Tarinoita kotimaisen yhteiskunnan ongelmista - nyt ja tulevaisuudessa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöksy
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
VTV:lle on keksittävä uusi nimi, koska sen ydintoimintaa on nykyään tukitoiminnot (koulutus, viestintä ja Tyttelin restaurointi) joka vei 42,4 henkilötyövuotta. Itse tarkastustoimintaan jäi 40,4 henkilötyövuotta.

Ei tarvitse paljoa mielikuvitusta käyttää, kun viraston sokerisen tehtävän näyttää.
VTV = Viikarin Tuunaus & Valmennus
 
Edari antaa selkeän tehtävän ja vahtii tuloksia. Jos julkisesti todetaan, että on paree puuhailla Bhutanissa ja värkkäillä kaikkea kivaa, niin siitä vaan. Mutta mitä ihmettä sellaisella tarkastusvirastolla tekee? Eikö se pidä toimintona siirtää vaikka UMn alaisuuteen ja antaa sille suhdetoimintatehtäviä? Lakkauttaahan sitä ei varmaan voida. :cool:

Poliitikoille sopii varmaan tosi hyvin, ihan laidasta laitaan, että tarkastustoiminta olisi kaikkialla silkkaa tuhnua. Ja että metiakin kirjoittaisi vain positiivisia suitsutusjuttuja. Helsingin lapset ajaisivat kukkia talon täyteen ja täysistuntojen televisioinnitkin lopetettaisiin. Kukaan ei penkoisi lentopisteitä eikä taksikyytejä, kavereiden ja sukulaisten firmoille voisi jakaa fyffeä estoitta ja rakennuttaa itselleen kartanon tai kaksi valtion varoilla.

Kuten aiemmin totesin: virkaan on valittu SOPIVIN henkilö toteuttamaan edarin tahtotilaa, ei kai tästä voi helvetti muuta johtopäätöstä vetää? Jos viraston valvontatoiminta ei ole muka nukkunut, niin siihenkin löytyy vastuulliset. Mutta löytyykö siihen, että Tytti toteutti saamiaan ohjeita? Tuskin.

Katsoo vain kuka tahansa huvikseen suomalaisen median omistuspohjaa ja näiden omistajien suhteita ja historiaa valtionhallinnon kanssa niin tuskin kauheasti hämmästyy jos nyt "vallan vahtikoira" ei aivan kauheasti aina joka asiaan viitsi puuttua. Varsinkaan valtion rahankäyttöön.

Valvonta on oma juttunsa. Kuka nyt valitsisi itseään valvomaan jonkun verihurtan? Sellainen olisi kovin repivää eikä ollenkaan auttaisi konsensuksen löytymistä kulloisissakin kabinettisopimuksissa. Aina parempi laittaa virkaan "ymmärtäväisiä" henkilöitä tai ainakin sellaisia, joiden mielenkiinto kohdistuu jonnekkin mukavan harmittomiin harrastuksiin. Kuten vaikka Ölhöstanian pääkaupungin hotellien tarkistamiseen.

Suomessa iso bisnes on aina perustunut valtion ja isojen yritysten keksinäisiin kauppoihin ja sopimuksiin. Näin on ollut asia ainakin sodista lähtien. Tämä on ollut ihan valittu linja ja siinä on ollut kiistämättömät hyvätkin puolensa.

Ajan mittaan vain tuollainen systeemi korruptoituu täysin. Katsokaa vaikka Herlinien suvun bisneksiä valtion kanssa viimeisen 60v aikana ja katsokaa mikä on tällä hetkellä Herlinien omistukset medioissa:).

Mutta ei vika ole eduskunnassa tai poliitikoissa tai firmojen omistajissa. Vika on kansassa. Kansa on antanut touhun jatkua ja äänestänyt vuodesta toiseen samat herrat/rouvat jatkamaan tohujaan. Ja jos joku on nostanut asiasta meteliä, kansa itse huutaa monesti kyseisen henkilön hiljaiseksi.

Meillä uskotaan lapsellisesti virkamiesten olevan jotain yli-ihmisiä ja sitten kun joku tällainen juttu paljastuu, ollaan kaaaauhean närkästyneitä. Vaikka merkit ovat olleet näkyvissä kaiken aikaa jos olisi viitsitty lukea edes kaksi riviä tekstiä otsikon jälkeen muulloinkin, kun siinä vaiheessa kun IS tai IL tekee skuuppia asiasta.

