Suomen sisäinen turvallisuus

Palstalla on surullisen hahmon ritareita, joille selvästi on tullut aika pitkäksi. "Honcholla" on kuusitoista lasta, Hansai kiduttaa itseään lukemalla Rasmuksen Twitteriä, Vonka ja Baikal ovat väsähtäneitä entisiä sotureita jostain Kekkosen ja Koiviston välimaastosta. Sardaukar on turvallisuusalalla maailmalla. Yleisissä keskusteluissa on enemmän persuja kuin muita ja maan suurin turvallisuusuhka saattaa kokonaisen illan olla napsaistu esinahka.

Olen pyrkinyt vähentämään...( AA-kerho) :D

Välikevenyksenä...

Jepa, tosin itse ajattelen niin, että äärioikeisto pitää sisällään muutakin kuin vastarintaliikkeeseen kuuluvat kansallissosialistit. Heidän verkkosivuillaan ja muulla viestinnällään on yleisöä ja tietyillä näkemyksillä kannatusta myös liikkeen ulkopuolella.

Huhtasaari on ehdokkaista se, jonka poliittinen agenda on lähinnä tätä skeneä. Ja Huhtasaaren kannattajista löytyy heitä, joilta liikenee tukea myös ääriliikkeille.

Onpas taas kovin vihjailevaa...hieman "kaukaa" lähti tuo edellinenkin avauksesi "kellokkaasta" Vastarinnan varjon alla...avaappa hieman...

Mä taas oon joskus pohtinut sitä logiikkaa, että miksi niin moni juuri kansallismieliseksi profiloitumaan pyrkivä on sivari.

Mutta kuten sanottu, nää asiat ei aina oo niin loogisia :)

Sama miksi niin moni "isänmaallinen äärioikeistolainen" (e.g. skinit jne.) eivät pysty käymään varusmiespalvelusta. Mutta silti heilutaan pilotitakki päällä, Suomen lippu hihassa ja keuhkotaan kovasti isänmaallisuutta. :p

Mä taas oon joskus pohtinut sitä logiikkaa, että miksi niin moni juuri kansallismieliseksi profiloitumaan pyrkivä on sivari.

Mutta kuten sanottu, nää asiat ei aina oo niin loogisia :)

Kuten Huhtasaari vai? Ei taida olla määrällisesti hevon humpan merkitystä tai juuri muutenkaan...

@hansai :lla on ilmeisesti kalikka kalahtanut pahasti, kun pitää vääntää joka asiasta... :P :D

Jepa, tosin itse ajattelen niin, että äärioikeisto pitää sisällään muutakin kuin vastarintaliikkeeseen kuuluvat kansallissosialistit. Heidän verkkosivuillaan ja muulla viestinnällään on yleisöä ja tietyillä näkemyksillä kannatusta myös liikkeen ulkopuolella.

Huhtasaari on ehdokkaista se, jonka poliittinen agenda on lähinnä tätä skeneä. Ja Huhtasaaren kannattajista löytyy heitä, joilta liikenee tukea myös ääriliikkeille.

Minä olen äärioikeistolainen nykyisin määritelmin, se ei ole kyllä uutta Suomessa kun sodan jälkeen linnaan meni paljon "fasisteja" ja nykyinen yhteiskunta on sosiaalidemokraattien tavoiteohjelmasta.

Kuten Huhtasaari vai? Ei taida olla määrällisesti hevon humpan merkitystä tai juuri muutenkaan...

Kun joku poliitikko rupeaa möyhöttämään maahanmuutosta, tsekkaan aina ekana onko asevelvollisuus suoritettu. Yllättävän usein ei, tai siihen liittyy poikkeuksia. Enkä sano tätä pahalla, sivari on 100% legitiimi valinta.

Onpas taas kovin vihjailevaa...hieman "kaukaa" lähti tuo edellinenkin avauksesi "kellokkaasta" Vastarinnan varjon alla...avaappa hieman...

Minusta ei ollenkaan vihjailevaa, vaan ihan avointa pohdintaa. Ei sun tartte Huhtasaaren puolesta loukkaantua tai tulkita joka kommenttia Huhtasaari-kritiikiksi. Ja edelleen, tuo Vastarinta-referenssit liittyivät somessa tuohon hihhulisaarnaajaan. Huhtasaaren merkitystä äärioikeistolle funtsin sitten muuten.

On another note, mä kylläännyn aina siihen, että kun jostain asiasta syntyy keskustelua, rupeaa joku aina esittämään salaliittoteorioita siitä kuinka suoritan täällä kovan luokan operaatioita. Kun aikaa on rajallisesti niin näitä mielellään pyrkii välttämään. Siispä: palataan.

