Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Sä ensin kirjoitat, että fysiikka on väärässä tuon suhteen.

Ja sitten kuitenkin lainaat samoja lainalaisuuksia, mihin se moottorin työntövoiman ja liikemäärän suhde perustuu.

I am in awe. :a-grin:
 
http://www.flightforum.fi/forum/index.php?FFSESS=ms7la9a73891ovfdadfhcelg94&topic=75402.360
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,72496.1740.html
http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=2165.0

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/hangar-flying/14845-where-mach-1-homebuilt-3.html
http://www.homebuiltairplanes.com/forums/hangar-flying/14845-where-mach-1-homebuilt-3.html

Tämä keskustelu taitaa mennä pikkuhiljaa yhtä hedelmättömään suuntaan, kuin muuallakin. Erilaisten ideoiden toteuttamiskelpoisuudesta on ihan hauska tehdä pohdiskeluja, mutta vedän itse rajan tasan samaan paikkaan kuin flightforum ja ilmailu.org.

Kuten ilmailu.orgin sivuilla Kiisken Markku asian ilmaisi:
Tässä tapauksessa kutsuisin tuota mielikuvituksettomuutta osaltani realismiksi, kannattaa tutustua noihin Jukan Juttuihin, varsinkin loppupuolelta,niin huomaa mistä on kyse. Tämä foorumi on tärkeä alan harrastajille, huuhaata voi heittää sopivasti sekaan, mutta kun se alkaa täyttää koko kulhon ja karkoittaa solvaamalla asiantuntijoita, ollaan väärillä poluilla.
 
Eli siis nuhapillillä päästään juuri ja juuri yliäänipuolelle kunhan vastus minimoidaan ja massa.

Alla tarkennus MIG-29 verrantoon.
 

Liitteet

  • Gekko12cFRONT.webp
    Gekko12cFRONT.webp
    37.4 KB · Luettu: 18
  • Gekko-MIG-29_55.webp
    Gekko-MIG-29_55.webp
    37.3 KB · Luettu: 11
winsu kirjoitti:
http://www.flightforum.fi/forum/index.php?FFSESS=ms7la9a73891ovfdadfhcelg94&topic=75402.360
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,72496.1740.html
http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=2165.0

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/hangar-flying/14845-where-mach-1-homebuilt-3.html
http://www.homebuiltairplanes.com/forums/hangar-flying/14845-where-mach-1-homebuilt-3.html

Tämä keskustelu taitaa mennä pikkuhiljaa yhtä hedelmättömään suuntaan, kuin muuallakin. Erilaisten ideoiden toteuttamiskelpoisuudesta on ihan hauska tehdä pohdiskeluja, mutta vedän itse rajan tasan samaan paikkaan kuin flightforum ja ilmailu.org.

Kuten ilmailu.orgin sivuilla Kiisken Markku asian ilmaisi:
Tässä tapauksessa kutsuisin tuota mielikuvituksettomuutta osaltani realismiksi, kannattaa tutustua noihin Jukan Juttuihin, varsinkin loppupuolelta,niin huomaa mistä on kyse. Tämä foorumi on tärkeä alan harrastajille, huuhaata voi heittää sopivasti sekaan, mutta kun se alkaa täyttää koko kulhon ja karkoittaa solvaamalla asiantuntijoita, ollaan väärillä poluilla.


Eli siinä vaiheessa kun ÄLY JÄTTÄÄ kutsutaan toinen tomppeli Kiisken Markku apuun..teille ne jättäisi edes mäkiauton suunnittelua vastuulle !

Kiisken Markusta muuten keskustelimme Ilmavoimien ex-pääkoelentäjän kanssa..hän ei ollut uskoa millainen koulukiusaaja Markku Kiiski on (siis netissä ) !

Voidaan pitää taukoa jos kiihdyt WINSU liikaa...jookos pookos !?
 
Eiköhän tämä keskustelu vedä taukoa ihan luvan kanssa viikon verran. Viikon päästä (9.4) meikäläiseltä voi anoa YV:llä kyseisen keskustelun aukaisua. Sillä aikaa keskustelijat voivat hioa juttujaan muiden aiheiden parissa. Toivon kuitenkin, että sillä aikaa yksikään keskustelu ei lähde rönsyämään tämän keskustelun suuntaan.

EDIT: keskustelu avattu uudelleen.
 
Okei hei taas kaikki metsiemme miehet ja naiset !

Tässä päivitys "puufaitteriin".

Tästä on nyt 2 versiota.

1. 7.2 kN turbofanilla ja 2 x 5 kN raketeilla tehty torjuntahävittäjä ( turbofanilla äänennopeus ylittyy vain korkealla ja rakettien viemänä yliäänipuolelle ).

