Oletko ampunut noilla?Romuja. Ei ole sotavaltion rynkkyjen veroisia laadullisesti eikä muutenkaan. Markalla saa markan tavaraa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oletko ampunut noilla?Romuja. Ei ole sotavaltion rynkkyjen veroisia laadullisesti eikä muutenkaan. Markalla saa markan tavaraa.
Mikä estää hakeutumasta maakuntajoukkoihin, tai johonkin ammuntaa harjoittavaan reserviläisyhdistykseen tai -kiltaan? Tai hankkimasta omia lupia ja aseita?Sattumalta pääsin ampumaan kesällä uudella reserviläispyssyllä, ei se ihan yhtä laadukkaan oloinen ollut mutta ihan yhtä vaihtelevasti ammun kummallakin, mutta kyllä se taulun hahmo pääsi varmasti hengestään ja sehän riittää. Onhan se kumma että ei voida samoja kotimaisia aseita käyttää mutta tärkeintä minunkin kohdalla olisi päästä harjoittelemaan edes kerran vuodessa kunnolla, eikä yhdet pikaiset ammunnat vuosikymmenessä.
Kaikki kolme olivat herrasmiesvankeja, käynnissä ollut upseerikoulutus paistoi selkeästi läpi... .Hyvä vanki sinulla, osasiko käyttäytyä siivosti?.
Meiltä myös duunista kyseltiin, ketkä haluavat sijoituksen töihin. Itse olin ainoa kuka ilmoitti, että haluaa ehdottomasti pitää vanhan sotaisamman sijoituksensa.Löytyipä minullekin sodanajan tehtävä vielä tällä iällä. Aluetoimistosta juuri tulleen päätöksen mukaan olen poikkeusoloissa työnantajan palveluksessa.
Olisinhan minä voinut vaikka vartioida siltoja kun rynnäkkökiväärillä ampuminen sujui ihan keskinkertaisesti.
Mutta oli tämä hyvä päätös kuitenkin.
Tuli postissa PV:n kuorissa MPK:n kirje, jossa tiedotettiin mahdollisuudesta pian alkavaan kurssiin. MPK:n sivuilla olevissa kurssin lisätiedoissa sanotaan, että sille soveltuu Ilmasotakoulun kutsumat reserviläiset. Onko tämä siis rinnastettavissa PV:n omaan vapaaehtoisen harjoituksen kutsuun? Eli tämä olisi PV:n tilaama VEH. Vai onko kyseessä yhdistyksen oman toiminnan mainos? Jos jätän menemättä, jääkö tulevaisuuden kertaus- ja PV:n harjoituskutsut tulematta?
Miksi odottaa kertauksia joita todennäköisesti ei edes tule? MPK:n kurssit on niitä varten jotka ei odota vaan oma-aloitteisesti pitää huolta omasta sotilasosaamisestaan.Jos jätän menemättä, jääkö tulevaisuuden kertaus- ja PV:n harjoituskutsut tulematta?