Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Mistä lähtien harjoituksissa on ammuttu kovilla?
Kylläpä taitaa tulos olla toisinpäin

HN pilotti joutuu niin kovien G voimien alle yrittäessään saada paljon ketterämmän 1000 km/t liikkuvan maalin piikille että katoaa taju ( ja jos pyrkii käyttämään JP:tä loppuu löpö ).
 
Siis pallo on sulla 1400 mm pituutta käyettävissä...

Pahoittelen, käsitin väärin. Luulin, että olit jo sijoittanut koneeseen 1400 mm pitkän konetykin, mutta olitkin vain osoittanut käytettävissä olevan tilan.

Kuinkahan hyvin tuo Koeniggseggin V8, jota ilmeisesti koneesi olet ajatellut, suhtautuu ilmanpaineen muutoksiin? Automoottorinahan se on suunniteltu toimimaan ja saavuttamaan ilmoitetun suorituskykynsä yhden ilmakehän paineessa.
 
BK27 mahtuu hyvin mutta putki on ulkona 800 mm.

Katso liite: 1826

30 mm GSHsta jää 600 mm ulkopuolelle; http://en.wikipedia.org/wiki/Gryazev-Shipunov_GSh-301

STOP the PRESS...GAU-19; http://en.wikipedia.org/wiki/GAU-19

Se täyttää juuri mitat => 1369 mm pitkä !

Sylkee 12.7 mm kuulaa 2000 rpm.

http://loadoutroom.com/879/gau-19-gatling-50-cal/

Dillon M134 on 7.62 mm kuulilla varustettu.

No, nyt kun mainitset GSH sarjaa, niin mitenkäs 23 milliset? GSH-23, niin tulinopeuskin olisi melkein dillonin luokkaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gryazev-Shipunov_GSh-23
 
Pahoittelen, käsitin väärin. Luulin, että olit jo sijoittanut koneeseen 1400 mm pitkän konetykin, mutta olitkin vain osoittanut käytettävissä olevan tilan.

Kuinkahan hyvin tuo Koeniggseggin V8, jota ilmeisesti koneesi olet ajatellut, suhtautuu ilmanpaineen muutoksiin? Automoottorinahan se on suunniteltu toimimaan ja saavuttamaan ilmoitetun suorituskykynsä yhden ilmakehän paineessa.


Ilmeisesti aika huonosti..sen tehokurvi kääntyy alas kun kierrokset lisääntyy..

Mikä tahansa V-8 Chevyistä lähtien teoriassa käy...konehan voisi olla reservilaisten ase mahdollisessa tulevaisuuden sodassa.

Jossain kärryssä oli 1720 hv...eli kun sitä rääkkää niin elinikä yleensä lyhenee.
 
No, nyt kun mainitset GSH sarjaa, niin mitenkäs 23 milliset? GSH-23, niin tulinopeuskin olisi melkein dillonin luokkaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gryazev-Shipunov_GSh-23

Se vaatii isomman reiän voimansiirron alueella spinnerin tyvessä..onnistunee...hyvä löytö. Mikäli noita jostain sitten saa ?

Huono puoli on että patruuna ei saavuta ( luoti /räjähde ) esim hana auki ajavaa MIG-25sta.


Dillonin kuula lähtee 3071 km/t aseen putkesta/piipusta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Minigun

Virallinen nimi GAU-17/A; http://www.militaryfactory.com/smallarms/detail.asp?smallarms_id=155


Slobojen Dillon ampuu 6000 kuulaa minuutissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/GShG-7.62
 
Viimeksi muokattu:
Se vaatii isomman reiän voimansiirron alueella spinnerin tyvessä..onnistunee...hyvä löytö. Mikäli noita jostain sitten saa ?

Huono puoli on että patruuna ei saavuta ( luoti /räjähde ) esim hana auki ajavaa MIG-25sta.

[/QUOTE]

Ei se mitään. Tuo sinun koneesi ei sekään saavuta tai mitenkään muutenkaan pääse ampumaetäisyydelle Mig-25:sta.

Jos taas tulinopeus on toivottua, niin kokeile tätä: http://en.wikipedia.org/wiki/Gryazev-Shipunov_GSh-6-23
 
Kannattaa myös pitää mielessä, että piipun tai putken suulla vastaan tuleva ilmavirta vaikuttaa aivan eri tavalla 7.62 mm luotiin kuin 23 mm kranaattiin. Ensiksi mainittu saattaa hidastua huomattavasti nopeammin ja kantomatka jää nysäksi.

Slobojen Dillon ampuu 6000 kuulaa minuutissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/GShG-7.62

Jos välttämättä haluat käyttää jotain väännöstä oikean nimen sijaan, niin sano "Slobojen Minigun". Dillon on valmistaja, Minigun tuontyyppisen aseen kutsumanimi.
 
HN pilotti joutuu niin kovien G voimien alle yrittäessään saada paljon ketterämmän 1000 km/t liikkuvan maalin piikille että katoaa taju ( ja jos pyrkii käyttämään JP:tä loppuu löpö ).
Sinun lentäjäsikö ei joudu yhtälaisten g-voimien alle?
"löpön" loppuminen ei ole validi argumentti,sitä et voi käyttää perusteena.
 