Netti on nyt hiukan muuttanut asiaa, joten ei ole ihme, että "vihapuhelakia" ja "maalittamislakia" ollaan kaamealla kiireellä säätämässä. Ja suuri osa kansasta mölisee hyväksyvästi - "Ei saa puhua pahaa ja maalittaa virkamiehiä. Sellainen rapauttaa luottamusta".

Niin varmaan tekeekin, joo.
 
Niin varmaan tekeekin, joo

Usko systeemiin rapautuu kyllä ihan näiden Lordi Humungusten omin voimin. Olisihan se siunattua, kun mitään tohelointia ei tulisi koskaan julki. Ja aikanaan sitten kilvoiteltaisiin YKn korruptiolaskuissa sijalla 99 yhdessä Burundin ja Burkina Fason kanssa.

Tässä nimenomaisessa casessa taisi vaan paljastua jotain karheampaa kuin hiusvalmennus ja sokerimanikyyri. Paljastui edarin tosioleva tahtotila vs. verorahojen käyttämisen valvonta. Siitähän tässä oikeasti on kysymys.
 
Outi Alanko-Kahiluoto on täysin purjeessa näköjään. Virkamiehet oikovat jatkuvasti Outsan esittämiä teesejä julkisesti ja todistavat kertomansa vielä kaiken hyvän lisäksi. Kiemurtelu jatkuu varmasti Pääsiäisen jälkiviikolle asti. Kunnes taas keksitään uutta.

Venäjän suurhyökkäys Ukrainaan pelastaisi nyt paljon suomalaisessa sisäpolitiikassa. Saataisiin ajettua pelokkaat suomalaiset kiltisti pilttuuseen ja ip-tabloidit paahtaisivat jotain muuta.....:)

Kun meitä on peloteltu Persujen puuttuvalla Osaamisella tullessaan mahdollisesti ministereiksi, niin eiköpähän olisi syytä jo lopettaa tuosta huolehtiminen ja keskittyä nyt keskiössä olevien poliitikan taitureiden osaamisen ja tahtotilojen tulkintaan.
 
Taitaa Tytillä ja muutamalla muulla olla kohta kylmärinki perseen alla. Marin heittää noi susille silmää räpäyttämättä, jos oma asema pääministerinä on uhattuna.
Eiköhän Tytti pelasteta jollain 2 vuoden palkalla ilman työvelvoitetta. Johtajasopimuksiin kuuluu sellaiset, tosin ilman mitään järkevää syytä.
 
Onko Heinäluoma vienyt sulta puolison tai pissinyt sun muroihin tai jotain vastaavaa...? Ei taida Viikarin valinta kyseisen ylioppilaan vika olla. Tuollainen yhden ihmisen syyttely varsinkin kun asia ei ole sen yhden ihmisen syytä, tuntuu ainakin minusta aika mauttomalta.
Heinäluoma oli nimityslautakunnan puheenjohtaja ja näyttää toimineen kuin aivoton kumileimasin. Ilmeisen epäpätevä nimitettiin ylijohtajaksi, eikä Heinäluomalla puheenjohtajana ollut *mitään* vastaan sanomista. Eikö tässä olisi pitänyt miehen aukaista leipäluukkunsa? Ehkä Heinäluoma ei vaan ymmärtänyt mistä hän oli päättämässä, mikä sekään ei hämästytä. Tarkastusvaliokunnan nykyinen pj, joka laittoi alulle VTV:n toiminnan selvittämisen, mainitsee IS:ssä, että selvitys olisi pitänyt laittaa alulle jo Heinäluoman kaudella.

Tiedostan olevani negatiivisuudessa piehtaroimaan taipuvainen. Tasapuolisuuden vuoksi tässä asiayhteydessä on annettava palstatilaa myös Heinäluoman kehumiselle. Itse en keksi mitään, mutta keksiikö joku muu?
 
Heinäluoma oli nimityslautakunnan puheenjohtaja ja näyttää toimineen kuin aivoton kumileimasin. Ilmeisen epäpätevä nimitettiin ylijohtajaksi, eikä Heinäluomalla puheenjohtajana ollut *mitään* vastaan sanomista. Eikö tässä olisi pitänyt miehen aukaista leipäluukkunsa? Ehkä Heinäluoma ei vaan ymmärtänyt mistä hän oli päättämässä, mikä sekään ei hämästytä. Tarkastusvaliokunnan nykyinen pj, joka laittoi alulle VTV:n toiminnan selvittämisen, mainitsee IS:ssä, että selvitys olisi pitänyt laittaa alulle jo Heinäluoman kaudella.