2. 29 kN moottorilla yleishävittäjä, jossa ensimmäisenä supercruise kokoluokassaan.

Jokainen versio on alle 14 mio USD kipale ja kuljettaa sisäisesti 4 kpl AA ohjusta ja 20-27 mm tykin. Ulkoisesti esim 2 x IR + 4 GB82.

Kone on äärimmäisen STEALTH ( puolet F-22 ja 10-20 x pienempi kuin J-20:ssä..siis sitä luokkaa ).

Menoveden kulutus 1/20 isoista stealth ns 5. gen häätäjistä.

Pieni koko on tässä se viisasten kivi, uudet materiaalit ja moottoreiden parantunut tehopainosuhde.

---

Mersun kanssa kokosuhde on pudonnut 1.39ään...PW307A myötä.
 

Liitteet

  • Gekko12cx.webp
    Gekko12cx.webp
    22.4 KB · Luettu: 4
  • Gekko12c_FURY2z.webp
    Gekko12c_FURY2z.webp
    18.4 KB · Luettu: 3
  • T-50_VR_55.webp
    T-50_VR_55.webp
    28 KB · Luettu: 3
  • VR_MT_9.webp
    VR_MT_9.webp
    44.8 KB · Luettu: 8
  • VELOCIRAPTOR_HO229.webp
    VELOCIRAPTOR_HO229.webp
    53.3 KB · Luettu: 3
  • VR-J-20_55xx.webp
    VR-J-20_55xx.webp
    32.2 KB · Luettu: 5
Voitte vertailla tässä SR-71 ja edellisiä..Blackbird on nopeampi kuin Pakfa ja J-20, mutta liikkuu myös pienemmillä tehoilla 302 kN ja kooltaan 2 x isompi kuin ne. Locheedin luomus Kelly Johnssonin aikoihin...stealth parhaasta päästä.

Maalia siihen menee 20.6 kertaa enemmän kuin V-raptoriin.

800px-SR71_Front_Close_UP.jpg
 

Liitteet

  • VELOCIRAPTOR_SR71_S2.webp
    VELOCIRAPTOR_SR71_S2.webp
    56.9 KB · Luettu: 5
Tässä muuten vielä laskelma SR-71 kanssa jossa siiven prosentuaalinen paksuus on 1% paksunnettu ja 2 ohjusta poistettu ( siis enää 2 AAM sisällä )..tosin siipi ei ole paksuuntunut mitallisesti vaan tavallaan leveys lyhentynyt.
Tuntumalta arvioin että mach 3 mahdollisuus poistuu mutta mach 2.2 edelleen huiput jolloin koneen kokoa voidaan pienentää noin 8-10%.
Tällä edelleen pääsisi supercruisea mutta raketeilla ei saisi kiinni SR-71stä. Edelleen voisi lentää sen kanssa samoilla pinnoilla ( 27 km ).

Vastaavan version naamakuva lisätty. Siipikuormitus 2/3 SR-71stä eli 211 kg/m2 ( siipi 17 m2 ). Ramjet moottorilla kone kiitäisi 3.5 machia tuossa korkeudessa (ohuemmalla siivellä )....jos titaanista ja jne.

Varovaisesti arvelen SR-71 siiven olevan vain 2% paksu ( vaatisi aseistuksen poistamista kokonaan siivistä VR:ssä ).
 

Liitteet

  • VELOCIRAPTOR_SR71_S3.webp
    VELOCIRAPTOR_SR71_S3.webp
    57 KB · Luettu: 8
  • VELOCIRAPTOR_1piste44m245.webp
    VELOCIRAPTOR_1piste44m245.webp
    10.2 KB · Luettu: 5
Minäkin saan sr-71:n kiinni ja meen samoilla pinnoilla. Museokone nykyään
 
crane kirjoitti:
Minäkin saan sr-71:n kiinni ja meen samoilla pinnoilla. Museokone nykyään

Aivan...mutta aina kun tarve vaatii käydään tutkimassa joku pommitettava maa sillä tarkkaan. Kuten Irak viimeksi..oli museossa sitä ennen myös.
 
Tässä nyt uusiksi lyöty täysin facetoitu V-RAPTOR.
 

Liitteet

  • V-RAPTOR_69zztop.webp
    V-RAPTOR_69zztop.webp
    35.6 KB · Luettu: 12
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Minäkin saan sr-71:n kiinni ja meen samoilla pinnoilla. Museokone nykyään

Aivan...mutta aina kun tarve vaatii käydään tutkimassa joku pommitettava maa sillä tarkkaan. Kuten Irak viimeksi..oli museossa sitä ennen myös.

