Suuri maatalouskeskustelu

Eläinten oikeudet perustuslaissa lopettaisivat Suomesta lihantuotannon, turkistalouden, metsästyksen ja kalastuksen

Eikun paranee vain koko ajan.

Ruokafasismi on tosiasia. Henkisen tularemian piinaamat ruokafanaatikot pyrkivät sälyttämään ihmisrievun niskaan hirmuisen syntitaakan. Syyllisty siinä sitten, kun on vapaaehtoinen pakkokin työntää päivittän purtavaa leivänvihollisten murskattavaksi.

Syökää mitä me käsketään.
 
"Esimerkiksi lihantuotanto olisi mahdollista, jos eläimen perusoikeudet turvataan ja toiminta olisi välttämätöntä ihmisen eloonjäämiselle. Nykymaailmassa ihminen selviää kuitenkin ilman lihaa.
– Ylimenovaiheen jälkeen eläinten käyttö elintarviketuotannossa loppuisi sellaisena kuin se tällä hetkellä tunnetaan, Wahlberg myöntää."


Jossain ilmastoketjussa kirjoitin (sarkastisesti), että kenenkään ei ole pakko juoda kahvia, koska kofeiinitabletit on keksitty.

Nyt ei olla enää kaukana tästä ideasta.

Lihankysyntä jouluna olisi hurja, niin lihan salakuljetuksella varmaan tienaisi. Kaupanpäälle kielletty kahvipaketti.
 
Viimeksi muokattu:
Laitan tämän tänne. Sarek1 aamulla perseelleen lens, ei allaan ollut Mercedes Benz. Silmiä punottaa vieläkin kun piti hieroa sen verran pitkän aikaa. Onko tämä totta vai olenko vielä unessa?

Eläinten oikeudet perustuslaissa lopettaisivat Suomesta lihantuotannon, turkistalouden, metsästyksen ja kalastuksen

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotim...stalouden-metsastyksen-ja-kalastuksen/810355/


Yliopistot kaapanneet marxilaiset vallankumoukselliset esittävät ihan pokerilla tällaista ja heidän kaappaamansa media antaa heille foorumin.
1930-luku oli paljon parempi paikka kommunistilakeineen ja perinteisine arvoineen, juuri tällaista paskaa sillä torjuttiin.
 
Yliopistot kaapanneet marxilaiset vallankumoukselliset esittävät ihan pokerilla tällaista ja heidän kaappaamansa media antaa heille foorumin.
1930-luku oli paljon parempi paikka kommunistilakeineen ja perinteisine arvoineen, juuri tällaista paskaa sillä torjuttiin.

Kannattaa vähentää Jordan Petersonin videoiden katselemista jos näkee marxilaisia kaikkialla.

Mitä tarkalleen ottaen ovat nämä perinteiset arvot?
 
Mulla oli firman pikkujoulut. Lauloin iltatallissa joululauluja kovaa ja nuotinvierestä. Oli hyvin perinteiset suomalaiset pikkujoulut, samaa mitä tänäänkin on monessa juottolassa tarjolla, nimittäin paskaa karaokea ja pelkkiä lehmiä. Viina ikävä kyllä jäi puuttuumaan mutta taidan korjata tilanteen ja juoda saunassa siideriä.

Lehmien ilmeistä voi päätellä laulannan laadun. Teinimansikki meni vielä varuiksi mahansa taakse piiloon. Mokomat ilonpilaajat.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    614.4 KB · Luettu: 24
  • image.jpg
    image.jpg
    952.4 KB · Luettu: 26
Mulla oli firman pikkujoulut. Lauloin iltatallissa joululauluja kovaa ja nuotinvierestä. Oli hyvin perinteiset suomalaiset pikkujoulut, samaa mitä tänäänkin on monessa juottolassa tarjolla, nimittäin paskaa karaokea ja pelkkiä lehmiä. Viina ikävä kyllä jäi puuttuumaan mutta taidan korjata tilanteen ja juoda saunassa siideriä.

Lehmien ilmeistä voi päätellä laulannan laadun. Teinimansikki meni vielä varuiksi mahansa taakse piiloon. Mokomat ilonpilaajat.
Oletko kokenut jo ihmeparantumisen operaatiosta kun noin riehaannuit?
 