Viimeksi muokattu:
Sama miksi niin moni "isänmaallinen äärioikeistolainen" (e.g. skinit jne.) eivät pysty käymään varusmiespalvelusta. Mutta silti heilutaan pilotitakki päällä, Suomen lippu hihassa ja keuhkotaan kovasti isänmaallisuutta. :p

Eiköhän kuitenkin selvästi suurin osa kanssallismielisistä ole palvellut ja vielä hyvin.
Ei ne ihan huonosti esiintyneet viime sodissakaan.
Nykyään näkee usein kehiteltävän narratiivia että kansallisvaltioiden kannattajat ovat vässyköitä luusereita, siitä tulee ehkä parempi mieli toisille.

Kun joku rupeaa möyhöttämään maahanmuutosta, tsekkaan aina ekana onko asevelvollisuus suoritettu. Yllättävän usein ei, tai siihen liittyy poikkeuksia. Enkä sano tätä pahalla, sivari on 100% legitiimi valinta.

Minusta ei ollenkaan vihjailevaa, vaan ihan avointa pohdintaa. Ei sun tartte Huhtasaaren puolesta loukkaantua tai tulkita joka kommenttia Huhtasaari-kritiikiksi. Ja edelleen, tuo Vastarinta-referenssit liittyivät somessa tuohon hihhulisaarnaajaan. Huhtasaaren merkitystä äärioikeistolle funtsin sitten muuten.

On another note, mä kylläännyn aina siihen, että kun jostain asiasta syntyy keskustelua, rupeaa joku aina esittämään salaliittoteorioita siitä kuinka suoritan täällä kovan luokan operaatioita. Kun aikaa on rajallisesti niin näitä mielellään pyrkii välttämään. Siispä: palataan.

Huhtasaari ei liikuta minua mihinkään suuntaan tai aiheuta myötä elämistä.

Kun kiireiltäsi palaat(toivottavasti pian), heität varmaan ne pyydetyt faktat eli linkit?

Minä en ainakaan epäile mitään salaliittojuttuja tai muutakaan. Kysyin vain lähteitä ja perusteluja...

Noissa piireissä on usein lähtökohtana se, että mikä tahansa suurin piirtein samoja asioita vastustava nähdään liittolaisena.

Jos tarkastellaan näitä ns. "oikeistopopulistipuolueita" (joita en niputtaisi äärioikeistoon kuin ehkä kannattajakunnan jostakin nurkasta, prosentti lienee sama kuin anarkistihäiriköitä Vasemmistoliiton äänestäjäkunnassa) malliin Persut, SD, AfD - kaikki ovat tavalla tai toisella "tyytymättömien koalitioita", yhteistä on lähinnä asiat mitä vastustetaan. Mielestäni näillä ei ole pitkässä juoksussa oikein eväitä olla puolueita, kun erimielisyys sisäisesti monista muista asioista on niin suurta. Toisaalta niillä on paikkansa niin kauan kunnes näihin yhdistäviin vastustettaviin asioihin tarttuu jokin "yleispuolue" protestiliikkeiden kannattajia riittävästi tyydyttävällä tavalla. Mitä Saksan vaaleihin tulee niin tyytymättömyyden voimalla nousi myös sinänsä puolueena laajempiakin asioita ajava FDP.

Sama koskee näitä hörhömpiä porukoita, mutta vielä potenssiin 2-3. Siellä on hyvin outoja "petikavereita". Jos lähdetään katsomaan jotain "Joukkovoima hallituspolitiikkaa vastaan" -tyyppisiä kuvioita niin siellä taitaa olla sekä ns. äärioikeistoa että äärivasemmistoa hyvin edustettuna. Ja Rasmuksessa jne kommenttipalstoilla on oilut myös selviä Bäckmanilaisia trolleja, ainakin yksi vesiselvä tapaus joka Rasmuksessa jauhoi siitä miten Putin ei ole islamin vastustaja ja samana päivänä kommentoi tietoisesti täysiä älyttömyyksiä venäläisten joukkojen hyökkäyksestä Debaltseveen (yritti kyseenalaistaa uutista jostain kaukoidän venäläisjoukosta Ukrainassa vedoten siihen että panssarivaunujen nopeus teloilla on jotain ja sieltä varuskunnasta Ukrainaan on tuhansia kilometrejä).

