Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Jotta 2 Sidewinderia mahtu mukaan stealth versioon..niin 500 mm piti pidentää ja järjestää fuile uusiksi.

Pääteline kääntyy ruddervaattoreiden alle.

STELTH_2014_3_72_PAKFA-FF65.webp
 
Mittasin kuvastasi rungon leveydeksi ohjaajan kohdalla 89 cm, kuvun leveydeksi 57 cm ja korkeudeksi 100 cm. Lähtökohtana käytin PAK-FA:n siipien kärkiväliä (14 m). Tämän jälkeen hain pajalta mittanauhan ja katsoin, millaisia nuo mitat ovat oikeassa elämässä. Leveys ehkä riittäisi hoikalle pojalle, mutta varsinkin tuo korkeus arvelluttaa. Millaisessa sikiöasennossa ohjaajan on tarkoitus istua?

"Fuili" ei liene suomea, joten voisitko puhua vaikka polttoaineesta...
 
Näissä taitaa muutenkin unohtua nuo realiteetit ja mennään eteenpäin internetistä poimituilla lasketuilla maksimiarvoilla ja tehoilla sekä suurella määrällä uskoa, toivoa ja olettamuksia...;) Eikä Jukenkaan tarvitse tästä herpaantua, onhan se kiva kun ajatus lentää
 
Mittasin kuvastasi rungon leveydeksi ohjaajan kohdalla 89 cm, kuvun leveydeksi 57 cm ja korkeudeksi 100 cm. Lähtökohtana käytin PAK-FA:n siipien kärkiväliä (14 m). Tämän jälkeen hain pajalta mittanauhan ja katsoin, millaisia nuo mitat ovat oikeassa elämässä. Leveys ehkä riittäisi hoikalle pojalle, mutta varsinkin tuo korkeus arvelluttaa. Millaisessa sikiöasennossa ohjaajan on tarkoitus istua?

"Fuili" ei liene suomea, joten voisitko puhua vaikka polttoaineesta...


No Mersussa hartioiden kohdalla oli tilaa 55 cm...oikeesti jos aiotaan 88 kN moottoritehoilla pestä 360 kN PAKFA ei mitoitus voi olla löysää.
Asento on vastaava kuin F-16ssa jossa siihen oli paneuduttu. Tykki puuttuu kokonaan.


STELTH_2014_3_72_PAKFA_LG51.webp

Nyt on sisään saatu tuunattua laskutelineet...ne puuttuivat edellisestä versiosta.
 
Näissä taitaa muutenkin unohtua nuo realiteetit ja mennään eteenpäin internetistä poimituilla lasketuilla maksimiarvoilla ja tehoilla sekä suurella määrällä uskoa, toivoa ja olettamuksia...;) Eikä Jukenkaan tarvitse tästä herpaantua, onhan se kiva kun ajatus lentää

Kiitos kommentit ovat aina ravitsevia....huonotkin.boeing mikrofighter.webp

Pienempiäkin ohjaamoja on suunniteltu.North1983FCF-2blowprofseats[1].webp

Eli 66 cm on minimikorkeus ohjaajan vaatimalle tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan vaan tiedoksi että keskustelen lähes päivittäin hemmojen kanssa jotka ovat suunnitelleet mm. F-15 ja Concorde jne koneita ja olen tehnyt tätä 1998 lähtien...myös Paralayn kanssa joka pitää Venäjällä suosittua ilmailuaiheista nettisaittia...joten ei tää mun käyttämä data ole tuulesta temmattua...saattaa olla jopa ainutlaatuista. Varmaankin on monta käytännön asiaa joihin ei ole näissä esitetyissä ratkaisua...mutta ainakin jo J-85 moottorivalintana sai kiitosta erityisesti huokeutensa takia....ja käytännöllisyytensä. Monikaan ei ota mua vakavasti sen takia että en mennyt lekoinssi koulutukseen vaan valitsin arkkitehdin ammatin....aivan tietoisesti....jotta tatsi piirtämiseen säilyy....valinnan tein jo 17 vuotiaana. Yritin jatko-opiskelijana ( yliopisto lain puitteissa voi vaihtaa tiedekuntaa ) Aallolle 2012 LEKO ohjelmaan mutta mut hylättiin.
 
Tiukille vetää saako 3 kpl AMRAAM AIM-120 kyytiin...

FSTLH_PAKFA_engines_section66.webp

Hieman helpotti tieto, että PAKFA on 294 kN teoriassa teholtaan...eikä 360 kN.
Eli nuo 4 x J-85 moottorit antaa mahdollisuuden litteämpään.....eli aerodynaamisesti ja RCS pohjalta edullisemman muodon.
 
