Taistelu Helsingin varakentästä

Stagideus

Majuri
Lahjoittaja
Joo, Helsingissä on ihmeellisiä viherkotkotuksia käynnissä, ja entistä enemmän nyt ilmastokauhistuksen myötä. Nyt tuntuu Helsingin liikennesuunnittelullakin (!) olevan agendana henkilöautoilun vähentäminen, koska ilmeisesti Helsingin yksityisautoilulla ratkeavat koko maailman ilmasto-ongelmat. Kuulemma esim. Kehä II jatketta Tampereentielle asti ei voi tehdä helpottamaan ruuhkia, koska liikennesuunnittelun mukaan se antaisi "väärän signaalin autoilusta". Toisin sanoen, tietä ei voi rakentaa koska sillä olisi liikaa käyttäjiä. Samalla innoissaan erityiskunnossapidetään pyöräteitä "jottei pyöräilijöiden tarvisi vaihtaa talveksi autoihin" - hyvä asia siis että pyöräily on talvellakin mahdollista, mutta jos nykyisin yhdellä kädellä laskettavat talvifillaroijat ovat ensisijainen vastaus talviliikenteeseen niin ei olla kyllä oikeilla vesillä.

Itse Helsingissä asuvana ihan mielellään kuljen keskustassa julkisilla, mutta se johtuu vain siitä että sijaitsen kävelymatkan päässä metrosta mihin on helppo hypätä, eikä yleensä ole suurempaa tavara- tai jälkikasvumäärää kuskattavana. Eli toisin sanoen, jos julkinen liikenne tehdään helpoksi ja halvaksi niin sillä on käyttäjiä. Mutta kyllä autoilunkin pitäisi olla mahdollista, varsinkin lapsiperheille ja vanhuksille. Nyt jotenkin innolla hypätään rakentamaan kaikenlaisia kävelykeskustoja, joka on taas hyvin mustavalkoista ajattelua eli joko autot tai sitten jalankulkijat. Onko Helsingissä kenties joku ongelma, että nykyiset jalankulkijat eivät mahdu jalkakäytäville?

Järkevin suunnitelma mitä hetkeen on näkynyt on Helsingin keskustatunneli välille Sörnäinen-Ruoholahti ja välistä pääsy parkkitunneleihin ja pari haaraa laivaterminaalien ja Jätkänsaaren suuntaan. Tähän varmaan nojaa tuo Jätkänsaaren tämänhetkinen liikennesuunnitelmakin. Ehkä se siitä siis noin 10-15 vuoden päästä helpottaa.. kunhan on upotettu "vähintään 600 miljoonaa euroa" projektiin.
Kyllä. Ideologisen yksityisautoilun inhoamisen paljastaa viimeistään siinä vaiheessa, kun ”mutq päästöt!!!” -tyypiltä kysyy, että miten heidän ajamansa agenda suhtautuu tulevaan muutokseen yksityisautojen polttoaineissa (vety, sähkö). Kysymys sivuutetaan kokonaan, tai jatketaan ruuhkista motkottamista sillä vankalla näkemyksellä, minkä on kerännyt asumalla elämänsä pääosin Kehäteiden sisäpuolella.

Tämä liittyy laajemminkin Sosiaalidemokraattisen yhteiskuntamme lieveilmiöön, jossa tavallinen kansalainen sinänsä erittäin kannatettavan palveluiden ja hyvinvoinnin organisoinnin ja verovaroin kustantamisen takia ei ymmärrä mitään niistä mekanismeista, joilla se hyvinvointi tuotetaan. Korkeimmat tuloluokat ja talouselämähän sen rahan loppupeleissä maksavat valtion kassaan, jolla tämä kaikki kustannetaan, joten näiden toiminta- ja vaurastumisedellytysten soisi olevan todella korkealla kaikenlaisessa päätöksenteossa.
Se ei oikeasti tekisi ilmaston ja ympäristön kannalta kestävien päätösten tekemistä mahdottomasti, mutta kaikki-tai-ei-mitään toimintatapa sen sijaan petaa polusta todella kivikkoisen.
 