Tiedostan olevani negatiivisuudessa piehtaroimaan taipuvainen. Tasapuolisuuden vuoksi tässä asiayhteydessä on annettava palstatilaa myös Heinäluoman kehumiselle. Itse en keksi mitään, mutta keksiikö joku muu?
Veikkaisin, että nuo päätökset tehdään puoluetasolla ja sen jälkeen tyydytään puolueiden päätökseen ja yksilöt toimivat sen mukaisesti. Itse en pidä tuosta tavasta, koska käytännössähän se tarkoittaa sitä, että puolueen vahvimmat päättävät kaikkien puolesta ja vahvimmat käyvät vielä keskenään yli puoluerajojen kauppaa.
 
Veikkaisin, että nuo päätökset tehdään puoluetasolla ja sen jälkeen tyydytään puolueiden päätökseen ja yksilöt toimivat sen mukaisesti. Itse en pidä tuosta tavasta, koska käytännössähän se tarkoittaa sitä, että puolueen vahvimmat päättävät kaikkien puolesta ja vahvimmat käyvät vielä keskenään yli puoluerajojen kauppaa.
Voi hyvin olla että päätöksenteko eteni käytännössä kuten mainitsit. Silti, kyllä Heinäluomalta voidaan edellyttää pitkät perustelut julkisesti miksi on päädytty valitsemaan viraston ylijohtaja vailla mitään edellytyksiä. Normaali vaihtoehto tilanteessa jossa ei saada päteviä hakijoita on järjestää toinen hakukierros. Nyt kaiketi ei edes haettu edes avoimella haulla. Minun mielestä virhe on raskauttava. Vaikka Heinäluoma olisi vain puhetorvi päätösasiassa, hän on se nimetty henkilö jonka on kannettava vastuuta valinnasta. Heinäluoma esiin selittämään! Heinäluomalla ei ole ensimmäistäkään syytä pakoilla vastuuta tässä asiassa. En näe mitään lieventävää asianhaaraa.

Heinäluoma muuten pahentaa tilannettaan puhumalla ihan perättömiä. Heinäluoman mukaan "(VTV:n) työ on kehittynyt voimakkaasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siitä on paljon tukea ja apua valtion eri virastoille, Eero Heinäluoma toteaa." Mikä tässä on totuusarvo? Eikö Heinäluoma tiedä, vai eikö ymmärrä isoa kuvaa. VTV:n taso on kehittynyt huonompaan suuntaan ja Heinäluoman olisi pitänyt aloittaa selvitystoimet viraston toiminnasta pj-kaudellaan. Edellä mainitun totesi tarkastuslautakunnan nykyinen pj. Niin huono on viraston tilanne.
 
Viimeksi muokattu:
Voi hyvin olla että päätöksenteko eteni käytännössä kuten mainitsit. Silti, kyllä Heinäluomalta voidaan edellyttää pitkät perustelut julkisesti miksi on päädytty valitsemaan viraston ylijohtaja vailla mitään edellytyksiä. Normaali vaihtoehto tilanteessa jossa ei saada päteviä hakijoita on järjestää toinen hakukierros. Nyt kaiketi ei edes haettu edes avoimella haulla. Minun mielestä virhe on raskauttava. Vaikka Heinäluoma olisi vain puhetorvi päätösasiassa, hän on se nimetty henkilö jonka on kannettava vastuuta valinnasta. Heinäluoma esiin selittämään! Heinäluomalla ei ole ensinmmäistäkään syytä pakoilla vastuuta tässä asiassa. En näe mitään lieventävää asianhaaraa.

