Johan sieltä joku harvinainen perhonen löytyi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Johan sieltä joku harvinainen perhonen löytyi.
Ne pitää saada keskustaan... muutetaan Stockmann noiden tieltä Malmille
Ei se Malmin asuinrakentaminen mitenkään huono idea sinänsä ole, ehkä hieman työläs vain. Harmillista vain että Suomessa on arkkitehtuuri ja aluesuunnittelu niin paskaa, että todennäköisesti kentän arvorakennukset hautauvat jonnekin epämääräisten tiilimöykkyjen taakse. Muualla maailmassa (ehkä) osattaisiin jättää jotenkin kivasti kenttää ja kiitotietä esille.
Toisaalta mielenkiintoista että Helsingissä ei myöskään osata ottaa tehoja irti tämänhetkisestäkään uudisrakentamisesta. Esim. Kalasataman viereen on tulossa pari korkeampaa tornia, mutta loput sitten melko matalaa n. 7 kerroksista korttelia täynnänsä, myös suuri osa Kalasatamasta. Wtf? Luulin että Helsingissä tarvittiin niitä asuntoja ja nämä olisivat paraatipaikalla liikkumisen suhteen.
...Kyllä ne harrastelentäjät joutaa ajamaan Nummelaan tai missä niillä on vaihtoehtoja harrastaa elitististä lajiaan?
Jaa tukee miljoonilla vai? Noh, tässä sulle oikea kuva Kalasataman tulevaisuudesta kun alue on rakennettu valmiiksi...Itse ihan samaa mieltä, asuntoja vaan koko Malmin kenttä täyteen. Kävin pari vuotta sitten katsomassa kun satuin ajelemaan ohi ja oli aikaa. Hieno funkisasemahan se on. Mutta ei siellä mitään lentotoimintaa ollut.
Tuntui aika elitistiseltä, että muutaman jupin lentoharrastusta varten varataan maata noin paljon niin läheltä pääkaupunkia. Kyllä ne harrastelentäjät joutaa ajamaan Nummelaan tai missä niillä on vaihtoehtoja harrastaa elitististä lajiaan? Ei mene ihan järkeen, miksi yhteiskunta tukisi miljoonilla jonkun harrastusta niin, että tämä pääsee 15 minuutissa töitten jälkeen heittämään pienkoneella pikku varvit pääkaupungin yllä ennenkuin laskeutuu ja menee kotiin nukkumaan.
Kalasatamaan on tulossa itseasiassa 7 hyvin korkeaa tornia, Suomen korkeimpia rakennuksia.
Muut talot ovat sitten tavanomaisempia, mutta useimmat niistäkään eivät mitään kovin matalia kerrostaloja ole.
Kuvassa visualisointi miltä Redin tornitalot ja ympärystä näyttäisi Kalasatamassa kun alue on valmiiksi rakennettu.
Katso liite: 30100
Politrukki laittoi nyt kyllä aika retardin viestin. Terkkuja vaan sinne rajan taa.
Alkuviikosta kävin Nummelan lentokentällä ja pidän suoranaisena ihmeenä jos kenttä säilyy tulevaisuudessa. Nykyisin Nummelan kasvaessa kenttä on jäänyt kahden asuinalueen väliin, Nummelan keskustan/Kenttälän ja Hiidenrannan joka on jatkuvasti laajentuva alue. Tässä välissä kenttä on ikäänkuin muinaisjäänteenä ja hyvänä rakennusalueena erittäin houkutteleva kohde kunnan päättäjien silmissä kaavoituksia tehtäessä.Fasiliteetteja ei oikein ole, hiekkaharju + pohjavesialue + PK-seudun varavesilallas noin 400 m päässä(arvaa mitä nämä tarkoittavat esim. polttoaineen säilytyksen ja jakelun suhteen) + suoraan HKI-Vantaan kiitoteiden jatkeella ja lähestymisalueella, purjelentäjienkin katto muistaakseni 1500 m + kunta on jo pari vuosikymmentä hieronut käsiään ja vähän juonitellutkin suunnitellessaan rakentavansa koko kenttäalueen täyteen.
Malmin toiminnoille, harrastajille ja yrityksille luvattiin korvaava kenttä, mutta sellaista ei ole.
Unelmat aina maksaa. On aina maksaneet. Varsinkin vihreät unelmat..Puoli miljardia ylimääräistä pohjatöihin 25000 asukasta varten = 20 keur per nokka eli jonkin verran per perheasunto. Tonttimaa on loppu.
Etupäässä helsingistä, voi havaita etenkin ilmasta käsin. Tonttimaan puutteen vuoksi on pakko rakentaa Malmin kentän ohella sellaisiin liikenteellisesti ihanteellisiin kohteiisin kuten Jätkäsaari ja pian myös Hernesaari.Mistä on tonttimaa loppu?.
Malmin lentokentän säilyttämisen puolesta argumentoivien henkilöiden kohdalla ihmetyttää täydellinen tietämättömyys kaavoitusprosesseista. Asuinalueiden rakentaminen on tiukasti säädeltyä eikä tyhjä metsä/peltoalue tarkoita, että rakentamaan päästäisiin esim 10 v sisällä. Kun pelkän vastustamisen sijasta olisi hyvä esittää todella käytettävissä olevia vaihtoehtoja rakentamiselle, niin Talin golfkenttä ei tullut kenenkään mieleen; selityksenä oli että sitä hallinnoivan yhteisön jäseninä oli samoja puuhamiehiä. Mitä Malmin pohjarakentamisen kustannuksiin tulee, niin olisko metron vetäminen sinne Sipooseen sitten halvempaa.Minun mielestä vapaata rakennusmaata ilmastakäsin katsottuna löytyy. Eikös se Sipoon suunnalta hiljattain hankittu tonttia lisää? Miksi ihmeessä valmiita kenttiä pitää yrittää siirtää, kun Annin porukka ie pysty edes osoittamaan uutta kenttä eikä esitä edes sellaisen kustantajaa.
Puoli miljardia ylimääräistä pohjatöihin 25000 asukasta varten = 20 keur per nokka eli jonkin verran per perheasunto. Tonttimaa on loppu.
Yksi vielä: Ylöspäin - Citius, altius, fortiusMalmin lentokentän säilyttämisen puolesta argumentoivien henkilöiden kohdalla ihmetyttää täydellinen tietämättömyys kaavoitusprosesseista
Minun mielestä vapaata rakennusmaata ilmastakäsin katsottuna löytyy. Eikös se Sipoon suunnalta hiljattain hankittu tonttia lisää?. Miksi ihmeessä valmiita kenttiä pitää yrittää siirtää, kun Annin porukka ei pysty edes osoittamaan uutta kenttää, eikä esitä edes sellaisen kustantajaa.