 
Tämä liittyy laajemminkin Sosiaalidemokraattisen yhteiskuntamme lieveilmiöön, jossa tavallinen kansalainen sinänsä erittäin kannatettavan palveluiden ja hyvinvoinnin organisoinnin ja verovaroin kustantamisen takia ei ymmärrä mitään niistä mekanismeista, joilla se hyvinvointi tuotetaan.
Pari miljoonaa palkansaajaa ja 300 000 yrittäjää maksavat kaiken. Ihan kaiken.

Kun eläkeiät nousivat, kyse ei ole vain elinajanodotteesta vaan muiden seikkojen muassa siitä, että jossain isossa kaupungissa 40% asuu vuokratuella. Ja lisää sosiaalisia asujia haalitaan maailman komeroista.
 

Stagideus

Majuri
Lahjoittaja
Pari miljoonaa palkansaajaa ja 300 000 yrittäjää maksavat kaiken. Ihan kaiken.

Kun eläkeiät nousivat, kyse ei ole vain elinajanodotteesta vaan muiden seikkojen muassa siitä, että jossain isossa kaupungissa 40% asuu vuokratuella. Ja lisää sosiaalisia asujia haalitaan maailman komeroista.
Esimerkiksi tuo asumistuensaajien määrä oli tosiaan aika hätkähdyttävä tilasto. Niin sitä vaan elää omassa kuplassaan, kun ei ole ikinä aikuisiällä asioinut TE-toimiston tai KELAn kanssa, tai ollut edes yhtä kokonaista päivää sairaslomalla ja ajatusmaailma omillaanpärjäämisen suhteen on aika rajoitettu, vaikka toki suhteellisesti itsekin on nuorempana ja osittain edelleen päässyt osalliseksi erilaisia verovaroin kustannettuja tukiaisia, joita eri elämän osa-alueilla tulee vastaan piilotettuna milloin mihinkin.
 
http://www.malmiairport.fi/maakuntakaava-malmin-lentokentan-osalta-korkeimpaan-hallinto-oikeuteen/

"Helsingin hallinto-oikeus on päättänyt joulukuussa 2018 hylätä Malmin lentoasemaa koskevat valitukset Uudenmaan 4. vaihemaakuntakaavasta. Valituksissa Malmin lentoaseman ystävät ry on vaatinut valituksessaan 29.6.2017 Malmin lentokenttäalueen kaavamerkinnän säilyttämistä liikennealueena, koska kaavoitus on tehty väärässä järjestyksessä eikä korvaavia ratkaisuja ole toteutettu aiempien päätösten mukaisesti. Valitusten hylkäämistä on myös perusteltu lentotoiminnan lakkaamisella, vaikka Malmi on edelleen Suomen toiseksi vilkkain lentokenttä.

Käsittelyssä useita valituskohtia on jätetty huomiotta ja joitain tulkittu virheellisesti, joten Malmin lentoaseman ystävät ry on hakenut asiassa valituslupaa korkeimmalta hallinto-oikeudelta ja vaatii hallinto-oikeuden päätöksen kumoamista Malmin lentokentän osalta."

”Hallinto-oikeus on käsitellyt vain osan valituksemme kohdista. On harmi, että joudumme toistuvasti hakemaan oikeutta kaikista oikeusasteista, mutta siihen olemme valmiita”.
 
Sain tietoa, että Patria etsii parhaillaan uusia tiloja Espanjasta. Ammattilentäjien koulutus saattaa loppua Suomesta. Ovat olleet nyt Pirkkalassa.

Malmin lentokonehangaariin mahtuisi 10 DC-3-konetta. Kaupunki ei suostu vuokraamaan tyhjää hallia lentäjille, vaikka lämmittää sitä kaukolämmöllä. DC-3 on Vaasassa talvisäilytyksessä.

OH-LCH ansaitsisi parempaa kuin Anni Sinnemäen ja kaupunkiympäristön silkan kiusanteon, mutta nyt sillä on hyvä olla.

Kiitos, Vaasa!

DxJjSN3W0AEU3mm.jpg
 
Top