HN pilotti joutuu niin kovien G voimien alle yrittäessään saada paljon ketterämmän 1000 km/t liikkuvan maalin piikille että katoaa taju ( ja jos pyrkii käyttämään JP:tä loppuu löpö ).
Sinun lentäjäsikö ei joudu yhtälaisten g-voimien alle?
"löpön" loppuminen ei ole validi argumentti,sitä et voi käyttää perusteena.
 
Sinun lentäjäsikö ei joudu yhtälaisten g-voimien alle?
"löpön" loppuminen ei ole validi argumentti,sitä et voi käyttää perusteena.

Joutuu jopa kovemmille, mutta koska koneen suunnittelussa on otettu huomioon "light weight fighter mafian" opit hän selviää niistä.

Tasaväkisessä ilmataistelussa häviää se jolta loppuu löpö ensin.
 
Näitä suorituskyky/rakenne- juttuja ajatellen noilla ei päästä edes niihin kiihtyvyyksiin, jotka ovat aivan arkipäivää nykypäivän lentäjille ja nykyaikaisille hävittäjäkoneille.

Bf- 109:ssä lentäjä sai ohjaamalla noin 4 G:tä aikaan. Syöksy on toki eri asia, mutta silloin kone sitten yleensä repeytyi paloiksi.
 
Mig-25 ei huomaa stealthia Ponya..jolloin kuulien ruiskiminen kohti ko härveliä on helppoa. Taktiikka sama kuin hirvenmetsästyksessä.

Joo mutta Mig-25 ei edes tuhlaa niin kauan ilmassa, että tuollainen kerkeäisi asemiin tarpeeksi korkealle ja tarpeeksi tiheässä muodostelmassa, että sekaan ei mahtuisi. Ja mietippä samalla esim. ennakkoa, se on huomattavasti suurempi, kuin normaaleissa ilmataistelunopeuksissa. Ja edelleenkin visuaalinen tähystys on mahdollista, heti kun tuollainen vempele havaitaan, niin muutetaan hieman suuntaa ja sitten ollaankin muualla. Ja huomaa, ainoa suunta josta tuo kykenisi 25:sta lähestymään on suoraan edestä, eli ei mitään syytä olettaa, etteikö lentäjä sitä huomaisi.
 
Miksi olette huolissanne MiG-25:sta, joka on nykyään vain rajoitetussa palveluksessa. Eikö tuo kannattaisi ennemmin laittaa jotain nykyaikaista hävittäjää vastaan?
 
On se vain silti kumma,nää Juken suunnitelmien koneet on niin ylivoimaisia ja edullisia. Silti kukaan ei semmosia käytä,jotenki mättää tää yhtälö.
 
On se vain silti kumma,nää Juken suunnitelmien koneet on niin ylivoimaisia ja edullisia. Silti kukaan ei semmosia käytä,jotenki mättää tää yhtälö.

Niin tämähän se on aina se viimeinen lyömäase ollut minua vastaan...eli jos tällainen olisi mahdollista se olisi jo tehty aikapäiviä sitten..niinkuin joku elinikänsä yhden lentokoneen ( konetyypin ) ilmanottoaukkoa tutkiva lekoinssi olisi joku kaikkitietävä jumala.

Crane sun aivoissa mättää jos et kykene ymmärtämään piirrettyjä kaavioita ja piirustuksia.

Anteeksi että puolustan omia näkemyksiäni...yleensä en saa tehdä sitä ilman bänniä.
 
Viimeksi muokattu:
Näitä suorituskyky/rakenne- juttuja ajatellen noilla ei päästä edes niihin kiihtyvyyksiin, jotka ovat aivan arkipäivää nykypäivän lentäjille ja nykyaikaisille hävittäjäkoneille.

Bf- 109:ssä lentäjä sai ohjaamalla noin 4 G:tä aikaan. Syöksy on toki eri asia, mutta silloin kone sitten yleensä repeytyi paloiksi.

109ssä tuli vastaan aika pian vielä erikoisempi ilmiö...G-sakkaus...koneen valtava v-kulma aiheutti sen että kovassa vedossa kone muljahti 1½ vaakakierrettä erittäin väkivaltaisesti joka aiheutti yleensä pilotin tajunnan menetyksen. Teoriassa mahdollista kaikilla koneilla.
 
Viimeksi muokattu:
Joo mutta Mig-25 ei edes tuhlaa niin kauan ilmassa, että tuollainen kerkeäisi asemiin tarpeeksi korkealle ja tarpeeksi tiheässä muodostelmassa, että sekaan ei mahtuisi. Ja mietippä samalla esim. ennakkoa, se on huomattavasti suurempi, kuin normaaleissa ilmataistelunopeuksissa. Ja edelleenkin visuaalinen tähystys on mahdollista, heti kun tuollainen vempele havaitaan, niin muutetaan hieman suuntaa ja sitten ollaankin muualla. Ja huomaa, ainoa suunta josta tuo kykenisi 25:sta lähestymään on suoraan edestä, eli ei mitään syytä olettaa, etteikö lentäjä sitä huomaisi.


Sanoisin jyrkässä nousukulmassa ja ohittaessa koneen olisi sen alla...jolloin pitäisi ampua ikään kuin perään..jolloin nopeaan koneeseen ei voi osua hitaita kuulia ampuvalla koneella...oma nopeus nousussa esim. 600-800 km/t tietysti auttaa lähtönopeudessa vihollisen suhteen.
Hitaamman koneen nousunopeus voi olla suurempi kuin huippunopeudeltaan nopeamman.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top