Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Mitenkäs tuo istuma-asento, jota aina jaksan epäillä, toimii heittoistuimen kanssa? Laukaistaanko heittoistuin takaviistoon selkärangan suuntaisesti?
 
Takaviistoon jottei ilmavirta repäise naamataulua ja jäseniä irti kuten Hornetissa käy kovassa vauhdissa.

Toimiiko missiilien irrotus...toiminee jos sytytys 0.5 sekunttia jälkeen irrotuksen että missiili kerkeää hieman pudota ettei lähde korkeusvakaajat irti.
 

Liitteet

  • NITE_OWL-AIM9X_Extraction45.webp
    NITE_OWL-AIM9X_Extraction45.webp
    13.1 KB · Luettu: 19
Tässä voi tulla myös ongelmia ilmeisesti siipeen vaan 2 x AIM9 eli päähän yksi ja keskelle yksi.

Ihmettelen miksei luukut ole enemmän ohjuksen mallisia..johtuuko siitä että niihin pannaan useita eri ohjuksia ja pommeja ....ilmeisesti. Nythän tämä toimisi vain AIM9llä.
 

Liitteet

  • NITE_OWL-AIM9X_Extraction46.webp
    NITE_OWL-AIM9X_Extraction46.webp
    17.8 KB · Luettu: 14
Nyt siirretty canardi ylemmäs AIM9Xien tieltä sinne minne se kuuluukin eli pääsiiven eteen.

Vertailuteho PAKFAan 200 kN ( 4.54 x 44 kN = 199.82 kN ).

PAKFAn tehoja ei tiedetä mutta pelkästään IRIS-T aiheuttaa ( syylä ohjaamon edessä ) vastuksen joka on samaa luokkaa kuin runko XZ1ssä.

Tämä kone aiheuttaa todellisen päänvaivan pienellä otspinnallaan torjuttaville koneille koska tutkan havaitsema vaste on aivan minimaalinen. Se voi nähdä tämän vasta niin kaukaa ettei ole aikaa reagoida ja XZ1 pystyy torjumaan nämä vempeleet ihan vaan tykkitulella. Eri asia on sitten rynnäköinnissä jolloin ollaan vihollisen maatutkien vaikutusalueella.
 

Liitteet

  • NITE_OWL_X1Z_T-50_75.webp
    NITE_OWL_X1Z_T-50_75.webp
    48.9 KB · Luettu: 14
TOIMIIKO TÄMÄ PIENI FOAMILEIKKURI ?
Oletko rakennellut foamilennokkeja ?


Löysin 12 volttia / 2 ampeerin laturin kodinkoneliikkeestä...videokameran laturi.

25563d1375198252-hot-wire-cutting-foam-hhcutter2.jpg
 

Liitteet

  • HHcutter2.webp
    HHcutter2.webp
    47.6 KB · Luettu: 7
Jukelle naapurin uusi taitolenturi

wbq3Upb7kDw.jpg


700620_original.jpg


http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=6806856&viewfull=1#post6806856
 
ctg kirjoitti:
Jukelle naapurin uusi taitolenturi

wbq3Upb7kDw.jpg


700620_original.jpg


http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=6806856&viewfull=1#post6806856

Kiinassa ja Italiassa on aivan vastaava laite.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hongdu_L-15
http://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_M-346
 
Tetra kirjoitti:
Onko nämä piirtelyt edennyt yhtään mitenkään? Oletko tehnyt / aijotko tehdä jotain pienoismalleja joita testata? Lasketko/simuloitko jollain fysiikkasoftalla suorituskykyä jne?

Tuolla Purjelennon pulinajaksolla olen esitellyt "maailman pienimmän ja huokeimman moottorilentokoneen"..tosin pienuus on vain tehon ja energian käytön pienuutta 2 metrisellä pilotilla ! Yhteenkään pienempään koneeseen ei mahdu edes 190 cm ukko sisään.

Alla sama kone liitteenä verrattuna muutamaan muuhuun. Tähän materiaalit maksaa noin 500 ekkua ( Briggs & Stratton 4.5 hv nurmileikkurin moottorilla ). Tämän aion rakentaa tässä lähiaikoina.

Täällä muuten Eklund TE-1; http://www.oshkosh365.org/saarchive/eaa_issues/magazine_195805.pdf ( OH-TEA )
 

Liitteet

  • tipsy_Hip65.webp
    tipsy_Hip65.webp
    33.5 KB · Luettu: 22
Aiemmin ilmoitettiin että Venäjän taitolentoryhmät eli: Swifts ja Knightsit jäävät varhaiseläkkeelle säästösyistä. Noiden Red starsien tarkoitus lienee korvata nämä poistuvat koneet ja tuohan se merkittäviä säästöjä, koska kulutus ja huoltokustannukset ovat paljon pienemmät.
 
