Vonka
Supreme Leader
Olen edelleen sitä mieltä, että meillä on kaikin puolin liian liberaalia. Tässä yritetään vasta kokoontua eikä ole edes lehtisiä ehditty jakaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eikö noissa voisi ottaa sitä pään TT kuvaa vai mikä se on pari päivää myöhemmin uudestaan?
Taitaa olla tämä https://www.facebook.com/riku.ahola?ref=br_rs kaveri, joten en ihmettele jos lausunto on kovin mairitteleva.Tämä on kaverin mielipide eikä mikään puolueeton arvio, mutta ei tuo uhri kyllä miltään nistiltä vaikuta...vaikka jonkinlainen hippi ehkä olikin...
He tutustuivat opiskellessaan yhtä aikaa Kallion Evankelisessa opistossa elokuvatyötä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001263604.html
– Hän matkusteli ja kävi välillä töissä, viimeksi hän taisi olla töissä lastentarhassa.
Päävammat ovat sellaisia, että yhteen iskuun voi kuolla vielä päivien kuluttuakin, eikä siihen todellakaan vaadita huumeita tai liuotushoitoja.
Vaikea on uskoa, että kyseessä olisi tahallinen henkirikos. Toki oikeus voi päätyä sille kannalle, että aikuisen ihmisen olisi pitänyt tietää/ymmärtää/käsittää, että teko (oli se sitten lyönti, tönäisy tai mitä tahansa) voi johtaa kaatumiseen ja pään lyömiseen. En silti todellakaan usko, että tekijä olisi halunnut tappaa. Lopputulos on kyllä suhteeton mutta tuskin tässä kuolemanrangaistusta oltiin häirikölle (?) jakamassa.Ainakaan laillista mielenilmausta ei häiritty koska sellaiseen ei ollut edes haettu lupaa. Onko kuolema sitten sopiva rangaistus mainoslehtisten jakamisen häiriintymisestä? Minusta tuo on varovasti muotoillen jonkin verran kohtuuton seuraamus tekoon suhteutettuna.
– Hän matkusteli ja kävi välillä töissä, viimeksi hän taisi olla töissä lastentarhassa.
Vaikea on uskoa, että kyseessä olisi tahallinen henkirikos. Toki oikeus voi päätyä sille kannalle, että aikuisen ihmisen olisi pitänyt tietää/ymmärtää/käsittää, että teko (oli se sitten lyönti, tönäisy tai mitä tahansa) voi johtaa kaatumiseen ja pään lyömiseen. En silti todellakaan usko, että tekijä olisi halunnut tappaa. Lopputulos on kyllä suhteeton mutta tuskin tässä kuolemanrangaistusta oltiin häirikölle (?) jakamassa.
Somessa taasen ei taustoilla ole juuri mitään väliä. Lopputulos ratkaisee ja antaa oikeutuksen raivolle. Ääriainesten välejä saa kivasti kärjistettyä tämän avulla ja laskun maksaa rauhaa rakastava Matti Meikäläinen.
Tosin ei kai parin päivän keikkatyöläisiltä voi katsoa kuin pärstän. Mutta ainakin vakituisesti lasten ja nuorten kanssa työskentelevien pitää esittää tuore rekisteriseloste.
Ei tasan varmaan ollut hätävarjeluun perusteita, jos mediassa kerrottu pitää edes etäisesti paikkansa. Hätävarjelu koskee vain oikeudettoman hyökkäyksen lopettamista.
Witteri
Petteri Orpo– Verified account @PetteriOrpo
Osanottoni käsittämättömän väkivallan uhrin omaisille. Tapahtuma selvitetään, tekijät vastuuseen. Tällaista ei voi sallia.
1 luku
Yleiset säännökset
1 § (23.12.1999/1257)
Lain tarkoitus
Tämän lain tarkoituksena on turvata perustuslaissa säädetyn kokoontumisvapauden käyttämistä sekä ohjata yleisten kokousten ja yleisötilaisuuksien järjestämistä tarpeellisilla järjestysluonteisilla säännöksillä.
2 §
Soveltamisala
Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.
Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata. Yleisenä kokouksena ei kuitenkaan pidetä sellaista mielenosoitusta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten.
Yleisötilaisuudella tarkoitetaan tässä laissa yleisölle avoimia huvitilaisuuksia, kilpailuja, näytöksiä ja muita niihin rinnastettavia tilaisuuksia, joita ei ole pidettävä yleisinä kokouksina. Jos tilaisuuteen osallistuminen edellyttää kutsua tai määrätyn yhteisön jäsenyyttä, sovelletaan siihen tämän lain säännöksiä yleisötilaisuudesta, jollei tilaisuutta osanottajien lukumäärän, tilaisuuden laadun tai muiden erityisten syiden perusteella voida pitää luonteeltaan yksityisenä.
