Suuri maatalouskeskustelu

Miksi tuo ei käyttänyt lukkoja? Kait noissa on etupäähän ja takapähän lukot+ristilukko molemmille päälle?
Onhan niissä tasauspyörästön lukko.Etuperässä muistaakseni kitkalukko, aika hyvin se lukko päällä kaapii kaikilla tyhjää. @Leaderwolf saattaisi muistaa tuon etupään lukkosysteemin yksityiskohdat.

Jarrutuksessa neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle, vaikka olisi irti kytketty. Näin saadaan paras mahdollinen hidastuvuus. Tiellä jarrupolkimet kannattaa pitää yhteen kytkettynä. Ei ole pieni määrä traktoreita, jotka on hätäjarrutuksessa vedetty kattokerhoon tieajossa. (Näin käy, jos runtataan jarrupoljin pohjaan ja polkimet eivät ole yhteen kytketty. Täydestä laukasta vaikkapa vasen jarrupoljin pohjaan, traktori sinkoutuu vasemmalle ajatusta ja reaktiokykyä nopeammin.. Näin käy varmuudella ainakin pitävällä alustalla.)
 
On joskus tuo kuiva pinta päässyt yllättämään allekirjoittaneenkin kesken hyvin sujuneen kyntöurakan :D Siinä ei ollutkaan niin kuiva paikka ajaa kuin luulin, etenkään pienillä kyntörenkailla :rolleyes:
Katso liite: 25897
Onhan tuota joskus itsekin tullut ajettua lietevaunun kanssa traktorin pohjia myöten kiinni. Tuli ainakin hyvin lannoitettu kohta kun hulautin 12m3 paskaa yhteen paikkaan, että sai vaunun tyhjäksi. Nykyään taitaisi tulla linnatuomio sellaisesta teosta ;)
 
Onhan tuota joskus itsekin tullut ajettua lietevaunun kanssa traktorin pohjia myöten kiinni. Tuli ainakin hyvin lannoitettu kohta kun hulautin 12m3 paskaa yhteen paikkaan, että sai vaunun tyhjäksi. Nykyään taitaisi tulla linnatuomio sellaisesta teosta ;)[/QUOTE
Kaveri kun vaunua täytti niin irtosi pumpusta letku ja hetken aikaa tuli paskaa tuutin täydeltä hyttiin kun oli takalasi Casesta auki, harmaa sisusta muutti väriä hetkessä :LOL:
 
Kaveri kun vaunua täytti niin irtosi pumpusta letku ja hetken aikaa tuli paskaa tuutin täydeltä hyttiin kun oli takalasi Casesta auki, harmaa sisusta muutti väriä hetkessä :LOL:
Meillä uitettiin aikoinaan 6600 Fordin sisusta öljyllä, katkesi kourakuormaajan letku juurikin oikealta korkeudelta. Onneksi ei sattunut muuta vanhinkoa, mitä nyt isäukko näytti suht rasvaiselta :D
Mutta onhan tuo paskalla uittaminen eri paha, hytissä on vankka maan haju maailman tappiin.
 
Onhan tuota joskus itsekin tullut ajettua lietevaunun kanssa traktorin pohjia myöten kiinni. Tuli ainakin hyvin lannoitettu kohta kun hulautin 12m3 paskaa yhteen paikkaan, että sai vaunun tyhjäksi. Nykyään taitaisi tulla linnatuomio sellaisesta teosta ;)
Saman 12m3 olen paikalleni laskenut viimeksi tänä syksynä, suolohkolla :D(y)

@Ikarus Ainakin jenkeissä on hydraulisesti kytkeytyvät lukot. Takaa ja edestä vetää silloin kaikki samaa tahtia, erikseen ei voi kytkeä etu ja takapäätä. Automaatilla kun etupään anturi irroittaa lukot, irtoaa myös taka-akselin lukot. Harvoin on lukot enään auttaneet, kun 10+ tonnin veturin on saanut pysähtymään. Jossei jarruilla kaiva itseään ylös, on parempi odottaa apua, kuin ruovittaa turhaan syvemmälle. Sivuun veto ja isokin nousee.
 
Ottikos koneesi jo ehtoolle kun ei onnistunut :)

No ei sentään, mutta lähes onneton kyky käyttää sitä kämmenenkokoista häpsvärkkiä aiheuttaa joskus ns. haasteita. Kommentoin tuota allekirjoitustasi. Tuohon sanontaan olen törmännyt nimittäin wain yhdessä paikassa ja tiettynä aikakautena ja niinpä epäilyni siitä, että olet ns. wanhan liiton äijä heräsi.:cool:
 
No ei sentään, mutta lähes onneton kyky käyttää sitä kämmenenkokoista häpsvärkkiä aiheuttaa joskus ns. haasteita. Kommentoin tuota allekirjoitustasi. Tuohon sanontaan olen törmännyt nimittäin wain yhdessä paikassa ja tiettynä aikakautena ja niinpä epäilyni siitä, että olet ns. wanhan liiton äijä her
No ei sentään, mutta lähes onneton kyky käyttää sitä kämmenenkokoista häpsvärkkiä aiheuttaa joskus ns. haasteita. Kommentoin tuota allekirjoitustasi. Tuohon sanontaan olen törmännyt nimittäin wain yhdessä paikassa ja tiettynä aikakautena ja niinpä epäilyni siitä, että olet ns. wanhan liiton äijä heräsi.:cool:
Ehkäpä olet oikeassa ;)
 
Tuottaa se haasteita tällä isommallakin härvelillä,perkele mä vihaan näitä laitteita,kynä ja paperi toimii aina.
 
Meillä uitettiin aikoinaan 6600 Fordin sisusta öljyllä, katkesi kourakuormaajan letku juurikin oikealta korkeudelta. Onneksi ei sattunut muuta vanhinkoa, mitä nyt isäukko näytti suht rasvaiselta :D
Mutta onhan tuo paskalla uittaminen eri paha, hytissä on vankka maan haju maailman tappiin.
Vesi on paskan lääke, tuota hydrauliöljyä on pirullisempi siivota kankaasta :mad:
 
Mä kuulkaa luulen että toi kanttura pitää mua ihan pilkkanaan. Jäkittää sisällä tavara tötteröllään. Kerjää ja seurustelee ja naureskelee partaansa.

Tässä käy niin ettei tuo ole tiine ensinkään, syöny ittensä maitotankin malliseksi ja nautiskelee vaan kun kansa odottaa vasikkaa ku jeesuslasta
 
Mä kuulkaa luulen että toi kanttura pitää mua ihan pilkkanaan. Jäkittää sisällä tavara tötteröllään. Kerjää ja seurustelee ja naureskelee partaansa.

Tässä käy niin ettei tuo ole tiine ensinkään, syöny ittensä maitotankin malliseksi ja nautiskelee vaan kun kansa odottaa vasikkaa ku jeesuslasta
Joku lehmä voi olla sen näköinen 2 vk, että poikii tunnin päästä. Toinen ei näytä miltään ja aamulla vasikka juoksee pitkin navettaa.

Lehmäsi poikii sitten, kun vasikka on valmis.

Onko utareessa jo maitoa? Se alkaa tampata takajaloillaan, kun poikiminen on lähellä, siirtää painoa takajalalta toiselle.

Ota rauhallisesti, homma hoituu hyvin:)
 
Back
Top