Suomen sisäinen turvallisuus

etnisyyttä ei mainita = arabi tai somali
- joukkio = ulkomaalainen tai manne
- espoolaismies, turkulaismies jne = ulkomaalaistaustainen
- suomalaismies = Suomen kansalaisuuden saanut pakolainen tai muu haittamaahanmuuttaja
- syntyperäinen suomalainen = edellisten lapsi, joka on syntynyt Suomessa mutta elää "vahan maan" kulttuurin ja arvojen mukaisesti
- jne
Pian saamme lisää tuolta länsinaapurin suunnalta, kun alkaa täälläkin paukkumaan ja roihuamaan
- ketään ei ole otettu kiinni epäiltynä
- sivullisille ei aiheutunut vaaraa
- uhri ei ollut aiottu kohde vaan ampuja erehtyi

Ainiin, meillähän ei ole jengejä eikä voi muodostuakaan, koska asuntopolitiikka :rolleyes:
 
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joku esittää todisteita asiassa, mutta se että puhutaan totena tai jopa itsestään selvänä jotain juttua jostain etnisestä ryhmästä ilman mitään todisteita, tuo mieleen lähinnä trollitehtaan jonka tarkoituksena on rapauttaa uskoa oikeusvaltioon ja viranomaisten toimintaan ja ylipäätään luoda epävakautta yhteikuntaan

Olet ihan oikeassa. Arvailu ja huhujen vahvistaminen on silkkaa huulen heiluttelua ja kenties on parempi, että puhuttaisiin enemmän vasta kun tiedetään. Ehkä siihen on viisasta opetella itsekunkin, niin minun kuin muidenkin.

Arvailu ja huhut tosin syntyvät siitä, että viranomainen ei profiloi epäiltyjä, tosin voiko se sitä tehdä, kun ei tiedä varmuudella, tuskin. Ei viranomainen voi lähteä samaan leikkiin yleisön kanssa ja kertoa, että nooo, ei tiedetä, mutta arvataan.....

Käsittääkseni tutkinnan näkökulmasta on se ja sama hailee minkä värinen tai uskontokunnan edustaja epäilty on. Siitä näkökulmasta etnisyyden ja uskontokunnan ilmaisu on toissijainen asia. Yksilöitähän viranomainen tutkii, eikä niputa ihmisryhmiä. Tämä taitaa olla yksi oikeusvaltion SE.

Pitäisikö laivayhtiöiden sitten panostaa lisää matkustajien turvallisuuteen ja järjestyksen ylläpitämiseen. Pitää. Se maksaa, mutta maksakoon jokainen laivaan astuva lipun hinnassa lisää siitä. Ei se nyt sentään mitään ameriikantiedettä ole järjestyksenpitokaan. Rahalla saa ja hevolla pääsee.
 
Joo, itsekin olen kirjoittanut todistajan huonosta asemasta. Se ei kuitenkaan ollut pointti, vaan se että olen vielä opettelemassa koodikieltä:
- etnisyyttä ei mainita = arabi tai somali
- joukkio = ulkomaalainen tai manne
- espoolaismies, turkulaismies jne = ulkomaalaistaustainen
- suomalaismies = Suomen kansalaisuuden saanut pakolainen tai muu haittamaahanmuuttaja
- syntyperäinen suomalainen = edellisten lapsi, joka on syntynyt Suomessa mutta elää "vahan maan" kulttuurin ja arvojen mukaisesti
- jne
Eikös seurue = mannet?

Jos paikallislehti tai poliisi kertoo X pitäjän kesoililla vierailleen rötöstelevän seurueen, niin ruotsin kilvissä ajeleva ravikansa on poikennut tauolle.
 
