Suuri maatalouskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H.A
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tasan yhtä paljon kuin se, milloin Helsingissä lopetetaan öljyn käyttäminen tai lumenkaato jäille.

Etkö näe tuossa mitään ongelmaa? Kyllä minä ainakin nostelen esille Helsingin kivihiiltä aina kun Helsingistä ovat neuvomassa että "Suomen pitää toimia esimerkkinä" ja meillä on joku siirtomaahistorian velvoite parantaa maapallo. Vaikka Afrikassa ja osin Aasiassa nussitaan ja paskotaan aivan päättömästi.

Hankin siis oman sähköautoni aikaisintaan 2029 tai kun Helsinki on irtautunut kivihiilestä.

Jos Helsingissä savutetaan kivihiiltä mutta samalla aletaan simputtaa suomalaisia autoilijoita niin tässä maassa voi olla sellaisen politiikan jälkeen poliittisesti aika arvaamatonta. Ymmärrät varmaan että siinä alkaa peli jossa faktoilla ei ole merkitystä. Vain sillä että Helsinki paskoo ja muut laitetaan siitä maksamaan. Sekä muu maapallo paskoo mutta Suomi laitettiin siitä maksamaan.

Vasemmistoliiton Kontulan höläytys oli suorastaan silmiä avaava. Menis edes neuvomaan espanjalaisia siitä miksi eivät käytä sähköautoja vaikka aurinko paistaa koko ajan.

Kannattaa edelleen muistaa että myös nämä kuntien päästötavoitteet ovat agraaripääministeripuolueen määräämät, ei Helsingin.

Mikä ihmeen "agraaripääministeri" :D ?

Viimeksi muokattu:
Etkö näe tuossa mitään ongelmaa? Kyllä minä ainakin nostelen esille Helsingin kivihiiltä aina kun Helsingistä ovat neuvomassa että "Suomen pitää toimia esimerkkinä" ja meillä on joku siirtomaahistorian velvoite parantaa maapallo. Vaikka Afrikassa ja osin Aasiassa nussitaan ja paskotaan aivan päättömästi.

Hankin siis oman sähköautoni aikaisintaan 2029 tai kun Helsinki on irtautunut kivihiilestä.

Jos Helsingissä savutetaan kivihiiltä mutta samalla aletaan simputtaa suomalaisia autoilijoita niin tässä maassa voi olla sellaisen politiikan jälkeen poliittisesti aika arvaamatonta. Ymmärrät varmaan että siinä alkaa peli jossa faktoilla ei ole merkitystä. Vain sillä että Helsinki paskoo ja muut laitetaan siitä maksamaan. Sekä muu maapallo paskoo mutta Suomi laitettiin siitä maksamaan.

Vasemmistoliiton Kontulan höläytys oli avaava.

Tämäkin ketju alkaa kääntymään hybridivaikuttamiseksi :cool:

Taitaa mennä hevosen ostoksi, se tuo Berner näyttää ajavan Suomea takaisin 1800 luvulle..no, on sentään nurkissa vielä hevosvetoiset maatyö koneet,onneksi.

Se on keskusta, joka näitä ajaa. Jos kepussa oltaisiin muuta mieltä, niin Berneriltä ei tulisi yhtään ulostuloa tai hän olisi entinen ministeri ennen kuin kissaa ehtisi sanoa.

Jos Helsingissä savutetaan kivihiiltä mutta samalla aletaan simputtaa suomalaisia autoilijoita tai traktorillaan lunta linkoavia mutta jossain sulatetaan kuitenkin dieselillä lunta niin tässä maassa voi olla sellaisen politiikan jälkeen poliittisesti aika arvaamatonta.

Agraaripääministeripuolue, siis se kepu jota Maaseudun Tulevaisuus kannattaa, ja joka on asettanut nämä päästövähennystavoitteet kunnille. Joita Helsinki siinä missä koko Suomen muutkin kunnat yrittävät nyt täyttää, esimerkiksi vähentämällä hankkimiensa tuotteiden ja palveluiden hiilijalanjälkeä, mistä tässäkin uutisessa oli kyse. Mutta Helsingin syytä kaikki, eivätkä ne saa alentaa päästöjä ennen kuin ovat kokonaan päästöttömiä ja Afrikka ja Aasiakin liittyvät jotenkin asiaan :p

Helsinki ei saa vähentää päästöjään? Sinnemäki ja puoluetoveri Vapaavuori kaupungin johdossa? No nyt en ymmärrä.