No siis sivarina voin sanoa, että infosotureita me kaikki ollaankin. :rolleyes:

Vaikka joskus kivikaudella (2002) varusmiespalveluksen suoritinkin, niin kontribuutioni isänmaalle on kuningattaren 1. vaipanvaihtokomppaniassa, tulevia varushenkilöitä ja eläkkeenmaksajia rakentamassa. Ja tietty jotain veroja maksella julkisen sektorin loputtomaan molokin kitaan. :uzi:

Kun joku rupeaa möyhöttämään maahanmuutosta, tsekkaan aina ekana onko asevelvollisuus suoritettu.

Onko tuo laillista?

Ainakin poliiseja ja muita viranomaisia on tutkittu ja tuomittu näiden käytettyä erilaisia viranomairekisterejä henkilökohtaisen kiinnostuksen tyydyttämiseen. Myllyläkeissi, erilaisia exän tai tämän uuden kumppanin stalkkaamisia...

Kun joku rupeaa möyhöttämään maahanmuutosta, tsekkaan aina ekana onko asevelvollisuus suoritettu. Yllättävän usein ei, tai siihen liittyy poikkeuksia. Enkä sano tätä pahalla, sivari on 100% legitiimi valinta.

Tai sitten vapautettu palveluksesta. Ei mitenkään tavatonta elämänkoulussa luokalle jääneillä.

En ymmärrä, miksi esim. media koettaa tehdä Persuista väenväkisin "äärioikeistolaisia". Eivät ole käsittääkseni edes vielä lähelläkään AfD:n juttuja. Tosin molemmissa on porukkaa jotka symppaavat niin uusnatseja kuin putinisteja.

Sekä Persuista että AfD:stä voi tosiaan käyttää nimeä "oikeistopopulistipuolue". Sen sateenvarjon alle kyllä mahtuu kaikenlaista viheltäjää.

Sitten on äärivasemmisto, joka on ainakin omasta mielestäni helpommin kategorisoitavissa. Anarkistit, Antifa tms.

En ymmärrä, miksi esim. media koettaa tehdä Persuista väenväkisin "äärioikeistolaisia". Eivät ole käsittääkseni...

Jos elää kuplassa, jossa Vasemmistoliitto ja Vihreiden hattivattisiipi edustavat poliittista normaaliutta, niin kaikki parodiahorisontin todellisuudenpuoleinen aineisto näyttää äärisellaiselta.

Vähän sama kuin että jos tulkitsee maailmaa ja ihmisiä sosiaalisen konstruktionismin lähtökohdista niin jokainen siltainsinööri edustaa tietoteoreettista marginaalia ja insinööriajattelu noin kuuttasataa erilaista pahuuden ja sorron muotoa.

Oma asemoituminen tuottaa koordinaatiston.

En ymmärrä, miksi esim. media koettaa tehdä Persuista väenväkisin "äärioikeistolaisia". Eivät ole käsittääkseni edes vielä lähelläkään AfD:n juttuja. Tosin molemmissa on porukkaa jotka symppaavat niin uusnatseja kuin putinisteja.

Sekä Persuista että AfD:stä voi tosiaan käyttää nimeä "oikeistopopulistipuolue". Sen sateenvarjon alle kyllä mahtuu kaikenlaista viheltäjää.

Sitten on äärivasemmisto, joka on ainakin omasta mielestäni helpommin kategorisoitavissa. Anarkistit, Antifa tms.

Miten muuten saataisiin Pelit Poikki-tapahtumat pystyy ja illasta toiseen TV:ssä jauhettua samaa paskaa, ymmärtämättä mistä mistä kenkä puristaa..Kassakoneetkaan ei laula, jos ei Teuvo tai Jussi sano mitään...Pitää olla SUUREN vihan kohde.

Kun SVL:stä juttua tehtiin niin Pohjoismaiden kattojärjestö on kuulemma tuskastunut Suomen osastoon. Porukka on erittäin eripuraista ja edustavat koko äärioikeiston kirjavaa skaalaa, jotka eivät yleensä tule toimeen keskenään pitkiä aikoja. Ovat kylläkin varsin hyvin verkostoituneita, kansainvälisestikin. Tosin sama pätee äärivasemmistoonkin, mutta se on osin tahallista.

Vaikka joskus kivikaudella (2002) varusmiespalveluksen suoritinkin, niin kontribuutioni isänmaalle on kuningattaren 1. vaipanvaihtokomppaniassa, tulevia varushenkilöitä ja eläkkeenmaksajia rakentamassa. Ja tietty jotain veroja maksella julkisen sektorin loputtomaan molokin kitaan.

No jos näet jonkun hihhulin ryynämässä japanilaisessa haarniskassa niin se en ole minä, mutta olen todennäköisesti hänen mukanaan...

Viimeksi muokattu:
Back