat Venäjää, ihmiset jotka seuraavat sotilasasioita, ihmiset jotka seuraavat äärioikeistoa, kaikilla oli sama reaktio. Mitä tämä kaveri teki Suomessa? Minulla ei ole siihen vastausta."

Minulla on vastaus. Se oli täällä, koska Suomeen pääsee helpolla. Tämä on kaikkien paskiaisten turvasatama. On huvittavuuden rajamailla tämäkin tarina.

"Torden sai oleskeluluvan Suomeen vaimonsa opinto-oikeuden perusteella."

Mutta kuitenkin oli täällä väärällä nimellä ? Ja mikä syy oleskelulupaan tuollainen on.

Toivottavasti lähettävät Ukrainaan.
Kai siihenkin jotkut "jakamaton ihmisarvo" paskajuristit tulee väliin.

Onko kukaan tutkinut kuinka paljon nuo lakitoimistot tekee rahaa noilla jatkuvilla turvapaikkapäätösten valituksilla ? Kun noista valitetaan vaan jatkuvasti. Miksi valtio rahoittaa hulluutta, että yhdeksännen kerran se sama asia otetaan käsittelyyn ? Samaan aikaan se aiheettomasti maassa oleva syö meidän resursseja. Vuodesta 2015 on jo pitkä aika.
 
Viimeksi muokattu:
"Kaikki joiden kanssa puhuin, ihmiset jotka seuraavat Venäjää, ihmiset jotka seuraavat sotilasasioita, ihmiset jotka seuraavat äärioikeistoa, kaikilla oli sama reaktio. Mitä tämä kaveri teki Suomessa? Minulla ei ole siihen vastausta."

Minulla on vastaus. Se oli täällä, koska Suomeen pääsee helpolla. Tämä on kaikkien paskiaisten turvasatama. On huvittavuuden rajamailla tämäkin tarina.

"Torden sai oleskeluluvan Suomeen vaimonsa opinto-oikeuden perusteella."

Mutta kuitenkin oli täällä väärällä nimellä ? Ja mikä syy oleskelulupaan tuollainen on.

Minun tietääkseni oli jossain vaiheessa vaihtanut nimensä eli ihan oikealla nimellä. Mutta Suomen viranomaiset eivät ilmeisesti tienneet nimen muutoksesta.
 
Maahanmuuttoviraston sivulla: "Voit hakea oleskelulupaa Suomeen, jos sinulla on työpaikka, opiskelupaikka tai perheenjäsen Suomessa. Hae oleskelulupaa ennen kuin tulet Suomeen."
 
Aaltolan pitäisi ehkä käyttää parempaa arviointikykyä siitä missä asiaansa saarnaa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/083c21a3-eea1-44e6-85b0-cfe333925ea8

Tuollaiset otsikot ei ainakaan koko kansan ehdokasta ole tekemässä. Ei vaikka kyse ei ole mistään jehovan todistajista tai vastaavista.

Mikä vika tuossa esiintymispaikassa on tai mikä vika tuossa järjestävässä yhdistyksessä ?

"Yhdistyksen tarkoituksena on Suomen evankelisluterilaisen kirkon tunnustuksen pohjaltaja ekumenian hengessä rakentaa kristillistä jumalanpalvelusyhteisöä, joka rohkaisee avaraan, itseä ja toista armahtavaan uskoon. "

Olen itse pakana, mutta minua alkaa ihmetyttään tämä Suomeen levinnyt oletusarvoinen viha kaikkia kristillisia arvoja kohtaan. Ihmisiin jotenkin iskostettu ajatus että kaikki kirkollinen ja uskovaisuus on pahaa. Ja että kaikissa kristillisissä lahkoissa/herätysliikkeissä on vain pedofiileja ja syödään lapsia. Minä en ainakaan halua mitään yhdistyksiä, ihmisiä, ihonväriä tai heidän uskoansa alkaa arvostelemaan. Jos pysyvät lain oikealla puolella.

