Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä ettei hankittu noita niin ei tarvitse onkia järvestä.[Markus Kajo]Hippi mulahti. Siitäs sait![\Markus Kajo]
Kreikalla on varaa, Saksa lainaa lisää
Published on 10 Apr 2017
Sikorsky - Boeing Future Vertical Lift is a scalable design based on proven X2 Technology™. Designed for long range, high speed, superior hover performance and unmatched maneuverability, the Future Vertical Lift program will shape the U.S. military’s helicopter fleet of the future.
Venäläisen panssarikomentajan painajainen nähdä tälläinen parvi saapumassa.
Mitä koptereita on ylipäätänsä markkinoilla tällä hetkellä? AH-64 (joka on helkkarin kallis operoida), venäläiset Ka-52 ja Mi-28, Eurocopter Tiger ja eteläafrikkalainen Rooivalk. Ja sitten jotain siviilikoptereista modattuja malleja.
Ruotsin 90-luvun testeissähän (joista joku tänne laittoi raportin) AH-64A ei pystynyt suorittamaan kaikkia suunniteltuja lentoja huoltojen takia, ja huoltointensiivisyys pisti raportissa silmään. Mi-28 oli raportin mukaan huomattavasti vähemmän huoltoa vaativa ja robustimpi ja kykeni suorittamaan kaikki suunnitellut tehtävät, mutta sen järjestelmät olivat myös alkeellisemmat ja pimeätoimintakyky olematon.Mitä tuo Apachen "helkkarin kallis operointi" tarkoittaa? Miten se suhtautuu muihin tst-koptereihin tai vaikka meillä jo olevaan NH-kalustoon? Jotenkin epäilen että ovat kaikki vähintäänkin helkkarin kalliita käyttää.
Pliis, jätkät, nyt ihan oikeesti! Asiaan vähemmän perehtyneenä esitin teille joukon kysymyksiä, ja @Rannari tarttui ensimmäiseen lillukanvarteen. Seuraavaksi keskustelette varmaan siitä, että olisiko tuo sana eteläafrikkalainen pitänyt kirjoittaa väliviivan kanssa etelä-afrikkalainen.
Pliis, jätkät, nyt ihan oikeesti! Asiaan vähemmän perehtyneenä esitin teille joukon kysymyksiä, ja @Rannari tarttui ensimmäiseen lillukanvarteen. Seuraavaksi keskustelette varmaan siitä, että olisiko tuo sana eteläafrikkalainen pitänyt kirjoittaa väliviivan kanssa etelä-afrikkalainen.
Luulen että tuo vain osa samaa trendiä panssarivaunujen, yms vähenemisen kanssa ja viimeiseen sotaan varautumista.Onko taisteluhelikopterit jotenkin vähän kilpailtu ala tällä hetkellä? Ovatko varsinkin länsimaat jotenkin menettäneet uskonsa taisteluhelikoptereihin nyt 2000-luvulla? Onko taisteluhelikoptereista tullut 'obsolete' asejärjestelmä?
Mitä koptereita on ylipäätänsä markkinoilla tällä hetkellä? AH-64 (joka on helkkarin kallis operoida), venäläiset Ka-52 ja Mi-28, Eurocopter Tiger ja eteläafrikkalainen Rooivalk. Ja sitten jotain siviilikoptereista modattuja malleja.
Uusia hävittäjämalleja puskee markkinoille kuitenkin koko ajan ja niistä tehdään isoja miljardikauppoja koko ajan. Onko kopteripuolella niin paljon pienemmät markkinat, vai onko Suomi tässä suhteessa vain 'uutispimennossa'?
64 on jo vanhahko mutta päivitetty, taisteluissa testattu ja viat korjattu. Niitä on lennätetty jo niin paljon etten laskisi minkäänlaista painoarvoa enään swedujen 90 luvun tutkimukselle laitteesta. Sekä itse kone, että huoltotoiminta ja muu on varmasti muuttunut parissakymmenessä vuodessa kokemuksen myötä. Kallista se varmasti on, ja Suomen resursseilla toivoton haaveilu. Mutta itse toivoisin että meillä olisi takataskussa liittolaisen Apachet valmiina puuttumaan peliin jos naapurin panssarit alkavat pääsemään turhan hyvään vauhtiin Kymi ringillä.
Me voimme kyllä aurata niille ilmatilan tyhjäksi panssarinkurmootusta varten. Ilmatorjunnalla tai hävittäjillä, siihen meillä on oltava resurssit. Ja mykistämään hetkellisesti vihollisen ITn. Länsi saa sitten uittaa hekonsa siihen avautumaan tuhoamaan Iivanan panssarit ja lähteä pois alueelta ennenkuin hetkellinen ote ilmasta taas menetään.
Venäläisen panssarikomentajan painajainen nähdä tälläinen parvi saapumassa.