Tätä lakia ei sovelleta julkisyhteisöjen järjestämiin virallisiin tilaisuuksiin eikä uskonnollisten yhdyskuntien tunnusomaiseen toimintaan kuuluviin tilaisuuksiin, jotka järjestetään julkista uskonnonharjoitusta varten yhdyskunnan omissa tai niitä vastaavissa tiloissa.
3 §
Tilaisuuden järjestämisen yleiset periaatteet
Yleinen kokous ja yleisötilaisuus on järjestettävä rauhanomaisesti sekä osanottajien tai sivullisten turvallisuutta vaarantamatta ja heidän oikeuksiaan loukkaamatta. Tällaista tilaisuutta järjestettäessä on huolehdittava siitä, ettei kokoontumisesta aiheudu huomattavaa haittaa ympäristölle.
Ketään ei saa yleistä kokousta tai yleisötilaisuutta järjestettäessä asettaa ilman hyväksyttävää syytä eri asemaan henkilöön liittyvän syyn perusteella.
4 §
Turvaamis- ja edistämisvelvollisuus
Julkisen vallan on edistettävä kokoontumisvapauden käyttämistä turvaamalla oikeus kokoontua ilman ulkopuolista häiriötä ja luomalla edellytyksiä yleisten kokousten järjestämiselle.
2 luku
Yleiset kokoukset
5 §
Yleisen kokouksen järjestämisoikeus
Yleisen kokouksen saa järjestää täysivaltainen henkilö, yhteisö ja säätiö. Vajaavaltainen, joka on täyttänyt 15 vuotta, saa järjestää yleisen kokouksen, jollei ole ilmeistä, että hän ei kykene vastaamaan järjestäjälle lain mukaan kuuluvista velvoitteista. Muu vajaavaltainen saa järjestää yleisen kokouksen yhdessä täysivaltaisen henkilön kanssa.
6 §
Osallistumisoikeus yleiseen kokoukseen
Jokaisella on oikeus osallistua yleiseen kokoukseen.
7 §
Ilmoitusvelvollisuus
Järjestäjän on tehtävä ulkona yleisellä paikalla järjestettävästä yleisestä kokouksesta suullisesti tai kirjallisesti ilmoitus kokouspaikan poliisille vähintään kuusi tuntia ennen kokouksen alkamista. Myöhemminkin tehtyä ilmoitusta voidaan pitää pätevänä, jos kokouksen järjestämisestä ei aiheudu kohtuutonta haittaa yleiselle järjestykselle.
Ilmoitus voidaan tehdä myös sellaisesta ulkona yleisellä paikalla järjestettävästä mielenosoituksesta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten. Tällöin mielenosoitukseen sovelletaan tämän lain säännöksiä yleisestä kokouksesta 5 §:ää lukuun ottamatta.
8 §
Ilmoituksen sisältö
Yleistä kokousta koskevan ilmoituksen tulee sisältää seuraavat tiedot:
1) kokouksen järjestäjä;
2) kokouksen tarkoitus;
3) kokouspaikka tai kulkueen reitti;
4) kokouksen alkamisaika ja arvioitu päättymisaika;
5) järjestäjän asettamat järjestyksenvalvojat; sekä
6) kokouksessa käytettävät rakennelmat ja muut erityisvälineet.
Kokouksen järjestäjän on lisäksi nimettävä ilmoituksessa yhteydenpitoa varten henkilö, jonka on oltava poliisin tavoitettavissa kokouksen järjestämistä koskevissa asioissa (yhteyshenkilö).
9 §
Yleiset kokouspaikat
Yleisen kokouksen saa järjestää ulkona yleisellä torilla, aukiolla, katualueella tai muussa sellaisessa kokoustarkoitukseen soveltuvassa yleisessä paikassa ilman omistajan tai haltijan lupaa. Omistaja tai haltija voi rajoittaa tällaisen paikan käyttämistä kokoustarkoitukseen, jos kokouksen järjestämisestä on odotettavissa kohtuutonta haittaa omistajalle, haltijalle tai ympäristölle.
10 §
Kokouspaikkaa koskevat rajoitukset
Jos samassa paikassa ilmoitetaan järjestettäväksi samanaikaisesti useita yleisiä kokouksia eikä niiden samanaikainen järjestäminen ole mahdollista, etusija on kokousilmoituksen ensimmäisenä tehneellä järjestäjällä, jollei kokouspaikan perinteisestä tai sopimukseen perustuvasta käytöstä muuta johdu. Poliisi voi tällöin osoittaa yhteyshenkilöiden kanssa neuvoteltuaan muut kokoukset siirrettäviksi toiseen ajankohtaan tai toiseen, kokouksen tarkoituksen kannalta sopivaan paikkaan.
