Suomen sisäinen turvallisuus

Perussuomalaiset: Sisäinen turvallisuus ei kiinnosta hallitusta – ”Kasvaneesta terrorismin uhasta ei haluta edes keskustella”
https://www.suomenuutiset.fi/peruss...a-terrorismin-uhasta-haluta-edes-keskustella/

Kiinnostaa se, mutta asiasta ei nyt oikein voi keskustella kun "tiedetään kaikkien tulijoiden taustat", "motiivien kysely on rasismia" ja terot turviksina on "punahilkkasatu". Ei voi antaa signaalia että ne rasistifasistinatsit olisivat siinä impivaaralaisessa xenofobiassaan olleet oikeassa...

Eläkkeellä sitten kerrotaan muistelmissa kuinka Minä olisin päättänyt toisin mutta kun ne muut...
 
Eiköhän hallituksen arvioissa maan suurin sisäinen uhka ole PerSut kesällä "kaapannut" sisäpiiri ja kansallismielisyys. Se on nähkääs Arvo Pohja, joka estää puhumasta oikeista ongelmista niiden oikeilla nimillä.
Ehkä nyt on jo aika alkaa itse johtamaan omia ajatuksiamme ja olla avoimia. Hallituksella ei ole siihen antaa mitään apuja kuitenkaan ja rajoitteista emme pidä.
 
Sinänsä yllättävää että nykyään suurin uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle on tullut hallituksesta...
 
Sinänsä yllättävää että nykyään suurin uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle on tullut hallituksesta...

Kyllä se suurin uhka edelleen tulee muslimimaista.

Hallituksen tuottama osa uhkasta on lähinnä sitä, että kolmessa minuutissa opittavissa olevaa asiaa ei tajuta kolmessa vuodessakaan.

Ja muistuttaisin, ettei esim. Nerg ole hallituksessa. Ja se täti on kyllä melkoinen uhka sisäiselle turvallisuudelle.
 
Aikuinen mies oli sukupuoliyhteydessä 10-vuotiaan kanssa, oikeus vapautti raiskaussyytteestä – rikosoikeuden professorit kummastelevat tilannetta
Hovioikeus ja käräjäoikeus tuomitsivat aikuisen miehen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä mutta hylkäsivät syytteen törkeästä raiskauksesta. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005460192.html


Turun hovioikeus hylkäsi viime perjantaina 23-vuotiaan Juusuf Muhamed Abbudin syytteen kymmenvuotiaan tytön törkeästä raiskauksesta, vaikka mies oli ollut sukupuoliyhteydessä tämän kanssa.

Oikeus tuomitsi miehen pelkästään törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kolmeksi vuodeksi vankeuteen.
 
Oikeus on voittanut taas...

Saksaan paennut mies tuomittiin nuorten tyttöjen hyväksikäyttöjutussa Joensuussa

Pohjois-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi irakilaislähtöisen miehen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ehdolliseen vankeuteen ja korvauksiin.

Oikeudenkäyntiä Saksaan paennut irakilaislähtöinen mies on saanut tuomion törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Rikos kohdistui alle 16-vuotiaaseen tyttöön. Pohjois-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi 26-vuotias miehen yhden vuoden ja kuuden kuukauden ehdolliseen vankeuteen.

Lisäksi mies tuomittiin maksamaan uhrille korvauksia kärsimyksistä hieman alle kolme tuhatta euroa sekä tämän oikeudenkäyntikulut.

Tuomittu mies löydettiin kesäkuussa Saksasta ja hänet luovutettiin syyskuussa Suomeen. Rikos tapahtui joulukuussa joensuulaisessa yksityisasunnossa, jossa nuorten tyttöjen ja kolmen irakilaislähtöisten miesten seurue oli viettämässä iltaa.

Pohjois-Karjalan käräjäoikeus on tuominnut yhden miehistä raiskauksen yrityksestä ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuoden ja kuukauden ehdolliseen vankeuteen. Miehelle langetettu tuomio pysyi ennallaan myös Itä-Suomen hovioikeudessa, sillä hän veti valituksensa pois.

Toinen seurueen miehistä tuomittiin käräjäoikeudessa törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, josta tuli puolitoista vuotta ehdollista vankeutta. Korvattavaa miehelle tuli yhteensä vajaat 20 000 euroa. Mies on valittanut tuomiosta hovioikeuteen, jossa asia on vielä käsittelyssä.
https://yle.fi/uutiset/3-9943186?origin=rss
 
Hovioikeus ja käräjäoikeus tuomitsivat aikuisen miehen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä mutta hylkäsivät syytteen törkeästä raiskauksesta.

Asia esillä tänään A-Studiossa. Katsotaan mitä pohtivat asiasta, että menikö nappiin vai ei.
 
En oikein ymmärrä miksi tuota ei tuomita murhasta? Siis ei velkoja lähdetä perimään vahingossa ja jos aikoo siihen käyttää väkivaltaa, niin luulisi teon olevan harkittu.
Velan perintä oli varmasti harkittu mutta henkirikos ei oikeuden mielestä ollut. Murha edellyttää vakaata harkintaa tai esimerkiksi erityistä julmuutta/raakuutta. Muutoinkin uutinen oli aika lyhyt ja faktoja ohuelti. Käräjäsalissa tapahtumasta on varmasti keskustelut aika tovi.
 
