Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ovat valmiiksi korkeakoulutettuja joten ei tietenkään päde..."Kun heikossa asemassa olevan ryhmän koulutustaso nousee ja ryhmän koko kasvaa tarpeeksi suureksi, se laittaa muutoksen pyörät pyörimään, Helsingin Sanomat kirjoittaa."
Mahtaako tuo päteä muuhunkin kuin naisten heikkoon asemaan Suomessa... Kun ryhmän koko kasvaa tarpeeksi suureksi, se laittaa muutoksen pyörät pyörimään. Hesari vielä uutisoi. On pravdalta varmaankin lipsahtanut.
Mulla on tapana tehdä seuraavasti:Enemmän v#tuttaa ne kyytin pummaajat.
kerran eräs vanhempi herrasmies aloitti kyllä sellaisen aasinsillan kautta kysymään kyytiä,että se oli jo taidonnäyte sinänsä.Mulla on tapana tehdä seuraavasti:
- kyydin pummaaja: "voitteko heittää mut kotiin?"
- minä: "voidaan"
- pummaaja (ilahtuneena): "jaa heitätte?"
- minä: "ei heitetä"
- pummaaja: "siis voitteko heittää vai ette?"
- minä: "voidaan heittää"
- pummaaja: "siis heitätte?"
- minä: "ei heitetä"
- pummaaja: "siis voitteko te nyt heittää?"
- minä: "voidaan heittää; meillä on työaikaa jäljellä, auto alla ja polttoainetta tankissa. Voidaan heittää, mutta ei heitetä"
Tai toinen on:
- pummaaja: "heitättekö mut kotiin?"
- minä: "me ei saada heittää tällä, mutta mä pääsen aamulla seitsemältä; odota tässä niin mä heitän sut mun omalla autolla"
Juoppoja voi myös juoksuttaa tyyliin "mä en viitsi ottaa tässä kyytiin kun kaikki näkee, mutta jos menet tuonne kulman taakse odottamaan niin me tullaan sinne, jos ei tule jotain kiireellisempää keikkaa".
Useimmat kyllä tajuavat, että tyhmään kysymykseen saattaa saada tyhmän vastauksen.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/...tuomittu-aikaisemmin-henkirikoksesta-suomessaTappo Vaasassa: Poliisi otti kiinni yhden miehen - "Tuomittu aikaisemmin henkirikoksesta Suomessa"
Aihekuva
- Karjalainen
38-vuotias mies kuoli saamiinsa vammoihin yksityisasunnossa Vaasan Huutoniemellä lauantaina illalla kello 22:n jälkeen.
- Uhri oli onnistunut soittamaan hätäpuhelun ennen kuolemaansa. Ensihoidon ja sairaanhoidon ripeästä toiminnasta huolimatta miehen vammat olivat niin vakavat, ettei hänen henkeään pystytty pelastamaan. Hänet todettiin kuolleeksi sairaalassa, Pohjanmaan poliisi tiedottaa.
Poliisi otti heti tekopaikan läheisyydestä kiinni yhden miehen epäiltynä taposta.
- Rikoksesta epäilty on poliisille entuudestaan tunnettu, ja hänet on aikaisemmin tuomittu henkirikoksesta Suomessa, poliisi kertoo.
No ei esimiehet, mutta mesut eli palomestarit kyllä. Näiden maastoautojen ostamisesta voidaan olla montaa mieltä, mutta aika heikkoja ne perustelut ovat. Ongelma on ettei virkamiehilla ole mitään tulosvastuuta, joten rahaa voidaan tuhlata päättömyksiinkin.
Ne mersut ovat yleensä jotain neutraalia väriä ja ne teipataan punaisiksi. Muutaman vuoden ikäisinä ne myydään siviiliin. Käytännössä pelastuslaitokset menettävät tuskin mitään arvon alentumisena..
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005634622.html?share=720ffcabc34a3cb58574d17346575a89 nuorissa pitäisi olla tulevaisuus,karua luettavaa...6-vuotiaiden käytös on äitynyt pöyristyttäväksi Mellunmäessä, väittävät vanhemmat – kaupunki selvittää päiväkodin tapahtumia
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005634622.html?share=720ffcabc34a3cb58574d17346575a89 nuorissa pitäisi olla tulevaisuus,karua luettavaa...
Jussi Halla-aho
9 hrs ·
Helsingin Sanomat HS
·
Aika karua. Kuten on ollut lukemattomia kertoja puhetta aiemminkin, kaupunginosat eriytyvät, koska maksukykyiset vanhemmat haluavat, että heidän lapsensa saavat käydä päiväkotia ja koulua rauhassa ja ilman väkivaltaa tai sen uhkaa.
Helsingin Sanomien toisessa aiheeseen liittyvässä artikkelissa nostetaan esiin ne tavalliset selitykset kuten ilmoitusherkkyyden kasvu. Tosin myönnetään varovasti, että lisääntyneen aggressiivisuuden taustalla voi olla myös lisääntynyttä aggressiivisuutta.
Lisäksi tietysti korostetaan "positiivisen pedagogiikan" merkitystä. Kodeissa ja kasvatuksessa ei välttämättä ole vikaa. Myös opettajien suuri vaihtuvuus voi olla selitys lasten oireilulle.
Itse kyllä luulen, että opettajien vaihtuvuus on pikemminkin seuraus lasten oireilusta kuin syy siihen. En liioin usko, että 6-vuotiaat oppivat omin päin kutsumaan aikuisia "vitun ämmiksi".
Vanhempien raportin mukaan henkilökunta ei puutu lasten keskinäisiin pahoinpitelyihin, törkeästä kielenkäytöstä puhumattakaan, ennen kuin joku vanhemmista tekee sen ensin. Päiväkodin johto ja kaupunki näyttävät löytäneen tarmonsa vasta, kun tilanne on kerrottu julkisuuteen.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös päiväkodin arkea elävän henkilökunnan näkemyksiä, vaikka nimettömänä. Ehkä he ovat huomanneet, että puuttumisesta ei ole mitään hyötyä. Onko ylhäältä päin kannustettu hyssyttelyyn? Tulevatko vanhemmat silmille? Siinäpä medialle lisää tutkittavaa.
Tässäkään tapauksessa julistuspolitiikasta ei ole hyötyä kenellekään. Kaikilla toki on OIKEUS turvalliseen opetusympäristöön, mutta todellisuudessa opetusympäristö näyttää muuttuvan yhä vähemmän turvalliseksi.