Jos yleisen kokouksen järjestäminen ilmoitetussa paikassa vaarantaa ihmisten turvallisuutta, aiheuttaa huomattavaa haittaa ympäristölle tai vahinkoa omaisuudelle, häiritsee kohtuuttomasti sivullisia tai liikennettä taikka valtiovierailuun tai julkisyhteisön järjestämään kansainväliseen kokoukseen kuuluvaa tai suojelun tarpeeltaan niihin rinnastettavaa tilaisuutta, poliisi voi yhteyshenkilön kanssa neuvoteltuaan osoittaa kokouksen siirrettäväksi toiseen, kokouksen tarkoituksen kannalta sopivaan paikkaan.
Poliisi voi lisäksi liikenteen sujuvuuden sitä vaatiessa ja yhteyshenkilön kanssa neuvoteltuaan määrätä kulkueen reittiä muutettavaksi ottaen kuitenkin huomioon, ettei reitin muutoksella vaaranneta kulkueen tarkoitusta.
Poliisi voi ryhtyä tässä pykälässä mainittuihin toimenpiteisiin ilman neuvottelua yhteyshenkilön kanssa, jos yhteyshenkilö ei ole tavoitettavissa.
11 §
Kokousvälineet
Yleisessä kokouksessa saa käyttää julisteita, tunnuksia, äänenvahvistimia ja muita tavanomaisia kokousvälineitä sekä tilapäisiä rakennelmia. Järjestäjän on tällöin huolehdittava siitä, etteivät ne aiheuta vaaraa tai kohtuutonta haittaa osanottajille, sivullisille tai ympäristölle.
Taitaa olla tämä https://www.facebook.com/riku.ahola?ref=br_rs kaveri, joten en ihmettele jos lausunto on kovin mairitteleva.
Uhrin omat fb-sivut kertovat myös jotakin.
Tarkennampa vielä, että mielestäni nuoren henkilön kuolema on aina traaginen enkä puolustele mitään enkä ketään. Kritisoin sitä ajattelua, että onko aggressiivinen käytös ja päin sylkeminen hyvä syy tappaa. Siitä ei nähdäkseni ollut kyse vaan tämän hetken julkisuudessa olleet tiedot viittaavat siihen, että häirikköä on tuupattu ja hän on kaatunut. Tapahtuman aikoihin kuvatun videon mukaan paikalla on tavallista väkeä niin paljon, mm Kansallisen Kokoomuksen väki kansanedustajineen, että jos kuoleman aiheuttanut pahoinpitely olisi tapahtunut niin ehkä poliisille olisi tuolloin asiasta kerrottu.
Silti voi olla, että tuuppaus on johtanut kuolemaan mutta sitä emme tiedä. Myös muita vaihtoehtoja on. Enkä tunne mitään sympatiaa näitä molopäitä - sanan kaikissa merkityksissä - kohtaan.
Itselleni syntynyt täysin sama mielikuva melko pohjalla olevasta nuorehkosta aikuisesta narkkarista tästä kuolleesta. En sano edes uhrista koska en tiedä mitä on tapahtunut ja mitä ei.Uhrin FB sivuja katselee, niin siellä on enimmäkseen kuvia missä on hieman putki jäänyt päälle ja on vedetty muutakin kuin kansalaisluottamusta. Ja kyllä kuvista voi erottaa helposti ihmisen joka käyttää eri aineita.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001263728.html?ref=rssKynttilämeri Jimin muistoksi syttyi Helsingin Asema-aukiolla – Pekka Sauri: ”Pakko tulla”
Ihmisiä seisoi satamäärin laajassa kaaressa muistopaikan ympärillä.
Kymmeniä ihmisiä kokoontui Helsingin Asema-aukiolle muistotilaisuuteen
Sitten hänellä ei periaatteessa voisi olla ainakaan merkintää huumerikoksesta, seksuaalirikoksesta, törkeästä pahoinpitelystä jne. Tosin ei kai parin päivän keikkatyöläisiltä voi katsoa kuin pärstän. Mutta ainakin vakituisesti lasten ja nuorten kanssa työskentelevien pitää esittää tuore rekisteriseloste.
Moniko ulkomaalaisen tekemä rikos on tehty vaikkapa "Militantit maahantunkeutujat"-järjestön tilaisuudessa ja tunnusten alla?
Poliittisen järjestön etukäteen kannustama ja jälkikäteen ylistämä väkivallanteko nyt vain on eri asia kuin yhden ihmisen tekemä rikos. Näin ihan kansalaisuudesta ja ihonväristä riippumatta. En koe olevani vastuussa kaikista valkoihoisten tekemistä rikoksista enkä ymmärrä miten tilanne olisi muiden osalta erilainen. Vain kollektiivisissa teoissa voi olla kollektiivinen vastuu.