Oletko kokenut jo ihmeparantumisen operaatiosta kun noin riehaannuit?

En. Mä nojasin toiseen keppiin ja käytin toista mikkinä. Tanssimuuvit rajoitin Elvis-tyyppiseen lantioliikkeeseen. Yritin näyttävää mikkitanko pyöritystä, mutta keppi lipsahti lapasesta ja osui hinkki-sinikkaan joka odotti käytävällä lypsyä. Sinikka ei tykännyt.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Luettu: 31
Kysyn tämmöstä yksinkertaista juttua, älkää kattoko Wikistä.

Veljet, mistä juontaa juurensa sana Kartano ?.
Mitä se pitää oikeasti sisällään?.
Navettaa, peltoa, metsää yms.....?
 
En katso mistään, luultavasti olen väärässä ja vastaan sen miksikä karjalaiset juureni mulle väittävät.

Kartano on musta piha, se mikä on siinä mökin, navetan ja muiden rajaama alue missä risteilee polut ovelta ovelle. Ei siis mikään takamettä.

Siitä kartanoiksi pihojensa kutsumisestahan sai evakot kyllä kärsiä ihan koko rahalla.
 
Kysyn tämmöstä yksinkertaista juttua, älkää kattoko Wikistä.

Veljet, mistä juontaa juurensa sana Kartano ?.
Mitä se pitää oikeasti sisällään?.
Navettaa, peltoa, metsää yms.....?
Suurtila tuosta ensimmäisenä juohtuu mieleen, mutta sanonta ''pitää lähteä kartanolle'' ei ole ihan vieras tälläkään kulmalla, vaikka kysymys ei olisikaan mistään ökytilasta. Joten tuossa @Baltriber in käsityksessä on luullakseni perää. Evakkoja tuli paljon näillekin maisemille.
 
Kysyn tämmöstä yksinkertaista juttua, älkää kattoko Wikistä.

Veljet, mistä juontaa juurensa sana Kartano ?.
Mitä se pitää oikeasti sisällään?.
Navettaa, peltoa, metsää yms.....?
Itse käytän kahdessa merkityksessä. Arkikielessä pihapiiri ja historiallisessa merkityksessä aatelisen omistama suurtila.
 
Synnyinseudun paikallismurteissa ja arkikielessä koillisen nurkilla kartanolla tarkoitetaan pihaa. ”Minä kait nakkasin sen kartanolle.” Merkityksenä ovat myös nuo @EK :n mainitsemat suurtilat. Suurtilan koko voi tietysti olla alueellisesti vaihteleva eikä koillisen kulmalla ollut juuri aatelisia. Kartano suurtilana -käsitteeseen liittyy joka tapauksessa historiallinen ulottuvuus.
Edit: pari täsmennystä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli firman pikkujoulut. Lauloin iltatallissa joululauluja kovaa ja nuotinvierestä. Oli hyvin perinteiset suomalaiset pikkujoulut, samaa mitä tänäänkin on monessa juottolassa tarjolla, nimittäin paskaa karaokea ja pelkkiä lehmiä. Viina ikävä kyllä jäi puuttuumaan mutta taidan korjata tilanteen ja juoda saunassa siideriä.

Lehmien ilmeistä voi päätellä laulannan laadun. Teinimansikki meni vielä varuiksi mahansa taakse piiloon. Mokomat ilonpilaajat.

Lehmä on kyllä kohtuu järkyttyneen näköinen kuvassa.
Aikoinaan kun meillä kotona oli maitokarjaa, niin viihdytin niitä lypsyn aikana erilaisilla tempauksilla. Joskus tuntui, että on suurikin taiteilija, kun yli 30 lehmää seuraa silmät suurina mitä tuo hullu keksii seuraavaksi.
 
Sain ihan kuolemattoman hyvän idean (omasta mielestäni siis..). Se sallanen sushin tekoon tarkoitettu bambumattohan olis just loistava kutunjuuston muotoiluun. Mä teen enimmäkseen niillä vanhoilla puisilla juustomuoteilla tai sitten tuorejuustoa. Mutta mä tahon sellasen pötkön mistä voi leikata leivälle passeleita paloja..