Helsinki aloitti päästöjen vähentämisen sieltä mistä aita on matalin. Leipureista.
Kivihiilikasat, ne jää varmaan 2030-luvulle.

On tehty niin väärää politiikkaa kuin olla voi. Mikähän on kun ydinvoimaloita ei älytty käyttää suurimman kaupungin lämmitykseen.

Onko mitään mahdollisuuksia aloittaa vielä yksi ydinvoimalaprojekti esim. 2025 ja se voimala perustettaisiin lähelle pk-seutua?

Ja laitan omat jatkot ilmastopaskomisista ilmastoketjuun.

Viimeksi muokattu:
Taitaa mennä hevosen ostoksi, se tuo Berner näyttää ajavan Suomea takaisin 1800 luvulle..no, on sentään nurkissa vielä hevosvetoiset maatyö koneet,onneksi.

Multa löytyy tallista liinakkotamma vanhaa työhevossukua. On siellä virolainen tulkinta suoritushevosestakin, se vaan on niin löyhä päästään että kelpaa vaan ratsain suoritettavaan puuhaan. Tuo suomentamma kyllä vetää varsin näppärästi.

Olen mä sanonutkin että jonain päivänä joutaa volvo paaliin ja alan kuleksimaan amissina, toistaiseksi lapset ovat vastustaneet.

Tää on tietysti just näin että multa löytyy hevonen @Justin Case omistaa työvehkeet, mutta luultavasti hänkin asuu jossain naruskalla ettei resursseja saa yhdistettyä.

Unohtui kysyä, että milläs lumihommat pitäisi hoitaa?
Akkutraktorilla?

Suomi on pullollaan kattoon räkiviä työttömiä (ja rikkaruohoja, lampaita ja ihmisroskia.. Vieläkö unohdin jonkun haukkumasanan millä päättäjät ovat kutsuneet suomalaisia?) ne kyllä joutavat lapioimaan lunta.

Vähän tietysti voi onnettomuudet lisääntyä kun samalla motarilla toikkaroi ministeriaudit, kansanedustajia kuskaavat taksit ja köyhät lapioimassa. Kohtahan noilla laduilla muilla ei taida olla varaa ajellakaan.

Multa löytyy tallista liinakkotamma vanhaa työhevossukua. On siellä virolainen tulkinta suoritushevosestakin, se vaan on niin löyhä päästään että kelpaa vaan ratsain suoritettavaan puuhaan. Tuo suomentamma kyllä vetää varsin näppärästi.

Olen mä sanonutkin että jonain päivänä joutaa volvo paaliin ja alan kuleksimaan amissina, toistaiseksi lapset ovat vastustaneet.

Tää on tietysti just näin että multa löytyy hevonen @Justin Case omistaa työvehkeet, mutta luultavasti hänkin asuu jossain naruskalla ettei resursseja saa yhdistettyä.
Kyllä meillä on aika tavalla välimatkaa,taitaisi heppa kuolla nälkään matkalla tänne:)

Sillähän toi teinilehmäkin jäi tänne. Piti alkuun olla vaan kesän ja sitten palauttaa. Tornio vaan on täältä katottuna niin maanäärissä että luovuttiin lehmän siirtämisestä. Kyllä kuulkaa sekin päivä koittaa että pääsen pois täältä hämeestä enkä iässäni edes sylkäse enää tähän suuntaan

Sillähän toi teinilehmäkin jäi tänne. Piti alkuun olla vaan kesän ja sitten palauttaa. Tornio vaan on täältä katottuna niin maanäärissä että luovuttiin lehmän siirtämisestä. Kyllä kuulkaa sekin päivä koittaa että pääsen pois täältä hämeestä enkä iässäni edes sylkäse enää tähän suuntaan
Minnepäin meinasitte? Mitä vikaa Hämeessä? Hämäläisiä sanotaan hitaiksi, mutta et ainakaan sinä ole:)

Minnepäin meinasitte? Mitä vikaa Hämeessä? Hämäläisiä sanotaan hitaiksi, mutta et ainakaan sinä ole:)

Sitä hitautta mä en kyllä siedä tippaakaan. Ihme haaveilijoita töllit pullollaan. Mä en ole hämäläinen, suku karjalasta, vantaalla asuin kunnes tänne vahingossa eksyttiin. Oikeasti vahingossa.