Todisteet tästä uudelleen käyttöönotosta?
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Minäkin saan sr-71:n kiinni ja meen samoilla pinnoilla. Museokone nykyään

Aivan...mutta aina kun tarve vaatii käydään tutkimassa joku pommitettava maa sillä tarkkaan. Kuten Irak viimeksi..oli museossa sitä ennen myös.

Todisteet tästä uudelleen käyttöönotosta?

On mittavasti, koska se on tunnettu fakta ja uutisoitiin laajasti Irakin sodan yhteydessä. Täytyyhän kaikilla torjuntahävittäjillä kyetä tunnistamaan kaikki ilmatilaloukkaukset.
 
Siis kuka on tunnistanut ja missä. Missä se uutisointi on?
U-2 kyllä lentää vielä,mutta sr-71:t ei enää.
Sr-71:t laitettiin museoihin 1998 lukuunottamatta kahta NASA:lle jäänyttä konetta.
 
Tosin ilmeisesti oli kyse U-2sta...SR-71 yritettiin saada käyttöön mutta siinä epäonnistuttiin..se ei tarkoita että epäonnistuvat tulevaisuudessa.

http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB74/
 
STEALTH koostuu 3sta pääasiasta.

1. MUOTOILU
2. MATERIAALI
3. KOKO

Puu on kuulemma hyvä stealth materiaali ja tutkasäteet ei läpäise hiilaria.

SAATASKO NIILLÄ TÄSTÄ ALLE 2 000 KG KONE ?

Yak-3 painoi 2100 kg ja oli kauhu Mersulentäjille ( ei tosin suomalaisille koska kone tuli taivaalle vasta 1945 ).

Uskoisin, että 69% YAK-3 koosta alkaa jo olla riittävän pieni.

--

Laskin että YAK-3 on 2% pienempi kuin Me-109 G !

Gnatti on sekä YAKkia, että Mersua pienempi, mutta tästä pienempi on VR ainoastaan 5%.
 

Liitteet

  • V-RAPTOR_YAK-3_80.webp
    V-RAPTOR_YAK-3_80.webp
    48.2 KB · Luettu: 13
  • folland_gnat_VR_76.webp
    folland_gnat_VR_76.webp
    39.3 KB · Luettu: 4
IHAN SNADI APDEITTAUS !

Olishan se aikamoinen tapahtuma jos Suomi rakentaisi 600 000 000 €:lla itselleen omat stealth koneet. Markkinoita olisi maailmalla rajattomasti näin pienelle ja iskukykyiselle laitteelle.

Cruisekulutus tunnissa on 321 kertaa pienempi kuin J-20 jälkipoltolla.

Moottori painaa 172 kg ja tutka 72 kg..rakettimoottorit säiliöineen ( pikavaihdettava setti ) paltiarallaa 130 kg kpl. Eli kahdessa minuutissa kahteen machiin 260 + 172 kg laitteella. Edullisinta olisi ajaa 8 kN cruisemoottorilla tonne about 1100 km/t nopeuteen ja sitten painaa "rakettinappia" niin kone nouse ylös 260 m/s. Taktisesti olisi järkevintä ajaa niin pystyyn ylös ettei nopeus ylitä 1450 km/t ( ettei PW sakkaa ja sammu ) ja jossain 17 km:ssä vaan liidellä alas..syöksyssä jopa mach 2.2 paikkeille.

Mikäli toi supecruise 8 kN "nuhapillillä" onnistuu niin 1420 km/t pitäis liikkua ilman rakettitehoja 11 km:ssä edelleen. Luulen että onnistuu sillä vastus minimaalinen. Tää vastaa kutakuinkin SR-71stä tehopainoiltaan..hieman parempi ( SR-71 oli 0.44 ) sillä lukema on aika liki 0.63 ( minipainolla 1 AAM mukana noin 0.35 pelkällä PW617F-E:llä ).
 

Liitteet

  • GEKKO_73x.webp
    GEKKO_73x.webp
    48.6 KB · Luettu: 20
Tässä vielä VL PUUSKA mukana joka näyttää olleen 10% pienempi kuin YAK-3 ja 12% kuin Me-109 G-14.

Tykki, heittoistuin ja tutka paikallaan.
 

Liitteet

  • VELOCIRAPTOR_109_PU55.webp
    VELOCIRAPTOR_109_PU55.webp
    28.7 KB · Luettu: 16
Lisämateriaalia..verranto Bell X-1En kanssa.
 

Liitteet

  • VELOCIRAPTOR2_55.webp
    VELOCIRAPTOR2_55.webp
    34.5 KB · Luettu: 10
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top