Ylioppilasmalli. Vaati vähintään ylioppilaan taidot liikkeelle saamiseksi..
Eipäs, Fordin oma ohjaamo valkoisella katolla. Katto muistuttaa ylioppilaslakkia.
Siinä ei ollut normaali H-kaavio. Pitkä halho, jossa vaihdevipua liuvutettiin eteen- taakse. Ykkönen edessä, kakkonen vedettiin kepistä taakse. No nyt tuli kynnys vastaan, keppiä piti kohottaa muutaman sentin korokkeen yli.
Keppi laskeutui taas samaan tasoon, kolmonen oli päällä. Taakse edelleen vetämällä nelonen. Ja päin vastoin toimien pienempää sisään.
Alueet saattoi olla toisessa kepissä. Olikohan suunnanvaihtaja kolmannessa. En muista, aikaa on tuon kanssa pelaamisesta jo tovi vierähtänyt.
Edit: tuossa se päästään viksahtaneen engelsmanni-insinöörin keksintö on. Mikähän oli tuo alempi pikkuvipu, oliko siinä alueet vai suunnanvaihto?
Mutta jos siinä on alueet, missä ihmeessä oli suunnanvaihto? Synkrolaatikko kumminkin.
Kaikilla ei taidakaan olla tietoa, minkälaisen liikesarjan takana tuossa lottovaihteessa on siirto kakkoselta kolmoselle. Näin se menee: alas-eteen-ylös-taakse-alas ja kas kumma, vaihde on kolmosella. <---Netin syövereistä tämä löydetty. Itse en muista, että se aivan näin monimutkainen olisi ollut.