Minkä verran rungon sisäiset tukirakenteet vievät tilaa. Itse olen viime aikoina toistuvasti törmännyt ongelmiin pitkittäis- ja poikittaisjäykisteiden kanssa. Varsinkin raskaat komponentit tarvinnevat enemmän tukea kuin "viivanlevyisen" runkopinnan.
 
t-50_structure.webp


Hyvä kymysys....ROKAFin stealth KFX rakennetta liitteenä. 6 kpl AMRAAMeja alla.

Mun koneessa nyt on mahdollista vetää 4 tosi jämyä bulkheadia/laipiota läpi rakenteen...muutoin välissä kevyempiä kehiä.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten vielä 2 kpl BK-27 konetykkejä.

STEALTH_2014_3_72_PAKFA_LG-BK51.webp

Lakikorkeus 23 000 m ( 75 000 ft ) !
 
Viimeksi muokattu:
STEALTH_2014_3_72_PAKFA_new_LG-BK27_50.webp

Siirsin nokkapyörän paikan taaemmas Sidewindereiden väliin. Se tuo monta etua.

Ohjaamo on korkeimmasta kohdasta 1030 mm korkea ( siis runko siitä kohtaa ).

Koska pahkuroita on vähemmän kuin PAKFAssa ja otsapinnan suhde 3.6 PAKFAan laskin suhteelliseksi tehoksi 317 kN vs 294 kN oman stealthimme hyväksi. Tosin tuota moottoria mitä PAKFAaan on suunniteltu ei ole vielä käsittääkseni toimintavalmiina..sen sijaan 22 kN J-85ia on pilvin pimein.
 
Sisään stealthiin mahtuu nyt joko GBU-38 JDAM ( 250 kg ) tai GBU-32 JDAM ( 470 kg ) kun nämä sisällä ei amraameja vaan 2 x BK-27 ( 160 laukasta ) ja 2 x AIM9X Sidewinder omaturvana.

Tilaan mahtuu myös 3 x GBU-39 liitopommia; http://www.riemurasia.net/kuva/Ohjus/64416

STEALTH_2014_3_new_LG-BK27_GBU_32_80.webp

Aivan aavistuksen pitäisi levittää tilaa niin sinne saataisiin 900 + kg GBU-31 sopimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten vielä tuo ehkäpä liikehtimiskykysin Mig-29 verrannossa.

Jossain aiemmin olen laskenut MIG-29 otsapinnat ( en ohjelmassani enää kykene niitä laskemaan ).
A4SF_MIG29_comp.webp
 
Jep...tarkistin tästä ketjusta aiemmin ( sivu 14 ) että MIG-29 otsapinta on 6.8 m2...eli suhdeluvuksi äityy 2.66...eli 88 kn x 2.66 antaa suhteelliseksi tehoksi 234 kN vs 162.8 kN eli A4SF-G1 olisi niskan päällä !

Kotimaista tutkimusta Mig-29:stä; http://www.sci.fi/~fta/MiG-29-1.htm

Samoin SU-37sta; http://www.sci.fi/~fta/Su-37-2.htm

Su kantaa 14 AA ohjusta kerrallaan parhaimmillaan..laskin että 6 ulkoisessa hardpointisssa ja sisäisesti tämä A4SF-1G kykenee kantamaan 5 + 10 ohjusta..mutta kasvaneen polttoaineen kulutuksen takia se ei liene järkevää ( käyttää ulkoisia ollenkaan ). Eli 2 x AIM9X ja 3 x AMRAAm AIM-120 jää tosiasiallisiksi vaihtoehdoksi..hardpointit syö myös tilaa polttoaineelta..ellei konetta kasvata kooltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mittasin kuvastasi rungon leveydeksi ohjaajan kohdalla 89 cm, kuvun leveydeksi 57 cm ja korkeudeksi 100 cm. Lähtökohtana käytin PAK-FA:n siipien kärkiväliä (14 m). Tämän jälkeen hain pajalta mittanauhan ja katsoin, millaisia nuo mitat ovat oikeassa elämässä. Leveys ehkä riittäisi hoikalle pojalle, mutta varsinkin tuo korkeus arvelluttaa. Millaisessa sikiöasennossa ohjaajan on tarkoitus istua?

"Fuili" ei liene suomea, joten voisitko puhua vaikka polttoaineesta...

Fuili pannaan mieleen...mutta haluan tähdentää...ettei ole ollutkaan tarkoitusta tehdä ohjaamosta normaalia uuden päiväkodin eteisaulaa ( Saunalahden koulu tms ) eli jonkinlaista huikeaa WOW tilataidetta. Myöskin eräs aerodynaaminen aspekti on taustalla ( tai monta ).
 
Viimeksi muokattu:
Vielä pieni ilmoitus tästä kaupallisesta tuotteestani.

Ranskalainen asiakas haluaa vain iPadin GPS sovelluksella mittaristoksi tähän 40 km/t sakkausnopeuksiseen hyperliteen.

Hippi_TV_CORR_85.webp

HUOM: Rungon leveys vain 42 cm !
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top