Heinäluoma muuten pahentaa tilannettaan puhumalla ihan perättömiä. Heinäluoman mukaan "(VTV:n) työ on kehittynyt voimakkaasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siitä on paljon tukea ja apua valtion eri virastoille, Eero Heinäluoma toteaa." Mikä tässä on totuusarvo? Eikö Heinäluoma tiedä, vai eikö ymmärrä isoa kuvaa. VTV:n taso on kehittynyt huonompaan suuntaan ja Heinäluoman olisi pitänyt aloittaa selvitystoimet viraston toiminnasta pj-kaudellaan. Edellä mainitun totesi tarkastuslautakunnan nykyinen pj. Niin huono on viraston tilanne.
Itse laittaisin syyttävän sormen koko poliittiseen kenttään. Kok, Ps, DEM, Vihr. RKP ja Vasemmisto käyvät kauppaa keskenään ja siinä ajetaan puolueiden vahvimpien etuja ja ajatuksia. Erittäin inhottavaa, mutta taitaa olla totuus. Joku on halunnut jostain syystä Viikarin ja asioista on taustalla "sovittu".
 
Tytti toteutti edarin tahtoa tai sitten valvonta on nollakirjain. Valitkaa mieleinen vaihtoehto.

Niin,

Eduskunta on ollut yllättävän hiljaa Yli-Viikarin sotkuista. Media keskittyy vielä kauhistelemaan "konjakkinapsuja", mikä on aina tehokasta. Suomessa kun kukaan ei ilmaista viinaa voi saada.

Esimerkiksi, kukaan kansanedustaja ei ole vielä tehnyt virallista aloitetta, että VTV:n toiminta auditoitaisiin. En äkkiseltään sellaista aloitetta löytänyt. VTV on kuitenkin yksi niistä instansseista, joka Suomesta ulospäin varmistaa, ettei valtion toiminta ole korruptoitunutta. Suomen kansainvälisten suhteiden kannalta, auditointi olisi paikallaan.

Tavallisesti, kun tällaisia juttuja nousee esille, ajankohta ei ole sattuma. Joku haisee ja on mahdollista, että se liittyy ensi vuoden budjettiin.

Simpauttaja
 
Avoimet haut ja valintaprosessit olisivat kova sana vaikka virkakunta ei taatusti niille lämpenekään.

Tämä on sinällään jännä kysymys että yksityisellä puolella kun nähdään hyvä tekijä niin hänet voidaan suoraan ylentää johonkin taitoa ja tekotahtia vastaavaan tehtävään. Valtiolla puolestaan oletusarvona on että näin ei missään nimessä saa tehdä, ja jos tekee niin se on kovaa kikkailua.

Toisaalta itse pääsin aikoinaan valtiolle töihin nimenomaan sellaisen pestin kautta jossa mahdollisesti rakennettiin aikaisemmalle henkilölle paikkaa, mutta jossa esimies ilmeisesti katsoi objektiivisesti hakijapoolia. Periaatteellisesti olen samaa mieltä että joka paikkaan pitäisi pystyä saamaan objektiivisesti paras hakija...

Mutta mikä se paras on esim. siinä vaiheessa kun esimerkkipohjaisesti eduskunnan uutta turvapäällikköä täyttämään löytyisi;

a) talon sisällä 10v ollut asiantuntija joka kyllä tietää paikan ja toimintatavat mutta on hieman liian epäröivä kyseiseen rooliin ja joka on valmis katsomaan muita hommia, katkerana siitä että pesti näyttää menevän toista tai kolmatta kertaa jollekin ulkopuoliselle?

b) talon ulkopuolelta tuleva joka ei tiedä paikkaa ja toimintatapoja mutta olisi ainakin cv:n ja 20min zoomi-rekrypuhelun perusteella kova luu
 
Katsoo vain kuka tahansa huvikseen suomalaisen median omistuspohjaa ja näiden omistajien suhteita ja historiaa valtionhallinnon kanssa niin tuskin kauheasti hämmästyy jos nyt "vallan vahtikoira" ei aivan kauheasti aina joka asiaan viitsi puuttua. Varsinkaan valtion rahankäyttöön.

Valvonta on oma juttunsa. Kuka nyt valitsisi itseään valvomaan jonkun verihurtan? Sellainen olisi kovin repivää eikä ollenkaan auttaisi konsensuksen löytymistä kulloisissakin kabinettisopimuksissa. Aina parempi laittaa virkaan "ymmärtäväisiä" henkilöitä tai ainakin sellaisia, joiden mielenkiinto kohdistuu jonnekkin mukavan harmittomiin harrastuksiin. Kuten vaikka Ölhöstanian pääkaupungin hotellien tarkistamiseen.

Suomessa iso bisnes on aina perustunut valtion ja isojen yritysten keksinäisiin kauppoihin ja sopimuksiin. Näin on ollut asia ainakin sodista lähtien. Tämä on ollut ihan valittu linja ja siinä on ollut kiistämättömät hyvätkin puolensa.