Pian saamme lisää tuolta länsinaapurin suunnalta, kun alkaa täälläkin paukkumaan ja roihuamaan
- ketään ei ole otettu kiinni epäiltynä
- sivullisille ei aiheutunut vaaraa
- uhri ei ollut aiottu kohde vaan ampuja erehtyi
Jos minä kaahaan yöllisellä Tukholman kehätiellä niin saatan hengenvaaraan koko joukon paikallisia ja muita ohikulkijoita. Mutta jos lähiössä räjäyttää ammuksen, niin sivullisille ei aiheutunut vaaraa raportoi poliisi.

Edit: Tähdennän, että "kaahaaminen" tarkoittaa +15 km/h yli rajoituksen ajamista, jota tolppapoliisi väsymättä väijyy. Ja päälle rikosuhrimaksu, koska uhrien kärsimykset ovat niin kovat.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisikö laivayhtiöiden sitten panostaa lisää matkustajien turvallisuuteen ja järjestyksen ylläpitämiseen. Pitää. Se maksaa, mutta maksakoon jokainen laivaan astuva lipun hinnassa lisää siitä. Ei se nyt sentään mitään ameriikantiedettä ole järjestyksenpitokaan. Rahalla saa ja hevolla pääsee.
Myös päihteiden käyttöä ja alkoholin saatavuutta pitäisi rajoittaa laivoilla.

Eikös oikeat abiristeilyt ole tunnettuja siitä, että taxfreestä ei myydä juomia ennen kuin paluumatkalla? En ole koskaa ollut tuollaisella, mutta pojat ovat kertoneet.
 
Jos minä kaahaan yöllisellä Tukholman kehätiellä niin saatan hengenvaaraan koko joukon paikallisia ja muita ohikulkijoita. Mutta jos lähiössä räjäyttää ammuksen, niin sivullisille ei aiheutunut vaaraa raportoi poliisi.

On tässä sentään eroja.:) Sinä olet todennäköisesti maksukykyinen kansalainen ja sinulta voidaan repiä ihokaskin päältä rosiksessa, eurot jonoon vaan.....lähiössä räjähtävä ammus tai ammuskelu ei aiheuta vaaraa sivullisille, mutta jos tuo sama tapahtuu Tukholman Westendissä, niin voipa lausunto olla toisenlainenkin. Meidän kylällä kun jatsarivillet ammuskelivat, olikohan 7 laukausta kerrostalojen pihalla ja rappukäytävässä, niin se ei aiheuttanut sivullisille mitään vaaraa.

Jos intissä tulee edes vahingonlaukaus a-radalla, niin se katsotaan vaaralliseksi tilanteeksi. Poliisien vahingonlaukauksia tutkitaan jatkuvasti. Otappa näistä sitten tolkkua. Tai ammuppa haulikolla metsäautotiellä ryntäävää jänistä ja sadan metrin päästä mutkasta ilmestyy auto, josta huomataan tilanne....arvaapa onko kyseessä jo tutkittava vaaran aiheuttaminen? Vaikka se haulikon torvi olisi ollut suunnattu ihan toiseen kompassisuuntaan per auto.
 
Arvailu ja huhut tosin syntyvät siitä, että viranomainen ei profiloi epäiltyjä, tosin voiko se sitä tehdä, kun ei tiedä varmuudella, tuskin. Ei viranomainen voi lähteä samaan leikkiin yleisön kanssa ja kertoa, että nooo, ei tiedetä, mutta arvataan.....
Kuten taannoin Koskelan puukotuksen yhteydessä kyllästymiseen asti selitin, laki rajoittaa sitä, mitä poliisi ylipäätään saa kertoa epäillyistä julkisuuteen.

Poliisi saattaa itse syyllistyä rikokseen, jos kertoilee julkisuuteen liikaa asioita; erityisesti jos niiden kertomiseen ei ole tutkinnallista perustetta. Itse en ainakaan aio tietoisesti rikkoa lakia, jotta saisin tyydytettyä jonkun nimimerkillä jollekin foorumille kirjoittavan uteliaisuutta. Jos joku aikoo, niin se on henkilökohtainen valinta.
 