LiveLeak-dot-com-4c930617d2b9-avia_crash_vityaz_1.jpg


Niin tämä ei voi olla halpaa huvia !

http://edge.liveleak.com/80281E/s/s/18/media18/2009/Aug/17/LiveLeak-dot-com-4c930617d2b9-avia_crash_vityaz_1.jpg?d5e8cc8eccfb6039332f41f6249e92b06c91b4db65f5e99818bad0934a4cd2d56f01&ec_rate=200
 

Liitteet

  • Crash_vityaz_1.webp
    Crash_vityaz_1.webp
    31.8 KB · Luettu: 15
Hieman studeerasin tätä mini häivesydeemiä edelleen.

Eli pienillä moottoreilla ja oivallisella tilankäsittelyllä saadaan tutkassa huonosti näkyvä häivekone jossa kustannukset noin 1/10 isommista..miinusta on tehottomampi tutka, mutta koska konetta ei myöskään näe tehokkaallakaan tutkalla on lopputulos kompensoiva. Siipiohjukset pois jos häivemissio. Kone ei ole VTOL.

attachment.php
 
Tuolla Purjelennon pulinajaksolla olen esitellyt "maailman pienimmän ja huokeimman moottorilentokoneen"..tosin pienuus on vain tehon ja energian käytön pienuutta 2 metrisellä pilotilla ! Yhteenkään pienempään koneeseen ei mahdu edes 190 cm ukko sisään.

Alla sama kone liitteenä verrattuna muutamaan muuhuun. Tähän materiaalit maksaa noin 500 ekkua ( Briggs & Stratton 4.5 hv nurmileikkurin moottorilla ). Tämän aion rakentaa tässä lähiaikoina.

Täällä muuten Eklund TE-1; http://www.oshkosh365.org/saarchive/eaa_issues/magazine_195805.pdf ( OH-TEA )

Eh siis nimenomaan huokeimmista pienin...toki koneen voi pienentää, mutta energiaa tarvitaan isosti sitten taas ( kuten Bearcatissa alla ).

attachment.php
 
Tuolla Purjelennon pulinajaksolla olen esitellyt "maailman pienimmän ja huokeimman moottorilentokoneen"..tosin pienuus on vain tehon ja energian käytön pienuutta 2 metrisellä pilotilla ! Yhteenkään pienempään koneeseen ei mahdu edes 190 cm ukko sisään.

Alla sama kone liitteenä verrattuna muutamaan muuhuun. Tähän materiaalit maksaa noin 500 ekkua ( Briggs & Stratton 4.5 hv nurmileikkurin moottorilla ). Tämän aion rakentaa tässä lähiaikoina.

Täällä muuten Eklund TE-1; http://www.oshkosh365.org/saarchive/eaa_issues/magazine_195805.pdf ( OH-TEA )

Oletko ehtinyt paneutua tähän projektiin?
 
No keväällä ja alkukesällä oli iso draivi tämän kanssa ( jopa työkalun ainekset/komponentit ostin ja suunnittelin leikkurin jne ). Se haittaa siten, että kaavaillun autotalli-lentokonetehtaan rakentaminen viivästyy. Lentokoneet pitää jättää takalalle...kuten lähes kaikki lekoinssitkin Suomessa ovat tehneet ( ikävä kyllä ). Se on pisimmälle viemäni projekti tähän mennessä...koska se oli tavoitettavissa. Olen pölyallergikko joten työtilojen tulisi olla asialliset jotta voisin oikeesti tehdä sen eteen rakennustöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vielä kertaalleen mihin pienempi tutka, moottorit ja pienempi variaatio ohjuksissa voi viedä;

'
attachment.php
 
Ihan GNATin kokoon ei saa 6 ohjuksella ( 4 x amraam + 2 x sidewinder ) täysin stealttiä puserrettua.
 

Liitteet

  • 8s65MIG-29GNAT70.webp
    8s65MIG-29GNAT70.webp
    40.4 KB · Luettu: 14
Nyt alkaa olla piikissä tämä. Kuka haluaa tällaisen HIPPIÄISEN jos maksaa ½ kit esim 5000 euroa ilman moottoria ja potkuria ?

Noin 10 - 15 000 euroa koko zydeemi valmiina ? Aurinkoenergiaversio noin 30 000 euroa.
 

Liitteet

  • 3800mm2_hip70.webp
    3800mm2_hip70.webp
    50.4 KB · Luettu: 18
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top