Hervanta on kallion laella. Toki täälläkin on paikkoja, joissa talot vaativat paalutusta.Eihän ne kiskot oo vaan rakennettu savimaalle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hervanta on kallion laella. Toki täälläkin on paikkoja, joissa talot vaativat paalutusta.Eihän ne kiskot oo vaan rakennettu savimaalle?
Maahan kaatuneen maidon perään itkemistä! Kentän kohtalo oli sinetöity kun valtio päätti luopua Malmin kentän käytöstä ennenaikaisesti. Päätös sopi silloisen Kainuusta tuleen liikenneministeri Kyllösen arvomaailmaan. Kentän puolustajat olivat siis aikanaan oikeassa mutta nyt on kaikkien osapuolten ajantuhlausta enää yrittää vaikuttaa muuten kuin tehtailemalla perinteiset viivytysvalitukset.Malmin ympäristöstä läheltä ja kaukaa on ollut ilmakuvia nähtävillä ja niiden perusteella helponpaa rakentamiseen soveltuvaa maata löytyy runsaasti.
Itse tosin olen todennut sen omilla käynneillä lentäen Malmilla, mutta päättäjät eivät tietenkään noteeraa noita metsäalueita, Sipoo mukaan lukien.
Oliko niin että Malmin kentän maa-alue oli jo valmiiksi kaupungin omistuksessa. 138 hehtaarin alueelle on helppo lähteä suunnittelemaan.Malmin ympäristöstä läheltä ja kaukaa on ollut ilmakuvia nähtävillä ja niiden perusteella helponpaa rakentamiseen soveltuvaa maata löytyy runsaasti.
Itse tosin olen todennut sen omilla käynneillä lentäen Malmilla, mutta päättäjät eivät tietenkään noteeraa noita metsäalueita, Sipoo mukaan lukien.
Viime aikojen hölmöt argumentit ei ainakaan asiaa auta. Maakunnan miesten (ja naisten) kannattaakin käydä esin Hesan Itäkeskuksessa, kun seuraavan kerran poikkeatte pääkaupungissa. Rakennettu samanlaiselle pehmeikölle kun Malmi.
Huomattava osa Turustakin taitaa olla paalutusten varassa savipatjalla. Paalutusten varassa on helsingissäkin useita paikkoja mm. Rautatieasema.
Ei Helsingissä ole mitään valtaisia rakentamattomien tonttimaiden reservejä.
Toki voidaan tietenkin rakentaa esimerkiksi virkityskäytössä oleville puisto ja metsä alueille, mutta nekin ovat yleensä huonohkoa rakennusmaata. Jos äänestäjiltä kysytään, niin valinta esimerkiksi keskuspuiston ja museokentän välillä on aika helppo.
Lisäksi ympäri pääkaupunkiseutua kaupunkirakennetta tiivistetään jatkuvasti.
Malmin alueen rakentamista puoltaa myös se, että Malmi on jo nykyisin liikenteen solmukohta josta on hyvät kulkuyhteydet ja riittävät palvelut uudelle asuinalueelle.
Tämän päivän käänne kenttäasioissa on, että Helenin biolämpölaitosta ollaan nyt sijoittamassa kentälle: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005958569.html
Melko houkuttelevaa kentälle suunniteltujen 25000 hengen asuntojen ja laajojen viheralueiden kannalta.
Tämä väite esitetään usein muodossa, että Malmin lentokenttä on ihan tavallista helsinkiläistä rakennusmaata.
Tämähän on vain kaavoituskysymys. Eihän Malmin lentoasemakaan ole ollut tonttimaata, vaan kaavassa liikennealue.
Tästä unohtui vielä maininta, että kyseessä on harrastuslentäjien kenttä.
Lentokenttä ja joku keskuspuisto eivät ole mikään joko-tai-kysymys. Itse asiassa niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Stadissa pitää olla molemmat.
Tämä onkin järkevää toimintaa, jota tulee tehdä kaupungissa, ei jossain kehän ulkopuolella.
Malmin lentokenttä ei sijaitse Malmilla vaan Tattarisuolla. Eivät bussiyhteydet Malmilta kentälle ole mitenkään ihmeellisiä. Tosin tällä ei ole merkitystä kentän rakentamisen kannalta, koska jos kenttä rakennetaan, menee koko seutu uusiksi joukkoliikenneyhteyksineen.
Tämän päivän käänne kenttäasioissa on, että Helenin biolämpölaitosta ollaan nyt sijoittamassa kentälle: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005958569.html
Melko houkuttelevaa kentälle suunniteltujen 25000 hengen asuntojen ja laajojen viheralueiden kannalta.
Tälle sivulle on koottu kaikki tärkeimmät kysymykset ja niihin vastaukset:
http://www.malmiairport.fi/ukk/
Tuon voisi avata, koska sanonnan synnyllä tosiaan on kytkentä otsikon maa-alueeseen.Jäljet johtavat sylttytehtaaseen.
Hupaisia vastauksia. Toisaalla todetaan että 'kentän siirtäminen uuteen paikkaan aiheuttaisi uuden paikan asukkaille kohtuuttomia meluhaittoja', toisaalla taas että 'Malmin kentästä ei ole suuria meluhaittoja'
Tuon voisi avata, koska sanonnan synnyllä tosiaan on kytkentä otsikon maa-alueeseen.
Väärin.
Ei siellä noin lue missään. Korvaavaa paikkaa haettaessa saatiin vastauksia, että lentotapahtumat olisivat täysin uudelle kunnalle elinympäristön muutos.
Kaupunkiympäristössä sitä ei edes huomaa, koska Lahdenväylän vieressä humajaa koko ajan. Tämä huomattiin aikanaan kaupungin omassa tutkimuksessa. Ainoa merkittävä melu tuli moottoritieltä.
Tuon voisi avata, koska sanonnan synnyllä tosiaan on kytkentä otsikon maa-alueeseen.
Helsingin kaupunkiympäristö on varustettu broilerin aivoilla.
Jätkäsaaren liikennesumppu aiheuttaa juuri nyt melkoisia ongelmia. Niistä voi lukea tästä. Huvittavinta on lukea virkamiehen lausuntoa: kaupungilla ollaan oltu kummissaan Jätkäsaaren tilanteesta. Jopa tuli yllätyksenä! Muistan muissa ympyröissä saaneeni kaikenlaisia kananaivoisia vastauksia silloinkin, kun laskin, mitä ongelmia liikenteelle siellä tulee.
Nyt päätettiin Hämeentien sulkemisesta. Järjetön päätös, joka sumputtaa keskusta-aluetta entisestään.
Jo nyt ruuhkainen, lentokentän kannalta tärkeä Tuusulanväylä muutetaan kokoomaväylästä hidasliikenteiseksi kaduksi ainakin Kehä I:een asti.
Lauttasaaren sillasta otetaan yksi kaista polkupyöräilijöille, onkijoille ja kävelijöille.
Uskon kuitenkin, että kun väki ei oikein nauti kantakaupungissa käymisestä, he pärjäävät mainiosti ilman Helsinkiä. Seutula on Vantaalla, ja missä tahansa suomalaisessa kunnassa voi viettää lomansa ilman pelkkiä järjettömyyksiä.