Ajan mittaan vain tuollainen systeemi korruptoituu täysin. Katsokaa vaikka Herlinien suvun bisneksiä valtion kanssa viimeisen 60v aikana ja katsokaa mikä on tällä hetkellä Herlinien omistukset medioissa:).

Mutta ei vika ole eduskunnassa tai poliitikoissa tai firmojen omistajissa. Vika on kansassa. Kansa on antanut touhun jatkua ja äänestänyt vuodesta toiseen samat herrat/rouvat jatkamaan tohujaan. Ja jos joku on nostanut asiasta meteliä, kansa itse huutaa monesti kyseisen henkilön hiljaiseksi.

Meillä uskotaan lapsellisesti virkamiesten olevan jotain yli-ihmisiä ja sitten kun joku tällainen juttu paljastuu, ollaan kaaaauhean närkästyneitä. Vaikka merkit ovat olleet näkyvissä kaiken aikaa jos olisi viitsitty lukea edes kaksi riviä tekstiä otsikon jälkeen muulloinkin, kun siinä vaiheessa kun IS tai IL tekee skuuppia asiasta.

Netti on nyt hiukan muuttanut asiaa, joten ei ole ihme, että "vihapuhelakia" ja "maalittamislakia" ollaan kaamealla kiireellä säätämässä. Ja suuri osa kansasta mölisee hyväksyvästi - "Ei saa puhua pahaa ja maalittaa virkamiehiä. Sellainen rapauttaa luottamusta".

Niin varmaan tekeekin, joo.
Jossain vaiheessa media ja valtiovalta olivat lähdössä eri suuntiin ja yhteiset saunaillatkin jäivät vähän vähemmälle, mutta ongelma korjattiin nopeasti ja juurikin siinä vaiheessa Herlinit päättivät ostaa ison tai oikestaan valtavan siivun suomalaisesta mediakentästä :ROFLMAO:

Antti satsasi Sanomaan ja Niklas Almaan...


Kekkonen ja Neuvostoliitto ovat poissa mutta Herlinit ovat edelleenkin vallan ytimessä tai ainakin ihan siinä lähituntumassa ja katsovat luottavaisin mielin sekä itään että länteen, eikä se asia ole muuttunut tai muuttumassa miksikään.

Säälittävää touhua mutta en kyllä kansaa ja kansalaisia lähtisi mistään syyttämään. Jos joku luulee että valtasuhteet muuttuvat äänestämällä tai äänestämättä jättämisellä, niin kannattaa kävellä lähimpään mielenterveystoimistoon heti tänään eikä vasta huomenna.

Persut pitävät kovaa melua kun maalailevat ulkohuussin ulkopintaa synkillä väreillä, mutta eivät ne mitään muuta kun eivät siihen kykene.
 
Suomi on hyvin ainutlaatuinen ja vähän omituinenkin maa mitä valtasuhteisiin ja rakenteisiin tulee.

Olemme eräänlainen demokratia mutta jos unohdetaan vaaliuurnat ja juhlapuheet niin puhutaan eräänlaisesta virkamiesdiktatuurista. Edes Neuvostoliiton romahtaminen ei muuttanut sitä asiaa miksikään ja se on jo eräänlainen saavutus sekin:ROFLMAO:

Moskova on vaihtanut kommunismin putinismiin ja Washington on vaihtunut Brysseliin, mutta suomalaisiin valtarakenteisiin se on vaikuttanut hyvin vähän jos ollenkaan.
 
Suomi on hyvin ainutlaatuinen ja vähän omituinenkin maa mitä valtasuhteisiin ja rakenteisiin tulee.

Olemme eräänlainen demokratia mutta jos unohdetaan vaaliuurnat ja juhlapuheet niin puhutaan eräänlaisesta virkamiesdiktatuurista. Edes Neuvostoliiton romahtaminen ei muuttanut sitä asiaa miksikään ja se on jo eräänlainen saavutus sekin:ROFLMAO:

Moskova on vaihtanut kommunismin putinismiin ja Washington on vaihtunut Brysseliin, mutta suomalaisiin valtarakenteisiin se on vaikuttanut hyvin vähän jos ollenkaan.
Kyllä se vähän näin on joo.

