Tämä on kyllä ihan ykkösketju, vaikka n. 90% menee yli hilseen. Silti A1-ajankulua!
Niin on ja niin menee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on kyllä ihan ykkösketju, vaikka n. 90% menee yli hilseen. Silti A1-ajankulua!
Noita kaikkia osattiin tehdä Tampereella hyvin vielä 30 vuotta sitten. Sitten tuli SKOP ja siirto Vammalaan ja Patria...Onkohan tämä mainosvideo jo ollut täällä, ajalta jolloin vielä oli Tampella yhtiö. Kieltämättä 155 K83 tuotantolinja herätti haikeita muistoja.
Toisin sanoen järkevällä poliittisella tahdolla ja ohjauksella (ts. halulla panostaa tuotannon huolellisuuteen ja lopputulokseen ym. ja tämän ohjaaminen myös Patrian johdon tietoon ja toimintaan) yhdessä PV:n onnistuneen speksauksen kanssa asiat saataisiin kuntoon?Kait se suurin tekijä on ollut, että johtoon on tullut ihmisiä, jotka epätoivon vimmalla ovat koettaneet soveltaa muualla teollisuudessa oppimiaan temppuja sotavarusteteollisuuteen: kvartaali ei aseteollisuudessa oli 1/4 vuotta vaan 25 vuotta. Ja kun opit eivät ole purreet tai taidot riittäneet, on pyritty eroon vaikeista töistä/ihmisistä/... Viimeiset 27 vuotta ovatkin olleet alamäkeä TEOLLISTEN TOIMINTAEDELLYTYSTEN osalta, mutta EI OSAAMISEN. Tämä jääköön osaltani tähän.
Lopun aikoja Tampereella:
Katso liite: 21072
EDIT: ULKOISISTA tekijöistä suurin on, että varsinkin tovevi Tavvan ja Örkin aikana Pv ja kotimainen pv-teollisuus ovat edustaneet suurinta saatanaa ja kaikissa käänteissä on lyöty kapulaa rattaisiin.
@veeteetee n postauksista ei tule ilmi eivätkä kaikki muista, että Tampella oli monialayritys, joka ihan ei ehtiny täyttää 150 vuotta. Aseteollisuus oli pieni osa Tampellan metalliteollisuutta. Huomattavasti isompia toimialoja olivat kaivos- ja louhintakaluston valmistus, paperi- ja sellutehtaiden koneet sekä voimalaitosten tekniikka. Metallikin oli vain osa Tampella-konsernia. Mikä sitten meni pieleen....Noita kaikkia osattiin tehdä Tampereella hyvin vielä 30 vuotta sitten. Sitten tuli SKOP ja siirto Vammalaan ja Patria...
Ja nyt ei sitten enää oikein mitään. Mikä meni pieleen?
Se on just näin! @veeteeteeTämä on kyllä ihan ykkösketju, vaikka n. 90% menee yli hilseen. Silti A1-ajankulua!
Olet väärällä vuosikymmenellä! Sähköveturit ostettiin Nlitosta 1973; tosiaan idänkaupan yleisin perustein. Ne olivat kyllä hyvä hankinta, vaikka meteliä riitti. Mutta kun Tampellasta oli puhe, niin sen veturiosaaminen oli höyryvetureissa ja diesel-veturien moottoreissa. Edellisistä viimeiset valmistui 1957 ja sen jälkeen tehtiin kai vielä joitakin eollisuusvetureita dieselkonein. Koko kotimaisen veturiclusterin kannalta kova taistelu oli dieselveturien suurkauppa v. 1962. VR:n voimakastahtoinen pääjohtaja Erkki Aalto ajoi läpi tämän ranskalaisten Ahlsholm-veturien suurhankinnan. Valitettavasti nekin olivat parempia kuin kotimainen Valmetin ja Lokomon valmistama verrokki.Mainittakoon, että veturien valmistus Tampereella niin Tampellassa kuin Lokomolla loppui, kun Kekkonen joutui ostamaan Neuvostoliitosta sähkövetureita. Strömberg sentään sai tehdä niihin sähköt.Muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
Doddiin, mitään harvemmin menee minulta kokonaan hukkaan ja tämäkin kuva löytyi; Liettuaan toimitettujen 81 krh varusteiden joukossa oli myös tuo Brandt-mallinen piiruviivotin:Viivotin otetaan suoraksi ojennettuun käteen niin, että maali näkyy viivottimen yli ja sivukorjaukset luetaan asteikolta.
EDIT: piiruviivottimia on ollut vuosien varrella monia versioita, tässä viimeinen, jollaisia Asesaston johtaja evl-evp Paavo Manninen teetti jaettavaksi esittelyammunnoissa:
Katso liite: 21001
Katso liite: 21002