Mihin arvelit virittää aituuksen? Helsingin satamaan vai Seutulaan?
Jo jatkosodassa suomalaisia ilmatorjunnan miehiä oli Viron puolella Naissaaressa. Jälleen kerran on Suomi neito uhattuna. Vainooja ei ole tällä kertaa idän karhu, vaan etelän skorpionit. Ne pitää litistää ennen Suomeen saapumista. Täältä käsin on jo liian myöhäistä.
 
Jo jatkosodassa suomalaisia ilmatorjunnan miehiä oli Viron puolella Naissaaressa. Jälleen kerran on Suomi neito uhattuna. Vainooja ei ole tällä kertaa idän karhu, vaan etelän skorpionit. Ne pitää litistää ennen Suomeen saapumista. Täältä käsin on jo liian myöhäistä.

Eli tehdään piikkilanka-aita Naissaareen? Sulla on vähän samanlaisia ideoita kuin eräällä entisellä presidentillä. :cool:
 
Prof. Koskenniemi paheksui aamulla radiossa syvästi Baltian maiden aitahanketta. Se kuulemma estää ihmisoikeuksien toteutumisen kun turvapaikanhakijat eivät pääse rajan ylitse.

Vähän on kyllä kaksinaismoralismia, kun meidän itäraja pysyy puhtaana Venäjän rajajoukkojen toimesta. Siellä rajamiespartio ottaa turhat kulkijat kiinni ja nakkaa Buhankan takakonttiin. Eikö sekin riko ihmisoikeuksia?

Meidän raja pitää vain ja ainoastaan Venäjän ansiosta! Siitä olen huolissani, enkä ymmärrä miten olemme sellaiseen ajautuneet.

Sitten vähän kevennystä..
Buhanka on UAZ 452, joka suomalais ressut tuntevat Pönttö UAZina. Venäläisille se on Buhanka.

31439_03d889dd7fa.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Prof. Koskenniemi paheksui aamulla radiossa syvästi Baltian maiden aitahanketta. Se kuulemma estää ihmisoikeuksien toteutumisen kun turvapaikanhakijat eivät pääse rajan ylitse.

Vähän on kyllä kaksinaismoralismia, kun meidän itäraja pysyy puhtaana Venäjän rajajoukkojen toimesta. Siellä rajamiespartio ottaa turhat kulkijat kiinni ja nakkaa Buhankan takakonttiin. Eikö sekin riko ihmisoikeuksia?


Buhanka on UAZ 452, joka suomalaisressut tuntevat Pönttö UAZina. Venäläisille se on Buhanka.

31439_03d889dd7fa.jpg

Pitää paikkansa. Venäläiset ovat pääsääntöisesti hoitaneet oman tonttinsa. Poikkeuksena tosin vuodevaihde 2015-2016 kun Itä-Lapissa avasivat tahallaan portit asyylin hakijoille.
 
Jo jatkosodassa suomalaisia ilmatorjunnan miehiä oli Viron puolella Naissaaressa.
Ei ollut kyse ilmatorjunnasta sikäli että siellä ei ollut tykkejä vaan tulenjohto-, mittaus- ja merivalvontaasema. Se perustettiin 27.5 1942. Luutnantti Eero Salovaara oli ryhmän (20 miestä) johtaja. Saaren pohjoispäässä oli etäisyysmittari puutornissa. Minulla on kirja Naissaaresta missä on kirjoitettu tästä.
 
Ei ollut kyse ilmatorjunnasta sikäli että siellä ei ollut tykkejä vaan tulenjohto-, mittaus- ja merivalvontaasema. Se perustettiin 27.5 1942. Luutnantti Eero Salovaara oli ryhmän (20 miestä) johtaja. Saaren pohjoispäässä oli etäisyysmittari puutornissa. Minulla on kirja Naissaaresta missä on kirjoitettu tästä.
Oletinkin kyseessä olleen pelkästään tähystysasema. Lukemani mukaan mielenkiintoinen paikka. Olin eilen tv tornissa. Upeasti näkyi saari sieltä.
 
Back
Top