Tuohon virkamiesdiktatuuriin vielä lisäksi se, että Suomessa on ollut kymmeniä vuosia hyvää aikaa, jolloin se mätä ei ole tullut esille. Ensimmäinen kunnon kriisi toisen maailmansodan jälkeen ja Suomi- laivan pohja raapii matalikolla. Ministerit valitaan kansanedustajista, joita kansa on voinut äänestää säälistä entisinä alkoholisteina, misseinä tai muina juorulehtien henkilöinä. Ei tuollainen jengi tiedä valtionhallinnosta paljoakaan. Ja jos kansanedustajalla on avustajia, joidenka ainakin periaatteessa pitäisi olla enemmän kuusalla miten Suomi Oy toimii, mitä itse edustaja, niin niiden määrästäkin runkataan iltapäivälehdissä.

Siihen päälle epämääräiset valtasuhteet eri ministeriöiden, aluehallinnon ja kuntien välillä. Ei näillä eväillä kyllä tulevaisuuden kriisejä hoideta.

Simpauttaja
 
Ja jos kansanedustajalla on avustajia, joidenka ainakin periaatteessa pitäisi olla enemmän kuusalla miten Suomi Oy toimii, mitä itse edustaja, niin niiden määrästäkin runkataan iltapäivälehdissä.
Porua on ollut ministerien erityisavustajien ja poliittisten valtiosihteerien määristä (ja laadusta), ja ihan syystäkin. Kansanedustajien eduskunta-avustaja taas on lähinnä juoksevia asioita hoitava avustaja, eikä mikään asiantuntija, vai luuletko sellaisia olevan saatavilla reilun parin tonnin kuukausipalkalla?
 
Moskova on vaihtanut kommunismin putinismiin ja Washington on vaihtunut Brysseliin, mutta suomalaisiin valtarakenteisiin se on vaikuttanut hyvin vähän jos ollenkaan.
Tässä maassa on pitkään ollut tärkeämpää tuntea ihmisiä kuin osata asioita. Tietenkin muodollisesti pitää osatakin, mutta...

Katotaan nyt vaikka tota Transparency Internationaalia ja sen raporttia. Se kysyy kantaansa Transparency Finlandilta joka ei tietenkään halua tahallaan mustamaalata maataan. Ja kun säännöt ja kriteerit ovat sopivat, että jos nyt vaikka kansalaiset kokevatkin tai huomaavat jotain kommervenkkiä, niin kun ei ole tuomittu tai rahaa ei ole siirtynyt, niin asiahan on kunnossa...
 
Viimeksi muokattu:
Heinäluoma oli nimityslautakunnan puheenjohtaja ja näyttää toimineen kuin aivoton kumileimasin. Ilmeisen epäpätevä nimitettiin ylijohtajaksi, eikä Heinäluomalla puheenjohtajana ollut *mitään* vastaan sanomista. Eikö tässä olisi pitänyt miehen aukaista leipäluukkunsa? Ehkä Heinäluoma ei vaan ymmärtänyt mistä hän oli päättämässä, mikä sekään ei hämästytä.


Varmaan on heinäluomaa hämännyt kun edellinen esimies Pöysti suositteli Tyttiä. Miksi suositteli?
Ilta-Sanomat kirjoitti:
Yli-Viikari haki paikkaa: eduskunnalle jätetyssä virkahakemuksessa oli kolme suosittelijaa – VTV:n hallintojohtaja Mikko Koiranen, VTV:n ylijohtaja Marjatta Kimmonen sekä STM:n tuolloinen alivaltiosihteeri Pöysti.

Pöystin liikkeet haisee. Pöysti ei laittanut VTV:n esikuntapäällikön virkaa auki, vaan tyynesti päivitti Tytin viran: johdon asiantuntija -> esikuntapäällikkö. Ja hierarkiassa muutama porras ylöspäin viraston johtoon. Aivan kriittinen steppi Tytin uralla. Miksi Tytille tällainen erityiskohtelu?

Ilta-Sanomat kirjoitti:
Yli-Viikaria ei ole nimitetty kahdesti ilman julkista hakua. Hänen virkanimikettään on virkamieslainsäädännön puitteissa muutettu viraston toimintojen uudelleenjärjestelyiden osana. Uudelleenjärjestelyt olivat tuloksellista toimintaa ja eduskunnan virkamieslain ja virkamiesoikeudellisten periaatteiden puitteissa, Pöysti viestittää sähköpostilla.
 
Back
Top