Me tahottais johonki missä olis enempi luontoa tarjolla, täällä ei ole savipeltoa kummosempaa vesistöä missään, kaikki on pelkkää peltoa ja hakkuuaukkoa. Mä tahdon koivikon, järven, eläimille metsälaitumet. Mies tahtoo järven, joen tai meren, isot ja hyvät metästysmaat. Molemmat tahtoo vanhan hirsitalon (mulle riittäis pikkumökki kyökillä ja leivinuunilla), tilavan navetan, maakellarin ja päättyvän tien. Yhtään ohi kaahaavaa prätkäkuskia tai pikkukikkeliä isin transportteria polkemassa en taho nähä enää ikinä. Mistä tuo paikka sitte löytyy se jää nähtäväksi. Kavereita löytyy karjalasta (mun ykkösehdotus), tornion suunnilta (miehen ehdotus, ihan ookoo idea rantaruotsalaiselta), sekä savosta (kompromissi). Mihinkään nuorgamiin mä en kyllä lähe palelemaan. Että ota tästä ny selvää.

Muuttaminen ei kyllä oo ihan nyt akuutisti prosessissa. Meillä kun on yli 100 eläintä, pienin tenava vasta 2vee (eli pahinta mahdollista muuttoseuraa) ja ajatuskin tän paikan myyntiin laittamisesta ahistaa. Ei siksi ettenkö tästä lähtis nauraen rytmissä, vaan siksi koska tämmönen paikka vetää puoleensa niitä asuntonäyttöturisteja ihan riesaksi asti, ostajia ei niinkään kun ei pankit lainota syrjäkylillä olevia vanhoja perheasuntoja. Ei tänne sen puoleen kukaan tahokkaan. Eli kaikkinensa ajatuskin muuttamisesta, kaiken tän eläin ja tavaramäärän siirtäminen johonkin jossain järjestyksessä saa aikaan rytmihäiriöitä.

Mulla on vahvasti eurojackpottiin pohjaava suunnitelma.

Me tahottais johonki missä olis enempi luontoa tarjolla, täällä ei ole savipeltoa kummosempaa vesistöä missään, kaikki on pelkkää peltoa ja hakkuuaukkoa. Mä tahdon koivikon, järven, eläimille metsälaitumet. Mies tahtoo järven, joen tai meren, isot ja hyvät metästysmaat. Molemmat tahtoo vanhan hirsitalon (mulle riittäis pikkumökki kyökillä ja leivinuunilla), tilavan navetan, maakellarin ja päättyvän tien

Vaihda varmarit verkkarihousuun, juo kaljaa auringonnousuun...tsadaa: Pohjois-Karjalaan! PK on juuri tuota, vaikka yhteiskunnan hyvin palkkaamat pukumiehet yrittävät virkansa innoittamina muuta väittää.

Suomi on pullollaan kattoon räkiviä työttömiä (ja rikkaruohoja, lampaita ja ihmisroskia.. Vieläkö unohdin jonkun haukkumasanan millä päättäjät ovat kutsuneet suomalaisia?) ne kyllä joutavat lapioimaan lunta.

Eikös olekin aika vänkää, että kalevalaihmisryhmiä kohtaan voidaan vihajutella melkein mitä tahansa, eikä siitä seuraa mitään? Ja sitten on ihmisryhmiä, joita puhuteltaessa on oltava aika varovainen....

Ei iske vihapoliisin kynsi, ei nappaa syyttäjäkotka niskaan, kun latelet kalevalaihmisistä aivan mitä tahansa mainesanoja, ei, virka-apparaatti suojelee viha-artikuloinnilta -niitä muita-.

Vaihda varmarit verkkarihousuun, juo kaljaa auringonnousuun...tsadaa: Pohjois-Karjalaan! PK on juuri tuota, vaikka yhteiskunnan hyvin palkkaamat pukumiehet yrittävät virkansa innoittamina muuta väittää.
Baltriberin karjalaiset sukujuuret huomioiden Pohjois-Karjala olisi kieltämättä oiva valinta.:)

Maatiloja löytynee sieltä varsin kohtuulliseen hintaan. Negatiivista alueen julmettu suurpetokanta. Aitaushommin joutuisit satsaamaan nykyistä enemmän.

Ja onhan siellä hirmuinen lätäkkö Pielinen, jonka rantamaisemat ovat todella komeita.

Viimeksi muokattu:
Back