Onhan tässä tietysti eräs pointti, joka tuli mieleen räntäsateessa heiluessa. Väyläinfra todennäköisesti suorastaan huutaa rahaa. Pelkästään maanteiden rakentamista yms. on laiminlyöty jo pitkään, on kaikenlaista hanketta yms. jotka jäävät alati vaiheeseen. Jos väyläinfra yhtiöitetään ja esim. suomalaisten eläkerahastoista vipataan tarpeisiin rahat, siinä voi olla etunsa. Tuottoa tuskin tulee sen enempää kuin mistään muualtakaan, mutta ompahan laina ainakin "omilta". Valtio saa halvemmalla rahaa kv-sijoittajilta, NYT, mutta näinköhän sekään on mikään loputon jata, joka jatkuu hamaan seuraavaan Harmagedoniin? Jos tarkoitus on siis pääomittaa infra ei-kv-rahoituksella, se saa siunaukseni, koska omilta on viisaampaa lainata kuin vierailta.
Mikä estäisi sitten jatkamasta samalla linjalla muissakin yhteiskunnan hankkeissa....erityisesti, jos suomalaiset itse vippaavat rahat näihin hankkeisiin. Riippuvuus kv-rahoittajista ainakin pienenisi.
Tulee sitten mieleen se duunari, joka ajaa esim. 200 km päivässä työmatkojaan. Työvoiman liikkuvuus on in.
Mikä estäisi sitten jatkamasta samalla linjalla muissakin yhteiskunnan hankkeissa....erityisesti, jos suomalaiset itse vippaavat rahat näihin hankkeisiin. Riippuvuus kv-rahoittajista ainakin pienenisi.
Tulee sitten mieleen se duunari, joka ajaa esim. 200 km päivässä työmatkojaan. Työvoiman liikkuvuus on in.