Teoriassa idea oli hyvä. Käytännössä lopputulos näytti vähän härskiltä jopa mun silmään. Vähän siedettävämpi siitä tuli kun katkoi päät..
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Luettu: 14
Kivihiili-Helsingille kelpaa vain ekosähköllä paistettu leipä

Helsinki kirjaa tarjouspyyntöihinsä tiukkoja ympäristöehtoja tavarantoimittajille.

Helsingin kaupunki pyysi tänä syksynä tavarantoimittajilta tarjouksia tuoreista leipomovalmisteista, joita kaupunki ostaa vuosina 2019 ja 2020. Tämän hankinnan arvoksi on arvioitu 3,6 miljoonaa euroa ilman arvonlisäveroa.
Tarjouspyynnössä on eritelty monenlaisia ehtoja. Erikoisimmat niistä koskevat leipomon käyttämää sähköenergiaa ja tuotteiden jakelua hoitavia autoja.
”Leipomoiden käyttämästä sähköenergiasta 100 prosenttia on tuotettu uusiutuvilla energialähteillä”, tarjouspyynnössä edellytetään.

Uusiutuvaa sähköenergiaa saadaan esimerkiksi vesivoimasta, auringosta, tuulesta, biokaasusta tai metsähakkeesta.
”Länsi-Suomen alueella en ole tällaiseen vaatimukseen törmännyt”, Eurajoella toimiva leipomoyrittäjä Janne Kylänpää toteaa.

Leipiä ei sovi Helsingissä myöskään jaella millä tahansa autonrotiskoilla. Jakeluautojen tulee täyttää vähintään Euro 6 -päästönormin vaatimukset.
Helsinki itse on kerännyt kyseenalaista mainetta pääosin kivihiilellä lämpiävänä kaupunkina, jonka kivihiilen tupruttelu on viime vuosina kiihtynyt. Helsingin kaupungin omistama energiayhtiö Helen Oy tuotti viime vuonna 90 prosenttia kaukolämmöstään kivihiilellä ja maakaasulla.
Saman yrityksen myymästä sähköstä 68 prosenttia oli fossiilisilla polttoaineilla tai ydinvoimalla tuotettua.

”Toivoisin, että julkisten hankintojen kelpoisuusvaatimukset olisivat kohtuullisia ja järkeviä. Ja että tarjouspyynnöt olisivat sellaisia, että myös pienet ja keskisuuret yritykset pystyisivät tarjoamaan”, Kylänpää toteaa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.333528
Käsittämätöntä jeesustelua, kun tiedetään, millä kaupunki pidetään lämpimänä.
 
Käsittämätöntä jeesustelua

Niin on, tuo juttu siis, mutta taattua Maaseudun Tulevaisuuden hesalaishuumoria. Helsingin CHP-voimalat ovat päästökauppajärjestelmässä Euroopan ympäristöystävällisistä hiilivoimaa, kuitenkin niitä ollaan korvaamassa pitkässä tähtäimessä ja kaupungissa pyritään vähennetään hiilidioksidipäästöjä, toisin kuin ilmeisesti Eurajoella.
 
Niin on, tuo juttu siis, mutta taattua Maaseudun Tulevaisuuden hesalaishuumoria. Helsingin CHP-voimalat ovat päästökauppajärjestelmässä Euroopan ympäristöystävällisistä hiilivoimaa, kuitenkin niitä ollaan korvaamassa pitkässä tähtäimessä ja kaupungissa pyritään vähennetään hiilidioksidipäästöjä, toisin kuin ilmeisesti Eurajoella.
1542642474383.png
Vai ympäristöystävällistä hiilivoimaa.
Minulle on henkilökohtaisesti jokseenkin sama, helsinkiläiset saavat minun puolestani polttaa halutessaan vaikka kamelinpaskoja.
Kuitenkin tätä logiikkaa on vaikea ymmärtää. Vaaditaan muilta tiukkojen normien täyttämistä, mutta itse työnnetään päästöjä putket punaisina.


Eihän näin pitänyt käydä? Kivihiiltä paloi ja päästöt kasvoivat pääkaupunkiseudulla

1542643456187.png
https://yle.fi/uutiset/3-9984852
 
Back
Top