Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Juu, ei niitä taida saada enää hävitettyä:Aikoinaan ajokoirani tappoi niitä parhaana vuotena kymmenittäin. Tuli silloin tehtyä turkiskauppaakin niillä. Edes paikallisesti en huomannut mitään vähenemistä niiden määrässä, vaikuttavat ehtymättömältä luonnonvaralta.
Älä osta tuntemattomia merkkejä..ostin sahaan jonkin ei Neste tai Shell pienkonebensaa ja pajoittamiseksi meni.. 150€ on kyllä jokin "suurmetsänomistaja"-lisä..Alkaa jo kyrsiä jatkuva sahojen surkeasta nykyisestä bensasta johtuva pajottaminen. Kaasuttimen ultraäänipesu ja kalvot, ja jotain pientä siihen päälle, 150 euroa.
Otin nyt lusikan kauniisti käteen ja ostin pienkonebensaa, 5 litran pänikkä melkein parikymppiä. Jos sahaa isommin, sama sahata mittaribensalla, mutta sahan jäädessä seisomaan tuota tankkiin, hetki käyttöä ja toivottavasti kaasutinongelmat ainakin vähenee.
Pajamestari sanoi, että päästöjen takia kaasareissa on yhä pienempiä reikiä ja bensan vanhetessa reijät on tukossa sekä kalvot koppurassa.
Mittaribensa säilyy 3 kk, pienkonebensa 4 vuotta.
Ajattelin minäkin, että satasella selviää.. mutta tuli siihen uusi ilmansuodatin ja polttoainesuodatin tuohon hintaan mukaan.Älä osta tuntemattomia merkkejä..ostin sahaan jonkin ei Neste tai Shell pienkonebensaa ja pajoittamiseksi meni.. 150€ on kyllä jokin "suurmetsänomistaja"-lisä..
Huskuun maksoi sama remppa samoilla osilla 80€Ajattelin minäkin, että satasella selviää.. mutta tuli siihen uusi ilmansuodatin ja polttoainesuodatin tuohon hintaan mukaan.
Tuota.. Me sahataan -90 luvun Stihleillä, 98 mittaribensaa, ei ole ollut mitään ongelmia,uudempia sahoja en halua koska nämä vanhat on niin helkutin helppoja itse korjata ja Stihleihin saa osia vaikka mitä, tosin meillä ei jää bensaa säilytykseen, kaikki menee mitä ostaa.Alkaa jo kyrsiä jatkuva sahojen surkeasta nykyisestä bensasta johtuva pajottaminen. Kaasuttimen ultraäänipesu ja kalvot, ja jotain pientä siihen päälle, 150 euroa.
Otin nyt lusikan kauniisti käteen ja ostin pienkonebensaa, 5 litran pänikkä melkein parikymppiä. Jos sahaa isommin, sama sahata mittaribensalla, mutta sahan jäädessä seisomaan tuota tankkiin, hetki käyttöä ja toivottavasti kaasutinongelmat ainakin vähenee.
Pajamestari sanoi, että päästöjen takia kaasareissa on yhä pienempiä reikiä ja bensan vanhetessa reijät on tukossa sekä kalvot koppurassa.
Mittaribensa säilyy 3 kk, pienkonebensa 4 vuotta.
Hyvin lahjottu..Aamulla painuttiin mettään ja äsken tultiin pihaan, sitkeitä ovat muksut![]()
Vanhemmat sahat on luultavasti ongelmattomampia juuri kaasuttimen isompien porauksien suhteen, niissähän on vaikka minkälaista ilmareikää.Tuota.. Me sahataan -90 luvun Stihleillä, 98 mittaribensaa, ei ole ollut mitään ongelmia,uudempia sahoja en halua koska nämä vanhat on niin helkutin helppoja itse korjata ja Stihleihin saa osia vaikka mitä, tosin meillä ei jää bensaa säilytykseen, kaikki menee mitä ostaa.