Jos taas kyseessä Pride tai mikä tahansa "voimaannuttava" liike tai tapahtuma, se on jotenkin oletusarvoisesti julkisuudessa esitetään hirveän hyvänä ja oikeamielisenä. Ja kaikki niihin tapahtumiin osallistuvat ihmiset ovat lähtökohtaisia hyviä ihmisiä.

Tuo juttu oli tyypillinen klikkiotsikko, kun tuon Iltalehdenkin jutun luki tarkemmin, mitään kannatuskortteja ei tuolla tilaisuudessa edes kerätty.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän ei ollut ensimmäinen kerta kun Aaltola esiintyi uskonnollisessa tilaisuudessa. Jotenkin sellaista jenkkiläistä fiilistä tällaisessa, mutta ei se minuakaan häiritse.


Onko se sitten paha, jos vaikkapa Essayah esiintyisi kirkollisessa tilaisuudessa?
 
Hyvä jos tästäkin saadaan keskustelu avattua Suomessa. Tämäkin on siitä jännä asia, että tämä ei operatiivisille turvallisuusorganisaatioille tulla yllätyksenä. Muistan miten kova haloo nousi kun puolustusvoimat on halunnut rajata kaksoikansalaiset tiettyjen tehtävien ulkopuolelle. Joko silmät avautuvat poliittisella puolellakin?
 
Mikä vika tuossa esiintymispaikassa on tai mikä vika tuossa järjestävässä yhdistyksessä ?

"Yhdistyksen tarkoituksena on Suomen evankelisluterilaisen kirkon tunnustuksen pohjaltaja ekumenian hengessä rakentaa kristillistä jumalanpalvelusyhteisöä, joka rohkaisee avaraan, itseä ja toista armahtavaan uskoon. "

Olen itse pakana, mutta minua alkaa ihmetyttään tämä Suomeen levinnyt oletusarvoinen viha kaikkia kristillisia arvoja kohtaan. Ihmisiin jotenkin iskostettu ajatus että kaikki kirkollinen ja uskovaisuus on pahaa. Ja että kaikissa kristillisissä lahkoissa/herätysliikkeissä on vain pedofiileja ja syödään lapsia. Minä en ainakaan halua mitään yhdistyksiä, ihmisiä, ihonväriä tai heidän uskoansa alkaa arvostelemaan. Jos pysyvät lain oikealla puolella.

Jos taas kyseessä Pride tai mikä tahansa "voimaannuttava" liike tai tapahtuma, se on jotenkin oletusarvoisesti julkisuudessa esitetään hirveän hyvänä ja oikeamielisenä. Ja kaikki niihin tapahtumiin osallistuvat ihmiset ovat lähtökohtaisia hyviä ihmisiä.

Tuo juttu oli tyypillinen klikkiotsikko, kun tuon Iltalehdenkin jutun luki tarkemmin, mitään kannatuskortteja ei tuolla tilaisuudessa edes kerätty.
Älä minulta kysy, en minä tuota omana mielipiteenäni esittänyt.

Tulkitsin ns. suuren yleisön mielipiteitä ja ilmeisen samalla tavalla olen tulkinnut kuin sinäkin. Aiheuttaa kohtuullisen isossa kansanosassa närää tai ainakin kummastusta, jos presidenttiehdokas esiintyy saarnastuolista. Hyvin tarkkaan on kampanjatoimiston syytä punnita tuottaako enemmän plussaa vai miinusta.

Toimittajat haistavat saman ja siksi ihan kympillä flamettavat tuollaisia otsikoita. Klikkauksia sataa ja toimittaja saa maanantain viikkopalaverissa kannustusta pomoltaan.
 
Moi. Pyyntö.
Jos haluatte likittää tänne artikkeleita lehdistä mitkä pitää maksumuuria, niin kopioikaa teksti ja liittäkää tänne. Tarkoittamanne artikkelit jää lukematta jos linkit ei aukea. Kiitos.

.
 
Back
Top