Aikuinen mies oli sukupuoliyhteydessä 10-vuotiaan kanssa, oikeus vapautti raiskaussyytteestä – rikosoikeuden professorit kummastelevat tilannetta
Hovioikeus ja käräjäoikeus tuomitsivat aikuisen miehen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä mutta hylkäsivät syytteen törkeästä raiskauksesta. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005460192.html


Turun hovioikeus hylkäsi viime perjantaina 23-vuotiaan Juusuf Muhamed Abbudin syytteen kymmenvuotiaan tytön törkeästä raiskauksesta, vaikka mies oli ollut sukupuoliyhteydessä tämän kanssa.

Oikeus tuomitsi miehen pelkästään törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kolmeksi vuodeksi vankeuteen.

Just. Kaksi rikosoikeuden professoria katsoo, että olisi perusteltua valittaa tuomiosta korkeimpaan oikeuteen, sillä tässä olisi paikka ennakkopäätökselle. Olisi asiallista saada linjaus siitä kuinka nuori olisi kykenevä ilmaisemaan tahtonsa vastaavanlaisessa tilanteessa. Mutta jutun syyttäjä ei aio valittaa tuomiosta vaan tyytyy siihen mitä onnistui itse syytetylle hankkimaan.
 
Jos joku vahingoittaa minun perhettä yhtä pahasti kuin nuita pikkutyttöjä on vahingoitettu, minä teen kaikkeni ettei rangaistus jää yksin tuomioistuimen vastuulle. Ei se ensi kertalaiselle ole kuin muutama vuosi tai ehdollista.

Tuollaisia ajatuksia voisi syntyä kun lukee nuita tuomioita.
 
Ainoa tyytyväinen tässä maassa?

Kihlakunnansyyttäjä Leena Koivuniemi tyytyy hovioikeuden tuomioon.

”En näe syytä hakea valituslupaa korkeimmalta oikeudelta. Olen tyytyväinen hovioikeuden tuomioon siltä osin, että tuomio törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä pysyi voimassa. Olen sitä mieltä itsekin, että näyttö törkeästä raiskauksesta oli vähän siinä ja siinä. Pystyn hyväksymään sen, että oikeus hylkäsi syytteen”, Koivuniemi sanoo.
Hs uutinen
 
Jos joku vahingoittaa minun perhettä yhtä pahasti kuin nuita pikkutyttöjä on vahingoitettu, minä teen kaikkeni ettei rangaistus jää yksin tuomioistuimen vastuulle. Ei se ensi kertalaiselle ole kuin muutama vuosi tai ehdollista.

Tuollaisia ajatuksia voisi syntyä kun lukee nuita tuomioita.

Näinä vihapuhejahdin vuosina kannattanee sanoa tuollainen asia tukevasti konditionaaleja ja ehtolausekkeita viljellen.

Omasta puolestani totean, että vaikka pidänkin muissa suhteissa karman laki -juttuja huuhaana, niin tämmöisissä tapauksissa olisi erittäin suotavaa että joku tuntemattomaksi ja tunnistamattomaksi jäävä taho rikollisesti toimiessaan sattuisi ihan sattumalta ja ilman suunnitelmallisuutta kohdistamaan tuhoisan rikollisen toimintansa vaikkapa sellaiseen henkilöön, joka on tehnyt lapsille jotain pahaa.

(Se, että olen hankkinut betonimyllyn, kanaverkkoa, karkeaa hiekkaa ja sementtisäkkejä ei liity yllä olevaan moraalifilosofiseen keskusteluun millään tavoin.)
 
Se, että olen hankkinut betonimyllyn, kanaverkkoa, karkeaa hiekkaa ja sementtisäkkejä ei liity yllä olevaan moraalifilosofiseen keskusteluun millään tavoin.
Kyllä tämä maailman meno on sellaisessa suunnassa, että en yhtään ihmettele jos joku ottaa omiin käsiin tuomion jakamista. Tiettyyn määrään saakka virkakoneisto pystyy valvomaan ulkoistettua rauhantekemistä, mutta ei loputtomiin. Toki ymmärrän myös hankintasi (teema vaihtui ) tämän kaiken keskellä; paneutuminen johonkin harrastukseen voi auttaa irti ikävistä uutisista. Asunnon ja pihan korjaaminen on eräs sellainen.
 
Kyllä tämä maailman meno on sellaisessa suunnassa, että en yhtään ihmettele jos joku ottaa omiin käsiin tuomion jakamista. Tiettyyn määrään saakka virkakoneisto pystyy valvomaan ulkoistettua rauhantekemistä, mutta ei loputtomiin. Toki ymmärrän myös hankintasi (teema vaihtui ) tämän kaiken keskellä; paneutuminen johonkin harrastukseen voi auttaa irti ikävistä uutisista. Asunnon ja pihan korjaaminen on eräs sellainen.
Varmasti. Viranomaisten työtä tosin helpottaa se, että taitaa tuo älyllinen laatu olla aika heikkoa niissä piireissä jotka voisivat lain ottaa isommin omiin käsiinsä.
 
Back
Top