Tarkoitan siis sitä että kansalaisten aseenkäyttö on joka paikassa todettu turhaksi, fine, ei siitä sen enempää mutta en ole missään nähnyt tarkempaa perustelua. Kuinka siis toimitaan jos pitää vallata jokin alue ja tiedetään että armeijan lisäksi, maassa on paljon aseita joita kansalaiset myös 100% varmasti käyttävät. Maallikkona en vieläkään tajua miksi kansalaisten aseilla ei olisi mitään merkitystä vaan valtaus ja sitä edeltävät erikoisoperaatiot suoritetaan ihan normaalin kaavan mukaan.
Kaikkein oleellisinta on, että miten ne kansalaiset ovat järjestäytyneet. Jos ne on vain yksittäisiä sankareita siellä täällä toisistaan tietämättä niin niillä ei ole juuri mitään arvoa. Jos taas "vastarintamiehet" ovat järjestäytyneet edes jotenkin jo rauhan aikana (kodinturvajoukot, suojeluslunta, metsästysseura, tai minkä vaan kerhon alla) niin silloin niillä on paljon paljon enemmän käyttöarvoa.
Jos (kun) yhteiskunta ei järjestä "vastarintajoukkoja" kuin n. 2% kansalaisista niin meidän pitää tehdä se itse. Minulla on vielä jonku vuoden sijoitus, mutta olen silti järjestellyt meidän paikkakunnalle valmiiksi vastarintaosaston. Meillä on kokoontumispaikat sovittu. Elintarvikehuolto on sovittu. Kätköjä on jo oikeasti olemassa. Ihan kaikkea ei toki olla suunniteltu ja sovittu valmiiksi. Vain pari ydinhenkilöä tietää nimet, kätköt ja huollon. Mitään ei ole millään paperilla yhtään missään. Rivijäsenet on valittu vuosikymmenien kokemuksella. He taas eivät tiedä kuin yhden nimen ja pari aloituspaikkaa. Tällainen suunnittelu, varautuminen ja organisoituminen on kai jonkun pilkunviilaajan mielestä laitonta kapinan valmistelua ja terroriteon suunnittelua. Mutta se ei ole mikään ongelma paskan osuessa todella pahasti tuulettimeen. Saa kopioida. En minä tätä ole itse keksinyt. Järjestelmää on pyöritetty täällä jo isovihan aikaan, minä vain puhalsin hiillokseen.