Koskaan ei ollut kuntoilumielessä yhtäkään juoksuaskelta ottanut. Sanoi että kunto huononi ja painoakin vähän kertyi armeijan aikana
Drakooniset toimenpiteet minkki-, villisika-, valkohäntäpeura- (ja näiden kautta puutiais-), supi- ja rosvolintukysymyksen ratkaisemiseksi olisivat tarpeen. Kun on toistuvasti hävitetty sudet ja karhut lähes kokonaan, niin kyllä se noidenkin perkeleiden kohdalla onnistuisi, jos tahtotila löytyisi.Minkin -hävittäminen- ei liene enää mahdollista. Se edellyttäisi sellaista työrupeamaa ja kattavuutta, että ei kyllä tapahdu.
Mikäs perinnemies se tuollainen moottorisahailija on? On muuten itselläkin tollanen 90-luvun tiihli ja näytti lähtevän käyntiin 20 vuotta vanhalla löpöllä. Mitään en ole sillä tosin sahannut, paitsi kerran pahvin palasta.Tuota.. Me sahataan -90 luvun Stihleillä, 98 mittaribensaa, ei ole ollut mitään ongelmia,uudempia sahoja en halua koska nämä vanhat on niin helkutin helppoja itse korjata ja Stihleihin saa osia vaikka mitä, tosin meillä ei jää bensaa säilytykseen, kaikki menee mitä ostaa.
Siis moottorisahan kanssa kuntoon? Olisiko noin? Itse kun olen metsää niittänyt vain omiin tarpeisiin, niin olen pitäytynyt pokasahassa, pukkurissa ja justeerissa kun toinen käsipari on ollut saapuvilla.
Tee se NYT, huomenna voi olla jo myöhäistä.Muutama on vielä hengissä ja niiden juttuja pitäisi saada tallennetua jollain konstilla jälkipolville.
Teetkö kauppaa vai onko pahanpäivän varalle?Kyllä mullakin pokasaha(itseveistetty)on,kirveelläkin olen kaatanut, justeeri löytyy myös,näillä sitten kun enimmät on kaadettu, puuliiteriin menee 140 mottia, menee aikaa jos alkaa pokasahalla sitä täyttämään.
Ai sinulla on vielä perinteisemmät menetelmät käytössä!
Minulla on ilo ja kunnia tuntea muutamia wanhan ajan tosimetsureita. Ne on uskomattoman kovia äijiä.
Tarinoita olen kuullut ja totisesti ei ollut helppoa eikä herkkua se elämä.
Ei olisi tämän päivän miehistä enää niihin oloihin eikä töihin. Huonot kamppeet ja eväät. Savottakämpällä yökunnissa. Siellä 50 ukkoa polttaa ketjussa, hikiset kamppeet ja hevosvaljaat kuivumassa samassa tilassa. Raskas muona ja ilman laatu ei kuulemma ollut kaikin ajoin noissa kämpissä paras mahdollinen.
(Hyvin lievä ilmaisu)
Muutama on vielä hengissä ja niiden juttuja pitäisi saada tallennetua jollain konstilla jälkipolville.
Pokasahalla ja kirveellä, taisi olla justeerikin käytössä. Sitten myöhemmin moottorisahalla ja nekään alkuun olleet mitään ergonomisia ihmeitä.
Ne äijät oli uskomattoman voimakkaita ja sitkeitä, hattua nostan.
Tuossa on jo oma stressinsä opetella ja käyttää kaikkea tuota automatiikkaa. Joskus pitäisi työhönkin keskittyä eikä pelkästään tekniikkaan. Kai se sujuu, jos siihen vaan riittävästi paneutuu.Valtra T174
Mulle tuo kertoo siitä kuinka aika on ajanut miehestä ohi. Ei tuo raktorilta enää näytä.
Valtr video. Jos koneet kiinnostaa niin kannatta katsoa koko 9min